Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Games

Welke games roepen nog meer de uber-mode op?

keubes
33 antwoorden
  • edit: hmm te weinig fanatieke gamers op dit forum…
  • Nee niet iedereen is zo hopeloos verloren dat die 16 uur per dag achter ze pc zit te gamen :lol:
  • niet ?
  • [quote:38268ccaf9="sdk"]edit: hmm te weinig fanatieke gamers op dit forum…[/quote:38268ccaf9]
    Wat stond hier? :wink:
    Vroeger speelde ik (minstens) 4 uur per dag cs… is dat ubermode? :lol:
  • het ging over een slow motion/instant hit instinct dat je krijgt na 2 a 3 uur achter elkaar gamen in sommige shooters. Schieten zonder erbij na te denken zegmaar. Heb het bij sof2 en recentelijk ook bij swat4 ontdekt. (Iemand vanaf absurd grote afstand met 1 kogel killen terwijl je hem pas net ziet).
  • Heel af en toe wil ik zoiets ook wel hebben bij CoD. Dan heb je echt van die momenten dat je 15 kills achter elkaar maakt. 3 keer moet herladen en de laatste 3 af moet maken met je pistooltje.

    Je moet eigenlijk gewoon proberen om niet na te denken dan gaat dit meestal het beste. Zeker als je ook nog eens gaat denken: waarom lukt dit niet dan gaat het fout.

    Niet nadenken is het motto dus, dan krijg je denk ik bij elk spel dat gevoel wel.

    (ps bij Max Payne heb ik ook wel eens slowmotion, maarja dat zit nou eenmaal in het spel :lol: )
  • [quote:a03a6c1b6c="Rainmaker"]Heel af en toe wil ik zoiets ook wel hebben bij CoD. Dan heb je echt van die momenten dat je 15 kills achter elkaar maakt. 3 keer moet herladen en de laatste 3 af moet maken met je pistooltje.

    Je moet eigenlijk gewoon proberen om niet na te denken dan gaat dit meestal het beste. Zeker als je ook nog eens gaat denken: waarom lukt dit niet dan gaat het fout.

    Niet nadenken is het motto dus, dan krijg je denk ik bij elk spel dat gevoel wel.

    (ps bij Max Payne heb ik ook wel eens slowmotion, maarja dat zit nou eenmaal in het spel :lol: )[/quote:a03a6c1b6c]lijkt me sterk dat jij altijd speelt zonder te denken… je ogen brengen beeldsignaal naar je hersenen vervolgens denk je vijand of vriend en dan besluit je wel of niet om erop te richten en te vuren. Wat ik bedoel (had een heel verhaal maar heb het nu weggehaalt) is dat er een paar stappen worden overgeslagen en een groot deel van het proces wordt overgenomen door de hersenstam/kleine hersenen ofzo… Dat had ik pas in swat4.
    In sof2 had ik vroeger dit:
    -Na een half uurtje rmg spelen en dan een paar potjes ineens iedereen in 1 a 2 ak kogels doodschieten maakt niet uit hoe groot de afstand
    -Als je in je rug wordt geschoten door een camper een 180 maken een een headshot geven en dit alles binnen de tijd die het kost voor de vijand om voor de 2e keer te schieten
    -Snackbar (mp_shop2) binnen lopen 3 man aantreffen en op 1 of andere manier zo lopen dat je nauwelijks wordt geraakt er ondertussen alle 3 in 1 schot een headshot geven. Hele gedoe ervaar je een beetje als een slowmotion.

    De laatste 2 heeft een maat van me ook een aantal keer bij sof2 gehad.

    @rainmaker
    btw 3 man killen met je pistooltje.. zullen wel noobs geweest zijn dan.

    Uber-mode is dus: semi-slowmotion, in 1 schot killen zonder erbij na te hoeven denken.
    Moet ook wel in CoD lukken aangezien dat exact sof2 is (zelfde engine…) alleen dan met wat oudere wapens. Misschien dat dat gekke inzoomen afleid of gebruiken jullie dat niet?
  • Je hebt idd Aiming Down the Sight, waarbij je dus een stukje inzoomt. En dat is iets wat na een tijdje wel helemaal automatisch gaat. Je schiet dan namelijk een stuk nauwkeuriger. En dan wil het nog wel eens zijn dat ik na een tijdje binnen een fractie van een seconde inzoom, schiet en dan direct weer uitgezoomd ben (met weer een kill erbij)

    Trouwens die kills met pistool, dat kan goed bij realism servers. Een headshot is dan direct game-over, dus heel erge noobs hoef je dan nog niet eens te hebben. (wil natuurlijk nog wel eens voorkomen hoor)
  • hehe bij realdamage vindt ik 1 shot 1 kill niet echt speciaal want waar je ook raakt hij is toch al dood :wink: (dan is het zo'n spelletjes van wie het eerst ziet wint, leuke aan niet real damage is dus zoals dat verhaal met die shotgun, iemand schiet jou maar jij raakt hem beter dus jij wint).
  • [quote:9ec76ba94c="sdk"]het ging over een slow motion/instant hit instinct dat je krijgt na 2 a 3 uur achter elkaar gamen in sommige shooters. Schieten zonder erbij na te denken zegmaar. Heb het bij sof2 en recentelijk ook bij swat4 ontdekt. (Iemand vanaf absurd grote afstand met 1 kogel killen terwijl je hem pas net ziet).[/quote:9ec76ba94c]

    ik weet niet echt of ik dit heb , maar wat ik wel heb door veel te gamen (toch een 3u per dag in de week, weekend wat minder) is hetvolgende

    bij bv BF2 als je als gunner in een heli zit, zie ik de minste verandering, of zelfs de best wggestoken spelers zitten in een miliseconde.
    als ikvlieg en er zit iemand anders als gunner, dan zie ik iedereen lopen en zitten en merk ik dat de meesten ze gewoon niet zien.

    is ook wetenschppelijk bewezen, iemand die veel gamed kan veel sneller een vlak afzoeken en vinden wat er moet gevonden worden
  • [quote:4a9ab500e0="rombaft"][quote:4a9ab500e0="sdk"]het ging over een slow motion/instant hit instinct dat je krijgt na 2 a 3 uur achter elkaar gamen in sommige shooters. Schieten zonder erbij na te denken zegmaar. Heb het bij sof2 en recentelijk ook bij swat4 ontdekt. (Iemand vanaf absurd grote afstand met 1 kogel killen terwijl je hem pas net ziet).[/quote:4a9ab500e0]

    ik weet niet echt of ik dit heb , maar wat ik wel heb door veel te gamen (toch een 3u per dag in de week, weekend wat minder) is hetvolgende

    bij bv BF2 als je als gunner in een heli zit, zie ik de minste verandering, of zelfs de best wggestoken spelers zitten in een miliseconde.
    als ikvlieg en er zit iemand anders als gunner, dan zie ik iedereen lopen en zitten en merk ik dat de meesten ze gewoon niet zien.

    is ook wetenschppelijk bewezen, iemand die veel gamed kan veel sneller een vlak afzoeken en vinden wat er moet gevonden worden[/quote:4a9ab500e0]dat komt door de detailssettings van de gunner :wink:
  • nee hoor niks 'speciale' detail-settings die alle 'eyecandy' weglaten.
    Met gewoon maximum detail lukt dat ook. Het is een kwestie van 'oefening' en oog voor detail. Combineer dat met het feit dat de meeste mensen toch hun vaste routes hebben en het wordt nog makkelijker.

    Ik heb datzelfde ook bij UT2kx. Ik 'zie' de beweging gewoon en als ik een beetje in het ritme zit dan is het raak ook. 't is een van de redenen dat ik nooit last heb van de 'donkere' skins waarover sommigen klagen denk ik.

    Om dan te spreken van een 'bullet-time'-effect gaat me wat te ver, maar zodra je een bepaald niveau van oefening hebt bereikt kun je idd dat soort dingen bijna blindelings uitvoeren. Vooral bij console-spellen heb ik dat als ik wat langer bezig ben met een enkel level/onderdeel.
  • [gebaseerd op counter strike ervaringen]
    Slow motion.. juist ja :lol:
    Het is eerder dat ik sneller word en niet dat het slow motion is
    Zoals binnen een fractie van een seconden iemand snipen die rent: door ervaring weet je hoe je in een keer op ze lichaam/hoofd mikt en dan meteen op het juist moment klikt en dit alles terwijl je zijn snelheid ook nog eens inschat. Dit ook met een pompshotgun, zelfde verhaal maar dan close combat, je moet het eerste schot goed laten gelden om met zo'n shotgun schade te doen.

    Het leuke is dat shotgun een hele tijd zeer inpopulair was bij CS en ik juist VEEL ermee speel, terwijl er in het begin van een map (rondes duren 2-5 minuten en map word 20-40 minuten gespeeld) dus als ik de 2e ronde als enige met shotgun bezig ben er op het laatst 1/3e van de mensen ook ineens de shotgun weer ontdekt heeft :P

    180's doe ik niet aan, daarvoor staat mijn muis te traag meestal. Ik hoor meestal toch wel waar iemand zit en ken vrijwel alle plekjes en kijk daar dus ook. (wat wil je als je 5 jaar hetzelfde speelt).
  • Zo echt nietmand antwoord….ik geef 1 leipe opmerking en opeens komt het topic tot leven :lol:
  • Idd, bij CS met de sniper (AWP) weet je precies waar je moet schieten, als je iemand ziet lopen. Dus hoek om springen, zoomen, richten, schieten in no-time :)

    En snel bijdraaien zodat je over het hoofd van iemand sproeit met een headshot als gevolg.

    Je wordt steeds sneller in het reageren. Komt met de tijd, speel ook al een tijd, denk nu zo'n 3 jaar.
  • Tis toch logisch dat wanneer je iets heel vaak doet het op een gegeven moment vanzelf gaat.
    Dat is met alles zo, is echt niets speciaals.
  • [quote:de30b066d0="Vunce"]Tis toch logisch dat wanneer je iets heel vaak doet het op een gegeven moment vanzelf gaat.
    Dat is met alles zo, is echt niets speciaals.[/quote:de30b066d0]
    Ja klopt wel, denk dat SDK gewoon een apart spelbeleving heeft…. te veel naar The Matrix gekeken? :lol:
  • Ik was rifleman in CoD, op m'n hoogtepunt (of dieptepunt, hoe je ook maar wilt noemen) speelde ik 7 à 8 uur per dag, tot diep in de nacht soms..
    Meestal na 10 min. inkomen zag ik, terwijl ik liep, een paar pixels (geen geintje) bewegen. Bijvoorbeeld bij mp_pavlov, mijn favoriete map. Je richt, schiet en je hebt een kill, dit gebeurt allemaal in no-time.
    Ook het gevoel dat je veel meer ziet dan anderen was bij mij ook erg vaak aanwezig, dan zit je naast elkaar te riflen, en dan schiet ik ze stuk voor stuk neer, terwijl hij met z'n mond vol tanden naar me zit te staren van, waar zitten ze allemaal..
  • antwoord op topic: eigenlijk elke shooter/tactical op na een tijdje spelen, je hersens herkennen het trucje en doen dit in veel minder tijd. Gewoon een kwestie van problemsolving. Het probleem is steeds hetzelfde, dus de oplossing is er ook al, het enige dat dus sneller moet is de reactie, en die tijd gaat omlaag (en rap). Je slaat een stukje over als het ware.
  • Heb gisteren +/- 5 uur W:ET gespeelt, laatste 2 uur constant hoogste score. Meeste kills. Op een gegeven moment gaat het allemaal automatisch, staat een kerel om het hoekje, pang pang dood. Denk dat het allemaal met veel en 'te' lang gamen te maken heeft.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.