Vraag & Antwoord

Games

Supreme Commander (TA2)

Anoniem
None
13 antwoorden
  • Er zijn screenshots van dit veelbelovende spel:
    http://www.gamer.nl/nieuws/26918

    en

    http://archive.gamespy.com/landing/supremecom/
    voor een uitgebreid preview

    [img:ab7f33be46]http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/632/632026/supreme-commander-20050707110353971.jpg[/img:ab7f33be46]

    Ranks of robots step off of an air transport while taking (and returning) heavy fire.
  • Ziet er goed uit!
    Ik (en mijn vader nog steeds) was altijd enorm fan van Total Annihilation, het lijkt me geweldig om het vervolg te proberen.

    Ik zie op gamespy release date: TBA 2006, dat 2006 snap ik.. :P Maar wat is TBA?
  • TBA misschien To Be Announced? (gokje)


    [img:d8fe892c54]http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/632/632026/supreme-commander-20050707110354393.jpg[/img:d8fe892c54]
    The scale in Supreme Commander is so immense, your units may sometimes step on your other units. Each of these little guys is as big as a tank, and the enomrous spider is bigger than a city block.
  • Inderdaad die schaalgrootte schijnt naast meer aandacht voor de strategie echt het belangrijkste 'nieuwe' feature te zijn.
    In een preview noemden ze een of andere unit die op de hoogtse detail-niveau 2 schermen in beslag zou nemen …
  • Ja, ik las ergens, ik weet effe niet meer waar, dat je zeg maar een kaart had, waar overal realtime gevechten plaatsvonden, en dat als je op een bepaalde plek inzoomde, je daar het commando over kon nemen (terwijl de andere gevechten, op de andere plekken gewoon doorgaan). Ik zal het is opzoeken ergens (de Supreme Commander zelf scheen ook ontzettend groot te zijn btw).
  • Het interview met Chris Taylor:
    http://pc.gamespy.com/pc/supreme-commander/631678p1.html

    Taylor: I'll give you an easy example. Imagine that you have a group of tanks and are approaching an opponent's base. If you have them all selected and issue an attack order in a traditional game, they will all attack the specified target, but this is not very desirable… as what you really want is a unilateral attack across the entire base. So, in order to take the command and control aspect of the game to the next level, we have three distinct kinds of attacks, all of which are communicated through the mouse clicks interface. A) One click - attack unilaterally, B) Two clicks - all available units attack a single structure but only fire enough to destroy it, C) Three clicks - It's Gary Oldman in The Professional yelling, "Get me everyone!!!"

    3-dubbelklikken lijkt me een beetje lastig. Volgens mij kan je beter een knop op je muis toewijzen voor dat commando.
  • kort artikeltje over:
    land battles:
    http://pc.gamespy.com/pc/supreme-commander/632399p1.html
    sea battles:
    http://pc.gamespy.com/pc/supreme-commander/632407p1.html
    air battles
    http://pc.gamespy.com/pc/supreme-commander/632421p1.html
  • YEEEEEEEES!!! TA2!!!

    Hoop dat ie snel komt, nog altijd fan! (zie ook top 3 games sticky)

    :D :D :D :D :D
  • [quote:232ba993bb="bigstaal"]Het interview met Chris Taylor:
    http://pc.gamespy.com/pc/supreme-commander/631678p1.html
    3-dubbelklikken lijkt me een beetje lastig. Volgens mij kan je beter een knop op je muis toewijzen voor dat commando.[/quote:232ba993bb]

    Als ik het artikel lees lijkt het me dat je niet 3 x hoeft te dubbelklikken (6x :o ) maar gewoon 3 x klikken, is nog wel te doen toch?
  • Ik vraag me af of dat systeem wel zo briljant is, in sommige strategie games, waar je snel moet micromanagen (ik weet niet of dat hier van toepassing is, in het originele TA was dat niet zo'n punt, behalve de D-gun van de commander dan ;-)), kan een klik teveel wel eens voorkomen zeg maar…
  • [quote:8afc1bfdad="FTI"]YEEEEEEEES!!! TA2!!!

    Hoop dat ie snel komt, nog altijd fan! (zie ook top 3 games sticky)

    *smilly overkill*[/quote:8afc1bfdad]
    TA3 toch? :lol: :wink:
  • [quote:e7475cbad1="Hu'uruun"]Ik vraag me af of dat systeem wel zo briljant is, in sommige strategie games, waar je snel moet micromanagen (ik weet niet of dat hier van toepassing is, in het originele TA was dat niet zo'n punt, behalve de D-gun van de commander dan ;-)), kan een klik teveel wel eens voorkomen zeg maar…[/quote:e7475cbad1]
    De bedoeling is juist dat de interface 'natuurlijker' wordt en dat juist het micromanagement verdwijnt en men zich kan concentreren op de echte strategie.

    Je moet het volgens mij ook meer zien als een variant op 'mouse-gestures'. Het aantal klikken dat je binnen een periode doet geeft aan hoe 'paniekerig' je bent en dus hoe 'belangrijk' die opdracht is voor jouw op dat moment.

    Ik ben op zich benieuwd hoe dit in de praktijk gaat werken en of het wel zo makkelijk is. Hij heeft in ieder geval genoeg goede ideetjes zodat we eindelijk eens voor goed verlost kunnen worden van het C&C-model voor RTS'en.

    TA is geen eigendom van Chris Taylor, dus alhoewel het praktisch gezien TA2 is mag het officieel niet zo genoemd worden en zal het aantal overeenkomsten tussen de twee spellen minimaal zijn …
  • wie alvast niet kan wachten op een soort 3d TA moet hier eens heengaan, een opensource project om een soort TA in het 3d te maken. (let op, (bijna) alleen multiplayer!) :D

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.