Vraag & Antwoord

Games

zelf een spel maken

Anoniem
None
34 antwoorden
  • Ik ben toch wel benieuwdt of het kan, en zoja met welke programma enzo, het lijkt me toch erg leuk om mijn spel te maken, welke software en misschien hardware heb je daar voor nodig, of wordt het gewoon te duur.
  • een simpel spelletje is niet zo'n probleem, in de meeste visual programmeer talen moet je een eind kunnen komen. Wil je dit op een heel basic niveau doen, dan moet je eens het boek programmeren voor kinderen raadplegen. Een echt waanzinnig mooi en grafisch spel maken is voor een particulier niet te doen.
  • Als je een grafisch spel wilt maken ga dan eerst eens kijken of je bij bestaande spellen zelf mappen kan maken. Probeer bijvoorbeeld Half-Life, Call of Duty of andere van zulke spellen waar editors voor bestaan. Ga dat eens proberen en dan zal je zien hoeveel tijd je er voor nodig hebt.
  • Wat noem je duur ?
    Op het gebied van freeware is er genoeg te krijgen.

    Zelfs de engine voor je spel hoef je niet helemaal zelf te bouwen.

    De beste manier is IMHO om te beginnen met het maken van kleine modificaties voor een bestaand spel.
    Je hebt dan meteen resultaat zodat je in ieder geval ook anderen kunt laten zien dat je iets gemaakt hebt.

    Zelf zou ik UT 2004 aanraden, omdat je dan alle benodigde spullen in een klap hebt. Zowel Maya PLE als een debugger & compiler voor de taal van het spel zit er dan bij zodat je niks extra's hoeft te kopen of te downloaden.

    Grootste probleem is dat een beetje spel ontiegelijk veel werk is.
    Reken net als bij 'echte' spellen toch op een jaar voordat je iets hebt dat te testen is.
  • ik zat eigenlijk te denken aan GTA vice city om dat daar een beetje op te knappen, een paar eilanden weg andere verschouven, misschien zelfs op die manier dat het op mijn dorpje lijkt…

    ik en mijn vrienden praten soms wel ens dat het ons leuk lijkt om een spel te maken van ONS dorpje, is dit voor minder als 100 euro mogelijk ?
  • owja en tijdt verspillen is mijn hobby :lol:
  • [img:b57eca0ba1]http://party.snt.utwente.nl/images/light/smileys/yes_new.gif[/img:b57eca0ba1] YESYES!!! dat is er wel.. YESYES [img:b57eca0ba1]http://party.snt.utwente.nl/images/light/smileys/yes_new.gif[/img:b57eca0ba1]

    kijk zelf maar.. 8)

    http://www.cs.uu.nl/people/markov/gmaker/download.html
  • [quote:b7a9d1211d="ThaOdie"][img:b7a9d1211d]http://party.snt.utwente.nl/images/light/smileys/yes_new.gif[/img:b7a9d1211d] YESYES!!! dat is er wel.. YESYES [img:b7a9d1211d]http://party.snt.utwente.nl/images/light/smileys/yes_new.gif[/img:b7a9d1211d]

    kijk zelf maar.. 8)

    http://www.cs.uu.nl/people/markov/gmaker/download.html[/quote:b7a9d1211d]

    kan ik hier een soort GTA van maken dan ? het moet wel in 3D
  • Gamemaker is voor hele simpele spelletjes. Zoals een spelletje maken waar je een balletje aan moet klikken ofzo.
    Als je het echt professioneel wilt doen moet je ff dit topic checken van Tweakzone: http://forum.tweakzone.nl/topic/36618
    Hier is ook iemand een spel aan het maken met het programma Dark Basic.
    Dat programma werkt met Direct X9 en het gebruikt hele simpele commando's.
    Voor meer informatie over Dark Basic moet je fftjes kijken op: http://www.darkbasic.com
    Veel suc6 als je zelf een game gaat maken :)
  • een mooi nieuw spel kost 50 euro
    daar hebben veel mensen een half jaar ofzo aan zitten klooien en dan moet ie ook nog worden getest

    dus ik denk niet dat je even een mooi grafisch 3d spel kan maken voor minder dan honderd euro
  • [quote:509031ab11="Hoite"]een mooi nieuw spel kost 50 euro
    daar hebben veel mensen een half jaar ofzo aan zitten klooien en dan moet ie ook nog worden getest

    dus ik denk niet dat je even een mooi grafisch 3d spel kan maken voor minder dan honderd euro[/quote:509031ab11]

    tja… het was een leuk idee
  • Ik weet niet waarom jullie het over geld hebben, het gaat juist om de tijd die je kwijt bent. Lijkt me ontzettend veel als je er nog maar bar weinig verstand van hebt… Je kan het beter bij levels of mods voor bestaande spellen houden lijkt me ;)
  • [quote:aaf6bdc58b="stefanpack"]Ik weet niet waarom jullie het over geld hebben, het gaat juist om de tijd die je kwijt bent. Lijkt me ontzettend veel als je er nog maar bar weinig verstand van hebt… Je kan het beter bij levels of mods voor bestaande spellen houden lijkt me ;)[/quote:aaf6bdc58b]

    ik weet nog niet eens hoe je een auto bij vice city verandert, dus een spel is misschien te ver gezocht.
  • als je een rpg spel wil maken is rpg maker 2003 een mooie
  • [quote:08a7e7d544="Hoite"]een mooi nieuw spel kost 50 euro
    daar hebben veel mensen een half jaar ofzo aan zitten klooien en dan moet ie ook nog worden getest

    dus ik denk niet dat je even een mooi grafisch 3d spel kan maken voor minder dan honderd euro[/quote:08a7e7d544]
    lol … jij hebt wel een erg rooskleurige kijk op het maken van spellen.

    Reken op 2-3 jaren full-time werk voor een volledig team als je van de grond af een spel wilt maken.

    Een beginneling die nog moet leren programmeren doet er een eeuwigheid over … als ie het al volhoudt heet dat.
    // –

    [quote:08a7e7d544]
    ik weet nog niet eens hoe je een auto bij vice city verandert, dus een spel is misschien te ver gezocht.
    [/quote:08a7e7d544]
    Misschien zou je daar eens mee moeten beginnen ?
    VC is niet bepaald mod-vriendelijk gemaakt, omdat het echt geschreven is met VC in gedachten.
    Dus zelfs als het je lukt om dingen aan te passen dan nog is de kans groot dat het voor de gebruikers een heleboel ellende op gaat leveren bij het installeren van je modificatie(s).
  • Dit is ook een zeer compleet programma, kost niet zo super veel, er is ook een 30 dagen trail versie
    http://www.conitec.net/a4info.htm
  • Ook altijd handig is het om programma's als 3d studio Max te leren of Maya (die is een stuk goedkoper) hiermee kan je namelijk objecten maken voor in spellen. Maar begin eerst maar klein, kijk dan eens of dat lukt en of je het wel leuk vind om te doen.
  • Quote:

    ik weet nog niet eens hoe je een auto bij vice city verandert, dus een spel is misschien te ver gezocht.



    JAFO ZEI: Misschien zou je daar eens mee moeten beginnen ?
    VC is niet bepaald mod-vriendelijk gemaakt, omdat het echt geschreven is met VC in gedachten.
    Dus zelfs als het je lukt om dingen aan te passen dan nog is de kans groot dat het voor de gebruikers een heleboel ellende op gaat leveren bij het installeren van je modificatie(s).


    ja klopt

    als je een paar auto's wilt veranderen loopt het spel vaak vast


    mzzl
  • *Bump*

    Na ruim 8 maanden bezig te zijn geweest met het modificeren van GTA VC/SA is het me gelukt een soort van eiland te creeeren met gebouwen etc.

    Ik werk nu aan een project voor San Andreas genaamt: Grand Tani Islands (GTI),
    samen met ruim 15 nederlandse modificators, ik heb me gericht op het maken van 3D modellen door het gebruiken van 3DS max.

    hier wat screens :D

    [img:5eee3e8804]http://img436.imageshack.us/img436/1056/bradley6fq.jpg[/img:5eee3e8804]
    [img:5eee3e8804]http://img35.imageshack.us/img35/412/starpavelaw5he.th.jpg[/img:5eee3e8804]

    Maar misschien downloaden jullie liever http://www.gtislands.com/files/GTI_trailer.zip deze trailer, van onze site (GTIslands.com).

    Ons team bestaat uit 11 goede modellers en 3 missionscripters :D
    Misschien is dit een beetje reclame maken, maar ik kon het niet laten toen ik dit topic weer tegen kwam :D

    En om eerlijk te zijn als je het door hebt is het niet moeilijk SA te modificeren :lol:
  • Je had beter een vers topic kunnen starten. Grote kans dat niemand dit leest .. tenzij ie zich erg verveeld. ;)

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.