Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Draadloos internet valt uit

Anoniem
NvdM
8 antwoorden
  • Een tijdje geleden hebben wij een router gekocht van Sitecom. Het betreft een Sitecom 300 N Wireless Gigabit router XR. We hebben deze geinstalleerd, maar sinds we deze router aangesloten hebben krijgen we steeds slechte internetverbinding. We hebben een vaste PC en een laptop. De router is aan de modem aangesloten. De PC is met een LAN kabel bevestigd aan de router. De laptop is draadloos aangesloten op het netwerk.

    Het probleem is nu dat meerdere keren per week internet uitvalt. De webpagina kan dan niet worden weergeven, internet heeft dan geen verbinding meer. Als we de LAN-kabel van de pc weer rechtstreeks in de router doen, heeft de vaste PC weer verbinding. De laptop echter niet, omdat de router niet meer aangesloten is. Als we na een tijdje de router weer aansluiten, (modem uit, router inschakelen enz.) doet internet het weer niet.

    De oplossing is dan om de Sitecom router te resetten. Het nadeel is dat je dan weer alles opnieuw moet instellen, ook de beveiliging. Als we dit hebben gedaan valt na een dag (of twee) internet weer uit. We doen dan steeds hetzelfde als wat ik u omschreven heb. Dit is heel vervelend omdat je per week de router soms wel 6 keer opnieuw moet resetten.

    Ligt het probleem bij de router of ligt het probleem bij UPC (of het modem apparaat van UPC?)


    NvdM.
  • valt internet dan ook uit op de modem (check lampjes)?
    heb je na resetten van de router de nieuwe instellingen volgens de regels gesaved? staat er niet ergens boven aan de instelpagina iets van save all of zo? zou je dat overslaan dan verandert er in feite niets aan de instellingen….
    al eens gedaan: pcs echt uitzetten (geen slaapstand oid), modem en router beide stroomloos maken gedurende een minuutje.
    zet nu de modem weer aan en laat het helemaal opstarten, pas dán de router aan en helemaal opstarten, en pas dán 1 voor 1 de pcs aanzetten.
  • [quote:5ca849b464="derkdejong"]valt internet dan ook uit op de modem (check lampjes)?
    heb je na resetten van de router de nieuwe instellingen volgens de regels gesaved? staat er niet ergens boven aan de instelpagina iets van save all of zo? zou je dat overslaan dan verandert er in feite niets aan de instellingen….
    al eens gedaan: pcs echt uitzetten (geen slaapstand oid), modem en router beide stroomloos maken gedurende een minuutje.
    zet nu de modem weer aan en laat het helemaal opstarten, pas dán de router aan en helemaal opstarten, en pas dán 1 voor 1 de pcs aanzetten.[/quote:5ca849b464]

    valt internet dan ook uit op de modem (check lampjes)?
    Ja internet valt dan ook helemaal uit, als ik LAN kabel in modem doe doet interhet het weer

    heb je na resetten van de router de nieuwe instellingen volgens de regels gesaved?
    Zover ik weet wel

    staat er niet ergens boven aan de instelpagina iets van save all of zo? zou je dat overslaan dan verandert er in feite niets aan de instellingen….
    Ik snap niet wat je bedoeld? bij de site van de router?

    al eens gedaan: pcs echt uitzetten (geen slaapstand oid), modem en router beide stroomloos maken gedurende een minuutje.

    zet nu de modem weer aan en laat het helemaal opstarten, pas dán de router aan en helemaal opstarten, en pas dán 1 voor 1 de pcs aanzetten.

    Nee niet gedaan, maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt?
    Het probleem komt meerdere keren per week voor…
  • Mogelijk dat er in de naaste omgeving nog een draadloos netwerk zit wat op hetzelfde kanaal werkt als jouw netwerk. Kijk eens met een programma als bijv. InSSIDer of dit zo is. Neem de handleiding van de router er eens bij en wijzig het kanaal waarop je router uitzendt.
  • lijkt me geen oorzaak, als, zoals de ts zegt, het internet op het modem ook uitvalt….

    dat is te meer een grond om de optie van stroomloos maken etc toch maar eens uit te voeren: denken dat iets toch niet veel uitmaakt is nou niet echt een vorm van oplossingsgericht bezig zijn….
  • [quote:1d6ac81d30="derkdejong"]lijkt me geen oorzaak, als, zoals de ts zegt, het internet op het modem ook uitvalt….

    dat is te meer een grond om de optie van stroomloos maken etc toch maar eens uit te voeren: denken dat iets toch niet veel uitmaakt is nou niet echt een vorm van oplossingsgericht bezig zijn….[/quote:1d6ac81d30]

    Je hebt gelijk,je kan het altijd proberen,

    Ikheb op dit moment de telefoon bij de router weggehaald. Nu heb ik al 2 dagen geen problmen gehad, kijken of het nu wel lukt..
  • [quote:d3c6fa0cae="NvdM"][quote:d3c6fa0cae="derkdejong"]lijkt me geen oorzaak, als, zoals de ts zegt, het internet op het modem ook uitvalt….

    dat is te meer een grond om de optie van stroomloos maken etc toch maar eens uit te voeren: denken dat iets toch niet veel uitmaakt is nou niet echt een vorm van oplossingsgericht bezig zijn….[/quote:d3c6fa0cae]

    Je hebt gelijk,je kan het altijd proberen,

    Ikheb op dit moment de telefoon bij de router weggehaald. Nu heb ik al 2 dagen geen problmen gehad, kijken of het nu wel lukt..[/quote:d3c6fa0cae]

    Helaas krijg ik weer problemen… Wat kan ik nu nog doen? Heb naar UPC gemaild maar daar antwoorden ze niet…
  • Die routerproblematiek valt geheel buiten de verantwoordelijkheden van UPC, tenzij het een router van UPC is….. Daar hoef je dus niet veel respons van te verwachten.
    Volgorde van opstarten aanhouden zoals Derk aangeeft. Als de boel na een (router)reset weer goed functioneert en een tijdje later niet meer…. Tja, dan zou je toch aan een routerprobleempje gaan denken.
    Gevalletje garantie?

    Ik lees overigens wel wat vreemde zaken:
    [i:7a07aae3e7]1) De PC is met een LAN kabel bevestigd aan de router.[/i:7a07aae3e7]
    Prima. Maar dan….:
    [i:7a07aae3e7]2) Als we de LAN-kabel van de pc weer rechtstreeks in de router doen, heeft de vaste PC weer verbinding.[/i:7a07aae3e7]

    Ik neem aan dat in het laatste geval "modem" wordt bedoeld…? :wink:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord