Vraag & Antwoord

Games

Eigen spel >> Elema

Anoniem
cracklestudios
54 antwoorden
  • Hey iedereen
    Ik ben een jongen van 15 jaar, ik ben al jaren aan het oefnen met programmeren , modelleren en alles wat er bij komt kijke(games maken)
    Ik begon met simpele dingen, maar na 4 jaar heb ik nu Cracklestudios(eigen "bedrijfje" met wat vrienden)

    Ik ben met een spel bezig genaamd Elema. Het wordt een 3D RTS zoals warcraft 3 - Reign of chaos.

    Verhaal is nog niet compleet maar kort samengevat>>>
    Ver in de toekomst, de mensheid is uitgestorven en er is nog 1 heerser over, die de mense oproept tot geesten. Die willen alles vernietigen en de wereld voor hunzelf opnieuw opbouwen , maar dan komt de natuur tot leven en je moet met 4 elementen(water, vuur, aarde en wind) de geesten(spirits) verslaan.

    Is nog beetje eentonig. In ieder geval

    op http://www.cracklestudios.cjb.net zie je er alles over

    Klik op de voorpagina op Elema. Ik zou graag jullie meningen willen weten over de graphics of andere dingen die je ziet. Als iemand graag mee zou willen helpen stel ik dat zeer op prijs.

    MIJN VRAAG

    [b:cbf51f8e1a]Het is nog lang niet zover, en ik weet niet of het ooit gaat komen, maar als dit spel goed wordt, zou ik het uit wille geven , of zorgen dat het in de winkels komt te liggen. Waar moet ik beginnen, welke bedrijven moet ik bellen, waar kan ik informatie vandaan halen over Copyrights, en zorgen dat het spel in de winkels komt te liggen?[/b:cbf51f8e1a]

    Bedankt voor iedereen die me kan helpen :)
  • Je site is not been found.

    Zo kunnen we weinig voor je betekenen.
  • sorry mense

    http://home.planet.nl/~hoge0420/index.htm

    die doet t wel
    ik heb bij www.cjb.net een url redirection gemaakt maar die site is offline
  • No downloads are available yet. Soon the intro movie including story will be here.
  • Misschien dat dit kan helpen ?
    http://www.garagegames.com/pg/publishing.php
    Ze helpen je met het verkopen van je eigen spel, zolang het maar een beetje fatsoenlijk is. Daarnaast verkopen & ondersteunen ze de Torque-engine (de engine die achter Tribes 2 zat).
    Ik heb geen idee hoe ze met buitenlandse inzendingen omgaan, maar vragen kan nooit kwaad.

    Een andere mogelijkheid is het winnen van de laatste fase van de 'Make something Unreal'-wedstrijd. Helaas ben je dan wel verplicht met Unreal Tournament 2003/2004 te werken, maar de ultieme hoofdprijs is wel een licentie voor de engine en extra hulp.

    Daarnaast kun je gewoon proberen om je spel als mod van een bestaand spel te bouwen. Met een heeeeeeeeeeeele grote dosis geluk (sinds Counterstrike zijn er maar een paar er in geslaagd) zou het kunnen gebeuren dat een uitgever je wil helpen het volledige spel te publiceren.

    Een andere mogelijkheid is om miljonair te worden en zelf bij de grote uitgevers langs te gaan, maar aangezien die echt een succesvol/verkoopbaar product eisen is de kans dat je daarin slaagt niet bepaald groot.

    En tot slot nog een link : http://wiki.beyondunreal.com/wiki/Making_Mods
    Het gaat dan wel over modificaties voor spellen (mods), maar het lijkt me ook van toepassing op spellen die je helemaal zelf bouwt.
  • Wat dacht je van een orgineel idee in plaats van warcraft 3 na te maken?
  • no downloads yet, je klinkt ontevreden. Ik weet niet of je enig idee hebt hoe moeilijk het is om een game in elkaar te zetten en we zijn net begonnen.iig, laat dat maar hangen

    en bedankt voor die link naar gamegarage, maar is dit een professioneel gebeuren, ik bedoel er staat alleen maar pong yahtzee enzo op die site. Hoe zijn die gozers van unreal bijvoorbeeld begonnen?



  • Schrijf eens wat mailtjes naar gamemagazines, zoals PCZone.
    Die kunnen je vast verder helpen.
  • [quote:962ade8a62]
    Hoe zijn die gozers van unreal bijvoorbeeld begonnen?
    [/quote:962ade8a62]
    Simpel :
    ze hadden een leuk spelletje bedacht (Commander Keen was een van hun eerste dacht ik, Jazz Jackrabit iig was zeker van hun)
    ze hadden een leuke/fatsoenlijke site
    ze gaven het eerste deel van het spelletje gratis weg aan iedereen die het wou hebben …
    en vroegen vervolgens een klein bedrag voor de complete versie van het spel.

    m.a.w. : het shareware-principe …
    Zeker met de hulp die je tegenwoordig op het internet vind moet dat best makkelijk op te zetten zijn.

    Gewoon een kwestie van heel veel geduld en een hoop vertrouwen in de eerlijkheid van de mensen die je spel willen spelen.
    De grote truuk is natuurlijk wel dat je een goed/aantrekkelijk spel moet hebben en dat je zeker niet te veel moet vragen.

    btw :
    ik zou die cjb.net-link zsm dumpen en overstappen op een service die geen pagina-grote advertentie in je gezicht gooit.
    Zie mijn website voor een betere aanbieder …
  • Een game maken is idd erg moeilijk (spreek uit ervaring).
    Ik vraag me wel af waarom je 04/04/04 als datum gebruikt, terwijl we nog niet eens zover zijn :wink:
    Ik zou wel een domein kopen als je game af is.

    Voor publiciteit e.d. moet je game al een alpha versie hebben, zodat je wat screenshots naar GameZone, PowerUnlimited en andere game-bladen (of sites) sturen. Zij kunnen, zoals eerder gezegd, je dan ook wel helpen met je probleem van hoe je je game moet verkopen etc etc
  • 4 maart(zal wel typfoutje zijn)

    en die opmerking over warcraft 3 clone…
    bedenk jij een goed verhaal???ik vind jhet verhaal oke, het kan buiten een rts natuurlijk ook anders worden.

    Ik wil in ieder geval het principe hebben van de 4 elementen, dan geesten verslaan

    als je betere ideen hebt (ik sta er open voor) wat betreft de stijl van het spel(fps, rts, rpg) zeg het me aub. Het is moeilijk om een spel met strijd in iets anders te doen dan een real time strategy
  • rts is cool, vond alleen warcraft zelf (en veel mensen die ik ken) niet zo geslaagd. Leuk voor even maar uiteindelijk wint cnc het. Misschien moet je denken aan een combinatie zoals in spellforce (zelf nog niet) en Battlezone (1 of 2). Dan loop jezelf in het slagveld rond. Bij battlezone kun je doormiddel van therminals in de gebouwen je basis runnen.
  • [quote:32651b9a00="turbo-pascal"]…
    Voor publiciteit e.d. moet je game al een alpha versie hebben, zodat je wat screenshots naar GameZone, PowerUnlimited en andere game-bladen (of sites) sturen. Zij kunnen, zoals eerder gezegd, je dan ook wel helpen met je probleem van hoe je je game moet verkopen etc etc[/quote:32651b9a00]
    Een 'alfa'-versie is absoluut niet geschikt om aandacht te trekken.

    Met name de bladen hebben wel wat beters te doen dan een half-gare versie van een 'niemand' te bekijken als ze van de echte top een werkende demo kunnen beoordelen.
  • Stuur maar een brief naar de PU krijgen we leuke sarcastische opmerking over je spel in de yo post of powerspy :P (dat kunne ze goed daar)
  • De prullenbak van PCZ hebben ze er ook zo'n handje van om iemand af te zeiken.
    Ik denk dat als ze het 'oude' spel zien dat op die site staan ze nog wel heel wat sarcastische opmerkingen kunnen maken. ;)
  • ik ken het, ik was (tenzij het spel super wordt) niet egt van plan het door de pu te laten reviewen,m aangezien de beste spellen daar worden afgezeken.

    In ieder geval,, heb je (sdk) wat meer info over het soort spel dat je bedoelt. Maybe is het wel wat.

    Nu is het dus, bouwen, van hout enzo meer kunne bouwen, en dan ventjes trainen en aanvallen, verovere.
    Het kan altijd nog veranderen.

    btw , ik dacht eraan om op een gegeven moment de 4 elementen laten fusen(1 groot character), zodat je dan pas kan winnen.

    (sorry heb haast moet gaan)
    In ieder geval ik ben dit weekend weg, dus zondagmiddag(1 uur ofzo) ben ik weer aanwezig.
  • nou, het weekend is voorbij, en ik heb getwijfled over de moeilijkhieid over het maken van een RTS….

    Ik heb een vote ding op men site geduwt, tot nu toe blijkt dus, dat mensen een 3D RPG veel beter vinden. Het is nog afwachten, maar maybe wordt het dus een rpg in 3d.

    in ieder geval, kan iemand even een adres van de pu geven?over een tijd zal ik denk ik eens wat opsturen
  • De grote truuk is dat je juist niet moet luisteren naar wat toevallige bezoekers willen.
    Maak gewoon wat je zelf leuk vind … jij zult er tenslotte al die tijd dag in dag uit tegen aan moeten staren. En dan kan het op de mindere momenten zeker wat uit maken of jij het spel zelf leuk vind of dat je maar iets maakt dat iemand anders denkt leuk te vinden.
    In de praktijk komt het er toch op neer dat ze het toch niet leuk vinden al heb je nog zo goed naar je 'publiek'/'fans' geluisterd.
  • Wat enig. Vooral die vrouw :lol:
  • [quote:8691404248="cracklestudios"]ik ken het, ik was (tenzij het spel super wordt) niet egt van plan het door de pu te laten reviewen,m aangezien de beste spellen daar worden afgezeken.

    In ieder geval,, heb je (sdk) wat meer info over het soort spel dat je bedoelt. Maybe is het wel wat.

    Nu is het dus, bouwen, van hout enzo meer kunne bouwen, en dan ventjes trainen en aanvallen, verovere.
    Het kan altijd nog veranderen.

    btw , ik dacht eraan om op een gegeven moment de 4 elementen laten fusen(1 groot character), zodat je dan pas kan winnen.

    (sorry heb haast moet gaan)
    In ieder geval ik ben dit weekend weg, dus zondagmiddag(1 uur ofzo) ben ik weer aanwezig.[/quote:8691404248]

    doe het meer als settlers, dat is relaxt.: "Aan goud mijnen of kolen mijnen heb je geen fuck. Bouw eerst maar eens een fabriekje dat het omzet-systeem".

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord