Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Games

SpellForce

Anoniem
Computerfreakje
41 antwoorden
  • Deze nieuwe RPG van Jowood studios zou (heb ik ergens gelezen) de ultieme mix worden tussen Dungeon Siege en Warcraft III. Vooral dat laatste trok m'n aandacht.

    De officiële site: http://spellforce.jowood.com/?rid=848〈=en

    Wat denken jullie ervan? Waard om te kopen (moet nog uitkomen; vroeg me alleen af wat jullie ervan dachten of of jullie er iets van gehoord hebben…)? Wordt het niks?

    Enkele screenshots:

    [img:60e07771f8]http://spellforce.jowood.com/images/screenshots/51.jpg[/img:60e07771f8]

    [img:60e07771f8]http://spellforce.jowood.com/images/screenshots/46.jpg[/img:60e07771f8]

    [img:60e07771f8]http://spellforce.jowood.com/images/screenshots/45.jpg[/img:60e07771f8]
  • Screenshots zien er voor een RPG goed uit, tja of het wat word.. dat is altijd afwachten, eerst maar wat reviews lezen en of een demo spelen.
  • Eigenlijk is het, net als Warcraft III, een RPS: Role Playing Strategy (game), met (nog) meer nadruk op de helden die meespelen.

    Overigens ben ik niet zo iemand die reviews afwacht of een demo speel, maar ik koop op impuls, als ik er een goed gevoel over heb. Dat heeft me tot nu weinig 'slechts' opgeleverd (behalve Arcatera). Maar goed, ik zie wel. Het ziet er iig gelikt uit, ook het nieuwe systeem van vechten vind ik wel een verbetering
    Namelijk: in een normale RTS game klik je op een spreuk of ability en daarna moet midden in een gevecht de unit zoeken die je wilt aanvallen. Hier is het anders, je klikt éérst op de vijand en dan krijg je een lijstje van wat je kan doen en als je daar op klikt wordt die spreuk of aanval gelijk op de vijand uitgevoerd…
  • In eenzelfde categorie : Knightshift ... alleen niet op zo'n grote schaal als dit 'Spellforce' & WC3, maar de demo had wel z'n eigen melige soort humor (vooral het commentaar van de boogschutters onder je commando was melig).

    Het leuke was dat je het spel op drie manieren kan spelen :
    - puur RTS

    - een diablo-achtig RPG (puur hack & slash queestes)

    - als 'campagne' waar je deels rpg en deels rts-achtige tegen komt

    [img:2d3cd20621]http://www.knightshift.com/images/screenshots/big/ks_screen_003lt.jpg[/img:2d3cd20621]
  • SpellForce is Gold! In stores in Europa op 28 november (eindelijk eens een spel éérst in Europa en daarna pas in de VS :evil: :P ). Sterker nog, voor de Amerikanen is het wachten tot Februari 2004 :evil: :evil: :D.

    En er zijn weer nieuwe Titans bekend:

    http://spellforce.jowood.com/?rid=1172〈=en&iid;=9055
    [img:eb528cb608]http://spellforce.jowood.com/images
    aces/titans/titan_elf.gif[/img:eb528cb608]

    http://spellforce.jowood.com/?rid=1172〈=en&iid;=9059
    [img:eb528cb608]http://spellforce.jowood.com/images
    aces/titans/titan_darkelf.gif[/img:eb528cb608]

    System Requirements:
    System Requirements
    Minimum
    Intel Pentium ® III 1GHz
    256 MB RAM
    3D-Graphic card with 32 MB RAM (compatible with GeForce2 or better)
    Windows® 98, ME, 2000, XP
    DirectX®9.0a or higher
    2 GB free fixed disk storage
    Recommended
    Intel Pentium® 4 1,8 GHz
    512 MB RAM
    3D-Graphic card with 64 MB RAM (compatible with GeForce4 Ti or better)
    2 GB free fixed disk storage
    Windows® 98, ME, 2000, XP
    DirectX®9.0a or higher

  • De FAQ

    What is Spellforce?

    „SpellForce – The Order of Dawn“ is Phenomic’s innovative new PC game that combines RTS with role-playing and tactical elements.


    Who is Volker Wertich?

    Volker is one of the cornerstones of the German game development industry, and was responsible for many Amiga classics such as “Emerald Mine”. He is also well-known as the creator and designer of the world-famous “Settlers” games, and worked as lead programmer on “Settlers” and “Settlers III”.



    RTS? RPG? What type of game is it?

    With its unique mix of game elements, SpellForce cannot really be assigned to any of the standard genres. However, at its core it is comparable to an RTS with empire building elements such as constructing buildings, finding resources, etc., as well as battles with different types of units. The game is probably best described as 70% RTS and 30% RPG, mixed with some tactical elements.



    What is the relationship between Phenomic and JoWooD?

    Phenomic is the team developing and designing SpellForce. JoWooD is the publisher, taking care of financing, distributing, marketing and support.



    Who or what is Virgin Lands?

    Virgin Lands is an external graphics studio, responsible for creating most of the in-game graphics of SpellForce, as well as the intro and outro. Other recent VL projects include “AquaNox” and the cut-scenes for “Cultures 2”, “Robin Hood” and “Desperados”.



    What is the difference between Units, Heroes and Avatars?

    In SpellForce, there are three types of units: The avatar, heroes and the units of the construction races.

    [b:2fe17c3e1c]The avatar is essentially the player’s alter ego. You can choose and configure him/her at the beginning of the game (skills, appearance, etc.), and during the course of playing, collect experience points that can be used to improve the various skills. The avatar can be equipped with items such as armour and weapons. These can either be bought, or taken from defeated foes. [/b:2fe17c3e1c]

    Cool ;-), je eigen custom hero, NWN meets Warcraft III?

    By finding specials runes (how the runes work will be described in detail on the website at a later date), the avatar can summon up to five heroes. These are also special units, similar to the avatar, that can be equipped with items – they cannot, however, collect experience points and advance to higher levels or learn new spells.

    Last but not least we have the units from the six main races, which are used to recruit armies for bigger battles. These units are tied to resources, i.e. the player must first build a settlement before he can train and send swordsmen, club-swinging trolls or deadly elf archers into battle.



    What exactly is the Click’n’Fight-System?

    SpellForce is the first game featuring Phenomic’s new and revolutionary control system called “Click’n’Fight”. Recall the problem of other RTS games: The player selecs a unit, assigns a spell or type of attack, and then tries to find and click on a target on the battlefield to start the attack. If he misses, the whole procedure starts over. SpellForce facilitates this system by showing the player’s units and which actions can be performed when the player selects an enemy. A second click and the chosen action is performed – quickly, easily and precisely.



    Will there be a multiplayer mode?

    Yes, definitely – and not just one. We have a couple of surprises planned, so that’s all we’re going to say at the moment. Expect the unexpected!



    Will SpellForce be available on consoles?

    Currently, no conversion to consoles is planned. Because of the very mouse-centric controls, a 1:1 conversion would be difficult, but that does not mean impossible.



    Is a playable demo planned?

    Yes. To whet your appetite, we will be releasing video trailers showing in-game action in the coming months. A playable demo will be available shortly before or slightly after release of the game.



    What about the system requirements?

    Since the game is still in the middle of development and the code has yet to be optimised, the exact system requirements are still a bit up in the air. SpellForce will support all Microsoft Windows versions from Windows 98 on and requires a 3D-capable graphics card. More details will follow as soon as they are available.



    When will the game be released?

    Release is scheduled for 2003.
  • In een uiterste poging mensen warm te laten lopen voor dit spel: een nieuwe titan, de Griffon Ryder:

    http://spellforce.jowood.com/?rid=1172〈=en&iid;=9082

    [img:f6af02b126]http://spellforce.jowood.com/images
    aces/titans/titan_greif.gif[/img:f6af02b126]

    [img:f6af02b126]http://spellforce.jowood.com/images
    aces/titans/titan_greif_anim.gif[/img:f6af02b126]

  • mmm, ik vind het plaatje mooier dan de animatie.
    Ik wacht eerst jou bevindingen van het spel wel af voordat ik het koop.
  • tja … een demo zou ook wel leuk zijn :)
    Staat daar al een datum voor ?
  • Demo staat wel in de planning, maar is voor zover ik weet geen datum voor… Helaas, maar je moet toch eens de moeite nemen om de verhalen te lezen, o.a bij 'Story' (ik heb ze zelf ook nog neit allemaal gelezen, maar wat ik gelezen heb is wel leuk…)
  • De achtergrond mag dan nog zo prachtig zijn (alhoewel de rassen gewoon D&D-clones; lijken te zijn), hoe het spel speelt vind ik toch veel interessanter.
  • Jah, maar een goeie story eromheen staat vaak garant voor een goede story in het spel zelf. Nou maar hopen dat de gameplay okee is, de graphics interesseren me toch niet zo…
  • SpellForce is uit! Ik heb hem ofcourse al gekocht (niet van m'n eigen geld alleen), maar van die vent met die baard en z'n staf mag ik hem niet voor 5 december spelen (gelukkig komt Hordes of the Underdark dinsdag uit :lol: :evil: ). Ik lees op het forum overwegend positieve reacties over het spel, volgens vele is het zelfs beter dan Warcraft III (!!!). Ik kan eigenlijk niet wachten…
  • Is er al iets meer bekend over de demo (aangezien die na 'gold' zou komen) ?
  • mmm.. misschien dat ik hem dan maar op de Kop tik op de HCC dagen, als ze daar nog met de prijzen van games gaan stunten.
  • Er is best veel verschil tussen aanbieders, Dixons had hem voor 49,99 (inclusief Tomb Raider Chronocles ofzoiets, maar ook zonder dat kost hij 49,99), maar toen ik daar aankwam was-ie er nog niet. Ik naar de Freerecordshop, daar lag-ie voor 42,99…

    Edit: For all that it's worth: De PCGameplay gaf het spel een 8.1. Nou ben ik het vaak niet eens met hen, dus zo snel het 5 december is zal ik zeggen wat ik ervan vind :-).
  • Hij was op de HCC dagen 45 euro ongeveer, ik heb hem niet gekocht nog, eerst maar NWN HotU spelen.

    Ik wacht Spelforce nog even af
  • Bij Dynabyte is ie 44,95 - 10% … dus nog wat goedkoper.

    Ik wacht ook liever HoTU & KoTOR af, tenzij de demo super is.

    't wordt lastig kiezen dit jaar :)
  • Aaaah, ik kan echt niet wachten tot vrijdag (het is echt erg om een spel al in huis te hebben alleen het nog niet mogen spelen). Maar goed, volgens Dynabyte hebben ze HotU pas op vrijdag. Dus ik annuleer m'n bestelling maar en ik kijk gewoon waar ze hem het eerst hebben
  • Zo, ik heb nu eindelijk SpellForce gespeeld en ik moet zeggen ík vind het GE-WEL-DIG. Echt waar. Het is een beetje lastig uit te leggen wat het zo goed maakt, je kan het eigenlijk niet echt bij de klassieke genres onderbrengen. Het is een soort Dungeon Siege / NWN meets Warcraft III, met vrij veel nadruk op het RPG gedeelte dus.
    De Avatar: dat ben je zelf, mijn avatar heet Ennasil en ze is een Elemental Mage (maar je andere klasses kiezen / uitbreiden naar andere magische klasses of vechterklasses). Ze krijgt exp voor het oplossen van quest of het doden van monsters. Door middel van zogenaamde Runes kan ze hero's oproepen bij Hero summoning plaatsen, dit zijn sterke krijgers die haar helpen, maar die geen ervaringspunten kunnen verkrijgen. Je kan echter wel steeds sterkere runehero's krijgen/kopen. Andere runes zorgen ervoor dat je een basis kan bouwen, dan moet je echter eerst een Basissummoning dingens vinden (ook weer zo'n plek). Dan kan je met je basis beginnen door Workers te summonen en later gevechtseenheden. Door middel van bouwplannen die je vindt, kan je bepaalde units wel of niet produceren en bepaalde gebouwen wel of niet optrekken. De Avatar is je connectie met de gamewereld, die dus ook de interactie met de mensen verzorgt, die kunnen je quests geven of je iets verkopen. Het enige minpunt van het RPG gedeelte is wat mij betreft de voice-over; de stemmen zijn nogal emotieloos. Je kan overigens kiezen voor een isometrisch standpunt (Warcraft III standpunt) of zover inzoomen dat je direct je Avatar kan controleren (soort van Morrowind standpunt wordt het dan).
    Met het RTS gedeelte krijg je eigenlijk alleen te maken als je een basis bouwt of als je troepen meegestuurd krijgt. Het RTS gedeelte is, van wat ik er tot nu toe van gezien heb, minder goed uitgewerkt dan Warcraft III. De tactieken zijn niet zo belangrijk, maar misschien dat dat in Multiplayer games anders is. Je hebt vrij veel verschillende units, maar het gekke is dat alle Humans units dezelfde voice-over hebben (andere rassen heb ik nog niet gehad). Maar goed… Tot zover is het spel echt geweldig……..

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.