Vraag & Antwoord

Games

Gaat Electronic Arts ten onder aan de sequels?

Anoniem
None
27 antwoorden
  • ik citeer:
    Dit eindejaar zal Electronic Arts maar liefst 26 titels uitbrengen, maar daartussen zit niet één origineel spel. Wel verschijnt de achttiende editie van Madden, de zestiende editie van NHL, de elfde Need for Speed en de dertiende PGA Tour Golf.
    bron: http://www.gamer.nl/nieuws/27312

    De sequels beginnen mij persoonlijk de strot uit te komen. Meestal wacht ik tot de spellen afgeprijst worden naar €15. Ik speel ze, probeer ze leuk te vinden en knap er dan na 2 weken helemaal op af.

    Misschien heb ik een dipje en is het alleen EA die zich schuldig maakt. Er zijn tenslotte ook ontwikkelaars die orginele spellen op de markt brengen (en vervolgens falliet gaan :roll: ).

    Beur mij op pleaz
  • Ik ben het toch wel voor de helft met je eens… ik weet niet maar op een gegeven moment gaat een gamereeks toch wel vervelen , vooral na 18 keer… 18 keer hetzelfde spel … maar dan natuurlijke bete grapichs etc etc .. maar toch

    Freek
  • EA = $$

    een vervolg uitbrengen kost je veel minder in ontwikkeling en tijd en verkoopt over het algemeen toch als zoete broodjes, dus ik kan ze geen ongelijk geven dat ze er zoveel uitbrengen maar ten koste van de consument natuurlijk die niet veel echt nieuws op zen bord meer krijgt.

    Echter sommige games zijn zo goed, dat ik er een vervolg wil op zien, als de gameplay en inoud nu eenmaal goed is kun je er op verder bouwen, maar soms is het natuurlik teveel van het goede
  • rombaft je hebt idd gelijk , van die kant heb ik het helemaal nog niet bekeken… een bestaand spel "uitbreiden of beter maken" kost minder geld dan een nieuw spel idd… je hebt geen mensen nodig die ideen voor het spel bedenken , het is sneller klaar etc etc

    Freek
  • Daar komt nog bij, dat het steeds moelijker wordt, iets nieuws te bedenken. Alles is eigenlijk al een keer gedaan. Er komt maar zelden een spel uit, wat nog echt vernieuwend is.
  • En zo herhalen we hetzelfde liedje al jaren …

    Feit is dat sequels ondanks alles toch goed verkopen.
    Feit is dat nieuwe spellen nooit echt goed verkopen omdat te veel spelers & reviewers bang zijn voor daadwerkelijk nieuwe spel-principes.

    Dus dan speelt een grote uitgever liever op safe en brengt nog een sequel uit, want een Fifa 200x zal toch voor x aantal units verkopen ondanks het feit dat alleen de namen en wat details gewijzigd zijn, terwijl dat bij 'spel Y' altijd weer een vraag is.

    Da's de realiteit.

    Kijk anders maar naar het succes van Boilingpoint, Pariah, FEAR & Fahrenheit en vergelijk dat met een Fifa / F1 / Madden / NFL …
    Ik durf te wedden dat elk van die sequels beter verkoopt dan een van die nieuwe en enigszins originele spellen.
    En dan noem ik niet eens de echt grote sequel-reeksen zoals Halo, Final Fantasy & Metalgear op.

    Het is dus IMHO niet de schuld van EA & co, maar de schuld van de spelers zelf. Die zijn meer dan tevreden met sequels …
  • Ik ben het er niet mee eens dat je alle sequels over 1 kamp scheert.
    Zoals de NFS-Series .. Echt met elkaar vergelijken kun je het niet.
    Niet om EA de hand boven het hoofd te houden, want ik ben lang niet altijd tevreden over EA..
    NFS 1 was gewoon de eerste IMO die kwa graphics en gameplay een succes was.
    NFS 2 was grafisch beter, maar er zaten voor zover ik mij nog kan herinneren op 2 na alleen maar andere auto's in. Conclusie: vernieuwend, en niet als sequel te zien.
    NFS 3 & 4 was nagenoeg gelijk, daar moet ik je gelijk in geven (enkel wat update in cars/tracks @ nfs4)
    NFS 5 vond ik zekerz geen vergelijking waard met de voorgaande 4 delen.
    Deze was gebaseerd op 50jr Porsche. Geweldig spel, speel het af en toe nog wel eens.
    NFS 6 was dan wel weer in de reeks van 1-4, maar toch anders. Denk hierbij aan grotere tracks, meer mogelijkheden, EN een goede online-modus (iets wat nogal tegenviel in v3/4/5).
    NFS 7/8: Underground/Underground 2 was weer een geheel ánders iets. Een tuning annex race spel. Absoluut niet te vergelijken met de voorgaande 6 delen. Ook al zit er weinig verschil in de 2 laatste delen, persoonlijk vind IK ze nog steeds leuk. Ik speel in teamverband (DRT: dutch racing team) nog steeds NFSU2 zo'n 2-3 dgn per week online.

    Wat ik wel moet stellen, is dat de service en vooral support naar de gamers toe een waar zooitje is.
    Wat ik ook moet zeggen bij [b:2e3d7dec4e]sequels[/b:2e3d7dec4e], en daar heeft niet alleen EA last van, maar ook andere grote namen zoals UBISOFT en INFOGRAMES, is dat ze absolúút niet naar de gamers luisteren. Ik heb in nog bijna geen enkele game een goede update gezien kwa menu/hanteerbaarheid/gameplay/online-mode .. Dat is echt ongelooflijk irritant. Ik koop al mijn spellen, en vind dat ik daar wel wat voor terug mag hebben. Helaas gebeurd dit niet :( ..
  • EA en de andere grote uitgevers hebben ontzettend goede marketingafdelingen.
    Iets waar kleinere uitgevers geen geld aan kunnen uitgeven.
    Resultaat is dat innoverende nieuwe spellen van onbekende uitgevers stilletjes uitkomen, zonder dat veel mensen het doorhebben, maar wanneer EA een nieuwe FIFA uitbraakt weet de hele wereld dit.

    Dit kon je goed zien toen PES4 uitkwam.
    De meeste gamebladen/sites konden maar tot 1 conclusie komen:
    PES4 was gewoon stukken beter en verder geëvolueerd dan de nieuwe FIFA.
    Maar FIFA verkocht uiteindelijk toch beter.
    Nu is Konami ook niet een kleine uitgever, maar meer bekend in de console wereld (Frogger, Castlevania en Contra zijn allemaal van Konami)
    EA heeft gewoon betere marketing in Europa en Amerika en wordt het slechtere spel dus beter verkocht.

    Ook een belangrijk punt:
    Mensen houden niet van veranderingen en verrassingen, ze willen monotoom en voorspelbaarheid.
    Daar kun je weinig aan veranderen.
  • EA gaat LotR BfM 2 uitbrengen. De screenshots zijn weinig belovend (meer van hetzelfde). Maar wacht er is meer. Sneeuw! (gaap) En bootjes! (gaap). En nog mooiere grafics! (zzzzzzz).

    Enige hoop is dat EA de boeklicenties heeft gekocht. Hopelijk geven ze wat meer verhaal, wat meer inhoud en nieuwe gameplay aan dit deel. http://www.gamer.nl/nieuws/27364

    Eerst zien, dan geloven is mijn moto met EA spellen.

    [img:89ccaed464]http://www.gamer.nl/images/content/JaapvanNes/200508/small1123929712_2.jpg[/img:89ccaed464]
  • [quote:aa9b53f6b0="bigstaal"]EA gaat LotR BfM 2 uitbrengen. De screenshots zijn weinig belovend (meer van hetzelfde). Maar wacht er is meer. Sneeuw! (gaap) En bootjes! (gaap). En nog mooiere grafics! (zzzzzzz).

    Eerst zien, dan geloven is mijn moto met EA spellen.
    [/quote:aa9b53f6b0]

    en AoE3 heeft hier geen last van? :P :wink:


    [quote:aa9b53f6b0]Wat ik ook moet zeggen bij sequels, en daar heeft niet alleen EA last van, maar ook andere grote namen zoals UBISOFT en INFOGRAMES, is dat ze absolúút niet naar de gamers luisteren. Ik heb in nog bijna geen enkele game een goede update gezien kwa menu/hanteerbaarheid/gameplay/online-mode .. Dat is echt ongelooflijk irritant. Ik koop al mijn spellen, en vind dat ik daar wel wat voor terug mag hebben. Helaas gebeurd dit niet[/quote:aa9b53f6b0]

    Hier ben ik het niet mee eens. Ubisoft heeft heel goed naar de kritieken vd gamers op bv splintercell geluisterd. Dat veel grote publishers dat niet doen, is wel waar, maar kom dan wel met goede voorbeelden :wink:

    Nog een soort van uitmelkerij/sequels: addons: EA met de Sims (k*tspel trwns maar daar gaat het niet om) , 7 addons steeds met iets nieuws (ooh je kunt naar een feestje, ooh een huisdier, ooh popster worden, boaak!). Ik hoop dat de 'casual' gamers hier ook ooit eens genoeg van krijgen en oa EA in de hoek smijten zodat ze wat innovatievere spellen gaan maken. (ijdele hoop i guess :( )
  • Waarom heeft bijna iedereen die FarCry online speelt dan af en toe de melding voor zn neus dat zijn CDkey al in gebruik is, net na dat ze van de ene server zijn gegaan, om vervolgens een andere uit de serverlijst te pakken. Het enige wat ze dan kunnen doen is 20-30 mins wachten voor ze weer online kunnen. Dit heeft nix met hun verbinding te maken, maar met Ubisofts idiote servergedrag. Deze klachten horen ze al meer dan een jaar aan, en ze doen er NIX tegen. … en als je dan op het officiële Ubisoft/farcry forum verhaal gaat halen, verbannen ze je automatisch, omdat ze niet willen dat de mensen die nog geen farcry hebben dit lezen…
  • Tot nu toe vond ik de hele AoE reeks OK. Qua gameplay zou het concept van de homecities, nieuwe verslavende gameplay moeten voortbrengen. Dat lijkt me wel cool,maar voor de rest ziet het er qua gameplay een beetje sober uit (vereenvoudigde resource management, geen relics/wonders). Ik geef het spel een voorzichtig voordeel v/d twijfel.
  • Ik vind dat EA slechte pers krijgt voor geen enkele reden. Men koopt hun product omdat het (in het algemeen) een goed product is. Sequels zat, inderdaad, maar ja, het is toch leuk dat je dit seizoen Sparta kunt zijn in FIFA, of dat je de nieuwste auto's kunt racen in NFSx?

    Al die andere publishers moeten ervoor zorgen dat hun product constant goed is, dan gaan mensen die ook vaker kopen.

    Oh, en ik hoor niemand klagen dat de BF en MOH reeksen bestaan…
  • [quote:78f242aacc="travelleryki"]Ik vind dat EA slechte pers krijgt voor geen enkele reden. Men koopt hun product omdat het (in het algemeen) een goed product is. Sequels zat, inderdaad, maar ja, het is toch leuk dat je dit seizoen Sparta kunt zijn in FIFA, of dat je de nieuwste auto's kunt racen in NFSx?

    Al die andere publishers moeten ervoor zorgen dat hun product constant goed is, dan gaan mensen die ook vaker kopen.

    Oh, en ik hoor niemand klagen dat de BF en MOH reeksen bestaan…[/quote:78f242aacc]

    MoH Pacific Assault vond ik nu niet bepaald een hoogvlieger…
  • Maar EA had wel Battlefield 1942 uitgebracht, zonder te weten dat het zo'n gigantisch succes werd. Ze maken eerst goede games, en daarna! komen pas de sequels, opvolgers etc

    Edit: @ELectro, die bedoel ik ook :lol:
  • Ach zeur niet man ..

    BF1942 was al een supersucces, dus BF2 kon al niet meer op. (persoonlijk vind ik BF1942 nog steeds leuker dan BF2, maar dit komt omdat bf2 nog geen échte ondersteuning geeft voor gf6800gt kaarten)
  • [quote:0725378d32]Ik vind dat EA slechte pers krijgt voor geen enkele reden. Men koopt hun product omdat het (in het algemeen) een goed product is. Sequels zat, inderdaad, maar ja, het is toch leuk dat je dit seizoen Sparta kunt zijn in FIFA, of dat je de nieuwste auto's kunt racen in NFSx?[/quote:0725378d32]Men koopt hun produkt, omdat veel mensen niet weten dat er ook andere (en betere) alternatieven zijn.
  • Dat mensen niet weten dat er andere spelletjes zijn waar in je een voetbal kunt schoppen is niet de schuld van EA, dat is de schuld van de gamer die geen tijd wil investeren om eens te zien wat voor spelletjes van een bepaald genre te koop zijn.
    Beetje shoppen bij verschillende zaken en je weet wat gangbare prijzen zijn e.d.
  • [quote:993fdb451e="travelleryki"]Dat mensen niet weten dat er andere spelletjes zijn waar in je een voetbal kunt schoppen is niet de schuld van EA, dat is de schuld van de gamer die geen tijd wil investeren om eens te zien wat voor spelletjes van een bepaald genre te koop zijn.
    Beetje shoppen bij verschillende zaken en je weet wat gangbare prijzen zijn e.d.[/quote:993fdb451e]Dat ben ik met je eens, maar loop eens een willekeurige winkel binnen waar ze spellen verkopen. Grote kans dat je bijna struikelt over de reclame van EA, van die grote kartonnen borden, posters en EA spellen zie je ook meestal als eerste staan.
    Ze hebben gewoon een betere marketingstrategie met meer budget dan de meeste concurenten.
  • En vergeet de tv-reclames niet. Hoeveel reclame hebben jullie voor PES & co gezien tov die van EA/FiFa ? Ik meen dat de EA/Fifa-reclame op z'n hoogtepunt in bijna ieder reclameblok per zender zat …

    Voeg daarbij dat ze vaak de exclusieve & officieele licentie hebben voor de sport in kwestie en de concurrentie heeft al helemaal geen kans.
    Het zou niks uitmaken als de gemiddelde speler zich druk maakte om de kwaliteit van het spel, maar de praktijk heeft inmiddels ruimschoots bewezen dat ze liever een middelmatig spel met officieele licentie hebben dan eentje dat niet met 'beroemde' namen gooit.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.