Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (internet)

wel lan-verbinding maar kan geen internet pagina openen

Rick1992
6 antwoorden
  • Beste computervrienden,
    Als ik mijn pc opstart, krijg ik het volgende bericht:
    er is nu een lan-verbinding (uitstekend).
    als ik dan internet explorer of firefox opstart, wordt er geen pagina geopend.
    bij het intypen van bijv. www.google.nl kan hij deze niet openen.

    wie kan mij helpen zodat ik toch kan internetten,
    alvast bedankt :) :(
  • Dit kan verschillende oorzaken hebben.
    Instellingen router, geen internet verbinding met router, Ip configuratie nodig ipv. automatische toewijzing, firewall, netwerk configuratie Windows…

    - Welke Windows-versie heb je?
    - Hoe ben je verbonden (adsl, router, wifi..)
    - Heb je wel verbinding met de router? Geeft de router aan dat je met internet bent verbonden?
    - Is er iets gewijzigd waarna deze problemen ontstonden?
    - Wat is de (fout)melding in de browser?

    Ik hoor het graag..
  • Ik zal proberen om er antwoord op te geven,

    Windows XP
    LAN-verbinding –> ADSL
    Ik ben via een LAN-verbinding met het internet verbonden, staat aangegeven.
    Er is niets gewijzigd: de ene dag kon ik nog internetten maar de volgende dat niet!
    Bij Firefox: kan de server niet vinden

    Ik hoop dat jij mij kan helpen!!
  • Doe eens: Start>uitvoeren>cmd (intikken)>ipconfig (intikken in het dosschermpje)

    wat krijg je te zien?
  • LAN is een bekabelde verbinding. Daar staat nooit bij of het 'uitstekend' is, wel typisch voor een draadloze verbinding (vandaar de vraag).
    Wat is je provider?

    - Klik met rechter muisknop op de netwerk verbinding
    - kies voor [i:862a194c62]'Status'[/i:862a194c62]
    - Ga naar het tabblad [i:862a194c62]'ondersteuning'[/i:862a194c62]
    Wat staat er allemaal onder '[i:862a194c62]verbindingsstatus'[/i:862a194c62]?

    Je kunt hier op de knop [i:862a194c62]'herstellen'[/i:862a194c62] klikken om te kijken of dat een oplossing biedt.

    Reset je router, wil ook nog wel eens helpen (kan zijn dat je wel verbonden bent met je router, maar dat deze geen verbinding heeft met het internet..)

    Succes
  • even een aanvulling: reset kan twee dingen betekenen, en dat is per router verschillend. 1e is router opnieuw starten, 2e is router herstellen naar fabrieksinstellingen.
    wat stibe bedoelt kan je het best uitleggen als: maak de router, en als je een losse modem hebt ook de modem, even een minuutje stroomloos.
    zet ook de pc uit.
    laat eerst modem (als je die los hebt dus) helemaal opstarten, vervolgens de router helemaal opstarten en zet dan pas de pc aan.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.