Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Supertraag ladende URL

Anoniem
None
28 antwoorden
  • Iemand een verklaring voor het volgende:
    Alles wat ik op de digitale snelweg bezoek, gaat doorgaans als een speer. Er zit 1 rotte appel in de mand: www.daihatsu.nl
    Deze website laadt onvoorstelbaar traag. Als enige dus! Met de vroegere telefoonverbinding ging het nog sneller…..
    ISP = UPC. Dit speelt nu al meer dan 1 jaar; is dus geen incident. Windows versies, IE versies spelen hierbij geen rol, evenmin speelt de hardware een rol, omdat dit ook andere systemen hier speelt.
    Het vreemde is dat anderen dit niet, of in mindere mate, schijnen te hebben.

    Ik pieker me dus suf waar ik de oorzaak moet zoeken…. :roll:
  • Heb je al eens opruiming gehouden door in IE op Extra te klikken en dan op Browsergeschiedenis, vink daar weer uit of aan wat je wilt verwijderen.
    Het kan zijn dat hij daar een oude defecte url staat en hij nu dus eerst gaat zoeken op die oude gegevens.
    Je weet maar nooit, succes.
  • Zoals ik al zei: het speelt op meerdere systemen, XP, 7. En het speelt al meer dan 1 jaar; in die tijd wordt er echt wel meerdere malen een cache geleegd….. :wink:
    Het betreft echt de enige URL van de ….tig welke ik in de loop der tijd opgehoest heb en waarbij dit speelt. Het laden duurt eindeloos, maar als-ie dan eindelijk compleet is, dan duurt het ook gigantisch lang om een *.pdf'je op te halen. Om dat te meten heb ik een scheurkalender nodig.

    Onbegrijpelijk!!
  • [quote:1d0ef3058c="lion"]Iemand een verklaring voor het volgende:
    Alles wat ik op de digitale snelweg bezoek, gaat doorgaans als een speer. Er zit 1 rotte appel in de mand: www.daihatsu.nl
    Deze website laadt onvoorstelbaar traag. Als enige dus! Met de vroegere telefoonverbinding ging het nog sneller…..
    ISP = UPC. Dit speelt nu al meer dan 1 jaar; is dus geen incident. Windows versies, IE versies spelen hierbij geen rol, evenmin speelt de hardware een rol, omdat dit ook andere systemen hier speelt.
    Het vreemde is dat anderen dit niet, of in mindere mate, schijnen te hebben.

    Ik pieker me dus suf waar ik de oorzaak moet zoeken…. :roll:[/quote:1d0ef3058c]Ik heb ook UPC en bij mij verschijnt de pagina binnen 1.5 seconde :)
  • >quote: ook andere systemen hier speelt.<
    zomaar een wilde suggestie: zitten die allemaal achter dezelfde router/server, dan zou je die eens moeten resetten wellicht….?
  • [quote:43e290f445="derkdejong"]>quote: ook andere systemen hier speelt.<
    zomaar een wilde suggestie: zitten die allemaal achter dezelfde router/server, dan zou je die eens moeten resetten wellicht….?[/quote:43e290f445]

    Ik kan het je nog sterker vertellen: ze zijn beide (modem/router) al eens vervangen….. En ook de huidige configuratie is al meer dan eens gereset.

    Volgende wilde suggestie….? :wink:
  • [quote:a550a7d7a7="The Dragon"]Ik heb ook UPC en bij mij verschijnt de pagina binnen 1.5 seconde :)[/quote:a550a7d7a7]

    Verbaast me niet, omdat ik dit al van meer UPC klantjes heb gehoord. Maar waar dan in 's hemelsnaam de bottleneck ligt…. :roll: :roll: :roll:

    (Als ik "de enige" zeg, dan bedoel ik ook de enige. De enige van de honderden, misschien wel duizenden welke alhier jaarlijks worden opgevraagd. Die geven niet dit probleem. En da's nou juist het vreemde!
    Ik had me al bij deze digitale waanzin neergelegd, maar besloot toch nog een poging te wagen).
  • Hier is die site ook niet bijster snel te noemen.

    De tijdlijn van de developers tool in chrome blijft trouwens ook doorlopen. 'k Weet alleen niet precies hoe ik dat moet interpreteren.
  • [quote:50c16cddf1="vuurtoren"]Hier is die site ook niet bijster snel te noemen.

    De tijdlijn van de developers tool in chrome blijft trouwens ook doorlopen. 'k Weet alleen niet precies hoe ik dat moet interpreteren.[/quote:50c16cddf1]

    Het gekke is ook (zoals reeds vermeld) dat als er eindelijk een pagina van die website is geladen, het ook oneindig lang duurt om een .pdf'je binnen te halen. Als ik kijk met welke "snelheid" dat gaat….. Iets in de orde van grootte van 100 Bytes per seconde….!!!!
  • Weet je zeker dat het maar om één traag ladende website gaat? En heb je dit probleem maar op één PC/laptop? Je zou dat kunnen proberen te analyseren via applicatie Wireshark. In 2008 verscheen er een artikel over, op de website van computer!totaal. Check ook nog op het UPC forum, deze topic over Troubleshooting internet-problemen.
  • [i:8a5e6cf1ba]kan het niet aan de server van daihatsu.nl liggen?[/i:8a5e6cf1ba]
  • [quote:6f153f3e63="jolo"]Weet je zeker dat het maar om één traag ladende website gaat? En heb je dit probleem maar op één PC/laptop?[/quote:6f153f3e63]

    Het eerste: een volmondig "ja"!
    Wat betreft het tweede: een volmondig "nee"! Ieder systeem alhier.

    Wat betreft die draadhaai: te ingewikkeld, tijdrovend en redelijk complex. Levert ook niet altijd betrouwbare info op. Net als "tracert" en "ping" dat niet altijd doen. Er zijn zelfs servers die daarvoor afgeschermd zouden zijn(?).

    Ik kreeg overigens nog een brainwave: de buurvrouw heeft ook UPC als ISP. Op korte termijn zal ik daar ook eens een balletje opgooien…
    Wellicht lost dat iets op… :?
  • [quote:949d019fd7="pang"][i:949d019fd7]kan het niet aan de server van daihatsu.nl liggen?[/i:949d019fd7][/quote:949d019fd7]

    Ja, dat zou zomaar kunnen. D'r zijn natuurlijk altijd meerdere lijntjes.
    Er zit in ieder geval iets goed scheef in de verbinding van ondergetekende naar die server….
  • nog meer wilds:
    - is je ip gebanned door daihatsu…
    - misschien werk je wel op de router van de buurvrouw, en dan heeft een nieuwe router natuurlijk geen zin…. :wink:
  • [quote:29be8c3e96="derkdejong"]nog meer wilds:
    - is je ip gebanned door daihatsu…
    - misschien werk je wel op de router van de buurvrouw, en dan heeft een nieuwe router natuurlijk geen zin…. :wink:[/quote:29be8c3e96]

    Hoe verzin je 't….?! :roll:
  • tja, weet jij een oplossing dan…. :lol:
  • [quote:c849bee45d="derkdejong"]tja, weet jij een oplossing dan…. :lol:[/quote:c849bee45d]

    Absoluut niet. Vandaar dat ik de buurvrouw eens even met een bezoekje ga vereren deze week. Als het daar evenmin lekker gaat, dan leg ik me er maar bij neer. Zou het daar geen problemen geven, dan ga ik toch nog maar eens verder wroeten. Hetgeen waarschijnlijk ook niets oplevert, omdat alle hard- en software op de UPC aansluiting hier al aardig wat wisselingen en vervangingen heeft doorgemaakt…. :?
  • Hoi Lion,

    Wij hebben de website http://www.daihatsu.nl/ getest en geen probleem gevonden wat betreft snelheid. Zowel met het openen van de pagina als het downloaden van PDF documenten.

    Probeer eens deze PDF van de website te openen en controleer de downloadsnelheid.

    http://daihatsu.nl/files/brochures/cuoreaccessoires.pdf

    Bij ons kwam deze PDF met 1MB per seconde binnen.

    Het is ook mogelijk dat een programma de verbinding naar de website blokkeert/vertraagd. Om dit te controleren kunt u de computer in de veilige modus met netwerkondersteuning starten via onderstaande stappen.

    1.Herstart uw computer.

    2.Tijdens het opstarten, nadat het scherm zwart is geweest, drukt u herhaaldelijk op de F8 knop. Hierdoor komt u in de Windows Geavanceerde Opties menu terecht.

    3.Met behulp van de pijltjestoetsen kiest u voor de optie Veilige Modus met netwerkondersteuning en druk daarna op Enter.

    4.Controleer nu nogmaals de website

    5.Indien de website nu wel goed werkt is een programma de oorzaak, deze kan met MSCONFIG uitgeschakeld worden.
  • [quote:c53876392b="WindowsNL"]Het is ook mogelijk dat een programma de verbinding naar de website blokkeert/vertraagd.[/quote:c53876392b]

    Wel heel erg toevallig dat dit de enige(!!!!) URL is uit zeer vele honderen die problemen geeft. Op alle (meerdere) systemen welke hier ooit aangesloten waren en zijn, met zowel XP als 7 als OS.
    Als het een "programma betreft dat deze verbinding vertraagt", dan zou dit "programma" ook op alle andere systemen aanwezig (geweest) moeten zijn en zou het zich zeker niet hebben beperkt tot Daihatsu gerelateerde websites. Want…..:
    Saillant detail (waar ik wat later achter kwam): ook met websites welke (m.i. vermoedelijk) aan dezelfde server hangen, kom ik dit probleem tegen. Zo is ook deze niet vooruit te branden!
    Er wordt niets geblokkeerd, maar de snelheid waarmee alles binnenkomt is exceptioneel. In het negatieve wel te verstaan. Dit geldt eveneens voor de download van .pdf'jes!

    Dus: veel dank voor het huiswerk, maar veel verder brengt me dit niet. Zoals ik al meldde: ik ga binnenkort even een deur verder om eens even bij de buurvrouw (eveneens een UPC account) te kijken hoe het daar gaat……
    Andere UPC accounts in den lande schijnen dit probleem niet tegen te komen.

    Zodra ik er wat chocolade van kan maken, zal ik het zeker melden.
  • Nieuw informatievoer:

    A) Zowel een "ping" als een "tracert" geven totaal geen bijzonderheden en lopen vlot.
    B) Een proef bij de [u:44b4c21418]buren[/u:44b4c21418] (ook UPC account) op een WLAN/Vista geeft geen bijzonderheden. Pagina laadt vlot. Een "tracert" geeft aan dat dezelfde routing gebruikt wordt als bij ondergetekende.
    Op die Vista machine blijken overigens heel wat meer invoegtoepassingen actief als bij ondergetekende. Voorts zijn zo ongeveer dezelfde IE8 instellingen toegepast.
    C) Met zowel een Win7 Pro/LAN als een Win7 Home Prem./WLAN als een XP Pro machine hier is v.w.b. het laden van die URL dezelfde ellende van toepassing: het duurt eindeloos.
    Ik heb IE8 ook nog zonder invoegtoepassingen geprobeerd. Met exact hetzelfde resultaat.
    Van speciale "programma's" is op de systemen alhier geen sprake. Alleen het hoog nodige is terug te vinden bij MSConfig.

    Ik ben volledig uitgedacht. :( :( Iemand nog peultjes? :?

    Bestaat er een URL-fluisteraar….? :roll:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.