Vraag & Antwoord

Games

Call of Duty veel te kort.

Anoniem
sdk
18 antwoorden
  • Onlangs call of duty voor mijn zoon geïnstalleerd. Kind helemaal blij.
    Mooi spel, goede graphics en een lekkere gameplay.
    Echter, 5 dagen later heeft hij hem al uitgespeeld!!! (op medium, of wat voor kreet daarvoor ook gebruikt wordt) :o
    Hij mag ongeveer een uurtje per dag (in het weekend wat langer) en heeft in die tijd echt niet alleen COD gedaan. Dat betekent dus dat je aan missies slechts zo'n 4,5 uur aan gameplay krijgt.
    Wordt dat de nieuwe trend ofzo? Bijna geen singleplayer meer maar wel een uitgebreide multiplayer? Dat zou toch wel erg jammer zijn, want dat online gebeuren is in ieder spel vrijwel hetzelfde terwijl de missies naar mijn mening juist het unieke karakter van het spel weergeven.

    Ben in ieder geval wel blij dat ik het spel uit de bieb heb. We mogen het nu nog 3 weken houden maar feitelijk kan nu alweer terug, al zal hij het nog wel een of twee keer opnieuw spelen. Je zou er maar € 44,95 aan uitgegeven hebben.
  • 4,5 uur is misschien wel erg overdreven….
    maar inderdaad de singleplayer is erg kort!

    of dat een trent is weet ik niet, kijk eens naar Farcry, die heeft een lange singleplayerversie
  • Tja, het viel mij ook tegen, net als Max Payne 2…Heb vorige week Farcry uitgespeeld, maar hier zitten heel wat meer uurtjes in,als ik het moet scahtten, denk ik dat je wel een uurtje of 30-40 nodig hebt om hem uit te spelen. Nadeel is wel dat de systeemeisen nogal hoog liggen…..
  • De kracht van CoD ligt in het multiplayer-gedeelte. Ik ken mensen die meer dan 8 uur CoD per dag spelen. Voor die 45€ krijg je dan wel heel veel speelplezier.
  • Wat is er zo bijzonder aan het multiplayergedeelte? Wat heeft dat wat bijv. Mohaa niet heeft? Hoe kan de kracht van een spel nu liggen in wat in ieder spel feitelijk hetzelfde is? Met de versie zoals die in de bieb ligt kun je niet online spelen (ik neem tenminste aan dat iemand anders die sleutel al in gebruik heeft), dus zelf kan ik niet kijken.

    En inderdaad Venzent. Zoonlief heeft Max Payne 2 vorig jaar met Sinterklaas gekregen en was er ook zo doorheen, en dat op het hoogste nivo. En dat spel heeft niet eens een multiplayerdeel. Van FarCry hebben we de demo, en die spreekt hem niet erg aan. 't Is ook een beetje een rare setting, in een hawai-hemd al schietend over een tropisch eiland (ok, ok, dat is wat al te simpel gesteld).
  • [quote:d31b7c2816="Laurens"]Wat is er zo bijzonder aan het multiplayergedeelte? Wat heeft dat wat bijv. Mohaa niet heeft? Hoe kan de kracht van een spel nu liggen in wat in ieder spel feitelijk hetzelfde is?[/quote:d31b7c2816]

    Het draait tegenwoordig steeds meer om goede multiplayer, spellen als battlefield 1942 & battlefield vietnam hebben een singleplayer die je eigenlijk alleen als oefenstage voor de multiplayer kan zien.

    Het bijzondere aan multiplayer is uiteraard het spelen tegen echte tegenstanders en dus meer uitdaging/tegenstand dan in singleplayer. Zelf vindt ik de multiplayer van COD absoluut de moeite waard. Ten opzichte van mohaa zijn de levels een stuk mooier (zowel grafisch als het ontwerp) en bevat ook meer (leuke) spelvarianten.

    De singleplayer is idd aan de korte kant, maar dat is (helaas) bij elk spel wat uitkomt. Dit is volgens mij grotendeels uit commercieel oogpunt, van het najaar komt er een uitbreiding met een nieuwe campagne en kan men nog een keer centen vangen. :(



    [quote:d31b7c2816] versie zoals die in de bieb ligt kun je niet online spelen (ik neem tenminste aan dat iemand anders die sleutel al in gebruik heeft), dus zelf kan ik niet kijken.[/quote:d31b7c2816]

    Kijk eens hier op deze site staat hoe je op een zogenaamde private server (zonder key-controle) kan spelen.
  • De Single Player van Cod duurt volgens mij wel langer dan 5 uur, er zitten namelijk van die irritante scenes tussen die je vaak niet kan skippen. Wel vreemd is dat het een beetje een slecht eind heeft. Als je lange singleplayer wilt koop GTA Vice City, of Soldier of Fortune 2, dat is meer zoals cod maar dan met langere (en iets mooiere) single player. Hij gebruikt ook dezelfde engine en kost maar 15 euro :P . Multip Player CoD vind ik zelf niet super ofzo. Heeft nog een erg hoog noob gehalte en uit je vijanden vallen health kits nadat ze dood gaan :-? .
  • [quote:53b0700208="Laurens"]Wat is er zo bijzonder aan het multiplayergedeelte? Wat heeft dat wat bijv. Mohaa niet heeft? Hoe kan de kracht van een spel nu liggen in wat in ieder spel feitelijk hetzelfde is? Met de versie zoals die in de bieb ligt kun je niet online spelen (ik neem tenminste aan dat iemand anders die sleutel al in gebruik heeft), dus zelf kan ik niet kijken.

    En inderdaad Venzent. Zoonlief heeft Max Payne 2 vorig jaar met Sinterklaas gekregen en was er ook zo doorheen, en dat op het hoogste nivo. En dat spel heeft niet eens een multiplayerdeel. Van FarCry hebben we de demo, en die spreekt hem niet erg aan. 't Is ook een beetje een rare setting, in een hawai-hemd al schietend over een tropisch eiland (ok, ok, dat is wat al te simpel gesteld).[/quote:53b0700208]

    Mohaa heeft ook een korte speelduur, COD is gewoon mooier, boeiender, grappiger, beter te verneuken, op alle opzichten is COD gewoon beter :lol:
  • [quote:52998a0ca5="sdk"] Multip Player CoD vind ik zelf niet super ofzo. Heeft nog een erg hoog noob gehalte en uit je vijanden vallen health kits nadat ze dood gaan :-? .[/quote:52998a0ca5]

    Dat ligt dan aan de server waarop je speelt, er zijn genoeg servers te vinden waar je geen health kits hebt. (of nog beter geen sniper guns).
  • 95% weet niet eens hoe je in kleur typt…
  • Moet dat dan?
    Lekker belangrijk.

    Ja, CoD had een leuke maar korte SP, MP vondt ik eigenlijk iets teveel op een opgepoetste MoH:AA lijken. Niets nieuws onder de zon.
  • [quote:8ea0569121="IMworthy"]Moet dat dan?
    Lekker belangrijk.

    Ja, CoD had een leuke maar korte SP, MP vondt ik eigenlijk iets teveel op een opgepoetste MoH:AA lijken. Niets nieuws onder de zon.[/quote:8ea0569121]

    Wat erg logisch is, als je bekijkt dat COD door dezelfde makers als MOHAA gemaakt is 8)
  • [quote:97b56d4452="IMworthy"]Moet dat dan?
    Lekker belangrijk.

    Ja, CoD had een leuke maar korte SP, MP vondt ik eigenlijk iets teveel op een opgepoetste MoH:AA lijken. Niets nieuws onder de zon.[/quote:97b56d4452]

    ja dat bewijst het noob gehalte…
  • [quote:6bd0ba2a0f="sdk"]

    ja dat bewijst het noob gehalte…[/quote:6bd0ba2a0f]

    Ik zie anders genoeg spelers met een naam in alle kleuren die er zijn, maar waarvoor elke spelvariant die anders is dan (team)deathmatch te ingewikkeld is.

    in kleur typen is meer iets voor msn/chatboxen :wink:
  • [quote:de1f33cf42="PS"][quote:de1f33cf42="sdk"]

    ja dat bewijst het noob gehalte…[/quote:de1f33cf42]

    Ik zie anders genoeg spelers met een naam in alle kleuren die er zijn, maar waarvoor elke spelvariant die anders is dan (team)deathmatch te ingewikkeld is.

    in kleur typen is meer iets voor msn/chatboxen :wink:[/quote:de1f33cf42]

    urm standaard kan msn niet eens in verschillende kleuren typen, je kan alleen per sessie verandere. Kleur is dus leuk voor binds (rood wit blauw, lekker patriotistisch :P ).
  • [quote:22ff8cc2bb="sdk"][quote:22ff8cc2bb="IMworthy"]Moet dat dan?
    Lekker belangrijk.

    Ja, CoD had een leuke maar korte SP, MP vondt ik eigenlijk iets teveel op een opgepoetste MoH:AA lijken. Niets nieuws onder de zon.[/quote:22ff8cc2bb]

    ja dat bewijst het noob gehalte…[/quote:22ff8cc2bb]

    Ah, ja en noobs zijn minderwaardig? Gelukkig dat wij nooit noobs geweest zijn he? Dat gezeur over noobs altijd. Nou en? Niet iedereen speelt 8 uur per dag een of andere shooter. En noobs zijun altijd handig. (Als ze in het andere team zitten :wink: ).

    En wat betreft de makers: Juist omdat het dezelfde makers zijn hadden ze best wel wat nieuws mogen toevoegen. Niet alleen dom geknal. Juist omdat de SP tegenwoordig zo kort is verwacht je toch enkele verrassingen in de MP. Zoals gezegd worden spellen hoofdzakelijk met het oog op de MP ontwikkeld. Dan word ik niet blij van een MoH:AA kloon, dat heb ik al genoeg gespeeld en anderen met mij. Kijk maar eens naar hoeveel servers er nog voor zijn. Amper wat over, en spearhead is zwaar geflopt. (Mag ook wel, de volle mep vragen voor een simpele add-on, dat was het echt niet waard).
  • [quote:3453aff8f5="IMworthy"][quote:3453aff8f5="sdk"][quote:3453aff8f5="IMworthy"]Moet dat dan?
    Lekker belangrijk.

    Ja, CoD had een leuke maar korte SP, MP vondt ik eigenlijk iets teveel op een opgepoetste MoH:AA lijken. Niets nieuws onder de zon.[/quote:3453aff8f5]

    ja dat bewijst het noob gehalte…[/quote:3453aff8f5]

    Ah, ja en noobs zijn minderwaardig? Gelukkig dat wij nooit noobs geweest zijn he? Dat gezeur over noobs altijd. Nou en? Niet iedereen speelt 8 uur per dag een of andere shooter. En noobs zijun altijd handig. (Als ze in het andere team zitten :wink: ).

    En wat betreft de makers: Juist omdat het dezelfde makers zijn hadden ze best wel wat nieuws mogen toevoegen. Niet alleen dom geknal. Juist omdat de SP tegenwoordig zo kort is verwacht je toch enkele verrassingen in de MP. Zoals gezegd worden spellen hoofdzakelijk met het oog op de MP ontwikkeld. Dan word ik niet blij van een MoH:AA kloon, dat heb ik al genoeg gespeeld en anderen met mij. Kijk maar eens naar hoeveel servers er nog voor zijn. Amper wat over, en spearhead is zwaar geflopt. (Mag ook wel, de volle mep vragen voor een simpele add-on, dat was het echt niet waard).[/quote:3453aff8f5]

    lol wie speelt wel 8 uur per dag een shooter :o . Als ik een nieuwe fps online ga doen dan ben ik bij dat spel na 10 min geen noob meer. er zijn types bij die echt geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. Daar ergeren anderen zich aan. Een hele andere group is er dol op omdat ze dan makkelijk kunnen winnen… (ik verw8 dat jij onder die groep valt).
  • Als je zulke grote problemen hebt met noobs ga dan op zoek naar goede servers zoals FD NL, hier speel je wel op niveau (fd nl is 1ste benelux en top 5 Europa).

    En CoD is idd ongeveer hetzelfde als MOHAA maar dan toch effe heel wat anders. Als ik nu ga proberen MOHAA te spelen kan ik er geen reed meer van. Er zijn zowieso al meer modes om te spelen (HeadQuarters, Behind Enemy lines, retrievel) en de feeling is totaal anders. Maar logisch dat alles een beetje op elkaar lijkt. Het uiteindelijke doel blijft hetzelfde. Bij UT2k4 moet je ook een vlag binnenhalen (retrievel in CoD) of het albekende Team Deathmatch. En deze doelen behaal je allemaal door heel simpel je tegenstander neer te schieten. Hoe zou het dan komen dat spellen op elkaar lijken.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord