Vraag & Antwoord

Games

NWN 2

18 antwoorden
  • http://www.worthplaying.com/article.php?sid=24366&mode=thread&order=0 wel vrij rudimentair allemaal. features: # Experience the long-awaited sequel to the game that revolutionised creating and playing computer role-playing games. # Use the completely rewritten, powerful Obsidian Neverwinter Nights 2 Toolset to create your own adventures, share them with friends, or run them through your adventure directly as the Dungeon Master. # Play online with other gamers and enjoy limitless adventure. # Explore the Forgotten Realms in greater graphical splendour than ever before with a completely new, cutting-edge graphics system and an overland map. # Employ new spells, feats, and advanced prestige classes, based on the exciting Dungeons and Dragons 3.5 Edition rules. # Recruit up to three companions to assist in your adventures. Improved party control allows for more dynamic tactical decisions in combat and more personal interaction. # Rediscover familiar locations and meet old friends from the Neverwinter Nights series. [img:fe32b6f07c]http://www.atari.com/nwn2/_assets/ss/14_TwoHuts_md.jpg[/img:fe32b6f07c]
  • leuk
  • [quote:0990d3b783]wel vrij rudimentair allemaal. [/quote:0990d3b783]"Woord-van-de-dag" toiletpapier?? :wink: NWN heeft mij trouwens nooit veel geinteresseerd, moet overal rekening mee houden en dat staat me in de weg van het plezier.
  • NWN met een nieuwe engine en ik ben al tevreden :) [quote:351018396d]expected early 2006[/quote:351018396d] Tegen die tijd kom ik wel weer langs in deze topic ;)
  • Lijkt me echt een !#@!$!@%@^spel ( stom duz ) Niet mijn gerne.. Ik kom ook wel eens in 2006 langs als ik het nie ben vergeten Freek
  • ziet mooi uit.. :roll:
  • [quote:0a4b28a498="ThaOdie"]ziet mooi uit.. :roll:[/quote:0a4b28a498] idd , en volgens mij heeft ''THE_GAME_MEN!'' dan nog nooit een RPG gespeeld
  • Hopelijk gaan ze bij NWN de Baldur's Gate 2 kant weer een beetje op. 3 Henchmen maakt het weer mogelijk om meer team-gericht te werk te gaan. "Improved party control allows for more dynamic tactical decisions in combat and more personal interaction." klinkt iig veel belovend. btw weet iemand hoe het met Dragon Age staat? Ik heb daar weinig meer over gehoord.
  • Interessant, een NWN 2... Ook ik hoop op een meer Baldur's Gate 2 gehalte dan in het originele NWN het geval was. Moet eerlijk zeggen dat ik eht standaardverhaal maar zo zo vond, de uitbreidingen waren al weer iets beter en hadedn meer sfeer. Vooral die aanval op dat kasteel in HotU was heerlijk :-) (die sfeer :)). Dus ik ben wel beneiuwd... Maar voorlopig is het bij mij alleen WoW wat de klok slaat. Dragon Age weet ik ook neit zoveel van. De site is al tijden niet geupdated. Voor zover ik weet werken ze er ngo wel aan, maar is er voorlopig een informatiestop, omdat Jade Empire nu even voorgaat...
  • [quote:91df4bc39e="Hu'uruun"] Maar voorlopig is het bij mij alleen WoW wat de klok slaat. [/quote:91df4bc39e] Juistem, en het kost je nog geld ook dus ik zou eerst verder gaan met WoW
  • Ik ben ook benieuwd naar NWN2, maar ik speel nu nog de uitbreiding die je alleen kon downloaden, Kingmaker. Shadowguard heb ik al uitgespeeld en viel een beetje tegen. Sommige gratis mods zijn leuker. Na Kingmaker ga ik de opgepoetste versie van Witch's Wake maar eens proberen.
  • [quote:bbcc346400="Ripper_alexander"][quote:bbcc346400="ThaOdie"]ziet mooi uit.. :roll:[/quote:bbcc346400] idd , en volgens mij heeft ''THE_GAME_MEN!'' dan nog nooit een RPG gespeeld[/quote:bbcc346400] ik heb inderdaad nog nooit RPG gespeeld is niet mijn stijl ik heb geen kennis van , maar ik vind het niet zo mooi uitzien , tis geen bagger want ik kan het niet beter. Freek
  • Er is nu ook een website: http://www.atari.com/nwn2/index.php Over de gameplay: 1. What can we expect from the Neverwinter Nights 2 campaign? (Back to top) An epic story, with plenty of role-playing opportunities. The ability to create your own character and define that character’s personality in the game world. Lots of exciting, D&D 3.5 edition combat, with full control of your main character and up to three party members of your choice. An intuitive, enjoyable interface that helps you control the complexity of the Dungeons and Dragons rules. If you are a fan of classic Dungeons and Dragons RPGs like Baldur’s Gate, Icewind Dale, Planescape: Torment, or the original Neverwinter Nights, there should be something for you in Neverwinter Nights 2. If you’ve never played a D&D RPG before, the more intuitive interface and clearer 3.5 Edition rules make this a great time to start! 2. Will will be able to recruit companions? (Back to top) Yes, there are companions who join the player’s party over the course of the campaign. In addition to managing themselves as they did in Neverwinter Nights, you have full control over companions in combat. If you want make all the decisions for your companions in combat, you can – if you don’t want to, you won’t have to. 3. What changes have been made to the interface? (Back to top) Several changes have been made to the in-game interface to make it more intuitive for end users. One of the many changes is that in addition to the standard Neverwinter Nights controls, you’ll be able to select a new control scheme that will be more RTS-like – something to help if you are coming to Neverwinter Nights 2 not having played the first game. 4. What Multiplayer options will be available? (Back to top) There will be co-op gameplay available with the game at release – in addition, the toolset provides you with the ability to create your own campaigns that you can play with friends online. 5. Tell us a bit about the story. (Back to top) The storyline of Neverwinter Nights 2 starts simply enough in the middle of the Mere of Dead Men - in your home town, the humble village of West Harbor. Only the brave and strong manage to eke out a living in such a dangerous monster-ridden swamp and Harbormen are tougher than standard folk, maintaining a certain pride in their adversity. But one night trouble comes knocking – and it’s looking for a long-buried relic, a remnant of a dark war fought when you were but a child. Not long after, you are sent on a desperate mission to Neverwinter to unearth the secrets of the relic, all the while being hounded by opposition. From there a chain of events force you into the role of a hero, giving you the strength, the power, and the knowledge you need to strike back against the forces gathering against you – and the people of the Realms. 6. Neverwinter Nights’ areas and creatures tended to look similar to each other – will this be the case in Neverwinter Nights 2? (Back to top) For several reasons, Neverwinter Nights 2’s areas and creatures should be more varied than those of the first game. Neverwinter Nights used tile-based levels for both exteriors and interiors, which gave cities and forests their “blocky” appearance. To address this, Neverwinter Nights 2 will use heightmaps for external areas. Heightmaps are a technology that allows both us and the community to easily create varied terrain; including rolling hills, shallow valleys, and mountain passes, all without the need to create new tilesets. In addition, monsters, placeables, can be tinted and scaled, allowing for unique variations on their appearance and size. 7. How will players travel from place to place in Neverwinter Nights 2? (Back to top) Players will have a world map, which they can select known locations from in a manner similar to Baldur’s Gate 2. Once a location has been selected, the user will travel there – though encounters may happen along the way. [img:66375ba6dd]http://www.atari.com/nwn2/_assets/ss/12_TheDocks_md.jpg[/img:66375ba6dd]
  • [quote:1774ca701e="Ripper_alexander"][quote:1774ca701e="ThaOdie"]ziet mooi uit.. :roll:[/quote:1774ca701e] idd , en volgens mij heeft ''THE_GAME_MEN!'' dan nog nooit een RPG gespeeld[/quote:1774ca701e] ik ook niet hoor :wink: zie het soms wel es bij andere, maar vind er nooit wat aan!! doe mij maar lekkur BF2 of CSS!!
  • Reageer hier dan niet op als je geen RPG's speelt... Da's net zoiets als reageren op een ''welke videokaart moet ik kopen topic '' met: IK heb geen nieuwe videokaart nodig :roll: Anyway, wel opvallend dat dit aangekondigd wordt nu net Oblivion uit is... :wink: Hoop dat het een beetje verschilt qua gameplay, ben ook maar een arme scholier... :wink:
  • Heh, ik denk, kom ook weer even langs... Overigens vind ik het vreemd, in dat stukje, dat NWN ook gelijk gesteld wordt met Baldur's Gate / PlaneScape... Terwijl ik me nog herinner van NWN 1, toendertijd, toen de fans klaagden dat het helemaal niet zoals Baldur's Gate was en dergelijke, dat Bioware zelf toen zei dat het ook niet als opvolger van BG moest worden gezien. Daaruit leid ik iig af dat het gaat om een ander spel en dat is het in wezen ook. Focus ligt meer op multiplayer. Beetje misleiding... Maar een World Map... Dat klinkt goed :-D! Ik vond het zoeken van die blauwe gebieden om maar van het ene naar het andere gebied te gaan hoogst irritant, zeker als je ver moest. Overigens meen ik me ook nog te herinneren dat ik een tijd geleden gelezen had dat in NWN 2 ook de Strongholds (zie BG2!) terug zouden komen :-D! Dat vind ik ook een goede ontwikkeling persoonlijk... Iemand al een release date overigens? Edit: Gamespot zegt Q3 2006: http://www.gamespot.com/pc/rpg/neverwinternights2/index.html
  • Neverwinter Nights 2 is scheduled to ship in Summer of 2006.
  • OMFG NEEEEEED NWN2 !!!!!!!! deel 1 heb ik met elke class soort uitgespeeld. Baldurs gate 2 keer en Icewinddale 2 ook :P Looking forward to this one

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.