Vraag & Antwoord

Games

Nadelen Shooters

Anoniem
JaFO
18 antwoorden
  • Ik wilde even een aantal shooters onder het licht houden en kijken in hoeverre de meningen verschillen. Komen ze:

    Unreal: Mooie graphics maar persoonlijk vind ik de gameplay verschrikkelijk zuigen, het speelt niet lekker als je op zo'n beest schiet en hij komt als een malle op je af rennen waarna ie niet meer van je af te slaan is. Het geluid vind ik ook onder de maat.

    UT: Beter als het hierboven staande spel, veel actie, goede gameplay en een goed geluid.

    Quake3: Mooie graphics, goed geluid maar opnieuw vind ik de gameplay zuigen, alles gaat veel te snel, je kunt niet lekker gewoon een vuurgevecht aangaan, als je wilt winnen zul je je tegenstanders springend, huppelend en strafend te lijf moeten gaan, vind ik zonde.

    Half-Life: De beste van de vier. Toch ook nadelen. De quick save optie bijvoorbeeld, het is een kleine moeite om om de 10 seconden op F6 te drukken, zo is het spel zelfs op 'hard' gemakkelijk uit te spelen.
    Elk vuurgevecht lijkt ook op een animatie, iedere keer als je het spel speelt reageren de tegenstanders hetzelfde, even een quick save van tevoren en je kunt alle tegenstanders aan zonder ook maar 1 keer geraakt te worden. Verder wel mijn favoriet.

    Van de nieuwere shooters weet ik weinig want die draaien niet op mijn PC.
    Ik heb dit stukje geschreven omdat deze spellen overal de hemel in worden geprezen en geen van bovenstaande nadelen zijn ergens te achterhalen.

    Greetz.

  • Grootste nadeel, maar het is al vaker gezegd: cheaters GVDMME! Maar voor Half-life (Counterstrike) schijnt dat snel voorbij te zijn, dat gaan ze nu echt onmogelijk maken.

    Unreal, Quake 3 etc. waren voor hun tijd goed. De nadelen (slechte A.I.) ja dat is de verouderde technologie he.
    De nieuwe generatie shooters heeft is beter wat dat betreft, maar nog niet perfect.

  • Wolfenstein: Uhm… had ik niet ooit nog een RL?
  • Dat zijn jouw nadelen, maar Quake en UT horen gewoon snel te gaan. Die quicksave van HL zie ik ook nie in als een nadeel, gewoon niet gebruiken.

    ——————
    Klik hier voor system specs.

  • quote:
    Originally posted by Speedy:
    Dat zijn jouw nadelen, maar Quake en UT horen gewoon snel te gaan. Die quicksave van HL zie ik ook nie in als een nadeel, gewoon niet gebruiken.


    Ja, ik weet dat Q en UT snel horen te gaan, maar realistische vuurgevechten spelen toch veel lekkerder, waarbij je echt dekking moet zoeken, b-tje meer de HL multiplayer kant op dus.

  • Dat vind jij :smile:
    HLDM ga ik ook vrij snel doorheen hoor :smile:
    Maar veel mensen houden van snelle gameplay, jij duidelijk niet, maar denk dat jij meer voor RTCW of MOHAA multiplay gaat (vooral die laatste), echt mooi dekking zoeken enzo :smile:

    ——————
    Klik hier voor system specs.

  • Denk ik ook.. Ik persoonlijk houd van allebei. Ik vind het leuk om bij RTCW dekking te zoeken en met tactiek te schieten, maar ik vind het ook leuk om gewoon op alles te schieten wat beweegt (zoals in UT) Maar ik vind dat de AI van UT toch best goed is (op Godlike dan)…

    ——————
    Signed by Mini-Killer, the one and only.

  • quote:
    Originally posted by Brumbo:
    Ja, ik weet dat Q en UT snel horen te gaan, maar realistische vuurgevechten spelen toch veel lekkerder, waarbij je echt dekking moet zoeken, b-tje meer de HL multiplayer kant op dus.


    Ik zou zeggen probeer Infiltration 2.86 + RealAim-mutator (deze mutator 'vertraagd' de snelheid nog wat meer) eens.
    Link :Infiltration voor UT
    Tegen het eind van deze maand zou de versie 2.87 te downloaden zijn.

    en voor de RA-mutator volg je deze link naar
    Project Infiltration

    Ik vond Q3A ook veel te 'snel', UT daarentegen was tenminste nog een beetje op een normale snelheid te spelen …
    Van Half-life heb ik alleen de TFC-mod on-line gespeeld en daar had je voor de meeste klassen ook een redelijk 'normale' snelheid.

    ——————
    - Red Kink FM -
    - JaFO's Bot-editor -
    - How many pirates did you kill today ? -

    [This message has been edited by JaFO (edited 11-01-2002).]

  • Zelf speel ik tegenwoordig Strike Force online, en als je daar gaat rushen, ben je bijna zeker 9 van de 10 keer dood, maar dat hoort bij het spel vind ik. Als ik Q3A of normaal UT speel, vind ik juist de snelheid goed, soms zelfs nog wat te traag als je tegen makkelijke bots aan het spelen bent. (je hebt alle tijd om aan te leggen met de sniperrifle, terwijl de ander met een minigun staat. Dat hoef je in internet multiplay niet te proberen :smile:)
  • Dan zou je je bots eens wat mogen 'tweaken' … :wink:
    Ik heb daar een heel aardig tooltje voor :grin:
    (review staat hier : http://planetunreal.com/modsquad/asp/breviews.asp?446 )

    ——————
    - Red Kink FM -
    - JaFO's Bot-editor -
    - How many pirates did you kill today ? -

  • Niet nodig, ik zet ze gewoon op masterful, dat is meer als genoeg tegenstand. (kan het nog niet winnen op die stand :grin:)
  • Nadeel van Half Life: ziet er niet uit, in vergelijking met bv Unreal Tournament.
    Verder is UT beter te spelen dan Q3, iets minder snel, maar ook niet te traag. Graphics van UT vind ik dan ook nog mooier.
    In 'Return to Castle Wolvenstein' vind ik de vlammenwerper minder, Je ziet soms aardig grote blokken, verder sfeervol spel.

  • Vind je het gek dat halflife er minder uit ziet? dat spel was er ook al een mooi tijdje eerder, anderhalf jaar of zo.
  • Is niet gek, dat Half Life er minder uitziet, is idd een stuk ouder. Maar dit topic ging dus over nadelen shooters, en dat is een nadeel :-)

    [This message has been edited by Douwd (edited 13-01-2002).]

  • Ik mag ook graag de mod Strike Force spelen (gaat er bij BA een belletje rinkelen als ik zeg:Major_Pain?) Erg leuk en verslavend als je het multiplayer online speelt…
  • Tja wat zal ik er van zeggen. Ik speel eigenlijk allen Quake3 en dat snelle trekt me juist aan. Bij die andere shooters val ik echt in slaap. Ik zie vaak bij de HL-fanaten dat ze quake een beetje dom in de rondte schieten vinden maar daar ben ik het niet mee eens. Je ziet altijd dezelfde personen winnen en dat is natuurlijk geen geluk (ik heb het over DM). Ieder zijn eigen spel zou ik zeggen, maar er is voor mij nog geen game langsgekomen dat me van quake3 weg kon trekken :smile:
  • Idd woutur die nick heb ik wel eens gezien :smile: mijn nick is BA_[NL] btw.

    Ik heb al heel lang geen SF meer gespeeld, pas de laatste 2 of 3 weken speel ik weer. Daarvoor was de laatste keer in de zomervakantie :sad:
  • O ja, de nadelen: ik zou een half jaar geleden afstuderen, helaas ontdekte ik dus Strike Force…. Nu nog niet afgestudeerd…

    Addertje onder het gras dus.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.