Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Ping ->spelletjes en hosten

7 antwoorden
  • Hallo, Wat is nog een redelijke ping om een spelletje over het internet te spelen en wat een redelijke ping voor een eigen webserver ?
  • ligt dat niet aan het spel ... aan de server ... aan de afstanden tussen alles enzo?? Verder zou ik anders gwoon ff zoeken met de search ... ik heb wel eens pingtijden van mensen voorbij zien vliegen voor de verschillende spellen gewoon ff games sectie afzoeken ./..
  • Met de meeste spellen is een ping van onder de 100/150 genoeg om redelijk te kunnen spelen. Voor een webserver is het niet zo gruwelijk van belang. Tenzij je echt bestanden gaat hosten... Websites zelf zijn over het algemeen niet zo groot wat betreft data-overdracht. Heeft misschien wel meer te maken met de server waar de site op draait. Als je bijvoorbeeld net als dit forum werkt met databases en Bulletin boards, dan heb je wel een redelijk systeem nodig. Maar als het om 'kale' HTML gaat dan kan zelfs een Pentium Pro al genoeg zijn. Greetz!!
  • En als aanvulling: mocht je een gameserver willen draaien dan geldt een PII 400 Mhz toch wel als minimum. Teken daarbij dan aan dat je met maximaal 2 tot 4 spelers kunt spelen, lag vrij. Wil je meer spelers, dan uiteraard een snellere PC, liefst dedicated. ( dat laatste houdt in dat die PC alleen het spel host en je er zelf dus niet op speelt) E.e.a hangt natuurlijk ook sterk van de game zelf af.
  • [quote:5e23537458="El-Broosha"]En als aanvulling: mocht je een gameserver willen draaien dan geldt een PII 400 Mhz toch wel als minimum. Teken daarbij dan aan dat je met maximaal 2 tot 4 spelers kunt spelen, lag vrij. Wil je meer spelers, dan uiteraard een snellere PC, liefst dedicated. ( dat laatste houdt in dat die PC alleen het spel host en je er zelf dus niet op speelt) E.e.a hangt natuurlijk ook sterk van de game zelf af.[/quote:5e23537458]Laat ik hier dan ook even op aanvullen dat je natuurlijk ook moet letten op de upstream-bandbreedte. Met een upstream van 128 Kbit/s (zoals ik heb) kun je bijvoorbeeld maar 2 maten mee laten spelen op je Battlefield-server... UT2003 is daarin iets beter. Met die upstream kun je 4 spelers laten meedoen. Greetz!!
  • Het gaat om een wifi verbinding. De specificaties zijn 128down/64up, 256down/64up of 512downs/64up. Die upload is idd aan de lage kant... Verder zit er bij de 3 abbo's een limiet van resp. 1gb, 2gb, 5gb. Dat is niet veel ! 2gb voor de 256/64 (die ik in gedachten had) zijn 2 cd'tjes downen in de maand en verder gewoon intenetten / mailen. Een server (ftp / mail / web) kan ik dan wel vergeten....of niet ?
  • [quote:94fe23bd89="bvvelde"]Het gaat om een wifi verbinding. De specificaties zijn 128down/64up, 256down/64up of 512downs/64up. Die upload is idd aan de lage kant... Verder zit er bij de 3 abbo's een limiet van resp. 1gb, 2gb, 5gb. Dat is niet veel ! 2gb voor de 256/64 (die ik in gedachten had) zijn 2 cd'tjes downen in de maand en verder gewoon intenetten / mailen. Een server (ftp / mail / web) kan ik dan wel vergeten....of niet ?[/quote:94fe23bd89]Tja, dan wordt het heel erg uitkijken ja. Want op het moment dat je aan het downloaden bent, zal er ook een stukje upstream gebruikt worden om 'ontvangst-bevestigingen' te versturen voor datgene dat binnenkomt. Een Game- en web-server op 64 Kbit/s upstream waarop ook gesurft wordt en waarop een data-limiet van 2 GB zit lijkt me niet echt een goede combinatie nee... Greetz!!

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.