Vraag & Antwoord

Anders (internet)

witte experia box, mijn laptop kan niet meer connecten(wifi)

Anoniem
saken
11 antwoorden
  • Sinds kort heb ik de witte KPN experia box, alles werkte na de instalatie, totdat de electricien met de meterkast bezig ging en de stroom er af viel.
    Na dat moment kan ik met mijn laptop niet meer connecten naar ons draadloos netwerk (hij ziet hem wel)…..het vreemde is dat de andere laptop in ons huis er wel op kan komen….
    Weet iemand hoe ik dit oplos?
  • altijd eerst proberen (hoewel dat in jouw geval vreemd mag lijken):
    - zet laptop echt uit (dus geen slaapstand)
    - maak die experiabox een minuut stroomloos door de voedingskabel los te nemen
    - start experiabox en laat hem helemaal doorstarten
    - zet dan pas de laptop aan
  • [quote:6415e06655="derkdejong"]altijd eerst proberen (hoewel dat in jouw geval vreemd mag lijken):
    - zet laptop echt uit (dus geen slaapstand)
    - maak die experiabox een minuut stroomloos door de voedingskabel los te nemen
    - start experiabox en laat hem helemaal doorstarten
    - zet dan pas de laptop aan[/quote:6415e06655]

    Inderdaad, heb ik al geprobeerd, maar mocht niet baten…. de andere laptops doen het dus wel gewoon alleen mijn laptop niet….
  • Wifi-kaart in Apparaatbeheer, geen problemen?
  • zou je inderdaad denken, maar de ts schrijft in openingspost dat netwerk wel wordt gezien….
    toch maar eens: configuratiescherm-apparaatbeheer-selecteer draadloze netwerkadapter, klik rechts en kies: installatie ongedaan maken of verwijderen. slui scherm netjes af en herstart de pc.
    bij de herstart zal windows de draadloze adapter opnieuw naagdelijk installeren.
  • kan het ook zijn dat de locale ip (bijv. 192.168.1.10) van de laptop wordt ge refused door de router, kan ik niet eens proberen om die te veranderen? Was daar niet een commando voor in cmd?
  • Alles al geprobeerd, ook gegeven adviezen….heel raar….
    Met mijn mobiel kom ik er ook niet op, maar op een andere laptop wel weer…. Ik kan wel gewoon connecten, en dan vraagt hij om het wachtwoord, dat voer ik in , en dan blijft hij gewoon connecten totdat er een timeout is…..
  • dan de router maar eens op zijn duvel geven…
    dus een reset naar fabriekswaarden
    pinnentje in resetgaatje, 15 seconden ingedrukt houden, en als dan de lampjes gaan knipperen dat ie opnieuw opstart weet je dat het gelukt is.
    staat de netwerkkaart in de laptop we op automatische dhcp?
  • Wat is dhcp? Reset? is dat wel zo handig? dan ben ik wel gelijk alle instellingen weer kwijt, ik heb ook al geprobeerd een backup terug te zetten van toen hij het wel deed, dat werkte ook niet….. zal een reset dan wel helpen? Gaat me wel zowieso weer veel werk kosten alles opnieuw in te stellen..
    Of zou de router gewoon op zijn donder gehad hebben toen het stroom er af vloog? Dat hij kapot is….
  • Voer het eerste advies van derkdejong nog eens uit. Haal letterlijk van alle apparaten, Experiabox, PC's enz, de stroomkabels eraf, wacht voor de verandering eens 5 minuten, start eerst de Experiabox op, daarna één voor één je PC's etc.
  • bij de reset gaat ie terug naar de eigen standaards, dus jouw bijzondere instellingen is ie kwijt. en dat is nu net de bedoeling….
    met de standaardinstellingen van die box komt 99.9% van de gebruikers zonder enig probleem over de baan….
    men ziet iets te vaak dat e.e.a. niet meer goed functioneert als niet-deskundige gebruikers zelf bezig zijn geweest….

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord