Vraag & Antwoord

Games

Spore : Creature editor ...

Anoniem
sdk
16 antwoorden
  • Spore … wie kent het niet ?
    Het spel is er nog lang niet, maar inmiddels is er al een trial-versie van de creature-editor te downloaden.
    Het is een beetje te vergelijken met de editor die vlak voor Sims 2 werd uitgebracht. Dus een voorproefje van het echte spel dat waarschijnlijk over niet al te lange tijd te koop zal zijn.

    Link : http://files.filefront.com//;10630039;/fileinfo.html (werkt niet ?)
    Grootte : 190 Mb

    Officiele site :
    http://eu.spore.com/whatisspore/article.cfm?id=23442

    De volledige editor is al te koop (EA wil nu al centen zien voor dit spel ;) ) bij de webshop van EA zelf.
    Voorbeelden :
    http://www.youtube.com/watch?v=NBWp7rJpfCE

    Systeem-eisen van de editor :
    Memory – XP: 512 MB RAM / Vista: 768 MB RAM

    Hard Drive – At least 300 MB of hard drive space for installation, plus additional space for created creatures. (600 MB for digital download)

    Video Card – A 128 MB Video Card, with support for Pixel Shader 2.0*
    For computers using built-in graphics chipsets, the game requires at least:
    * Intel Integrated Chipset GMA 950 * Dual 2.0GHz CPUs, or 1.7GHz Core 2 Duo, or equivalent

    Supported Video Cards
    ATI Radeon(TM) series 9500, 9600, 9800 X300, X600, X700, X800, X850 X1300, X1600, X1800, X1900, X1950 2400, 2600, 2900, 3650, 3850

    Reken er maar op dat het echte spel een stuk zwaarder zal zijn.

    // – edit –
    De demo is schijnbaar pas vanaf de 17e te downloaden.
    Er schijnen echter genoeg mensen te zijn die het op een andere manier hebben 'gevonden'.
  • Ben benieuwd maar het lijkt me vrij saai om alleen je beestje te ontwerpen en er niet mee te mogen spelen :cry: .'

    ps hij is maar 150 mb. Standaard pakt hij 1024 MB ram geheugen als buffer.

    Grafisch nog niet heel erg onder de indruk gameplay ook nog niet maar wie weet:).

    [img:3600f45325]http://img521.imageshack.us/img521/3750/sporety4.th.jpg[/img:3600f45325]
  • Dat zal de niet-officieele versie zijn geweest.

    205 Mb volgens de officieele link op Filefront :
    http://files.filefront.com/Spore+Creature+Creator+Demo/;10667053;/fileinfo.html

    Voor de volledigheid de systeem-eisen zoals de readme.txt uit de demo van de editor :
    [quote:0984d730d8]
    Systeemeisen
    ===================

    Voor Spore Creature Creator is minimaal het volgende vereist:

    VOOR WINDOWS XP
    * 2,0 GHz P4 processor of overeenkomstig
    * 512 MB RAM
    * Een videokaart met 128 MB geheugen die Pixel Shader 2.0 ondersteunt
    * De meest recente versie van DirectX 9.0c
    * Minimaal 190 MB vrije schijfruimte voor installatie, plus extra ruimte voor gemaakte wezens.

    VOOR WINDOWS VISTA
    * 2,0 GHz P4 processor of overeenkomstig
    * 768 MB RAM
    * Een videokaart met 128 MB geheugen die Pixel Shader 2.0 ondersteunt
    * Minimaal 190 MB vrije schijfruimte voor installatie, plus extra ruimte voor gemaakte wezens.

    VOOR MAC OS X
    * Mac OS X 10.5.3 Leopard of hoger
    * Intel Core Duo Processor
    * 1024 MB RAM
    * ATI X1600 of NVidia 7300 GT met 128 MB Video RAM, of Intel Integrated GMA X3100
    * Minimaal 260MB vrije schijfruimte voor installatie, plus extra ruimte voor gemaakte wezens.

    Dit spel zal niet draaien op Mac-systemen (PowerMac) die gebaseerd zijn op PowerPC (G3/G4/G5).

    Voor computers die gebruik maken van ingebouwde grafische chipsets, is het
    volgende vereist:
    * Intel Integrated Chipset, GMA 950 voor Windows, GMA X3100 voor Mac OS X
    * Dual 2,0 GHz CPU's of 1,7 GHz Core 2 Duo of overeenkomstig


    Ondersteunde videokaarten
    ——————–

    ATI Radeon(TM) reeks
    9500, 9600, 9800
    X300, X600, X700, X800, X850
    X1300, X1600, X1800, X1900, X1950
    2400, 2600, 2900,
    3650, 3850

    NVIDIA GeForce reeks
    FX 5900, FX 5950
    6200, 6500, 6600, 6800,
    7200, 7300, 7600, 7800, 7900, 7950
    8400, 8500, 8600, 8800

    Windows:
    Intel(R) Extreme Graphics
    GMA 950, GMA X3000, GMA X3100

    Mac OS X:
    Intel(R) Extreme Graphics
    GMA X3100
    Dit Spel zal op de Mac niet draaien met de klasse GMA 950 geïntegreerde videokaarten.


    Mogelijk werken laptopversies van deze chipsets ook, maar waarschijnlijk
    vrij traag. Losse kaarten die zijn geïnstalleerd in
    vanilla PCI-sleuven (niet PCIe of PCIx of AGP), zoals een
    aantal varianten van GeForce FX, presteren slecht.

    Geïntegreerde chipsets zoals de ATI xpress 200 en de
    NVIDIA TurboCache varianten hebben lage instellingen
    geselecteerd maar werken naar behoren.

    Houd er rekening mee dat als je probeert het spel te spelen met videohardware
    die niet hierboven is genoemd, dit slechtere
    resultaten of grafische problemen kan opleveren, of dat het spel
    helemaal niet wil starten.

    [b:0984d730d8]De reeks NVIDIA GeForce FX wordt onder Vista niet ondersteund.[/b:0984d730d8]
    [/quote:0984d730d8]
  • Hmm de installer bij mij had geen "na" er stond wel bij dat hij gewoon van internet kwam:S. 190mb was mijn installer.
  • Een paar puntjes :
    = om toegang te krijgen tot de 'on-line' catalogus moet je een EA-account hebben en inloggen

    = je kunt vanuit de editor filmpjes maken en die direct naar YouTube uploaden (geen wonder dat er zoveel spul al daar te zien is ;))

    = bij het installeren word ook nog een EA-patcher ge-installeerd (als je dat niet weigert zoals ik dat deed heet dat)

    = bij de editor wordt al een hele catalogus van beestjes meegeleverd waar je aan kunt knutselen als je niet vanaf 0 wilt beginnen

    Het loopt vrij vlot en zoals sommige YouTube-filmpjes laten zien zijn er vrij 'foute' beestjes te verzinnen.
  • Account aanmaken ging de 16e nog niet. Hoeveel onderdelen kun jij selectereren dan? Ik alleen de eerste rij van alle ogen armen enz.
    Leuk dat je het op youtube kunt zetten maar echt boeiend kan ik het nog niet noemen;). Ik hoop dat dit niet DE pijler is waar de game op rust.
  • als je meer wilt kunnen kiezen heb je of de volledige editor nodig (zie de Ea-shop link bij het begin) of je wacht gewoon tot het spel verkrijgbaar is.

    Ik zou er alleen rekening mee houden dat het net zo saai/spannend is als de Sims. Als je dergelijke spellen niet leuk vind dan gaat dit gegarandeerd net zo snel vervelen. Dit spel zal echt voor 90% draaien om het gebruik van de creature-editor in al z'n vormen. Het spel dient er naar het schijnt alleen maar voor de 'credits' waarmee je de onderdelen koopt om je beestje mee te bouwen.
  • Ik vind de sims een hele leuke game maar het ontwerpen van je sim niet;). Laten we hopen dat de gameplay tijdens het daadwerkelijk spelen spannend is.
    Ik neem aan dat je punten verdient en daarmee je beest nieuwe ogen etc kunt geven want nu had je linksonderin 2000 "geld".

    Ik kwam overigens ook een versie tegen die extra content zou hebben. Geen idee waar die vandaan kwam.
  • Huh ik had toch al een reactie gepost? Naja iig heb ik de 75% editor ook even geprobeerd maar weer viel me op dat als je een soort staart creert met een wapen erop het beest er niet mee wil slaan. Beetje jammer. Zodra je handen toevoegd wil hij daarmee slaan hoeveel stekels je ook op een staart plaatst.

    De sims zijn leuk maar wat daaraan leuk is, is niet het creeeren van je sim maar juist het verder komen in die beroepen:). Althans dat vind ik.
  • Ik gok er op dat er mensen zijn die op een niet-geheel legale manier aan die 'gratis' extra content zijn gekomen …
    Ik moet zeggen dat ik niet snap waarom ze de items in de editor hebben beperkt. Je hebt toch niks aan de editor zonder het spel.

    // –

    was het wel een wapen ?
    Bij alle items die je aan het wezen plakt staat altijd een vaardigheid die je daarmee zou krijgen.
    Zo heb je van die stekels die slechts voor 'charme' dienen en niet als wapen …
  • Ja maar het is dus nogal fake. Als je een stekel plakt dan telt dit als +1 damage bij een stoot aanval. Het is niet zo dat hij ook met die stekel iets doet, wat ik dus wel had verwacht. Je kunt hem zegmaar op zn kont plakken en dan deelt hij een kopstoot uit en dan telt die stekel gewoon mee… Rechts boven staan de animaties. Die rode knopjes. Klik erop en je zult zien dat als je handen hebt hij ALTIJD met die handen aanvalt. Beetje onzin dat hij niet met zn staart zwiept ofzo. Overigens zat in de spore video wel een beestje met een staart over zijn hoofd heen die daarmee sloeg. Maar dat was meer een soort schorpioenen steek.

    Maakt niet uit welke versie je hiervoor gebruikt overigens. Ik kwam het al tegen in de minimalistische trial namelijk. De full editor is ook te koop voor 10 euro maar als ik dit zo zie laat ik die mooi links liggen;).
  • Kijk eens bij de 'monden'. Daar zitten schorpioen-achtige dingen bij.
    Als je die op de 'staart' zet gaat ie er zeker mee aanvallen ;)

    Maar ik moet zeggen dat het beestje in de editor inderdaad geen gebruik zie maken van het sturen van de staart bij een aanval.

    Aan de andere kant is het al een kunst dat ze de loop-animaties al kunnen genereren. Om dan ook nog aanvallen 'realistisch' te maken zou wellicht eens een stap te hoog kunnen zijn.
  • Een schorpioen heeft geen mond op zn staart maar een angel:P. Game staat of valt daar wel mee lijkt me. Het doel is toch andere beestjes verslaan, zeker als carnivoor. Geloof niet dat ik het laten lopen erg knap vind aangezien er maar 1 soort benen zijn die alleen verschillen in breedte en in hoek. Komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer. Hoorde ook al mensen klagen over ledematen die door elkaar heen bewegen.
    Dit is een game die een uitgebreide beta test nodig heeft. Wellicht is dit ook wel een verpakte beta test;).
  • Heb de full game even getest. Ziet er leuk uit. Wel vervelend dat je in het begin nog vrij weinig onderdelen hebt vrijgespeeld. In mijn steden lopen nu dus grote dino's rond met stekels…

    Verder moet je soms ook alles zelf ontwerpen zoals je stadhuis en je UFO iets wat tijd kost en je niet kan corrigeren.
    Militaire voertuigen kun je gelukkig gewoon laden van de standaard designs.
  • Heb je wel lang genoeg doorgespeeld ?
    Als je de filmpjes moet geloven heb je een hele hoop items als je genoeg punten hebt gespaard tijdens de diverse fases.
    Bovendien beweren ze dat er van alles on-line te halen is …

    of zou het kunnen dat je het spel voor de 'officieele' release-datum hebt en dat daardoor niet alles werkt ?
  • [quote:72249a865e="JaFO"]Heb je wel lang genoeg doorgespeeld ?
    Als je de filmpjes moet geloven heb je een hele hoop items als je genoeg punten hebt gespaard tijdens de diverse fases.
    Bovendien beweren ze dat er van alles on-line te halen is …

    of zou het kunnen dat je het spel voor de 'officieele' release-datum hebt en dat daardoor niet alles werkt ?[/quote:72249a865e]

    Er zijn standaard rond de 1630 items (o.a stadshuizen,voertuigen enz.)
    Deze hoef je niet online te halen, maar staat gewoon linksonder in het menu.

    Ik vind Spore goed gemaakt, ook de tussenfilmpjes zijn soms zeker grappig. En de variatie in wezentjes in enorm. Kortom toppertje :wink:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.