Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Games

car physics

Anoniem
Vandread
45 antwoorden
  • hoe heeft ea bijv de physics in spellen zoals underground zo gemaakt als het nu is? hebben ze 20 vershillende auto's gekocht en er zelf 300 in gereden of hebben ze het gegokt zeg maar??????
    hoe werkt zoiets in een spel??
  • Als je bedoelt de manier waarop de autos in NFSU rijden : Ze rijden verre van hoe auto's in de werkelijkheid rijden, dus denk niet dat ze in ook maar een van die auto's hebben gereden…

    Andere wel-realistische-race-games, zullen misschien in een auto rijden, en dan aan de hand van geschreven info over de andere auto's icm met hun rijervaring in het soort/type auto waar zij in hebben gereden opnieuw creeeren maar dan virtueel dus :P

    Nee maar serieus, ze hebben waarschijnlijk een dunne connectie met een aantal autobedrijven die dan in ruil voor wat grotere vertoning van de merken op de auto's de makers van de game willen helfen met het maken van de game.
  • ok, bedankt.

    andere realistise games zoals nfs5 bedoel je? daar kan je bijv. je physics veranderen door je downforce te veranderen (snelheid of bettere grip in kochten) en nog een paar dingen.
  • Bij een van de eerste nfs's was het zo dat ze samenwerkte met een auto tijdschrift en met hen de specifieke rij eigenschappen per auto ontwikkelde in het spel. (hoe dat tegenwoordig is weet ik niet, maar ze zullen vast wel wat experts huren ;))
    Als je een auto een bepaald gewicht(verdeling) geeft en een bepaald vermogen in een virtuele wereld zullen er bepaalde eigenschappen zijn.
    Ook met de aandrijving, schakelbak, toeren vermogen kunnen ze rekening houden en zo auto's een andere "feel" geven.
  • Even voor alle duidelijkheid:

    GEEN enkele need for speed game is realistisch.
    Deze spellen komen niet eens enigzins in de buurt van realisme. Deze spellen wekken wel de indruk alsof het heel realistisch is. Die enkele parameters die je noemt (zoals downforce etc) zijn een lachertje vergeleken bij het echte werk.

    Wil je een enorm realistische racegame spelen, download dan eens de demo van GTR.

    link van de ontwikkelaar: http://www.simbin.se/index_simbin.html
    link naar de demo: http://www.bhmotorsports.com/download/6011
    wachtwoord voor de demo is : GTR_Press_Demo

    Op dit forum loopt al een topic over deze game.
    zie deze link: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=127264

    Succes met het spel (ik hoop dat je een force feedback stuurtje hebt)
  • ik vind weinig racespellen realistisch…
    ik wil een koppeling gvd!!!!
    dan is het pas leuk :P
  • Ik zou de NFS-serie niet helemaal afschrijven.
    Het is dan misschien niet in dezelfde 'klasse' als de beruchte GP-serie of het door jouw genoemde GTR, maar het was in het begin toch echt wel een van de minst arcade-achtige spellen (NFS 5 was helaas het toppunt dat nooit meer is ingehaald omdat men steeds meer richting pure arcade na die tijd).

    Maar voor de rest klopt het wel. De meeste race-spellen doen nauwelijks wat aan simulatie en worden op het 'gevoel' afgeregeld (plaats van aandrijving, een beetje downforce, wat gerommel met de versnellingsbak en klaar is kees).

    Bij de echte serieuze race-spellen die meer richting simulatie gaan hebben de makers meestal de beschikking over meer technische gegevens waaronder de echte wagens. Bij dit soort 'spellen' worden ook meer systemen preciezer gesimuleerd en worden ook de banen nauwkeuriger opgemeten.

    Wat dat betreft is het jammer dat dit soort spellen teveel afhankelijk is van (dure) licenties, want dan blijft er vaak te weinig geld/aandacht over voor het simulatie-aspect.
  • [quote:9031591dca="D'acide"]Even voor alle duidelijkheid:

    GEEN enkele need for speed game is realistisch.
    Deze spellen komen niet eens enigzins in de buurt van realisme. Deze spellen wekken wel de indruk alsof het heel realistisch is. Die enkele parameters die je noemt (zoals downforce etc) zijn een lachertje vergeleken bij het echte werk.

    Wil je een enorm realistische racegame spelen, download dan eens de demo van GTR.

    link van de ontwikkelaar: http://www.simbin.se/index_simbin.html
    link naar de demo: http://www.bhmotorsports.com/download/6011
    wachtwoord voor de demo is : GTR_Press_Demo

    Op dit forum loopt al een topic over deze game.
    zie deze link: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=127264

    Succes met het spel (ik hoop dat je een force feedback stuurtje hebt)[/quote:9031591dca]

    hehe daar hebben we gtr dude weer, maar vindt dit nu niet echt DE meest realistische game ofzo, vond hem toch een beetje arcade, zoals dtm aanvoelen. Echt realisme zit in de F1 serie (met de hulp uit).
    NFS is trouwens inderdaad helemaal niet realistisch, in Hot Pursuit 2 reed zelfs 90% van de auto's hetzelfde en was alleen de acceleratie en top aangepast. (enige goede auto was de mclaren f1 op het eind).
  • [quote:38cfc9f2ef="Vandread"]ik vind weinig racespellen realistisch…
    ik wil een koppeling gvd!!!!
    dan is het pas leuk :P[/quote:38cfc9f2ef]
    … wat is er nu leuk aan een koppeling, verbazing wekkend dat die dingen nog standaard in auto's zitten… (maarja industrie moet ook wat te doen hebben :wink: ) en wat wilde je daar dan mee doen in een racegame, koppeling op laten komen :P burn out maken :P (daarvoor zit in veel race games een klutch knopje)
  • Waarom niet ?
    In een moderne vliegsimulator kun je een vliegtuig helemaal 'koud' starten volgens de officieele procedures.

    Ik zou best eens een echte auto-simulatie willen zien die ook de werking van de koppeling meeneemt.
    Helaas is het echte probleem dat er geen hardware is die dat mogelijk maakt. En da's eigenlijk wel vreemd als je ziet dat er voor een flightsim tegenwoordig complete cockpits besteld kunnen worden, terwijl de racefanaten niet verder komen dan een FF-stuurtje.

    En misschien vergis ik me, maar hebben moderne race-auto's nog wel een koppel-pedaal ?
    In F1-races doen ze het schakelen toch al half-automatisch (met van die knoppen op het stuur).
  • [quote:6c845faa8f="sdk"][quote:6c845faa8f="D'acide"]Even voor alle duidelijkheid:

    GEEN enkele need for speed game is realistisch.
    Deze spellen komen niet eens enigzins in de buurt van realisme. Deze spellen wekken wel de indruk alsof het heel realistisch is. Die enkele parameters die je noemt (zoals downforce etc) zijn een lachertje vergeleken bij het echte werk.

    Wil je een enorm realistische racegame spelen, download dan eens de demo van GTR.

    link van de ontwikkelaar: http://www.simbin.se/index_simbin.html
    link naar de demo: http://www.bhmotorsports.com/download/6011
    wachtwoord voor de demo is : GTR_Press_Demo

    Op dit forum loopt al een topic over deze game.
    zie deze link: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=127264

    Succes met het spel (ik hoop dat je een force feedback stuurtje hebt)[/quote:6c845faa8f]

    hehe daar hebben we gtr dude weer, maar vindt dit nu niet echt DE meest realistische game ofzo, vond hem toch een beetje arcade, zoals dtm aanvoelen. Echt realisme zit in de F1 serie (met de hulp uit).
    NFS is trouwens inderdaad helemaal niet realistisch, in Hot Pursuit 2 reed zelfs 90% van de auto's hetzelfde en was alleen de acceleratie en top aangepast. (enige goede auto was de mclaren f1 op het eind).[/quote:6c845faa8f]

    hehe daar hebben we hem ook weer :P
    Waarom vind ik GTR zo veel malen beter dan bv Grand Prix 4? dat zal ik je eens uitleggen. Tot op het moment dat ik de demo van GTR heb gespeeld, is er geen enkele racegame uitgekomen welke het gevoel in je force feedback stuurtje beter laat uitkomen dan in GTR. In GTR voel ik perfect hoe mijn wagen op de weg ligt. Dit is iets wat ik in f1 spellen of need for speed of what so ever nog nooit heb meegemaakt.

    Tel daarbij op dat ikzelf (dus heel persoonlijk) heel erg hou van de FIA GT klasse. Plus, ik ben van mening dat de graphics tot de top behoren van de realistische racesims (misschien niet de beste, maar wel heel goed). Het geluid van deze game is gewoon het beste dat ik ooit heb gehoord in een racespel.

    plus nog meer persoonlijke en objectieve feiten waar ik het nu niet over ga hebben aangezien dit niet de vraag van de TS is :wink:

    groetjes
  • [quote:4c46c60fb7="sdk"]… wat is er nu leuk aan een koppeling, verbazing wekkend dat die dingen nog standaard in auto's zitten… (maarja industrie moet ook wat te doen hebben :wink: ) en wat wilde je daar dan mee doen in een racegame, koppeling op laten komen :P burn out maken :P (daarvoor zit in veel race games een klutch knopje)[/quote:4c46c60fb7]
    duidelijk nooit in een snelle auto gezeten…..
    het gevoel van zelf schakelen is gewoon geweldig

    een klutchknopje kan daar niet aan tippen
    en kijk es naar 2F2F etc…. geen een automaat what so ever ;)

    het ligt er per type race auto aan of er een koppeling in zit
    sommige wel sommige niet
  • [quote:ee911ff8a9="Vandread"]

    het ligt er per type race auto aan of er een koppeling in zit
    sommige wel sommige niet[/quote:ee911ff8a9]

    Alle auto's hebben een koppeling. Al dan niet een gewone handbak. Of een versnellingsbak met geautomatiseerde koppeling zoals een sequentiele bak in een personenwagen (gewone versnellingsbak met ipv koppelingspedaal een hoop elektronika en cilinders welke de pedaal vervangen). De meeste profi race auto's zoals in de FIA GT klasse gebruiken ook een sequentiele bak, echter met een dogbox. Dit wil zeggen dat er geen koppelingsplaten gebruikt worden, ipv platen gebruiken ze een directe koppeling welke er in een keer in wordt geknald.
    De FIA GT auto's gebruiken de koppeling alleen bij het wegrijden en dus niet tijdens het rijden.

    Dus in het geval van GTR is een koppelingspedaal niet nodig.
  • [quote:729772addc="D'acide"]Alle auto's hebben een koppeling. .[/quote:729772addc]
    ja bijdehand zover was ik ook wel :P
    hoopte dat er wel begrepen werd wat er bedoelt werd
    je begreep het dus ook ;)
  • [quote:271d5bb5a0="JaFO"]Waarom niet ?
    En da's eigenlijk wel vreemd als je ziet dat er voor een flightsim tegenwoordig complete cockpits besteld kunnen worden, terwijl de racefanaten niet verder komen dan een FF-stuurtje.
    [/quote:271d5bb5a0]

    zo raar is dat natuurlijk niet….. veel mensen willen weten hoe het is om zelf te vliegen… en autorijden … tjah de meeste mensen hebben gewoon een auto voor de deur staan….
  • nou nou, er bestaat wel een stuur met clutch en gears. ik heb er een :)
    7 + R gears je kan ze zo instellen zoals je zelf wilt
    dan zijn er 3 pendalen, gas, rem en een clutch. ik heb het met nfs5 gespeeld, IZ DA BOMB :D.
    en je moet de clutch ingedrukt houden, niet zoals bij mafia. trouwens je kan ook instellen hoe ver je naar beneden moet trapen met je clutch voordat je in de N stand komt.

    maar ik ben niet geinteresert in Formula's fo zo iets. maar simple naar auto's zoals in underground of in vice city (die het meeste).
  • dus jij kan vol gas geven en dan de koppeling langzaam op laten komen en dan rij je langzaam weg….. ?

    zo ja welk merk type etc?
    zo nee nog steeds welke is het? ;)
  • lanzaam weg rijden hebt ik niet geprobeert, het is ook een race spel :)

    maar hier is een link:
    http://www.actlab.com/Products
    ace1.htm
  • discontinued :cry:
  • [quote:c9538d8d54="JaFO"]Waarom niet ?
    In een moderne vliegsimulator kun je een vliegtuig helemaal 'koud' starten volgens de officieele procedures.

    Ik zou best eens een echte auto-simulatie willen zien die ook de werking van de koppeling meeneemt.
    Helaas is het echte probleem dat er geen hardware is die dat mogelijk maakt. En da's eigenlijk wel vreemd als je ziet dat er voor een flightsim tegenwoordig complete cockpits besteld kunnen worden, terwijl de racefanaten niet verder komen dan een FF-stuurtje.

    En misschien vergis ik me, maar hebben moderne race-auto's nog wel een koppel-pedaal ?
    In F1-races doen ze het schakelen toch al half-automatisch (met van die knoppen op het stuur).[/quote:c9538d8d54]

    dit onderwerp staat ook al in de GTR topic (je zou eens alles moeten lezen als mod :wink: ) daar had je vorige maand kunnen lezen dat ik posste dat een beetje race auto tegewoordig een semi-automaat heeft.
    F1 waren vorig jaar helemaal automatisch (behalve terugschakelen) maar dat mocht niet meer. Er is wel een stuur met koppelingspedaal, tenminste dat zei iemand maar hij kreeg het in de demo niet aan de praat.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.