Vraag & Antwoord

Anders (internet)

internetverkeer met Hetnet en Alice.Fr Frankrijk

Anoniem
None
18 antwoorden
  • Mijn zus woont in Frankrijk en bekijkt haar mail altijd op het web (Aliceadsl.fr)
    ik verstuur mijn mail via HetNET. Sinds kort komen al mijn mails aan haar onbestelbaar retour. Ik mail haar nu via Hotmail dat gaat wel. Beide providers Alice.fr en KPN/HET zeggen dat alles moet werken, maar dat doet het niet. Meerdere Nederlanders met KPN/HetNET of Planet krijgen hun mailtjes onbestelbaar retour. Haar mailtjes naar Nederland komen wel aan.
    Omdat zij haar mailtje alleen op het WEB bekijkt zou ik denken dat het niet iets kan zijn met een instelling op haar eigen PC?.
    Zit hier een bolleboos op het forum die hier chocolade van kan maken. Laatst heb ik de servers van Het Net gewijzigd in die van KPN op mijn computer, toen ging het één dag goed, nu is het weer mis. Heeft iemand verstand hoe internationaal e-mail wordt verstuurd en waar dit mis gaat?

    Het ligt buiten ons eigen wereldje, dus ik heb weinig hoop op een oplossing.

    mvrgr
    Jan :?
  • Mogelijk zit haar web mail box gewoon vol! Dus even "ruimte" scheppen lijkt mij.
  • Ik weet het niet, maar volgens mij heeft KPN op de een of andere manier een conflict met franse mailservers.
    Mijn broer heeft een soortgelijk probleem - zie dit draadje. Overigens gaat het daar om de provider 'free.fr'
    Die situatie bestaat nog steeds.
    Als hij via mijn mailserver (geen KPN) naar het betreffende adres mailt is er geen probleem.

    Het zou dus best wel eens aan de (samenwerking tussen de) provider(s) kunnen liggen.
  • Beste Peter,

    Het Typische is, dat berichten verzonden met Hotmail wel direct binnenkomen
    en van ander providers, ook uit buitenland. Alleen de mails verzonden via planet/hetnet/kpn die niet.
    Heb al gebeld met KPN maar zij zeggen niets onrechtmatigs te zien en de Fransen van Alice.Fr idem dito.
    Alle vrienden en kennissen sturen nu via Hotmail, maar gek en onverklaarbaar is het wel.
    Mocht je nog iets kunnen bedenken, hoor ik het graag.

    mvrgr
    Jan
  • Beste Helicop

    Je zou gelijk kunnen hebben "Free.fr"is nl gelinked aan Älice.fr" Mijn zus heeft nl op haar pc een modem van "FREE" staan.

    Alleen het idee erachter het waarom begrijp ik niet.

    mvrgr
    Jan
  • Heren,

    Ik heb 5 min. geleden het probleem via mail voorgelegd aan KPN klachtenservice. Dacht daarna laat ik het maar weer eens proberen
    en verdraaid het doet het weer. Snap er niets van.

    groeten jan
  • Als je een mail onbestelbaar terug krijgt, krijg je deze als het goed is in een 'non-delivery report' (NDR). Zou je eens zo'n NDR hier willen posten, als je nog een keer dit probleem hebt? In een NDR staat namelijk altijd de reden waarom een mail geweigerd wordt en van welke mailserver dit bericht afkomstig is. Het is dan een stuk makkelijker zoeken naar de oorzaak…
  • Zal ik zeker doen Mr. Moderator

    mvrgr
    Jan
  • Mr. Moderator,
    Onderstaand de berichten zoals ik ze de laatste tijd ontving. Misschien kun je daar al iets mee.

    This is an automatically generated Delivery Status Notification.

    THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.

    YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

    Delivery to the following recipients has been delayed.

    b.aletta1@aliceadsl.fr

    2:
    Your message

    To: b.aletta1@aliceadsl.fr
    Subject: restje
    Sent: Wed, 17 Aug 2011 16:21:34 +0200

    did not reach the following recipient(s):

    b.aletta1@aliceadsl.fr on Thu, 18 Aug 2011 00:31:44 +0200
    Could not deliver the message in the time limit specified. Please retry or contact your administrator.
    <cpsmtpb-ews01.kpnxchange.com #4.4.7
  • Yep, mijn broer kreeg precies dezelfde soort berichten.
    Niets in de trant van "postbak vol" of "onbekende geadresseerde".

    Zoals ik in het andere draadje waarnaar ik eerder verwees ook nog stelde was degene aan wie mijn broer mail stuurde iemand die goed ingevoerd is op computergebied (schrijft software voor grote warenhuisketens in Frankrijk) maar ook hij is er niet achter gekomen waarom hij voor mijn broer niet bereikbaar was via KPN-servers.
    Via mijn privé mailserver (die bij een hostingbedrijf staat) is het geen enkel probleem…..
  • Helicop en moderator,

    Zodra ik van KPN klantenservice een antwoord krijg op mijn klacht, zal ik het bericht op dit forum zetten.
    Maar ik denk meer aan st.Juttemis of aan kluitjes in het riet.

    mvrgr
    Jan
  • Jan,
    ik ben bang dat het een kluitje in het riet verhaal wordt.
    We hebben toen van alles geprobeerd, zowel wij vanuit Nederland als die vriend vanuit de franse kant.
    Nooit een verklaring gekregen…..
    Ik ben benieuwd of het jou wel lukt.
  • hier komt het kluitje met afschuif effect:

    Geachte heer Uiterwijk,

    Naar aanleiding van uw vraag over uw e-mailberichten kunnen wij u als volgt informeren:

    Op deze afdeling beschikken wij niet over de benodigde informatie en systemen om uw vraag volledig te kunnen beantwoorden.

    Indien uw e-mailberichten door een specifiek e-maildomein worden geblokkeerd, dan adviseren wij hierover contact op te nemen met de beheerders van het betreffende domein.

    Daarnaast adviseren wij u uw vraag voor te leggen aan onze afdeling Abuse. U kunt hen bereiken op het volgende e-mailadres: abuse@kpnmail.nl

    Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Leander van Amesfoort
    KPN

    [u:97a1da0ab2][b:97a1da0ab2][/b:97a1da0ab2][/u:97a1da0ab2]
  • Mijn zus woont in Frankrijk heeft internet abonnement van Aliceadsl resp FREE. Zij bekijkt haar mail op het web. Nederlandse vrienden die een abonnement hebben bij KPN?HETNET?PLANET krijgen na een mailtje verzonden te hebben eerst een mededeling dat er vertraging in aflevering en een paar uur later dat de vertragen te lang duurde en het bericht niet is afgeleverd. Mail vanuit Frankrijk naar Nederland levert geen problemen op. Mail via Hotmail naar Frankrijk gaan ook goed

    ANTWOORD van uw afd. KPN Technische vraag.
    Geachte heer Uiterwijk,

    Naar aanleiding van uw vraag over uw e-mailberichten kunnen wij u als volgt informeren:

    Op deze afdeling beschikken wij niet over de benodigde informatie en systemen om uw vraag volledig te kunnen beantwoorden.

    Indien uw e-mailberichten door een specifiek e-maildomein worden geblokkeerd, dan adviseren wij hierover contact op te nemen met de beheerders van het betreffende domein.

    Daarnaast adviseren wij u uw vraag voor te leggen aan onze afdeling Abuse. U kunt hen bereiken op het volgende e-mailadres: abuse@kpnmail.nl

    Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Leander van Amesfoort
    KPN
    U begrijpt dat ik als leek niets wetende van domeinen en waar de mailtjs de grens overgaan met een heleboel kluitjes in het riet geparkeerd ben. Misschien is uw afdeling wan inlevender en kundiger. De kwestie wordt inmiddels besproken op het internet forum van computertutaal.

    mvrgr
    J. Uiterwijk
  • Goede middag,

    Onderstaand vind U correspondentie tussen mij en uw afdeling "KPN Technische vraag".

    Zij verwijzen mij naar uw afdeling en ik hoop van harte dat U de benodigde systemen hebt om het probleem op te sporen, ik zou ook wel contact willen opnemen met beheerders van een domein die de e-mails blokkeert, maar wie zijn dat, "de KPN de beheerder of een Franse firma", hoe kom ik daarachter, ik heb geen idee welke route e-mails volgen en welke domeinen zij passeren. Verder vraag ik mij af of ik als leek dit moet onderzoeken, zijn de providers niet gezamenlijk verantwoordelijk voor een goedlopend netwerk? Als er geen water meer uit de kraan komt gaan huiseigenaren toch ook geen gaten in de straat graven en kijken of er ergens een prop zit?in afwachting van uw bericht, Jan Uiterwijk
  • Dit is het bericht van KPN-Abuse. Er is dus wel degelijk iets aan de hand. Er bestaan dus blacklisting partijen???? Ons rest dus niets anders dan afwachten of een provider kiezen die niet op de blacklist staat.

    "quote

    Geachte heer Uiterwijk,

    Bedankt voor uw bericht. Wij zijn op de hoogte van deze blacklisting en doen er alles aan dit zo spoedig mogelijk te verhelpen. Helaas zijn wij daarbij ook afhankelijk van de blacklistpartij in kwestie. In dit geval wordt er door deze partij niet gereageerd op onze verzoeken.

    Onze excuses voor dit ongemak. KPN blijft proberen om deze blokkade te verwijderen.

    LET OP: Het onderwerp van dit bericht bevat een ticketnummer: [Abusedesk #1297393] .
    Indien u vanaf een ander e-mailadres contact met ons wilt opnemen, vermeld dan altijd het volgende in het onderwerp: [Abusedesk #1297393] .

    Met vriendelijke groet,

    KPN Abuse Team
    abuse@kpnmail.nl


    Unquote
  • Grapjassen…..
    Daar dachten wij destijds als eerste aan en hebben de vraag toen ook gesteld…"is er sprake van blacklisting van Free.fr?"
    Dat er sprake was van blacklisting werd toen in alle toonaarden ontkend!!!
    Het probleem zou wel in Frankrijk zitten…
    Jammer dat we die mail niet meer hebben….

    Ik blijf het verhaal volgen. :lol:
  • Ik heb aan KPN-Abuse gevraagd wie KPN op een blacklist heeft gezet. Als het Alice.fr of Free.fr is, wil mijn zus in Frankrijk van Provider switchen.

    Ben benieuwd of ze openheid geven

    Jan

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord