Vraag & Antwoord

Games

[Demo] Supreme Commander

Anoniem
sdk
11 antwoorden
  • De opvolger van Total Annihilation in alles behalve naam vanwege licenties e.d., maar gemaakt door de originele bedenkers.

    Systeem-eisen :
    MINIMUM SYSTEM REQUIREMENTS:
    Microsoft® Windows® XP Service Pack 2, Vista
    1.8 GHz processor
    512 MB RAM
    8 GB available hard drive space
    128 MB video RAM or greater, with DirectX 9 Vertex Shader / Pixel Shader 2.0
    support (Nvidia 6x00 or better)
    Sound card, speakers or headphones
    Broadband internet connection (DSL/Cable).

    RECOMMENDED SYSTEM REQUIREMENTS:
    3.0 GHz Intel or equivalent AMD processor or better
    1 GB RAM or better
    8 GB available hard drive space
    256 MB video RAM, with DirectX 9 Vertex Shader / Pixel Shader 2.0 support
    (Nvidia 6800 or better)
    Internet connection with Cable/DSL speeds

    Note: recommended specifications provide optimal experience for single player
    and up to 4 player/medium size map multiplayer

    (bron)

    Grootte : ruim 1 Gigabyte.

    - Fileplanet download

    // – edit –
    update : Win2k lijkt niet te werken. Bij het starten krijg ik "Kan entrypoint van procedure getaddrinfo niet vinden in DLL-bestand WS2_32.dll"-melding.
    Er is geen controle op operating system in de installer.
  • Ns kijken of dit beter loopt dan die beta, dat was echt een drama (meegedaan tot beta 3.0)…
  • Vergis je niet in de hoeveelheid eenheiden e.d. je kunt bouwen in dit spel … dat kan nooit tot lage systeem-eisen leiden.

    Ik vermoed dat ik het nauwelijks boven de minimum instellingen had kunnen spelen op mijn systeem als ik XP had gehad …
  • :S let niet op….

    8 gig is wel erg veel space.
  • Draait prima, alleen beetje vreemd dat ik alle meuk plat had op een gegeven moment en niet verder kwam….
  • Nou 2-2 pc draait voor geen meter hier @ 2,5 ghz.
  • Met 300+ units aansturen word het wel wat trager @ 2.4ghz (ghz zegt weinig he ;)) opzich wel leuk :)
    Nu die 1e missie gedaan, maar ik ben altijd wat ongeduldig dus ik hou het niet te lang vol :P

    Lekker uitgezoomd en met 5 leuke groepjes van 50 trek je de boel wel plat, wat nou micro management… schiet tenminste op.

    Vind hoe het spel gemaakt is wel mooi met die ruime zoom mogelijkheid en voor de rest speelt het heel erg als TA. Enige is dat ik wel es een berichtje wil zien als iets niet kan.
  • Eerste en enige keer (tot nu toe) dat ik heb gespeeld was meteen online. Weet niet in welke mate dat invloed op de performance heeft gehad. Af en toe wat irritante vertragingen bij aanvallen. Graphics niet echt super (eerder 2 jaar terug). Setting nog niet gechecked maar trailers zagen er ook al niet echt uit.

    Denk dat cnc 3 toch meer mijn game gaat worden.
  • De grafics zijn behoorlijk gedetaileerd, wat jij mist is misschien alle poespas die bij CnC altijd eromheen is, zoals gebouwtjes, struikjes, etcetc. Aangezien ze toch als de opvolger van TA willen zijn hebben ze zich beetje aan dezelfde stijl gehouden, maar dat in de game zelf vast wel beetje ontwikkelen.
    Wat ik mis is wel een beetje "groep management" zoals bij AoE, kan je wat effectiever groepen met verschillende units combineren.
  • Ik vind het veel te futuristisch en daar hou ik niet van. Ik wacht wel op CnC3 die naar mijn mening al futuristisch genoeg is. :wink:
  • [quote:015566ce2a="Vandread"]De grafics zijn behoorlijk gedetaileerd, wat jij mist is misschien alle poespas die bij CnC altijd eromheen is, zoals gebouwtjes, struikjes, etcetc. Aangezien ze toch als de opvolger van TA willen zijn hebben ze zich beetje aan dezelfde stijl gehouden, maar dat in de game zelf vast wel beetje ontwikkelen.
    Wat ik mis is wel een beetje "groep management" zoals bij AoE, kan je wat effectiever groepen met verschillende units combineren.[/quote:015566ce2a]
    Er zit volgens mij meer dan genoeg groep-management in, maar het vind plaats op echt strategisch niveau ipv mbv een rock/paper/scissors-concept. Denk er ook aan dat alle eenheden 'echt' schieten in tegenstelling tot andere spellen waar de animatie en de actie niet met elkaar hoeven te kloppen. Zoiets betekent dat het combineren van eenheden alleen werkt als ze ook daadwerkelijk elkaar kunnen helpen . Je hebt daardoor niet genoeg aan de aanwezigheid van AA-eenheden want ze zullen daadwerkelijk die vliegtuigen moeten afschieten …

    Zonder handleiding is het wellicht moeilijk om alles terug te vinden, maar voor zover ik weet schijnt het spel heel sterk te zijn in het beheren van waypoints/routes waarbij je kunt bepalen wanneer welke groep op een bepaalt punt aankomt zodat je verschillende groepen een enkele aanval kunt laten uitvoeren.

    Verder kent het een 'ferry'-concept waarmee je transport-eenheden je eenheden kunt laten verplaatsen zonder te moeten micro-managen. De eenheden schijnen zelfs zo slim te zijn dat ze op zo'n ferry-halteplaats wachten tot ze opgehaald worden. Dat is volgens mij zeker iets wat handig zal zijn op de grotere levels straks.

    Als je een CnC-stijl rts gewend bent dan zal dit idd best eens tegen kunnen vallen.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.