Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Traag surfen, geen verbinding met server.

Citroentje
20 antwoorden
  • Hallo allemaal,

    Heb sinds een paar dagen wat problemen met mijn internetverbinding.
    Ik heb InternetPlusbellen van KPN.

    Programma's die gebruik maken van het internet, zoals msn en xfire werken prima.
    Ook speedtest.net geeft de normale resultaten weer, de snelheid is in orde.
    Ik heb alleen problemen met het surfen.

    Ik gebruik Firefox en 9/10 gaat het fout bij het opzoeken van de server.
    Je klikt een link aan of typt zelf een url in, hij gaat op zoek naar de server en vindt die server vervolgens niet.
    Vaak lukt het wel als ik daarna op refresh druk, maar ook lang niet altijd.
    Wat ook vaak gebeurd is dat een website slechts deels wordt geladen, neem bijvoorbeeld hw.info.
    De pagina zelf is geladen, alleen de afbeeldingen kunnen niet worden geladen omdat firefox de server niet kan vinden.
    Ik heb het uiteraard ook geprobeerd met IE en op de systemen van m'n ouders, maar ook daar heb ik problemen met surfen.

    Ik heb vervolgens op alle systemen in het netwerk spyware en virusscans gedaan.
    Daar kwam niets uit en de verbinding is niet verbeterd.
    Wat me wel is opgevallen, is dat de taal van mijn router(Thomson Speedtouch 780/ExperiaBox)van Nederlands naar Engels is veranderd, zonder dat ik daar iets aan heb veranderd en ook mijn ouders kunnen dat niet hebben gedaan.
    Er lijkt dus iets te zijn gebeurd met mijn router.
    Vroeger stond er rechtsboven de keus tussen en/nl maar ook die optie is verdwenen.
    Ik heb vervolgens de router eerst handmatig gereset met het reset knopje aan de achterzijde en heb t na een negatief resultaat nogmaals geprobeerd door vanuit de router zelf de fabrieksinstellingen terug te zetten, maar die taak voert hij volgens mij helemaal niet uit.

    Om een lang verhaal kort te maken, ik weet het dus niet meer en ik wil hier dan ook graag vragen of er iemand is die mij kan helpen met het oplossen van het probleem.
    Ik vermoed zelf een brakke router of een brakke verbinding, maar het kan natuurlijk dat ik ergens overheen kijk.

    Ik hoor t graag.

    Jordy
  • Voor zover ik weet is dat niet mogelijk.
    Heb in ieder geval geen modem, alleen de experiabox zelf.

    Edit. Ey Arjan, waar is je bericht nou?:P:P
  • Helaas niemand de me heeft kunnen helpen :(

    Heb inmiddels contact gehad met KPN en die geven aan dat t waarschijnlijk een defect in de router is.
    Inmiddels een ander abonnement afgesloten met daarbij een nieuwe router.

    Topic kan op slot :D
  • Voordat je de deur te snel dichtgooit, ik heb een soortgelijk probleem met hetnet, sinds gisteren laden pagina's bij vlagen heel traag tot helemaal niet om vervolgens weer normaal te laden…
  • Hiero precies hetzelfde probleem, ook Het Net, InternetplusBellen. Afgelopen vrijdag of zaterdag mee begonnen. Internet (Firefox) is stervenstraag. Of de server wordt niet gevonden, of de pagina laadt pas na een aantal minuten.
    Tenzij er sprake is van collectieve modemgekte, vraag ik mij af het het modem het probleem is. Temeer daar er meerdere personen dezelfde klacht hebben.
    Op de laptop overigens gaat het surfen perfect!
    Iemand wellicht een zinnige verklaring?
  • Ok, das inderdaad best vreemd, wellicht toch een storing bij KPN dan?

    In mijn router is overigens wel degelijk een hardware defect aangetroffen en als t goed is ligt er morgen een nieuwe op de mat.

    Server opzoeken gaat hier 9/10 inderdaad ook fout, en ook regelmatig foutmeldingen dat bepaalde scrypts niet meer werken, bijvoorbeeld bij het gebruik van live mail.
  • Nu gaat het nog goed, fingers crossed…

    Ik heb trouwens nog een oud modem in gebruik, de
    Thomson Speedtouch 546, ik dacht dat het daar misschien aan lag.

    Firefox is traag maar Chrome evenzo.
  • Kom op andere fora min of meer dezelfde klachten tegen, zal waarschijnlijk te maken hebben met een storing in de dns servers bij KPN.
  • Voor wat het waard is: inmiddels een uur aan het surfen en tot op heden geen enkele klacht gehad qua snelheid. Toch een storing aan een server van KPN?
  • Hier gaat het de hele middag/avond ook al goed.
  • [quote:3ec90d7d98="Citroentje"]Nu gaat het nog goed, fingers crossed…

    Ik heb trouwens nog een oud modem in gebruik, de
    Thomson Speedtouch 546, ik dacht dat het daar misschien aan lag.

    Firefox is traag maar Chrome evenzo.[/quote:3ec90d7d98]

    modem wordt nog steeds verkocht hoor.

    ik heb ook zo een modem. welke firmware versie heb jij?
  • Welke firmware?
    Degene die er vanaf het begin op zit…

    Nimmer geüpdatet dus.

    Als ik kijk bij de modemgegevens bij software zie ik 5.2.7.19.0 staan, zegt je dit iets?

    Maar in ieder geval gaat het klikken van de ene naar de andere site weer binnen een halve seconde..
  • dan heb ik een modernere versie,, 6.1.0.5

    het modem zelf draait goed.
  • …en hetzelfde probleem manifesteert zich weer. :evil:
  • Was vanmiddag inderdaad weer even een uurtje van slag, lijkt nu weer prima te werken.
  • Klopt met de gegevens hier, nu draait hij weer goed.

    Hè, ik wou bijna een mailtje naar kpn sturen of het om een exemplarisch geval ging, maar nu ik dit weer hoor…

    Laat eens weten wanneer je weer last hebt, wil je?
  • Hm, ook bij mij tussen 18.00 en 18.15 spoorloze servers, daarna draaide het weer. Gevoelsmatig iets trager, maar alle servers konden weer worden gevonden.
  • Wat ik wel merk is alle subpagina's wel normaal openen, alleen het vinden van de server zelf duurt soms wel een halve minuut..

    Kijken of hij vanavond weer traag wordt.
  • Hij lijkt vanaf nu, 11:00, weer wat last te hebben, lijkt me geen drukke tijd, wellicht toch iets goed mis bij onze vrienden van de KPN.

    Inderdaad hetzelfde met de sub-pagina's hier, die lijken allemaal vlekkeloos te verlopen, behalve de links naar andere sites.
    Wanneer de verbinding met een site dus tot stand is gebracht lijkt alles daarna gewoon goed te werken….
  • Het werkt nu normaal hier, 10 over 5..

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.