Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Games

CPL laat 'eigen' spel maken ...

Vandread
11 antwoorden
  • bron : http://www.thecpl.com/league/?s=news&p=news

    CPL = Cyber-athlete Professional League … en dat is een club voor mensen die denken aan het spelen van spelletjes geld te kunnen verdienen.

    Niemand anders dan John "Daikatana" Romero gaat samen met wat 'vriendjes' een spel genaamd 'Severity' maken.

    Het zal 'super geweldig' worden en volgend jaar al af zijn … (maar zei hij dat ook niet over *eh* Daikatana toentertijd ? ).

    De website is in ieder geval al 'af' : http://www.thecpl.com/severity/

    Filmpje met de aankondiging door Romero zelf :
    http://www.youtube.com/watch?v=db3Ap7uFeKQ

    *ahem* … leuk idee, maar of het ze gaat lukken ?
  • Ik denk dat dit, als ze het goed uitwerken, best kan gaan werken.

    Dan moet de gameplay in balans zijn, en het spel moet voor 2028 in de winkel liggen (Romero kennende… :roll: )

    Maar mij lijkt het een tof idee, zo kan je gewoon makkelijker competities enz opzetten, met 20 verschillende games is dat toch lastiger.

    meer:
    http://tweakers.net/nieuws/45681/CPL-gaat-eigen-wedstrijdgame-ontwikkelen.html?niv=1
  • [quote:8df5ff518b]Niemand anders dan John "Daikatana" Romero gaat samen met wat 'vriendjes' een spel genaamd 'Severity' maken. [/quote:8df5ff518b]

    zegt genoeg denk ik. :evil: :lol:
  • Zegt dat genoeg? Telt de rest van de games waar die aan meewerkte ineens niet meer? 1 spel is nou niet echt een argument om het meteen als flop te beschouwen.

    Laat maar komen zou ik zeggen, liefst gratis ;) Het zal me benieuwen of het wat gaat worden, balans en feels lijkt me heel belangrijk, maar innoverend kan ik het me niet voorstellen.
  • vandread:

    het was sarcasme *check de smilies die erbij stonden.
  • was Daikatana van hem dan ? want dat spel hem ik helemaal zuur gespeeld. Ík vond hem geweldig :) ..
  • [quote:54c74f0b99="Vandread"]Zegt dat genoeg? Telt de rest van de games waar die aan meewerkte ineens niet meer? 1 spel is nou niet echt een argument om het meteen als flop te beschouwen.[/quote:54c74f0b99]
    Maar heeft ie na dat ene spel nog wat gepresteerd ?

    En daarbij komt dat zelfs iemand van het niveau van Romero zou moeten weten dat 1 jaar wel erg krap is om een degelijk spel te ontwikkelen, zelfs al is het 'alleen maar' multi-player.

    [quote:54c74f0b99]
    Laat maar komen zou ik zeggen, liefst gratis ;) Het zal me benieuwen of het wat gaat worden, balans en feels lijkt me heel belangrijk, maar innoverend kan ik het me niet voorstellen.[/quote:54c74f0b99]
    'tuurlijk … net als America's Army.
    Alleen ben ik bang dat Severity zo op de 'pro' gefocussed is dat de echte beginnelingen er niks mee kunnen. Het gevolg is dat het kleine wereldje nog kleiner wordt. Warsow schijnt al een eerdere poging in die richting te zijn geweest … (en het lijkt qua features zo erg op UT dat je je afvraagd of men alleen de Quake-engine goed genoeg denkt te vinden …

    Ik durf nu al te voorspellen dat we geen degelijk trainingslevels en off-line tegenstanders (oftewel bots) krijgen, want dat denken ze niet nodig te hebben.
  • Eigenlijk verwacht ik er erg weinig van (kan het alleen maar meevallen), een game moet toch een redelijk groot publiek aanspreken en populair zijn bij spelers wil het een "act" worden bij de CPL. Het moet natuurlijk ook wel bij de marketing/sponsoring lieden aanspreken etc?
  • Maar Romero zit in de commissie die beslist/adviseert over welk spel wel/niet 'geschikt' is voor de CPL.
    M.a.w. : de organisatie zelf staat er (straks) achter en dan zullen de spelers wel 'moeten', tenzij het echt zo'n waardeloos spel wordt dat niemand wil spelen. Het zal dus zo goed als zeker op de eerstvolgende CPL (nadat het 'af' is) te spelen zijn.
    Of het daarna nog steeds zal bestaan is een tweede …

    Het enige dat ik vrees is dat het spel gewoon ontoegankelijk is voor iedereen die niet 24/7 zulke spellen speelt …
  • Ken jij FPS games die een alledaagse gamer niet kan spelen door het spel zelf? Ik kan me er eigenlijk niet zo veel bij voorstellen :)

    Misschien leuk idee voor een poll: Top of Flop!
    Zal ik dit topic een "Poll" maken?
  • [quote:f02feaabfa="Vandread"]Ken jij FPS games die een alledaagse gamer niet kan spelen door het spel zelf? Ik kan me er eigenlijk niet zo veel bij voorstellen :)
    [/quote:f02feaabfa]
    Zet iemand die Quake maar net gewend is eens in een UT2k4-server … eens zien hoe leuk die dat zal vinden en hoe makkelijk hij dat spel dan leert.

    Het lijkt misschien 'simpel' voor iemand die al 'eeuwen' fps-spellen speelt, maar er zijn nog genoeg mensen die nog een 'eerste' fps moeten leren spelen. Dat gaat nooit lukken als je het moet hebben van spelen op een server tegen mensen die geen zin hebben om 'n00bs' ook maar iets te leren. Op zijn best is dat extreem demotiverend (en een goede manier om mensen te verleiden naar cheats te zoeken) op zijn slechts schrik je daar een onnodig grote groep mensen mee af.

    Ik blijf er dus bij dat een goed spel altijd een degelijke off-line oefen-onderdeel moet hebben dat niet alleen de basis maar ook wat geavanceerdere tactieken/technieken kan laten zien. Je hebt dan tenminste enig idee waar je mee bezig bent zonder een eeuwigheid als kanonnenvoer voor je vijand te dienen.

    Ik vrees alleen dat Severity (door die extreem korte ontwikkeltijd) daar nooit aan toe zal komen.

    [quote:f02feaabfa]
    Misschien leuk idee voor een poll: Top of Flop!
    Zal ik dit topic een "Poll" maken?[/quote:f02feaabfa]
    Nah, laat ons dit topic omhoog halen als Romero het gemaakt heeft zonder ons te beschuldigen van necrofilie ;)

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.