Vraag & Antwoord

Anders (internet)

wachten op cache, aanvraag verstuurd.

Anoniem
honshu
28 antwoorden
  • Sinds enkele dagen krijg ik deze meldingen als ik via chrome website's oproep. Ik moet dan wachten. wat kan ik hieraan doen?
  • Misschien kan je Chrome eens proberen te updaten?

    Anders kan je de browsergegevens eens opschonen. Je gaat naar Opties en daarna klik je op geavanceerde opties. Daar klik je op browsergegevens wissen…

    Stef
  • Dag

    Dit heeft niet geholpen
  • Het is misschien stom dat ik dit pas nu zeg, maar wanneer je je browsergegevens wist, moet je zeker zijn dat je het aanvinkt 'cachegeheugen leegmaken' en dat je de periode op 'alles' zet.

    Zoals hier

    Nadat je dit hebt gedaan, herstart dan google chrome.

    (Om in dat menu van 'browsergegevens wissen' te geraken, kan je ook gewoon ctrl + shift + del doen)

    Als dit niet helpt, zoek ik een andere oplossing…

    Met vriendelijke groet,
    Stef
  • heb hier hetzelfde probleem; browsergegevens gewist, maar het probleem blijft bestaan
  • @honshu

    Probeer de volgende add-on eens uit. https://chrome.google.com/extensions/detail/ghgabhipcejejjmhhchfonmamedcbeod

    Download en installeer de add-on. Als het add-on verschenen is in de werkbalk, klik er dan op. Klik nu op 'Clear Private Data'. Klik vervolgens op 'ok'.

    Laat je me weten wanneer het gelukt is of wanneer er problemen zijn?

    Veel succes,
    Stef
  • de private data gewist en het lijkt beter te gaan= wat websites geopend en geen probleem tot nu toe-
    morgen nog even kijken, maar het ziet er vooralsnog goed uit.
    bedankt.
  • @honshu

    Graag gedaan. :wink: Ik hoop dat je probleem definitief is opgelost.

    Groetjes,
    Stef
  • Stef,
    als chrome eenmaal open is, is het ok.
    bij het klikken op de link in de email het zelfde gezanik weer-
    maar nu weer niet :-(
  • Stef,
    er lijkt niets veranderd.
  • en nu lijkt het weer goed, ik kijk het even aan
  • Dag

    Bij mij lijkt het te werken, alles verloopt duidelijk sneller, hoe werkt zo'n programma eigenlijk. Voozover ik kan zien gebeurd er niets "ïn beeld".
  • @jbiggie

    Zoals het in de beschrijving van het programma staat, kuist het de 'cache' van Chrome helemaal op. Internet Explorer doet dit automatisch, maar Chrome niet. Wanneer je bovenaan in de werkbalk op de add-on klikt, en daarna op 'Chrome' en vervolgens op 'Cache', dan zie je alles wat je cache heeft opgeslagen, en als je dit niet opkuist, kan dit behoorlijk vol raken. Dit programma kuist de cache op, waardoor Chrome meer ruimte heeft in de cache… :wink:

    @honshu

    Gaat het nu beter? Ik zoek nog even een oplossing en laat je in de loop van de avond nog iets weten… :wink:

    Met vriendelijke groet,
    Stef
  • @honshu

    Misschien gebruik je het al, maar indien niet, download dan CCleaner

    na het installeren start je het programma op. Op het startscherm zie je een kolom. Klik op het tabblad 'Applicaties'. Kijk even na of onder 'Google Chrome' het vakje 'Internet Cache' is INgeschakeld.

    Laat daarna CCleaner zijn werk doen. Probeer Google Chrome daarna nog eens uit.

    Veel succes,
    Stef
  • Stef,
    dank voor je antwoord;
    ccleaner gebruik ik al naast One button checkup-
    moet zeggen dat het allemaal wat sneller gaat, maar het zijn periodes; ik gebruik naast chrome ook af en toe mozilla en het zou ook kunnen dat die elkaar een beetje dwars zitten.
    incidenteel krijg ik het "wachten op cache" nog wel ,maar het is wel minder
  • Hoi honshu,

    Morgen zal ik nog even op internet achter een oplossing zoeken. Ik gebruik ook zowel chrome als mozilla, en heb hier nog niet echt problemen mee ondervonden. Ik hou je op de hoogte over eventuele oplossingen.

    Ik wens u nog een goede nachtrust toe. :wink:

    Stef
  • wat ik wel heb is dat MS office af en toe blijft hangen (reageert niet) duurt dan even en komt vanzelf weer bij
    wel te rusten
  • Welke versie van Office heb je? En welke virusscanner gebruik je?

    Stef
  • bedoelde MS outlook dat af en toe blijft hangen met office zelf (2007 prof plus) geen problemen.
    ik gebruik Avira free

    Nico
  • Hoi,

    Ik vond hier dat het zou kunnen komen door een update(KB2412171). Eventueel deïnstalleren, maar ikzelf gebruik ook Outlook 2007 en heb dit ook voor. Ik zal de update verwijderen en je morgen iets laten weten. Bij mij komt dit probleem voor wanneer ik verander van map.

    Het lijkt me niet dat het door de virusscanner komt, want Avira Free maakt geen gebruik van een email scanner.

    Ik laat je morgen rond de middag iets meer weten. In orde?

    Zelf Microsoft heeft de update laten intrekken: http://security.nl/artikel/35562/1/Microsoft_patch_veroorzaakt_Outlook-problemen.html :wink:
    Tot dan,
    Stef

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.