Vraag & Antwoord

Games

DX2 : IW

Anoniem
Chestah
37 antwoorden
  • (Ik zag nog geen topic over DX2, dus ik geloof dat ik de eerste ben…)

    Eindelijk is het dan zo ver! Het tweede deel op mijn langverwachte verslaving: Deux Ex
    Iemand al ervaringen? De mijne zijn vooral goed!
    Ik heb hem inmiddels alweer bijna uit en ik moet zeggen dat het een ware aanrader is, misschien wel net zo goed als het eerste deel.

    Welke negatieve punten mij iig opvielen:
    - Circelvormige interface zuigt, helaas
    - Alle wapens gebruiken 1 soort ammo en hoeven nooit te herladen.
    - Het wapenarcenaal is wat gekrompen
    - Ik mis de skillpoints

    Pluspunten
    - Oude karakters komen op een verantwoorde wijze weer terug
    - Biomods zijn erg uitgebreid en zijn beter toe te passen
    - Graphics zijn niet extreem maar wel meer dan in orde
    - Converstaties zijn geweldig goed en divers
    - Werklijk non-lineair en meeslepend verhaal
    - Muziek is goed, jammer genoeg van meer op de achtergrond dan in deel 1
    - Stealth-play is net zo goed toe te passen als shoot & run

    Morgen screenshots!

    -Barry
  • De DX2-demo is een hele tijd geleden al besproken geweest, maar je bent waarschijnlijk wel de eerste die met het echte spel bezig is. :)

    Van de demo kan ik alleen maar zeggen dat juist het verwijderen van de skillpoints en daardoor ook het 'versimpelen' van het hele upgrade-gebeuren een hele goede beslissing is geweest. Zo is er IMHO meer tijd voor het verhaal/spelen en minder overbodig gerommel met statistieken.

    Het HUD-ontwerp vind ik zelf niet verkeerd … de hoofdpersoon is op allerlei manieren 'verbeterd'. Een interface die daarop inspeelt is logisch.

    Enige nadeel is het hele 'inventory'-gebeuren wat teveel vereenvoudigt is (of beter gezegd : teveel gericht op een muisloze console), maar ik heb begrepen dat dit in de VS door een patch al is opgelost. Mogelijk dat de europese versie die patch al van het begin heeft.

    Het gebruik van een enkele soort munitie lijkt me eerlijk gezegd ook vanuit de achtergrond/wereld gezien vrij logisch. Als je nanobots hebt die vanuit 'niks' iets kunnen maken, dan lijkt het logisch dat men munitie op een soortgelijke manier kan afhandelen.

    Enige nadeel was wel dat de stun-stick te veel munitie gebruikte om nuttig te zijn, maar ook dit schijnt in een patch te zijn aangepast tov de demo.
  • [quote:5b1cec2613="JaFO"]Van de demo kan ik alleen maar zeggen dat juist het verwijderen van de skillpoints en daardoor ook het 'versimpelen' van het hele upgrade-gebeuren een hele goede beslissing is geweest. [/quote:5b1cec2613]

    Hmm, ik vind dat niet echt een pluspunt: ik denk dat ik zel wel zou missen net als phaas; het was een van de leukere dingen aan Deus Ex die je steeds als beloning kreeg. Wel een beetje jammer dat ik Invisible War niet kan spelen, omdat mijn cheapie Geforce MX-kaartje geen pixelshaderondersteuning heeft :cry: , maar aan de negatieve reacties op het eidosforum te lezen, hoef ik daar niet echt rouwig over te zijn…
    Jammer is wel dat ik Splinter Cell: Pandora Tomorrow en hoogstwaarschijnlijk Thief 3 ook niet kan spelen; dus dat wordt toch nog een keer bijna 300 euro dokken…. :evil:
  • LOL, ik heb um uit ;-)
    9 uur en tien minuten: beat me!
    Ik heb drie van de vijf verschillende einden gezien: *goed, ik zal het niet verklappen….*
    Nou ben ik benieuwd wat dan het vijfde einde is… er is nergens een andere mogelijkheid.
    Zou het weer net zo'n grap zijn als in het eerste deel met alle dansende NPC's :D ?
    Tjee… negen uur is eigenlijk wel kort voor bijna 50 euro ;-)

    Wanneer zou er een SDK uitkomen eigenlijk, als die überhaupt uitkomt?
  • Leuk voor anderen dat je vast alle 4 de einden van het spel verklapt, scheelt anderen weer 9 uur spelen nu weten ze het al via jou ;)

    Ik heb hem zelf ook al uitgespeeld en alle 4 de einden gezien.
    Vond Deus Ex II tegenvallen en deel 1 beter.
  • Het vijfde einde is ook erg leuk, eigenlijk hetzelfde als in DX 1
    Als je bij Unatco Ruins aan het begin die grote vlag opraapt, die meeneemt naar hij toilet op Manderly's kantoor en het toilet doortrekt kom je terecht in Club Vox waar iedereen aan het dansen is :P
    Let vooral op de brandende penguins :roll:

    BTW, ik vond deel 1 idd ook beter maar deze is ook zeker de moeite waard.

    [quote:eeff122f0c="Red Dragon"]Leuk voor anderen dat je vast alle 4 de einden van het spel verklapt, scheelt anderen weer 9 uur spelen nu weten ze het al via jou ;)
    [/quote:eeff122f0c]

    Je hebt gelijk, ik heb het verwijderd.
    BTW2, hoelang heb jij erover gedaan eigenlijk?
  • maar eind 5 verklap je wel al :wink:
  • Vijfde einde ken ik niet, zou ook niet weten hoe je die voor elkaar krijgt.

    Die truuc met die vlag lijke me wel geinig, maar ik heb DXII al weer van me HDD gepleurd dus jammer dan.

    Ik heb geen idee hoe lang ik erover deed, heb elke keer een paar uurtjes gespeeld, denk een uurtje of 11 of 12 of zo? geen idee.
    Niet lang in ieder geval.
  • [quote:1e4b94d747="computer_nerdo"]maar eind 5 verklap je wel al :wink:[/quote:1e4b94d747]
    Het is niet echt een einde maar meer een paasei, ik zag het net op het forum op planetdeusex.com ;-)
    Anyway, zo rond de tien uur vind ik idd wel een beetje kort, goed badass Unreal 2 was korter maar toch ….
  • Stelletje slapjanussen … 't is ook nooit goed voor jullie.
    Dan is het te lang en te saai … en nu is het te kort.

    Ik ben vandaag pas begonnen en het bevalt me best zo. :)
    Ik merk wel dat ik m'n neural interface van de demo mis.
    Misschien dat ik morgen gewoon opnieuw begin om op een nette manier een begin te maken, want ik had op dit moment een beetje te veel rotzooi zitten maken … :( :D

    btw : is er echt alleen een dvd-versie van dit spel ?
  • Toen ik de computer van iemand anders in orde moest maken, heb ik gelijk ook even de DE:IW demo uitgeprobeerd, omdat daar wel een goede grafische kaart in zat;
    Specs:

    - NVIDIA Geforce FX 5200
    - Pentium 4 2,4 Ghz

    Mijn kritiek: het spel loopt vreselijk en is op deze computer alleen op de laagste resolutie te draaien. Toen ik in het menu kwam laaide mijn enthousiasme flink op en kreeg ik echt zin om het te spelen, maar het spel zelf vond ik een aanfluiting. Slechte graphics, zeer rommelig doordat de hud constant er doorheen staat en weinig sfeer. Al met al een vervelend geheel. Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die dit spel kunnen waarderen met de originele Deus Ex nog in het achterhoofd.

    Ion Storm: waar zijn jullie mee bezig. Mijn hoop op Thief 3 heb ik al helemaal opgegeven…. :cry:
  • Het spel loopt best aardig bij mij, alleen op sommige punten lijkt het af en toe wat traag/stroperig te gaan. Gelukkig is de actie niet van dien aard dat een superreflex als in UT'04 nodig is en daarnaast kon ik vaak gevechten vermijden als ik dat wilde … :)

    btw : spelduur is bij mij al langer dan 10 uur. Volgens de gamesave zit ik op 12+ uur. Ik ben voor m'n gevoel wel al 'bijna' bij het einde aangezien alle puzzelstukjes in elkaar aan het vallen zijn …
    // —

    *** SPOILER + Vraag ***












    probleem a) Op een gegeven moment moet ik kiezen tussen het stelen van een Mag-rail of het vermoorden van de ontwikkelaar. Is het echt niet mogelijk om beide te doen ? Aangezien dat ding door een muur kan schieten leek me dat een leuke 'optie' …

    probleem b) Weet iemand of het gevecht met Billie (je roodharige klasgenote uit Chicago) in Denton's tombe uberhaupt te vermijden valt ?
  • [quote:a4ad9347d3="JaFO"]
    btw : spelduur is bij mij al langer dan 10 uur. Volgens de gamesave zit ik op 12+ uur. Ik ben voor m'n gevoel wel al 'bijna' bij het einde aangezien alle puzzelstukjes in elkaar aan het vallen zijn …
    [/quote:a4ad9347d3]

    Nu ik voor de tweede maal speel lijkt het bij mij ook wat langer te gaan duren.
    Het ligt er ook maar net aan hoe veel secundaire objectives je uitvoert. Ik dacht dat ik er de eerste keer aardig veel gedaan had maar dat bleek niet zo te zijn ;-)

    [quote:a4ad9347d3="JaFO"]
    probleem a) Op een gegeven moment moet ik kiezen tussen het stelen van een Mag-rail of het vermoorden van de ontwikkelaar. Is het echt niet mogelijk om beide te doen ? Aangezien dat ding door een muur kan schieten leek me dat een leuke 'optie' …
    [/quote:a4ad9347d3]

    Ja, volgens mij wel. Je wacht tot ie naarboven gaat om de schakelaar aan de zetten. Zodra de schakelaar bij die glazenbak waar het wapen inzit geactiveerd is loop je naar boven en schiet je um neer, daarna kun je denk ik alsnog die schakelaar indrukken en het wapen pakken.

    [quote:a4ad9347d3="JaFO"]
    probleem b) Weet iemand of het gevecht met Billie (je roodharige klasgenote uit Chicago) in Denton's tombe uberhaupt te vermijden valt ?[/quote:a4ad9347d3]
    Goede vraag. Billy is niet echt gevaarlijk dus je kunt net zo goed weglopen. Ook kun je haar bewusteloos achterlaten inplaats van dood schieten. Als je in dat laatste deel bij Area51 & billy terecht komt duurt het een geringe tijd voordat billy 'spawnt', misschien kun je je dan gauw uit de voeten maken zodat ze je niet ziet…
  • Ik ben idd vrij veel van die secundaire opdrachten aan het doen.
    Dus niet puur de opdrachten van een partij, maar zoveel mogelijk tegelijk.
    Zo heb ik ook opdrachten van de Omar aangenomen (en dat scheelt een zak centen als je illegale biomods wilt ;)). Daarnaast leverde de laatste Omar-opdracht een handige tip op voor enkele tegenstanders die ik tegenkwam :)

    (a) dat gaat volgens mij niet
    Die deur naar dat figuur gaat op slot zodra je die knop indrukt …
    en aangezien je dat keypad niet kunt hacken en de deur niet kan worden vernietigt …
    Op zich is het (achteraf) geen probleem … het wapen in kwestie ben ik later in het spel nog eens tegengekomen :D

    (b) Ik vind dat wel jammer, want voor de rest in het spel kon ik vrij kiezen of ik wilde vechten of niet (er is vrijwel overal een 'omweg' te vinden mits je zoekt :)) …

    Grootste nadeel van dit gevecht vind ik dat je meteen moet schieten en geen enkele kans krijgt om enige taktiek te bedenken.
    Daardoor beging ik een vrij stomme fout toen ik recht in het vuur van een paar (rocket)turrets sprong (ondanks het feit dat een npc me nog zo had gezegd dat ze dit soort spullen zou hebben).
    Als ik dat had geweten had ik m'n cloak vs robots wel geactiveerd (en zowiezo m'n bio-energy bijgeladen) …

    Voor de liefhebbers een tip :
    Er zijn van de pistolen verschillende types te vinden.
    Naast het standaard 'Mako' pistool heb ik er eentje gevonden met een infrarood-lamp ipv schijnwerper.
    Op dit moment heb ik een door de Omar gemodificeerde Mako die standaard iets meer schade doet + een zoom heef. Met de geluidsdemper- + damage-mods erbij knal ik de meeste npc's in 1 a 2 schoten omver.

    Heeft iemand dit voor de overige wapens ook gezien ?
  • [quote:0c8a0d0287="JaFO"]
    Voor de liefhebbers een tip :
    Er zijn van de pistolen verschillende types te vinden.
    Naast het standaard 'Mako' pistool heb ik er eentje gevonden met een infrarood-lamp ipv schijnwerper.
    Op dit moment heb ik een door de Omar gemodificeerde Mako die standaard iets meer schade doet + een zoom heef. Met de geluidsdemper- + damage-mods erbij knal ik de meeste npc's in 1 a 2 schoten omver.

    Heeft iemand dit voor de overige wapens ook gezien ?[/quote:0c8a0d0287]

    Het eerste wapen wat je noemt één van de 'geheime' wapens, de red greasel hunter.
    Die ander is het assasin pistol, deze ligt op het kamertje boven in de Nine World Tavern (Trier) ;-)
    Andere geheime wapens zijn:
    - De Toxic Blade, een mes met vergif ofzoiets. Kun je vinden bij de emerald suites in upper seatle in de kamer naast die van Nassif onder het kussen :P
    - De hellfire boltcastor, een boltcastor die je vijanden in de brand steekt. Deze kun je vinden in het Nassif Greenhouse
    [code:1:0c8a0d0287]
    The second is the Hellfire Boltcaster at the Nassif greenhouse. It's a pain in the ass to get, but if you jump off a balcony overlooking the area's entrance onto the ledge, you can make your way towards the top of the building. There will be a duct for you to crawl through and you'll find it amid the rubble of a bookshelf. It's a bit of an ammo hose, but you can set just about anyone in the game on fire in one or two shots, which is fun.
    [/code:1:0c8a0d0287]
    (forums op planetdeusex.com)

    - Het laaste geheime wapen is het dragonstooth sword, deze kun je vinden op de boekenkast in het appartement van Maggie Chow.

    Edit:
    Nog eentje vergeten: de Windowmaker SMG.
    Deze Omar SMG sproeit een spiderbot uit met alt fire.
    Je kunt hem vinden in de arcology als je de tweede keer in cairo komt. Kijk ergens in die gang waar je de arcology binnen komt (via de hoofdingang), daar is geloof ik ergens een gat in de muur.
  • Daar had ik die pistolen idd gevonden.
    Ik denk dat als ik het spel een tweede keer doorloop dat ik nog naar die andere zaken op zoek ga. Ik zal nog zien wat ik moet doen als ik het huidige Antartica overleeft heb (ik ga eerst alle greasels afmaken voordat ik de confrontatie met Billy doe :))

    btw : Bot-domination is leuk … in het Antartica-level staat zo'n giga-grote militaire robot. Ik daar achter gaan staan en dat ding overgenomen … Dat maakt van ED-209 een watje ;)
    Achteraf bedacht ik dat ik nog een 2 tal manieren tot m'n beschikking had om van dat beest af te komen, maar deze was wel geinig :D

    Ik heb tot nu toe wel een vervelende bug gehad. Op een gegeven moment kon ik de multitools die ik had niet in een vak geplaatst krijgen. :(
    Daardoor had ik 2 vakken met die dingen bezet terwijl m'n inventaris toch al zo vlug vol zat.
  • [quote:c0daca6b17="JaFO"]
    Ik heb tot nu toe wel een vervelende bug gehad. Op een gegeven moment kon ik de multitools die ik had niet in een vak geplaatst krijgen. :(
    Daardoor had ik 2 vakken met die dingen bezet terwijl m'n inventaris toch al zo vlug vol zat.[/quote:c0daca6b17]

    Klopt. Had ik ook last van ja.
    Het staat ook al op eidos.com dus misschien dat ze er wat aan doen bij de volgende patch, al dacht ik dat er geen nieuwe patch meer zou komen.
    Dat is niet het enige vreemde. Ionstorm wil ook de SDK niet vrij geven, omdat ze meteen met dezelfde engine aan DeusEx 3 willen beginnen…. maar dat laatste is uiteraard een gerucht.
  • Echt erg vind ik het ontbreken van die SDK nu ook weer niet, want als er een ding is dat de 'amateurs' nog niet echt kunnen dan is het het maken van een fatsoenlijk singleplayer-mod (uitzonderingen daargelaten).
  • [quote:e7d8ada94c="JaFO"]Echt erg vind ik het ontbreken van die SDK nu ook weer niet, want als er een ding is dat de 'amateurs' nog niet echt kunnen dan is het het maken van een fatsoenlijk singleplayer-mod (uitzonderingen daargelaten).[/quote:e7d8ada94c]
    Het blijft erg leuk om mee te spelen ;-)
    De SDK is idd alleen echt op z'n plek met een behoorlijke multiplayer versie. De multiplayer van DX1 was tamelijk een flop….
  • ik speelde de full al met een vriend een tijdje geleden… (koene)

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.