Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Email komt niet aan

lion
5 antwoorden
  • Een verstuurde email via:
    http://www.brasserie-peerke.nl/e107_plugins/survey/survey.php?1
    komt niet aan.

    Ik krijg de volgende mail retour, het lijkt wel spam.

    Groet
    Arnold

    This message was created automatically by mail delivery software.

    A message that you sent could not be delivered to one or more of its
    recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

    grp-cluster3141@aveleijn.nl
    SMTP error from remote mail server after initial connection:
    host relay.introweb.nl [80.65.96.45]: 554 5.7.1 Service unavailable; Client host [79.170.44.96] blocked using b.barracudacentral.org; http://www.barracudanetworks.com
    eputation/?pr=1&ip=79.170.44.96
  • Het is geen spam, maar een melding dat de ontvangende mailserver jouw mailtje heeft gewijzigd omdat mailserver die het formulier afhandeld op een spam list staat.
    Het linkje laat zien dat de mailserver een poor rating heeft, en daarom geweigerd wordt.

    "The ip address 79.170.44.96 is listed as "poor" on the Barracuda Reputation System."

    Ik vermoedt dat een van de andere websites, of deze site zelf, op de shared hosting gehacked is (geweest), en gebruikt is om te spammen.
  • Dag Marco,

    de website is helemaal nieuw, net online, dus nooit gehackt geweest. Hoe los ik het op? Heb ook al contact gezocht met de email provider, maar nog geen antwoord gehad.
  • [quote:61987bd078="bigadje"]Dag Marco,

    de website is helemaal nieuw, net online, dus nooit gehackt geweest. Hoe los ik het op? Heb ook al contact gezocht met de email provider, maar nog geen antwoord gehad.[/quote:61987bd078]

    Hi Bigadje,

    Je zou eens kunnen kijken of het IP adres van deze zender gewhitelist kan worden.. Ben alleen bang dat je ook hiervoor weer moet aankloppen bij je webhost provider. Even hun antwoord mail afwachten dus…. :wink:
  • Alle mail van mijn hosting loopt ook via Barracuda, welke deze filtert.
    Ofwel:
    Als er iemand een mailtje stuurt vanaf een IP adres dat bij Barracuda geregistreerd staat als "poor", dan komt dat mailtje niet bij mij aan en krijgt de ontvanger dit mailtje gebounced, voorzien van de reden.

    Het hoeft dan absoluut niet zo te zijn dat de verzender inderdaad "stout" is geweest, maar het kan heel goed zijn dat de [u:9cb09438ea]vorige eigenaar van het betrokken IP adres[/u:9cb09438ea] wel gerommeld heeft. De meeste ISP's werken met dynamische IP adressen, zodat een nieuwe eigenaar dan een mogelijk slachtoffer is.

    Hoe dan ook: als de huidige eigenaar van het verdachte IP adres ("listed as poor";) even een mailtje stuurt naar Barracuda (Engelstalig!) met wat tekst en uitleg, dan wordt het adres uit de lijst gehaald en wordt het (ik meen een aantal etmalen) "geschaduwd".

    Op deze webpagina kan je een IP adres ingeven. Mocht dit een probleemadres zijn, dan volgt er tekst en uitleg wat je kunt doen om het adres uit de lijst te krijgen.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.