Vraag & Antwoord

Games

Thief 3:Deadly shadows

Anoniem
None
66 antwoorden
  • Let wel op dit is een enorme demo (426 Mb!)
    Hierin vind je een tutorial en de eerste missie …

    Uniek in deze aflevering is de manieer waarop je de sloten moet openen.
    Ipv simpelweg een toets in te drukken moet je met je muis (of joystick met force-feedback) het slot 'bespelen'. Je krijgt hierdoor IMHO echt het gevoel dat je ergens mee bezig bent waar je met een beetje geluk & veel handigheid redelijk snel in kunt worden.

    Link : http://www.gamershell.com/download_6062.shtml
  • [quote:90f857f171]
    Let wel op dit is een enorme demo (426 Mb!)
    [/quote:90f857f171]
    ligt er maar helemaal aan wat voor verbinding je hebt :P ;)

    ik heb er niet zo veel problemen mee (2048/320)
  • Precies, bij mij vliegt ie met 375KB/sec me pc binnen 8)
    (3072/320)

    Ben benieuwd hoe het er uit ziet. de filmpjes van Thief 3 zagen er namelijk goed uit.
  • *phew* dat was +/- 1 1/2 uur (speeltijd) voor een enkele missie.
    en ik heb ruim 70% van de schatten gevonden.
    En dat alles op 'easy' ;)

    De AI was op punten net zo dom als in normale spellen, maar voor de rest was het wel lachen …
    Vooral als je een dikke wachter hoort zeuren over een 'vette bonus' :D
  • Ik heb um ook gespeeld en ik moet zeggen dat ik het me een geweldig spel lijkt. De licht effecten zijn top en de manier waarop dingen die je kan gooien en lichamen reageren als je er mee gooi ziet er goed uit.
    Ik ben er een paar uurtjes zoet mee geweest, helaas had ik 97% van de treasure :( waarschijnlijk mis ik dus 1 itempje.
  • Ik heb alleen even de training missie gespeeld, ziet er goed uit en het is leuk. vind die pijlen waarmee je de fakkels uit maakt leuk gedaan, en de noise maker arrow.

    Ik heb thief 1 en 2 nooit gespeeld, het is dus voor mij het eerst dat ik dit spel speel.
  • ja dat 'water-effect' is echt mooi geworden :)
    Ik heb de voorgangers behalve als demo ook nooit gespeeld, maar het lijkt er vooral de sfeer goed getroffen hebben.

    btw : let in 3rd-person view ook eens op Garret z'n oog … ;)
  • lol zeggen dat je op easy speelt en dan zeggen dat de AI dom is :-? Ik zou zegge probeer eens moelijker dan :wink: (misschien blijven ze dom maar je weet maar nooit).
  • [quote:e137eef903="JaFO"]
    btw : let in 3rd-person view ook eens op Garret z'n oog … ;)[/quote:e137eef903]

    Die zijn hel blauw, dat bedoel je toch? ik zag het toen ik dood ging :)
  • [quote:a0061aeaf8="sdk"]lol zeggen dat je op easy speelt en dan zeggen dat de AI dom is :-? Ik zou zegge probeer eens moelijker dan :wink: (misschien blijven ze dom maar je weet maar nooit).[/quote:a0061aeaf8]
    Iemand die te tegen een gesloten deur aan staat te rennen noem ik vrij dom.

    Aan de andere kant … het was een vrouw en ze was wat in paniek geraakt omdat iemand haar had proberen te slaan ;)
    Dus misschien was het niet zo heel gek, maar toch kwam het even behoorlijk stupide over.

    // Red Dragon :
    Toch maar eens beter kijken … ;)
  • 100% van de schatten in het trainingslevel (je moet ff een deur verder kijken ;))
    'slechts' 82% van de schatten in het gewone level …

    't was wel gevaarlijk voor de wachters in het kasteel … zo'n beetje allemaal zijn met 'stealth kills' opgeruimd. :)

    Leuk is dat je dolk & 'blackjack' tijdens het spelen zo'n beetje hetzelfde effect hebben … alleen is de ene methode wat definitiever als de andere ;)
    Daardoor vraag je je wel af hoe belangrijk het is om niet te doden in dit spel.
  • Ik kon maar 50% van de loot vinden in het gewone veld, best lastig om aan die 100% te komen.

    O ja wat dat oog betreft, een van zijn ogen lijkt op een groene crystal of zo.
  • 'maar' 50% in de training ?
    { ** SPOILER ** }
  • Ja dat groene oog van hem is wel grappig je kan er namelijk mee inzoomen door op pijltje naar voren te drukken. Wel een btje raar in die tijd een mechanisch oog :)
  • Thief speelt zich niet af in de 'echte' middeleeuwen, maar in een alternatieve variant ;)
    Vandaar ook die 'flashbomb' en andere items die je hebt …
  • 400 mb :o das al zonbeetje cd1 :lol:

    edit: heb ff opgezocht het spel is 3 cd's.
  • :) … mij lijkt de speelduur veel interessanter.
    Is er al iets bekend over die zogenaamde 'open' structuur ?
  • @ Jafo

    Ik haalde 50% in het gewone veld, trainings veld haal ik 79% of zo.
  • In de missie is het halen van 50%+ een kippetje zolang je alle ruimtes goed doorzoekt.
    Zo zijn er in de eetzaal van het kasteel en de slaapkamers flink wat spullen te vinden.

    Je zult dan wel verschrikkelijk goed in stealth of moorden moeten zijn wil je dat op iets anders dan 'easy' kunnen redden lijkt me.

    Een tip :
    als je moeite hebt met het schatten van de afstand bij het gebruik van blackjack of dolk dan moet je op de arm van Garret zelf letten.
    Normaal is je dolk buiten zicht, maar zodra je kunt toeslaan zie je de hand vanzelf al omhoog gaan … je hoeft dan alleen maar nog af te drukken ;)
  • [quote:7910324011="R-bin"]Ja dat groene oog van hem is wel grappig je kan er namelijk mee inzoomen door op pijltje naar voren te drukken. Wel een btje raar in die tijd een mechanisch oog :)[/quote:7910324011]

    Dit is helemaal niet raar hoor :) Het zou vreemd zijn als hij het ineens niet meer zou hebben. In het eerste deel van Thief is hij namelijk een van zijn ogen kwijt geraakt aan de Woodsy Lord, alias "the honeymaker….":wink:: een soort van natuurduivel/god-achtig iemand die met behulp van 'the eye' de wereld door de natuur over wilden nemen. Doordat deze Constantine verslagen werd (door Garret) rukte het metalen tijdperk op (the metal age), waarbij Garret dus een mechanisch oog kreeg. Dit is te zien in het laatste filmpje van Thief 1, dat eindigt met "beware the dawn of the metal age". Het vervolg gaat dan ook over precies het tegenstelde van Thief 1 een gevaarlijke gek wil de techniek de overhand laten krijgen en de wereld ten onder laten gaan. Briljante spellen Thief….., maar ja, omdat ik opgescheept zit met een verrotte Geforce MX grafische kaart die geen Pixel Shading zooi ondersteunt, kan ik Thief 3 niet spelen…… Verder vind ik het een beetje duur om een nieuwe videokaart te kopen.
    Ik vind het slecht dat programmeurs steeds maar weer gebruik gaan maken van de nieuwste technologie, zonder dit soort dingen optioneel te maken. Splinter Cell 2 is hetzelfde verhaal en dat kun je zelfs nog met 3dAnalyze omzeilen: je ziet dan alleen een paar dingen niet. Als Ubisoft toch wat meer de tijd had genomen en de engine beter had ontwikkeld zou dat toch veel beter zijn? Zij behalen dan ook een grotere winst door de vergrote afzet aan mensen met een mindere videokaart. Of worden game-ontwikkelaars soms gesponsord door Ati of NVidia?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.