Vraag & Antwoord

Games

red alert 2, tips voor goeie basis?

Anoniem
Youri
7 antwoorden
  • ik ben met red alert 2 yuri's revenge bezig, maar ik verlies altijd. Ik speel tegen 3 medium enemies met superweapons en ze komen altijd met veel ventjes aanzetten meteen. Ik verlies altijd. Ik raak ook altijd heel snel door mijn geld heen, terwijl mijn vijand binnen no time een superweapon heeft. Ook heb ik het idee dat mijn vijand mij veel makkelijker afmaakt (sneller) dan ik hem.
    Iemand tips?
  • Meteen zorgen dat je 2 Tiberium Factory's neerzet. Rest kan later wel.
    Ook aan beide kanten van de basis Barracks neerzetten. En op beide barracks 20 man bewapenen.

    Door de 2 Tib/Fac's krijg je sneller geld binnen. Stuur de wagens niét metéén naar de blauwe tiberiumvelden, dan zijn ze te lang weg, en krijg je naar verhouding minder geld binnen. Zorg eerst dat je dan terug bent op minimaal 5000 credits. Bouw dan nóg een Tib/Fac, en stuur die wél naar het blauwe veld. Nu lopen de credits binnen. Zet dan nog 1-2 barracks en eventueel, mits mogelijk, afweergeschut neer. 4 stuks met mitrailleurs is genoeg. Beman deze barracks ook met 20 man per stuk.

    Daarna een weapons factory. Zet deze aan de linker of rechterkant van de basis, niet in het midden. Mocht je namelijk geld over hebben, kun je je basis aan 2 kanten bemannen met tanks/buggy's etc.

    Als je daar mee klaar bent kun je de rest van de dingen bouwen (voor ion cannon etc).

    Zorg dat je eerst dit verhaal onder de knie hebt, en pas dáárna een Sateliettoren bouwt. Hoe eerder [b:7f755b53f0]JIJ[/b:7f755b53f0] een Sateliettoren bouwt, des te sneller jij aangevallen wordt met geanvanceerde troepen/wapens.
    Nu je de Sateliettoren hebt, kun je extra mankracht bijmaken. Zorg dat je tussen troepen met mitrailleurs ook troepen met bazooka's hebt en een ingenieur.

    Nu heb je een volwaardige basis met genoeg mankracht en kun je je mankracht verdelen over en rondom je basis waar jij verwacht dat je aangevallen wordt, zie de minimap voor vijandige troepen. Bekijk rondom je basis wat invalshoeken zijn van vijandige troepen. Ze komen bijna nooit in een rechte lijn naar jouw basis zoals ze op de minimap lijken te komen.

    Zorg dat je genoeg afweergeschut plaatst en deze per stuk bemant met 3 normale mitrailleur en 2 bazooka troepen. Zo beschadigd de turret een stuk minder, en hoef je dus niet constant je gebouwen/turrets te repareren. Want als je eenmaal, en zeker wat verder in het spel richting de laatste 3-4 missies, zul je ze hard nodig hebben, en heb je haast geen tijd om dingen te repareren, omdat anders (zeker als je GDI bent en door NOD wordt aangevallen) je gebouwen worden ingenomen door ingenieurs van de tegenpartij. En dan breekt de pleuris uit.

    Dit is de strategie die ik meestal gebruik. En het werkt altijd.
    Denk trouwens niet dat je hiermee vrolijk 20 minuten bezig kan zijn, dit moet je in de eerste 10 minuten doen.

    Veel plezier.

    Als je er nog steeds niet uit komt, moet je maar ff pm'n, dan loods ik je er via Xfire (als je dat hebt) wel doorheen.
  • MReLecTro, ik kan ernaast zitten, maar heb jij het niet over C&C3? "Tiberian Ref" en "blauwe tiberium velden" heb je niet in RA2. :P

    OT:
    Ik speel altijd op de volgende manier:

    - Powerplant
    - Ore Refinery
    - Barakken –> 10 GI's/30 Conscripts
    - Ore Refinery
    - War Factory –> aantal Grilly/Rhino tanks –> 3 Chrono/War miners
    - Radar
    - Battlelab –> Mirage tanks/Apocalypse tanks
    - Ore Refinery
    - Als je met Allies speelt –> stuk of 8 (liever nog iets meer) Harriërs waarmee je hun ConYard sloopt. Dit werkt het beste als je ze met een omweg de minst bewaakte kan van de basis in gaat.
    - Superweapon (Weather Control Device/Nucleair Silo)


    Wat bij mij altijd een perfecte "strategie" was is aanvallen met een aantal Prism tanks. Deze kunnen van grote afstand schieten en zijn behoorlijk sterk tegen gebouwen.
    Ik bouw zelf nooit base defence als ik tegen de computer speel. Je kunt dan veel beter een aantal IV's/Flaktracks en veel tanks bouwen. Zorg ook dat je zoveel mogelijk vliegvelden en olieboortorens in handen krijgt.
    Vooral als je de Allies bent zijn paratroopers ideaal, de GI's zijn namelijk als ze deployed zijn zeer sterk tegen tanks en infanterie.
    -
  • hmmm Red Alert 2 …. das effe geleden. Als ik dit zo lees begint het weer te kriebelen. Voorlopig nog effe verslaafd bezig met C&C3.

    Maar basis bij elke C&C versie is zo spoedig mogelijk zorgen voor een constante flow van geld. Dus in het begin inderdaad zsm 2 refinery's, en voor je de tech tree beklimt zorgen voor een eerste verdedigings leger. Zorgen voor minstens 1 extra harvester per refinery does the trick.

    Tussendoor "sting operations" door zijn harvesters te pakken, ref of construction yard is altijd leuk.
  • Ik bouw veel verdediging. 2 refinery en stuk of 5 harvesters.


    Wat ook goed werkt, bij een eilanden map, blaas de bruggen zo snel mogelijk op zodat de vijand je niet kan aanvallen.

    Maak je sterker en maak de bruggen weer.
  • De regel in rts is dat rushen meestal beter werkt… Alleen tegen 3 vijanden kan je dat maar bij 1 speler uitvoeren…
  • en als je tegen 2 vijanden speelty ipv 3, win je dan wel?

    Al geprobeerd om met 1 tegen 1 te winnen? :wink:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.