Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Internetprobleem (modem/pc?)

lion
5 antwoorden
  • Hallo,

    Ik heb een probleem met mijn internet sinds anderhalve week geleden. Het begon met om de 5 minuten uitvallen van internet, de dag erna helemaal geen internet meer… mijn modem (speedtouch ST780) gereset en handmatig weer ingesteld; bridge mode. (Ik heb mijn modem aangesloten op 1 pc). Weinig geluk…

    Na dagen aan de helpdesk van mijn provider en zelf rommelen ben ik erachter gekomen dat ik maar op 1 manier internet krijg:
    Na uitzetten van modem, de volgende dag weer mijn pc opstarten, modem aan, resetten van modem, opnieuw set op, computer opnieuw opstarten en voila… internet. Deze procedure moet ik iedere dag herhalen, lijkt me niet normaal. Bij de provider werd me verteld om mijn firmware te upgraden, echter na het resetten en daarna upgraden, zoekt de software naar mijn modem en kan hem niet vinden (foutmelding: sluit ethernet kabel aan, die dus gewoon aangesloten is).
    Ook al diverse splitters geprobeerd, nieuwe kabel van pc naar modem… haalt niets uit!
    Heb vandaag een nieuw modem ontvangen, precies hetzelfde probleem!

    Ik ga nu dus denken dat het probleem aan mijn pc ligt, netwerkkraart "werkt correct"… wat zou het in hemelsnaam kunnen zijn???

    Dank alvast!
  • die melding "werkt correct" betekent alleen maar dat windows constateert dat er een driver voor dat kaartje is aangemeld.
    maar die driver kan in het ongerede zijn geraakt. doe eens:
    start-configuratiescherm-(systeem/hardware)-apparaatbeheer
    klik plusje voor netwerkadapters open
    selecteer je netkaartje, klik rechts en kies "instalatie ongedaan maken"
    sluit scherm netjes af en herstart pc.
    dan zal windows de driver opnieuw (maagdelijk) installeren
  • Derk geeft het aardig goed weer; het kan een softwareprobleem (driver) zijn, maar ook bestaat de mogelijkheid dat die netwerkkaart niet 100% betrouwbaar is.
    En uit eigen ervaring weet ik inmiddels dat "in geval van hardwareprobleem" er zelfs delen van het moederbord verantwoordelijk kunnen zijn in zo'n geval. Triest, maar waar!
  • Nou… laten we hopen dat het de driver is, heb zojuist derk zijn oplossing uitgevoerd, kijken of hij het blijft doen… ik meld mij morgen weer, bedankt alvast!
  • Helaas… ik had mijn pc gisterenavond afgesloten en het modem aangelaten. Een uur geleden mijn pc weer opgestart, het modem gaf een groen lichtje bij DSL en INTERNET, echter de mededeling "beperkte internet toegang" (ik had dus geen IP adres toegekend gekregen…).
    Modem gereset, pc opnieuw opgestart, vervolgens weer setup gedaan, weer opnieuw opgestart en deed het nog niet. PC en modem uitgezet, na 45 minuten weer beiden aangezet en direkt weer internet…

    Nog andere suggesties??? Misschien ook tijd om een nieuwe pc te kopen, is inmiddels 4.5 jaar oud - binnen de garantie ging de koeling al kapot en dik een jaar geleden de voeding… als het echt iets hardwarematigs is en het dus niet zonder kosten opgelost krijg, ga ik denk ik maar een nieuwe pc kopen. kan ik er weer even tegenaan. ;)

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.