Vraag & Antwoord

Games

NWN 2 is er ...

Anoniem
Hu'uruun
9 antwoorden
  • En het is ongelofelijk buggy, stelt absurd hoge eisen aan je hardware, heeft een nogal eigenzinnige camera-besturing en toch … is het leuk.

    Het verhaal heeft wat weg van Lord of the Rings in het begin …
  • eigenlijk hebben we hier deze topic voor… verder zegt NWN 2 me niets :wink: :P
  • Never Winter Nights 2, neem ik aan, het lijkt me wel leuk, ik zal het alleen neit redden denk ik met mijn systeem en daarnaast vond ik de eerste wel leuk maar misschien een beetje langdradig als ik het mij goed herriner. Ik ben ook niet echt een DND man…
  • sjips … ik vergat dat er nog mensen rondliepen die niet wisten wat Neverwinter Nights was ;)

    Grootste verschil met deel 1 is dat je nu (eindelijk) met meer dan 1 npc kunt rondlopen en dat die npc gewoon te besturen is. Alleen is het nogal een probleem dat die sukkels niet goed de weg kunnen vinden.

    Enne 'langdradig' … tja als dat het nadeel is van 40-50 uur spelplezier, dan heb ik dat er wel voor over. Het is in ieder geval op dit moment nog leuk en afwisselend.

    // Moist.Sun-Tzu
    Dat topic is toch alleen maar voor demo's :P
  • Ik ken het niet.
    Is dit singleplayer / multiplayer of allebei (maar dan met een singleplayermode die supersaai is en dus toch multiplayer)
  • Link, nr1 vond ik soms een beetje teveel diepgang hebben. "Kan dat?" zou je kunnen zeggen…ja, dat kan. Zoveel opties en mogelijkheden en dingen waarmee je rekening kan houden dat het een beetje onoverzichtelijk wordt. Het zal nu wel niet meer zo erg zijn, omdat het ook voor de wat meer casual speler nog aantrekkelijk moet zijn…in navolging van EA…is er een demo?
  • 'teveel' diepgang ? tja … het is de volledige regel-set voor D&D v3.5 met als setting de 'Forgotten Realms'. In zekere zin heb je nog maar het topje van de ijsberg vergeleken met de 'papieren' versie (er zijn nog veel meer rassen mogelijk, maar niet alle zijn even geschikt voor een 'normaal' verhaal).

    En alhoewel je bij de karakter-generatie voor 'recommended'-settings kunt kiezen is dat tweaken van het karakter toch een essentieel deel van het spel. Je komt dus niet onder het leren van de verschillende feats/skills uit. Er zijn wel help-teksten die iets proberen uit te leggen, maar vaak moet je toch wat van de regels kennen om te weten wat het beste is. Vooral als je (later in het spel) van de 'prestige classes' gebruik wilt maken is dat noodzakelijk

    Single- of multi-player ? Beiden. Zoals ik al eerder schreef is dit gewoon de computer-variant van de D&D-regels. Eigenlijk is het meer een MSN-programma met graphics waarmee je D&D kunt spelen. Voor het meeste plezier zul je dus een vaste groep/server moeten vinden.

    Singleplayer is best aardig hoor. Het commentaar dat mijn reisgenoten hadden op mijn nieuwste kennis was heel toepasselijk voor de karakters in kwestie

    Demo ? Ik zou er niet op rekenen helaas. Daarvoor zie je gewoon te weinig van het spel in het begin-level (een 'feest' waar je al je karakters/basisvaardigheden leert te gebruiken). Het zal lastig zijn om er een goede demo van te maken.

    Ik zou zeggen : als D&D je interesseert, je een up-to-date pc hebt en je de regels wilt leren kennen dan is dit een aardig spel. De rest kan beter wachten tot Mass Effect uit is. Helaas zal dat alleen voor de Xbox 360 beschikbaar zijn.
  • Hmm, ja, ik wilde het in eerste instantie ook kopen, vond NWN, en vooral de uitbreidingen, best te pruimen eigenlijk (alhoewel het het nooit haalde bij Baldur's Gate 1/2 of PlaneScape: Torment). Maar de wat negatieve tonen die ik zo her en der hoor hebben me toch afgeschrikt (dat, en dat ik tegenwoordig geen tijd meer heb). Maar het is volgens jou dus wel de moeite waard (JaFo)?
  • Alleen als je NWN echt leuk vond voor wat het was is het de moeite waard.
    Ik zou het een kleine 7 geven …

    Het verhaal is tot nu toe leuk en vooral de stemmen zijn geweldig.
    Zo ben ik nu net in Neverwinter aangekomen en heb een tovenaar genaamd 'Sands' gesproken. Die stem … paste perfect bij het karakter van hem.

    De karakters tot nu toe zijn wel wat vet aangezette stereotypen (zowel in stem als gedrag), maar het is desondanks best leuk.

    Ik ga niet verklappen wat er tot nu toe is gebeurd, want sommige dingen zijn wat erg voorspelbaar. Je zult in ieder geval wel merken dat in de diverse conversaties en missies je een morele keuze kunt/moet maken. Zo kom je op een gegeven moment bij een gewonde npc waar je letterlijk kunt kiezen om hem ff de keel door te snijden (mocht je dat willen). Aan de andere kant heb ik zelf een belangrijke queeste opgelost door wat te diplomatieker te werk te gaan in plaats van alles en iedereen af te schieten.

    Ik heb overigens geen idee of de route als 'evil' karakter even logisch zal zijn als de voornamelijk 'brave' route die ik bewandel, maar misschien moet ik dat een volgende keer eens proberen.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.