Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Help! Router Probleem!

Anoniem
Peter Vooges
4 antwoorden
  • Hallo,

    Ik heb sinds een aantal maanden een probleem met mijn router.
    Nadat mijn oude Sitecom router kuren begon te vertonen, heb ik na een grondige research op internet de volgende router aangeschaft:

    - TPLINK 1043ND

    Ik heb over deze router alleen maar goede recensies gelezen, en hij kwam zelfs beter uit de test dan de Linksys E2000.

    Deze router is op moment van spreken 5 maanden oud. 3 maanden heeft de router keurig gewerkt, maar de laatste 2 maanden begint de router kuren te vertonen, terwijl er niets is veranderd aan de situatie waarin de router zich bevond.

    De router verliest elke twee dagen zo'n signaal, hiermee bedoel ik dat ik met de iPad, iPod, en de laptops niet meer kan verbinden met de router, hij word niet meer gedetecteerd.

    als ik dan de router eventjes uit en aan zet ( dus geen reset ), dan werkt hij weer.

    Maar 2 dagen later doet het zelfde probleem zich opnieuw voor.

    Ik heb de producent van de router gemaild, en deze hebben mij allerlei informatie gegeven.
    Wat ik de afgelopen 2 maanden al aan instellingen heb getest:

    - SSID veranderd
    - Positie van de router veranderd (hing in meterkast, nu in woonkamer)
    - Type beveiliging van router veranderd. (huidig: WPA-PSK-AES)
    - Elk kanaal van de router geprobeerd ( Met Vistumbler getest welk kanaal niet voorkwam in de omgeving)
    - De verschillende output modes (802.11b/g/n) getest
    - Primaire DNS server ingesteld, wat tevens niets uithaalde.
    - Firmware Geupgraded.
    - Meerdere malen gerest/gereboot etc.
    - Kabel tussen de modem en de router vervangen door een nieuwe.

    Dit heeft allemaal niets uitgehaald, de router is pas vijf maanden oud, en aan de recensies te zien bevond niemand er problemen mee, iedereen vond het een top router.

    Wat is er mis? Welke instellingen kan ik nu nog proberen?

    Alvast bedankt voor de hulp!
  • Een antwoord op de problematiek heb ik niet, maar ik heb ooit ook een dergelijk geval gehad. Alles uitgeprobeerd, maar dan ook werkelijk alles.
    Zonder resultaat. De leverancier heeft 'm na aanhoren van alles als garantiegeval omgewisseld.
    Kijk, daar kom je dus nog weer eens terug….

    Het komt domweg wel eens voor dat zo'n stuk gevanceerd electronica het incidenteel laat afweten zonder dat er een vinger op de zere plek is te leggen. Jammer, maar helaas.
  • Doe iig een scan met een geupdate MBAM
    http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free
  • [quote:90d652c7f9="Tirm"]Doe iig een scan met een geupdate MBAM
    http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free[/quote:90d652c7f9]

    Lijkt me niet zo erg zinvol: de TS geeft aan dat-ie z'n router met [u:90d652c7f9]meerdere apparaten[/u:90d652c7f9] niet meer kan benaderen….
    Het probleem ligt dus bij de router….

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.