Vraag & Antwoord

Games

X2; The threat

Anoniem
None
42 antwoorden
  • Aangezien ik zeer onder de indruk van Freelancer was, lijkt dit spel me nog stukken better.

    Wat denken jullie ervan?

    www.egosoft.com
    www.enlight.com/x2

    http://d.astles.users.btopenworld.com/SplitPython2.jpg
    http://www.silicon-fusion.com/games/PC/825/11.jpg
    http://www.silicon-fusion.com/games/PC/825/13.jpg
    http://www.egosoft.com/x/xnews/gfx/wallpaper/v3_1024.jpg
  • Tja, de missies in Freelancer waren errug leuk, de storyline goed enz. Helaaas was de multiplayer aan de saaie kant. Een beetje traden, AI's afknallen, beetje dogfighten met andere spelers. Helaas was het stelsel nogal groot en andere (goede) spelers moeilijk te vinden.
    In dit spel kun je eigen stations enzo bouwen, hopelijk dusdanig interressant dat het de herspeelbaarheid ten goede komt.
    FF demootje zoeken. :D

    //edit: Geen playable demo. Ik koop geen games zonder hem eerst uitgeprobeerd te hebben vanwege ervaringen uit het verleden. :evil:
  • Het handelen is in ieder geval een stuk interessanter aangezien je niet 'zo maar' alle goede prijzen kunt zien.

    Ook moet je je ruimtetuig in het begin helemaal met het handje het station in sturen. Dus niet alleen de sluis in, maar tot aan de ligplaats.
    En dat kan in sommige stations best een avontuur an sich zijn.

    Grootste nadelen :
    - de cutscenes van de verhaallijn zijn van een belabberde kwaliteit … zelfs bij de Thunderbirds tv-serie hadden ze minder houterige poppen.

    - de economie is er alleen voor de speler … de npc's hebben er geen enkele last van …

    - dure fabrieken die complexe spullen opleveren leveren veel minder rendement op dan de simpele solarpower-generators …

    - de kopieerbeveiliging is de meest agressieve/debiele die je zult vinden :(
    Je moet namelijk aanmelden op hun forums met de CD-key wil je gewoon de reguliere help kunnen zien. Daarnaast heb je die toegang nodig voor de patches.
    De europese versie heeft het 'geluk' dat je in ieder geval 2 patches niet hoeft te downloaden …
  • Als je freelancer gewent bent is dit spel echt rot, ik vond er in ieder geval niks aan. Omgevingen zijn veel minder mooi en het is wat ik gezien heb minder actie gericht. Als je wilt docken moet je allemaal onhandige menutjes door zonder dat je een muis kunt gebruiken, vervolgens kom je in het station zelf en moet je parkeren :-? . Maar dan heb je de kans dat je schipje door de muur heen gaat en dat je dus vast zit, of ineens door de buitenkant van het schip er weer uitkomt wat leid tot de dood…
  • Ik heb het origineel gespeeld maar dat was zo vreselijk slecht dat ik dit spel niet eens meer ga proberen. Er zijn vele die dit echt het einde vinden maar personlijk lijkt mij kijken naar hoe ijs smelt spannender dan dit spel (ik heb het nooit geprobeerd maar het moet haast wel).
    Voor mij dus een absolute afrader.
  • // sdk :
    Wie heeft er ook een muis nodig bij al die toetsencombinaties ;)

    En traag ?
    Vergis je niet dat de ruimte groot hoort te zijn. Ik bedoel als je dacht dat de super bij jouw in de buurt ver weg was, nou dan weet je nog niet wat ver is. *oops* Sorry, geen paniek.

    X:Beyond the frontier was echt te traag qua snelheid, maar hier is het aangenaam reizen zodra je de hyperspeed-knop weet te vinden :P
    De eerste twee missies heb je binnen een uur uitgespeeld en dan ben je een scout + simpele transport-schip rijker.
    Als je dan je scout goed gebruikt & uitrust kun je deze gebruiken om voor je vrachtschip goedkope goederen op te sporen.
    Later kun je dat volledig door de 'AI'-scripts over laten nemen …
  • [quote:5200dcab3c="sdk"]Als je freelancer gewent bent is dit spel echt rot, ik vond er in ieder geval niks aan. Omgevingen zijn veel minder mooi en het is wat ik gezien heb minder actie gericht. Als je wilt docken moet je allemaal onhandige menutjes door zonder dat je een muis kunt gebruiken, vervolgens kom je in het station zelf en moet je parkeren :-? . Maar dan heb je de kans dat je schipje door de muur heen gaat en dat je dus vast zit, of ineens door de buitenkant van het schip er weer uitkomt wat leid tot de dood…[/quote:5200dcab3c]Dat word verholpen met docking upgrades…

    Dit spel heef idd een moeilijke start… maar heeft daarna veel meer te bieden…
  • Ik vind het juist leuk dat het niet al te makkelijk is in het begin.
    Het slappe van Freelancer(demo) vond ik juist dat het veel te makkelijk was om een goed vrachtje te scoren.

    En daarbij is dit nog niks in verhouding tot de moeder aller space-trading sims : Elite!
    Daar was je echt uren aan het handelen op een relatief simpele route om je dockingcomputer te kunnen betalen. En geloof me die wilde je hebben want het was bij het minste geringste al einde oefening tijdens het docken als je al niet een gevecht met de piraten onderweg verloren had.
  • [quote:2c6932459b="JaFO"]Ik vind het juist leuk dat het niet al te makkelijk is in het begin.
    Het slappe van Freelancer(demo) vond ik juist dat het veel te makkelijk was om een goed vrachtje te scoren.

    En daarbij is dit nog niks in verhouding tot de moeder aller space-trading sims : Elite!
    Daar was je echt uren aan het handelen op een relatief simpele route om je dockingcomputer te kunnen betalen. En geloof me die wilde je hebben want het was bij het minste geringste al einde oefening tijdens het docken als je al niet een gevecht met de piraten onderweg verloren had.[/quote:2c6932459b]

    goed vrachtje score? Ik verdien mijn geld nooit met goede vrachtjes. Krijg je hooguit een paar duizend voor, terwijl wapens het 10 voudige kosten (na een paar levels). Als je een echt goed vrachtje wilt voor 50k winst ofzo ben je door 8 sterrenstelsels aan het cruizen en dat duurt een tijd!.
  • ja … maar dan weet je *voor* aankomst al wat het oplevert.
    Bij X2 zul je eerst moeten dokken met het station voordat je ook maar iets van prijzen kunt zien.
    Een upgrade van een paar duizend credits later en je hoeft niet meer te dokken.
    Met wat meer credits kun je zelfs het hele handeltje automatisch laten lopen (koop de goedkoopste items binnen 1 sprong en verkoop ze voor minimaal X per stuk).

    Het is dan uiteindelijk hetzelfde als in FL, maar het zit veel beter in het reguliere systeem opgenomen. Daardoor hoef je voor je fighters geen dure trade-software te kopen, zodat je dat geld kunt gebruiken voor combat-upgrades.
  • [quote:4b6a1e495f="JaFO"]ja … maar dan weet je *voor* aankomst al wat het oplevert.
    Bij X2 zul je eerst moeten dokken met het station voordat je ook maar iets van prijzen kunt zien.
    Een upgrade van een paar duizend credits later en je hoeft niet meer te dokken.
    Met wat meer credits kun je zelfs het hele handeltje automatisch laten lopen (koop de goedkoopste items binnen 1 sprong en verkoop ze voor minimaal X per stuk).

    Het is dan uiteindelijk hetzelfde als in FL, maar het zit veel beter in het reguliere systeem opgenomen. Daardoor hoef je voor je fighters geen dure trade-software te kopen, zodat je dat geld kunt gebruiken voor combat-upgrades.[/quote:4b6a1e495f]

    dat weet je helemaal niet. Je moet er eerst zijn geweest voordat prijzen bekent zijn.
  • Jullie hebben 'm dus al gespeeld? Knap, de EU versie komt pas de 6e uit.
    Maar over het algemeen maak ik op uit de reacties die ik her en der hoor dat het toch een stuk beter is dan freelancer door een hoop meer opties en mogelijkheden voor de spelers. Vooral het enteren van uitgeschakelde schepen lijkt me een mooie optie.

    Verder is de release van het spel al 3 jaar uitgesteld. De US versie is al 2 maanden op de markt maar was/is zo buggy als de pest. Wel worden er continu patches voor uitgebracht en dat zal blijven gebeuren als ik de reacties van X1 spelers hoor. Egosoft schijnt een goede naam qua support en patches te hebben.
    Blijft een feit dat ze het gewoon te vroeg hebben uitgebracht en het spel eigenlijk bij lange na niet klaar was.

    (en ja, Freelancer was gewoon veel te makkelijk. Binnen no time had je het beste van het beste, geld verdienen was kinderlijk eenvoudig. Een leuke optie vondt ik wel dat er her en der wrakken lagen die je kon plunderen voor wapens die niet op de markt verkrijgbaar waren).

    Maar ja. Ik w8 nog ff totdat 'ie verkrijgbaar is.
  • [quote:9b5f98c363="IMworthy"]Jullie hebben 'm dus al gespeeld? Knap, de EU versie komt pas de 6e uit.
    Maar over het algemeen maak ik op uit de reacties die ik her en der hoor dat het toch een stuk beter is dan freelancer door een hoop meer opties en mogelijkheden voor de spelers. Vooral het enteren van uitgeschakelde schepen lijkt me een mooie optie.

    Verder is de release van het spel al 3 jaar uitgesteld. De US versie is al 2 maanden op de markt maar was/is zo buggy als de pest. Wel worden er continu patches voor uitgebracht en dat zal blijven gebeuren als ik de reacties van X1 spelers hoor. Egosoft schijnt een goede naam qua support en patches te hebben.
    Blijft een feit dat ze het gewoon te vroeg hebben uitgebracht en het spel eigenlijk bij lange na niet klaar was.

    (en ja, Freelancer was gewoon veel te makkelijk. Binnen no time had je het beste van het beste, geld verdienen was kinderlijk eenvoudig. Een leuke optie vondt ik wel dat er her en der wrakken lagen die je kon plunderen voor wapens die niet op de markt verkrijgbaar waren).

    Maar ja. Ik w8 nog ff totdat 'ie verkrijgbaar is.[/quote:9b5f98c363]

    Moet je op internet spelen, daar zijn servers waar het allemaal een stuk moeilijker is (10x meer vijanden en minder geld voor je missies)
  • Zodra ik met freelancer online ging,…

    Ging ik er zo snel mogelijk meteen weer af.
    Een absolute ramp.


    Dit is misschien dan wel geen MP spel,… maar dat zorgt wel voor geen cheaters en lag, en geresette servers.


    Ik heb hem bij bol.com besteld…. soooon!
  • // sdk
    Is dat echt zo ?
    In de demo leek het erop dat je gewoon alle prijzen altijd kon zien.

    // IMworthy
    Dynabyte had eind vorig jaar gewoon de US-versie liggen …
    En er zijn tot nu toe 'maar' twee patches geweest.
    Daarnaast is er nog een officieele software-upgrade ('Trade software Mk3').
    Je moet er dan in het spel flink wat credits sparen, maar dan heb je een echt super-deluxe geautomatiseerd handelsschip erbij …

    Het leukste lijkt het me om ooit geld genoeg te sparen voor een van die 'capital class'- schepen en die dan ook volledig uit te rusten.
    Ze kosten dan wel kapitalen, maar het idee om met zo'n giga-schip te vliegen als waarmee je in het inleidend filmpje wordt opgepikt lijkt me wel tof.
  • Ja anders zou de lijst wel erg lang worden. Je moet eerst op een station of planet docken, dan pas zie je bij trade de prijzen. Deze worden onthouden, als je later bij je inventory kijkt kun je zien bij welk station (waar jij geweest bent) de stof het meeste opbrengt. Er zijn op internet ook vele calc programma's die uitgerust zijn met zo;n beetje alle prijzen en dan kun je daarin opzoeken waar het heen moet. Persoonlijk handel ik niet zoveel, alleen als ik toch die kant op moet neem ik weleens wat mee. Missies krijg je over het algemeen meer voor (paar ton). Freelancer is alleeen jammer dat het beste schip beetje tegenvalt. Eigenlijk is dit niet de beste maar de duurste. Dit ding is namelijk erg log. Het schip van de gewone civilans (helft van de prijs) kan ook level 10 schilden maar vliegt een stuk wendbaarder. Het wordt tijd voor een expensionpack dat doorgaat to classe 20 ofzo.
  • Deze site heeft bijna all info!

  • beste is iets van http://www.lancersreactor.com

    [edit]adres aangepast dit is de goede nu[/edit]
  • ik heb wel eens independence war 2 gespeelt, die was wel erg leuk, is dit net zoiets?
  • [quote:c242e0a855="Night Hawk"]ik heb wel eens independence war 2 gespeelt, die was wel erg leuk, is dit net zoiets?[/quote:c242e0a855]

    nooit vam gehoord :-?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.