Vraag & Antwoord

Anders (internet)

UPC POP mailserver

Anoniem
The Dragon
8 antwoorden
  • Met enige regelmaat constateer ik de laatste tijd problemen t.a.v. de verificatie op de POP mailserver van UPC. Verificatie duurt dan vrij lang en soms zelfs zo lang dat een time-out fout volgt.
    Er gaan dagen voorbij dat 't allemaal probleemloos gaat, maar da's helaas niet steeds het geval. ALS het mis is, dan lijkt het erop dat dit op de drukke momenten gebeurt, zoals het eind van de middag, begin van de avond.

    Zijn er UPC klantjes die dit herkennen….? :?
  • Helaas heb ik dat ook wel eens……
  • 't Gaat inderdaad "met vlagen". Soms een hele periode niets aan de hand en dan is 't ineens weer mis. Bij andere accounts nooit problemen….
  • [quote:72cce57738="lion"]Zijn er UPC klantjes die dit herkennen….? [/quote:72cce57738] Ik ben een ex klant van UPC. Ik ben bijna twee jaar geleden, overgestapt naar Alice Glasvezel. Had je al gecheckt op het UPC/Chello forum. Er staat daar onder andere een UPC mail problemen topic.
  • Hey! Dank voor die link; ik kende 'm niet.
    Uit de reacties aldaar zou je kunnen opmaken dat er bepaalde verzorgingsgebieden zijn waar dit probleem speelt…..
    Ook in mijn PC gebied, blijkbaar… :(

    Wat ik de laatste tijd heb ondernomen:
    1) Het probleem begin december '10 telefonisch gemeld. Er zou "naar worden gekeken". Het is toen inderdaad weer even goed gegaan.
    2) En toen was het weer mis. Zodoende 14/12 een online formulier ingevuld. Toen daar 21/12 nog geen reactie op geweest was dit mailtje met wat aanvullingen nogmaals verzonden.
    3) Zondagmiddag 9-1-11 j.l. was het opnieuw dramatisch. Helpdesk gebeld en probleem opnieuw aangekaart en hierna met de klachtendesk verbonden / gesproken. Klacht genoteerd. Ik zou in ieder geval binnen 48 uur worden teruggebeld en er zou alsnog ook op de digitale klacht worden gereageerd.

    Het is nu 12-1-11, 21:30 uur….. Niets meer vernomen….. :evil:
    Ik begin Youp v.h. Hek steeds beter te snappen…..

    Misschien toch maar naar XS4All….?
  • [quote:19799a6c68="lion"]Misschien toch maar naar XS4All[/quote:19799a6c68] Dan zou je op het tweakers forum deze XS4ALL Only - Ervaringen en discussies - Deel 2 kunnen checken. Overigens kans op storing heb je bij elke provider. Zo kan ik soms als ik mijn email cliënt start 's morgens vroeg, wegens een foutmelding geen email ophalen. Maar werkt het even later weer wel.
  • Ach, uiteraard is er overal wel wat (en komt het ook wel weer op z'n pootjes terecht), maar mijn onvrede zit 'm voor een groot deel in het "niet reageren".
    Heb inmiddels het probleem weer aangekaart (intern schijnt er in m.b.t. het telefonisch contact naar UPC ook weer wat aangepast te zijn overigens) en heeft men met de nodige excuses beloofd volgende week contact op te nemen met alle betrokken info.
    Ben benieuwd…. :?
  • Met name de laatste paar weken redelijk dramatisch om de POP3 server te bereiken. Het begint eind v.d. middag en duurt tot 2e helft v.d. avond.
    Begint redelijk structureel te worden!! :evil: :evil:

    Vanavond (25/1, begin v.d. avond niet mogelijk om de server te bereiken.
    Meer UPC klantjes met soortgelijke ervaring?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.