Vraag & Antwoord

Anders (internet)

online dienstverlening gemeenten, jullie behoeften

2 antwoorden
  • Voor mijn afstudeeropdracht doe ik een onderzoek naar ontwerpcriteria voor toekomstige generaties van e-Government bij lokale overheden (gemeenten) die tegemoetkomen aan de behoeften van de burgers. Nu heb ik als theoretische basis een concept dat "technology readiness" heet en o.a. aangeeft dat wanneer men een future ready design wil ontwerpen men het beste de behoeften kan meten bij "higher technoready" consumenten (in dit geval burgers). Dit betreft dan wel alleen de product features en niet zaken die te maken hebben met usability, dan moet je juist bij de "lower technoready" consumenten zijn. Omdat de meeste mensen hier waarschijnlijk een hoge mate van "technology readiness" hebben, heb ik een aantal vragen aan jullie: Kunnen jullie aangeven op welke manier je online gebruik hebt gemaakt van gemeentelijke diensten en wat je wel en niet bevalt aan de gemeentelijke online dienstverlening? Kunnen jullie ook speculeren (laat je geest de vrije loop) over aan welke behoeften de online gemeentelijke dienstverling volgens jullie moet voldoen (nu en in de (nabije) toekomst). Voorlopig laatste vraag: natuurlijk is deze manier van data verzamelen een klein voorproefje. Wie van jullie wil meewerken aan een aantal questionnaires over dit onderwerp? Waarschijnlijk zal er eerst een ronde plaats vinden om jullie te segmenteren in verschillende "technoready" groepen. Vervolgens wil ik met een aantal ook een diepte-interview houden om een uitputtend overzicht te krijgen van jullie behoeften. Daarna zou ik ook willen meten hoe de rest van de steekproef scoort op deze behoeften. Uiteindelijk zal ik ook feedback geven in de vorm van een ontwerp om te toetsen of de features in dit ontwerp jullie behoeften bevredigen.
  • Goh, wat veel moeilijke woorden. :o

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.