Vraag & Antwoord

Games

Games uit Oost-Europa en Rusland

Anoniem
bigstaal
13 antwoorden
  • In de PcGameplay van deze maand stond een interessant artikeltje over games uit Oost-Europa/Rusland. In deze landen worden games ontwikkeld voor een fractie van de prijs die het kost in West-Europa/VS.
    De spellen zijn hebben vaak een orginele invalshoek en kosten minder (zoals bijv. Panzers). Hoe denken jullie over deze spellen?

    1C Company ( http://int.games.1c.ru/ ) geeft de volgende spellen uit:

    Axle Rage
    Captain Blood
    PT Boats: Knights of the Sea
    Swashbucklers: Legacy of Drake
    You Are Empty
    Rig`n`Roll
    Vivisector: Beast inside
    Cuban missile crisis (Blitzkrieg-engine)
    XIII Century: Sword and Honor
    Parkan II
    Sphere
    Stalingrad (Blitzkrieg-engine)
    World War I
    Desert Law (Blitzkrieg-engine)
    Brigade E5: New Jagged Union
    Ascension to the Throne
    Star Wolves
    A.I.M.
    Space Rangers 2: Dominators
    StarRush
    BorderZone

    Andere titels uit Oost-Europa/Rusland:
    Heart of Eternity (gamestudio UDC)
    Panzers
    Soldiers: Heroes of WW2
    Perimeter
    Silent Storm
    Etherlords 2
    Wartime Command
    S.T.A.L.K.E.R.
    Armies of Exigo (Black Hole Games)

    en vele anderen.
  • denk hetzelfde als over spellen uit de VS…..
    als ze goed zijn zijn ze goed ;)
    mij hoor je niet klagen :P
  • Spelmakers uit het westen hangen teveel aan oude successen en zijn veel banger om iets nieuws te proberen.(kan geld gaan kosten ipv geld opbrengen)
    De gamemakers uit het oostblok malen daar (nog) niet om en durven dus innovatief en vernieuwend te zijn.
    Voor mij geldt als een game erg goed en leuk is maakt het mij niet uit waar het vandaan komt.
  • gamemakers uit oost europa zijn goedkoop
    westerse MOETEN het geld binnen halen…. omdat ze duurder zijn
    dus wat doe je dan? vaste goeie formules gebruiken
  • [quote:badf3fa2d1="Vandread"]gamemakers uit oost europa zijn goedkoop
    westerse MOETEN het geld binnen halen…. omdat ze duurder zijn
    dus wat doe je dan? vaste goeie formules gebruiken[/quote:badf3fa2d1]
    ehm het westen heeft zelf schuld aan dat ze duurder zijn als je woekr prijzen vraagt voor de games die je maakt gaan willen de programmeur/3d-artist/animator ook geld zien en dus gaan ze eisen stellen het is dan aan de makers of ze die inwilligen of niet.
    voorbeeld serious sam serie ontzettend leuke fps je betaalde nog minder dan de helft van een 'standaard fps' de jongens van gathering hadden makkelijk naar de 'normale' prijsklasse kunnen gaan maar deden dit toch niet.
    Waarom?
    Misschien kinden zij het niet ovet het hart halem om de gamers een onnodige poot uit te draaien.
  • Probleem is dat die gasten uit bijv de VS wel erg veel geld moeten binnen halen. Halflife 2 gaat zo'n 40 miljoen dollar kosten. In Oost_europa zou hetzelfde spel voor ongeveer 8 miljoen gemaakt kunnen worden. Op een gegeven moment prijs je je zelf uit de markt met dat soort extreme bedragen. Ik verwacht dan ook dat er meer werk uit besteed gaat worden naar Oost-Europa of dat programeurs uit Oost-Europa naar de VS gehaald gaan worden.

    Serious Sam 2 zal bij Dynabyte €40 gaan kosten, Doom 3 zal €60 gaan kosten. Dat is een verschil van een dikke €20.
  • Mokum ik bedoel dat omdat de westerse levensstandaard duurder is en programmeurs/gebouwen etc etc duurder zijn in het westen zullen ze moeten proberen om altijd geld binnen te halen….
    En dat het duurder is komt niet omdat ze zien wat een spel kost :-?

    Ondanks de hoge prijzen gaan zelfs goede game makers over de kop….
    R&D bij gamefabrikanten kost ook aardig wat geld ;)
  • [quote:f39b2f4879="Vandread"]
    Ondanks de hoge prijzen gaan zelfs goede game makers over de kop….
    R&D bij gamefabrikanten kost ook aardig wat geld ;)[/quote:f39b2f4879]

    Hoe zou dat komen?

    1. De spelen zijn inspiratie loos en slaan niet aan bij het grote publiek of
    2. Het is de schuld van slecht management of
    3. We leven in een resessie, gamers moeten bezuinigen of
    4. Er word te veel illegaal gekopiëerd of
    5. Het zijn de loonkosten en de huur van het bedrijfpand die een bedrijf nekken
    6. Er zijn te weinig gamers met een topsysteem om nieuwe spellen te kunnen spelen.
    7. Er is te veel concurrentie, in het grote aanbod aan games, dus vallen sommige games in de vergetelheid http://www.tweakers.net/nieuws/33160
    8. enz.
  • @TS
    Het maken van de games mag dan een fractie kosten, maar verwacht maar niet dat games als STALKER voor een klein bedrag over de toonbank gaan. Geslaagde spellen van waar dan ook zullen allemaal ongeveer hetzelfde kosten imo.

    Wel waard voor in je lijst: Vangers (van Buka entertainment) en of course Tetris, verzonnen door een U.S.S.R mannetje.
  • De echte reden:

    Het gaat niet goed met de verkopen op de PC game markt, want voor het derde jaar op rij zijn er minder PC games verkocht. Dit jaar loopt men zelfs 23% achter ten opzichte van de verkochte games in 2003. Er is een aantal redenen voor de dalende verkopen, zo zijn er nog geen grote blockbusters verschenen, hebben consoles een "negatieve invloed" en zijn sommige groepen van mening dat de grote schuldige illegale software is. Warezpiraten zouden de markt verzieken, maar dat is volgens dit commentaar totale onzin. Het is namelijk de arrogantie van de uitgevers die voor de slechte verkopen op de PC game markt zorgt. Heb je een console, dan ga je naar de winkel, koop je een spel, ga je naar huis, stop je het spel in je machine en ga je spelen.

    Maar dit is niet het geval met PC games. Bij de PC koop je een spel, ga je naar huis, ben je 20 minuten bezig met de installatie. Mag je bidden dat de CD kopieerbeveiliging met jouw CD-Rom of DVD-speler werkt. Daarna mag je hopen dat men het spel ook heeft "afgemaakt," zodat je niet eerst het internet hoeft af te speuren naar de patch die het spel wel laat werken. En om het feest compleet te maken moet je voor het spel een gigabyte ruimte overhouden en NOG STEEDS de CD of DVD in je drive houden, aangezien de uitgevers er zeker van zijn dat je ze wilt oplichten.

    I think that's a major reason consoles are starting to really crush the PC game market. People are getting fed up. They're getting a cold pizza and being told to lump it. It doesn't have to be that way.

    I'm not against copy protection schemes on the PC because I'm some sort of flower child developer. I'm against them because they're bad business. They discourage people from buying PC games in the first place. Once you make someone have to hunt down a CD crack, you've set them on the path of pirating the whole game and future games.

    bron: www.gamer.nl
  • Ik had dat berichtje ook al gevonden via Penny-Arcade …
    Ik denk dat dit best een aparte discussie/topic waard is hier.
  • Panzers werdt toch in duitsland gemaakt of valt dat nog onder oost europa bij jou :lol: (het ijzeren gordijn is weg hoor :wink: )
  • [quote:b6845595ec="sdk"]Panzers werdt toch in duitsland gemaakt of valt dat nog onder oost europa bij jou :lol: (het ijzeren gordijn is weg hoor :wink: )[/quote:b6845595ec]

    Panzers wordt door een Hongaars softwarehuis gemaakt en als eerste in Duitsland uitgegeven. Wij moeten helaas nog even tot september wachten :cry:

    Ik heb hem deze week gereserveerd bij Dynabyte. Hij zal €43,50 gaan kosten.

    [img:b6845595ec]http://www.dynabyte.nl/plaatjes/61215200.jpg[/img:b6845595ec]

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.