Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (internet)

wel verbinding maar een pagina niet op het scherm zichtbaar

Anoniem
mikezwet
5 antwoorden
  • Sedert een week lukt internetten niet meer.Oorzaak? Ik heb Windows 98 SE en een ISDN aansluiting met DIVA/Eicon kaart voor ISDN van KPN.
    Lange tijd is dit prima gegaan maar ineens kan ik wel kontakt maken met mijn Provider Tiscali maar een webpagina wordt niet weergegeven.
    Met de helpdesk van Tiscali ben ik alle instellingen na gegaan>alles prima ingesteld, Norton antivirus/internet security heb ik van de computer gehaald, het communicatie deel van Windows (via configuratie>software>windowssetup) heb ik verwijderd en daarna weer opnieuw aangevinkt. Hierdoor moet gelijk het ISDN gedeelte en kaart ,drivers etc opnieuw geinstalleerd worden. Maar…. nog steeds hetzelfde probleem. Via externe toegang kan ik prima verbinding maken met provider Tiscali, maar klik ik IE (5.5 trouwens) aan dan kan ik geen enkel beeld krijgen en geeft hij pagina niet gevonden aan.
    Alle div beveiligingen (vertrouwde sites etc) van IE staan trouwens op standaard. WIE WEET RAAD> WAT KAN IK NOG PROBEREN!
  • O ja nog meer informatie . Bij pingen (op advies van de Tiscali helpdesk)lukte het wel om naar een adres met een nummer te pingen zoals
    195.21. etc ,maar als ik dan naar www.nu.nl ping dan lukte dit niet
  • [quote:9e554f11db="docart"]O ja nog meer informatie . Bij pingen (op advies van de Tiscali helpdesk)lukte het wel om naar een adres met een nummer te pingen zoals
    195.21. etc ,maar als ik dan naar www.nu.nl ping dan lukte dit niet[/quote:9e554f11db]

    Dat lijkt zeer sterk op een DNS probleem. DNS zet namelijk namen (zoals www.nu.nl) om naar nummers (IP: 62.69.162.199).
    Eerst kijken of de DNS wel goed staat (als het goed is heeft Tisali dit al telefonisch gedaan).
    Je zou kunnen proberen om in het register alles van DNS te verwijderen (eerst een backup maken (register exporteren) voordat je wat verwijdert. Dit heeft een vriend van mij ook wel eens gedaan met succes.

    Suc6
  • is idd DNS probleem



    als bovengenoemde oplossing gn uitkomts bied lijkt t erop dat je winsock naar de kl*te is.
    probeer t volgende dan maar es :


    Maak eerst een backup van je register: Ga naar Start/uitvoeren, en type scanregw, gevolgd door 'OK'. klik op 'ja', wanneer je gevraagd wordt of je een backup van het register wilt maken.
    Ga nu naar Configuratiescherm/software. Ga naar het tabblad "Windows Setup". Ga naar "Communicatie". Dubbelklik erop, en kies voor "Externe Toegang". Klik het aan en kies voor verwijderen. Start Windows opnieuw op.
    Ga vervolgens naar Configuratiescherm/Systeem/Apparaatbeheer en verwijder je modem/ethernetkaart/kabelmodem/ISDN.
    Ga vervolgens naar Start/uitvoeren, en type Regedit, gevolgd door 'OK'.
    Ga in het register naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\WinSock, en wis de hele map Winsock. (erop rechtsklikken, en voor 'verwijderen' kiezen)
    Doe hetzelfde met de map WinSock2
    Sluit Regedit.
    Start Windows opnieuw op. Windows zal nu nieuwe hardware ontdekken (je verwijderde ethernetkaart/modem), en zal om het stuurprogramma vragen. Zorg dus dat je je Windows CD-ROM, of de CD-ROM met het stuurprogramma van je ethernetkaart/modem/isdn bij de hand hebt.
    Ga nu weer naar Configuratiescherm/software, en installeer vervolgens Externe Toegang m.b.v. de Windows CD-Rom op dezelfde wijze opnieuw. Start tenslotte Windows nog een keer op.


    en….

    krijg je foutmeldingen kan je gewoon dmv naar DOS te gaan en
    scanreg
    estore je register weer in oude staat terug brengen

    suc6
  • Bedankt voor de tips. Na verwijderen van winsock32 etc. en opnieuw alles installeren werkt alles weer

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.