Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Alcatel USB ADSL modem

5 antwoorden
  • Hallo allemaal, Ik zit met het volgende probleem. Heb Alcatel USB modem (rode) geïnstalleerd. Modem gaat aan tijdens booten (2x groene lampjes) maar toch is het niet mogelijk een internet verbinding te maken. Na de setup wordt een snelkoppeling op het bureaublad geplaatst om een verbinding te maken (opgeven gebruikersnaam en wachtwoord) maar er volgt een melding dat het modem niet wordt gevonden. (Terwijl het dus aan staat) Aanvullende info. Het gaat om een oude pc met de USB poorten op een PCI insteekkaart. Na een schone setup van Win98 SE, is het gelukt het modem te installeren. Op Internet naar Windows update gegaan en alle updates (17) geïnstalleerd, behalve de update naar IE 6. Tijdens herstart werd diverse hardware opnieuw geïnstalleerd, waaronder het modem. Ik heb intussen de setup voor het modem een keer of 5 herhaald zonder succes. Wie heeft de gouden tip? Vast bedankt
  • Al gekeken of er een nieuwere driver voor je modem beschikbaar is dan degene die er bij geleverd is?
  • Tja, wat is de foutmelding? RAS device not capible, zoiets? Je moet ook een account adden en daarin je inbel-gegevens invullen. en kijk ofdat de modem-stuurprogramma's wel goed zijn geïstalleerd. Xp doet daar nog wel eens moeilijk over.
  • Besturingssysteem = Win98 SE. Bij de eerste setup deed ie het gewoon. Het probleem kwam na eerst live update van Norton Antivirus 2002 en daarna Windows update. Als gepoogd wordt gebruikersnaam en wachtwoord op te geven gaat het fout omdat het modem niet wordt gevonden om een verbinding te kunnen maken.
  • Hoi, Ik heb heel slecht nieuws voor je! Je modem is verrot! Ik heb hetzelfde gehad. Bij mij deden de lampjes die normaal groen zijn het niet. Ook werd het modem niet herkent door Windows XP. Je kan hem eventueel nog bij een vriend proberen te installeren of zoiets. Dat heb ik ook gedaan en daar deed ie het ook niet. Je hoeft daar niet te internetten. Als die PC hem herkent weet je al genoeg, dan is het probleem jouw PC. Bij mij deed ie het daar ook niet. Bel dan: 0800-MXSTREAM en ga dan naar bestellingen menu of zoiets. Vraag zo'n dombo aan de telefoon en zeg dat ie het niet doet, moet je eerst 400 dingen doen (deed ie het bij mij ook nog niet) en dan opsturen. Krijg je na 2 weken pas een nieuwe :( :( Als het is zoals bij mij: dan ben je de lul!! :x :x groeten en suc6 Peter

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.