Vraag & Antwoord

Games

Hoe zat het ook al weer met al die Unreal versies?

Anoniem
None
29 antwoorden
  • Ben begonnen bij Unreal Tournament, maar nu heb je ook UT 2004 (en 2003). Wat is het verschil?

    Wie heeft ze nog allemaal op een rijtje?
  • [quote:65e37ba4c6="Marshunter"]

    Wie heeft ze nog allemaal op een rijtje?[/quote:65e37ba4c6]

    Sorry, ik al enige tijd niet meer…. :D
  • Hoe nieuwer de versie hoe mooier de graphics, UT2004 heeft voertuigen die je kan besturen(UT en UT2003 hadden dit niet). hoe nieuwer de versie des te meer gametypes er zijn.
    Nadeel is hoe nieuwer de versie hoe meer hardeschijf ruimte het in beslag neemt. (ut2004 is zo'n 5 gig het spel komt op 6 cd's).
  • ut 1: 1999: gamemodes: assault, ctf, dom, dm, tdm, last man standing

    ut 2003 : gamemodes: ctf, dom, dm, tdm, bombing run, double dom, en nog wat zuigvarianten :wink:

    ut 2004 : gamemodes: assault, ctf, dom,dm, tdm, ONSLAUGHT ( 8) ), bombing run, double dom etc.

    Onslaught is met voertuigen.

    wat is hier niet te snappen aan??? :roll: :P

    Maaareh wat wil je met dit topic eigenlijk bereiken? :P
    Waarover wil je eigenlijk info? (levels, gamemodes, mods, mutators :roll: )


    Edit: verschillen: gamemodes, meer levels, voertuigen, graphics etc.
    UT 2004 heeft alle content van UT 2003.
    UT 2004 ECE (editor's choice edition) is ut 2004 met nieuwe maps en de beste mods.
    Ikzelf vind ut 2003 de slechtse uit de serie maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk :lol:

    @DaBehemoth: je hebt van ut 2004 nu ook de dvd versie (stom dat ze dat niet meteen deden :P )
  • En hoe zit het dan met de engines?
  • hoe bedoel je? Welke engine in welke ut-versie?
    UT 1: ut 1 engine 8)
    UT 2k3: unreal warfare
    UT 2k4 verbeterde unreal warfare
  • ik vind 2003 eigenlijk beetje zwak…beetje nutteloos om die uit tegeven zonder auto's en minder als eeen jaar later komt ut2004 met auto's hadden beter 2003 kunnen schrappen..iedereen*bijna* heeft toch 2004 gekocht omdat die veel leuker is
  • Ik heb ook nog ff een vraagje over ut2004 over de bonus map packs. Welke zijn hier ondertussen al van uitgekomen? Ik heb de community bonus pack 1 en 2 (die uit 2 volumes bestaat) en ik heb de editors choiche bonus pack, heb ik ze allemaal dan of zijn er nog meer?
  • die kan je toch gratis downe op www.ut2004.com of niet? kzal het ff checke brb ;)

    edit_ da klopt nie http://www.planetunreal.com/cbp/ hier kan je 2 bonus packs downloaden ik denk dat er maar 2 zijn

    edit2_http://www.planetunreal.com/ hierzo staad super veel info en is up to date duz zoek maar op die site ;)
  • [quote:021d49ce8a="DaBehemoth"](ut2004 is zo'n 5 gig het spel komt op 6 cd's).[/quote:021d49ce8a]
    Of op 1 DVD. ;)

    Maar goed, UT2004 is sowieso grafisch gezien natuurlijk wel 't beste deel. (niet alleen grafisch overigens, begrijp me niet verkeerd :D) UT2003 viel mij persoonlijk nogal tegen eigenlijk. UT2003 heb ik nooit wat aan gevonden, terwijl ik de 'oude' UT en UT2004 wel helemaal lam gespeeld heb.
  • Hier vind je alle officieele patches & uitbreidingen voor UT2004 :
    http://www.beyondunreal.com/main/ut2004/ut2004essential.php

    Tip : in UT2k4 zit ook een onderdeel waar Epic door hun 'goedgekeurde' levels plaatst.
    De extra's zoals de 2 ONS-levels die in eerste instantie 'exclusief' voor XP waren zou je daar ook vinden.
  • [quote:ad3e345edd="Finalmen"]ik vind 2003 eigenlijk beetje zwak…beetje nutteloos om die uit tegeven zonder auto's en minder als eeen jaar later komt ut2004 met auto's hadden beter 2003 kunnen schrappen..iedereen*bijna* heeft toch 2004 gekocht omdat die veel leuker is[/quote:ad3e345edd]

    vindt dit echt onzin, ut2003 is gewoon de game die iedereen ook top vondt. Zag er goed uit en er zaten voldoende maps en speelmodes bij. Er zat ook al een voorproefje bij van voertuigen (moest je in console die ene map laden) en via mods waren er ook al voertuigen. In de game zelf niet maar dit vindt ik niet gek want de game is compleet zonder voertuigen. Beter dat ze dit uitstellen in plaats van half werk afleveren. UT2004 is echter eerder een soort full priced expension pack, een soort uit de hand gelopen update. Zover ik kan zien is het enige verschil de belachelijke hoeveelheid maps die zijn toegevoegd (en de voertuigen). Voor ut2003 waren al een stuk of 20 officiele gratis maps te downloaden deze zitten in 2004+nieuwe. UT2003 nu kopen heeft dus weinig zin, ut2003 toen kopen wel.
  • Tis alleen wel heel erg jammer dat al die mooie mappen in UT2004 niet zo'n mooie gameflow hebben dan die eerste UnrealTournament. (lees gameplay/speelbaarheid van desbetreffende map)
    Meeste van die mappen zijn veel te groot.
    En dan heb ik het hier niet over speltypes met voertuigen (HALO ripoff anyone),maar over gewone DeathMatch mappen. :cry:
    Heel veel mappen die door buitenstaanders zijn gemaakt voor UT zijn kwa gameflow veel beter dan de mappen waar Epic/DE mee aankomt voor UT2004 :(
    zegt mij genoeg
  • Voertuigen van Halo gejat ?
    Gaat fietsen joh …
    Het enige halo-achtige voertuig de Hellbender lijkt in niks meer op die slappe buggy.
    Om maar te zwijgen van het feit dat ONS eerder een gestroomlijnde versie van het Conquest-speltype uit BF1942 is dan dat het behalve het feit dat er voertuigen gebruikt worden ook maar iets met halo te maken heeft.

    Dat de mappen uit UT2k4 niet zo'n "mooie" flow hebben is (a) een persoonlijke smaak doordat de stijl van de levels anders is geworden en (b) irrelevant, want zelfs in UT'99 vond niemand alles even goed gemaakt..

    Op het moment dat UT2k3 uit kwam was het gewoon goed. Het is wel heel erg makkelijk om te zeggen dat het niet goed was omdat UT2k4 net wat beter in elkaar zit. Achteraf is het altijd makkelijk praten.
    Zelf vond ik dat UT2k3 gewoon te conservatief was qua veranderingen.
    Ik had liever een zelfde gewaagde stap als UC1 -> UC2 zien gebeuren.
    Wat dat betreft ben ik blij dat het er naar uit ziet dat er na UC2 voorlopig geen spel meer in de Unreal-universum komt. Want een frisse start is iets dat dit uitgekauwde genre best kan gebruiken.
  • Wat ik bedoel te zeggen is dat als je op een willekeurige server kijkt,er ALTIJD dezelfde mappen gekozen/gespeeld worden die ver boven de rest uitsteken kwa gameplay.
    Geeft toch wel aan dat het meerendeel van al die ***mooie*** mappen gewoon BAGGER is om te spelen.
    ga jij ff lekker fietsen ;)
  • heb je bij elk spel (DE-Dust, CTF-Face, DM-Deck16, 2Forts, Canalzone, etc).
    Ik heb liever een gigantische stapel middelmatig tot goed dan dat ik afhankelijk ben van dat half-dozijn bij Halo en zo.
    Een van de redenen waarom TFC mij de keel uit ging hangen was dat er nooit echt verschillende maps te spelen waren.
    Bij UT-serie heb je tenminste een flinke afwisseling zolang de server netjes is ingesteld en de levels bij het spelersaantal passen.
    En bij ONS is het nog mooier, want daar kun je een level op minimaal 2 manieren spelen.
  • Ik heb toch liever een maximum aantal maps… beetje onbegonnen werk om alle tricks uit ALLE mappen te leren… daar heb ik persoonlijk geen tijd voor/geen zin in. Max 30 lijkt me een mooie limiet.
  • zo'n spel speel je toch voor je plezier en niet omdat je alle tricks uit elk level wil spelen

    en als je een andere betere ziet en je zit op je limiet dan hebbie ook een probleem,,,, sowieso een vuistregel: hoe minder limieten hoe bter.

    mzzl
  • Idd … bovendien ben je echt minder flexibel als je puur van level-specifieke truuks afhankelijk bent en je een nieuw level tegen komt.
  • [quote:22e1604648="Hoite"]zo'n spel speel je toch voor je plezier en niet omdat je alle tricks uit elk level wil spelen

    en als je een andere betere ziet en je zit op je limiet dan hebbie ook een probleem,,,, sowieso een vuistregel: hoe minder limieten hoe bter.

    mzzl[/quote:22e1604648]

    echt onzin, een spel speel je om jezelf te verbeteren. (Je raakt hier zelfs verslaafd aan is uit recent onderzoek gebleken, hersens vertonen zelfde patronen als junks :lol: ) je speelt het voor je plezier maar het plezier vergroot als je beter wordt. Als je elke keer wordt afgeslacht is er niks aan. Je zal toch de maps willen kennen wil je een beetje tegenstand bieden, dit geldt zeker voor ONS (waar zit welk voertuig, welke punten worden het eerst aangevallen etc) maar ook in gewone maps, waar zitten 100+ schields, waar zit het flackcannon etc.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.