Vraag & Antwoord

Games

UT framerate wil niet hoger als 75?

Anoniem
None
19 antwoorden
  • Met ut haal ik niet hoger als een FR van 75.02. Ik heb een Geforce 2 mx 400 en ik draai hem op een resolutie van 1024x768. Eerst had ik een voodoo 3 2000 en daar haalde ik dan op zijn hoogst als je tegen de muur staat 212 frames per sec. Maar met de geforce lukt dat niet, ook als zet ik hem op 640x480. Mijn beeldscherm kan op 1024x768 85 hz aan. Maar met die voodoo kon je toen al hoger halen, waarom blijft die geforce steken op 75? Hoe kan ik dat veranderen? Ik weet zeker dat het niet aan de hardware ligt want hij zou toch hoger moeten kunnen halen. Ik heb dit probleem bij alle nVidia drivers tot nu toe. Ik draai nou detonator 28.32 met de refresh rate fix. Iemand een oplossing?
  • [quote:c1ac79b0b3]
    Op 23-03-2002 14:06, schreef Reinier ter Welle:
    Met ut haal ik niet hoger als een FR van 75.02. Ik heb een Geforce 2 mx 400 en ik draai hem op een resolutie van 1024x768. Eerst had ik een voodoo 3 2000 en daar haalde ik dan op zijn hoogst als je tegen de muur staat 212 frames per sec. Maar met de geforce lukt dat niet, ook als zet ik hem op 640x480. Mijn beeldscherm kan op 1024x768 85 hz aan. Maar met die voodoo kon je toen al hoger halen, waarom blijft die geforce steken op 75? Hoe kan ik dat veranderen? Ik weet zeker dat het niet aan de hardware ligt want hij zou toch hoger moeten kunnen halen. Ik heb dit probleem bij alle nVidia drivers tot nu toe. Ik draai nou detonator 28.32 met de refresh rate fix. Iemand een oplossing?

    [/quote:c1ac79b0b3]

    Ik speel geen unreal, maar in quake kon je vsync aan en uit zetten. Als je die aan hebt staan dan komt je framerate niet boven je refresh rate uit. Lijkt me dus waarschijnlijk dat dit jouw probleem is.
    Ik kan je alleen niet verder helpen hoe je dat met unreal moet instellen (vsync uitzetten)
  • Ten eerste zul je met UT een beetje pech hebben als je geen Voodoo-kaart hebt. Ondanks alle verbeteringen zullen die kaarten toch iets makkelijker hogere framerates halen. :sad:

    Maar ! Er is toch wat aan te doen :
    - haal de 'opengl.dll' van http://unreal.epicgames.com/ en kies voor OpenGl als renderer ipv Direct3D

    Hier staat een uitgebreide discussie van wat je verder nog kunt doen :
    http://forums.beyondunreal.com/showthread.php?s=&threadid=81671

    Let er op dat je in het 'opengl'-deel van je ini-settings ook de refreshrate hebt staan van je monitor.
  • Ik heb steeds wat vage problemen met die OpenGL renderer, de FPS zakt langzaam in. Als je tegen de muur gaat staan, dan moet de FPS gelijk blijven, maar hij wordt na verloop van tijd steeds minder. Onder D3D heb ik dit probleem niet. Overigens is het spel onder D3D ook makkelijk te spelen :smile:
  • [b:80292ac779]BA[/b:80292ac779] koop dan ook eens een fatsoenlijke videokaart ipv een Ati. dat scheelt een hoop problemen :wink:
    Of heb je het ook met je GeForce 2 GTS?


  • Pcies, dat heb ik met mijn super heilige [b:373616de22]GeForce 2 GTS[/b:373616de22] Die lui van nV kunnen gewoon geen knappe videokaarten maken :wink:

    Overigens deed D3D mode het ook voor geen meter met de 2x.xx serie drivers.

    Mijn ATI kaart draait UT perfect, D3D of OpenGl maakt niks uit.
  • Die nieuwe D3D en Open GL drivers voor UT zijn wel een stuk mooier. Mijn opengl framerate is omhoog gegaan. Maar de D3D mode heeft het wel een stuk zwaarder, en ik wil juist en hogere framerate, maar ja. Op opengl draait ie lekker, behalve als er een zwaar stukje aan komt, dan blijft ie ff haken. Enig idee hoe je dat kan oplossen?
  • Wat zit er eigenlijk voor de rest in je systeem? Mijn ervaring met UT is namelijk dat als je D3D of OpenGL gebruikt ipv Glide, UT heel zwaar op CPU kracht hangt.
  • Ik heb een Celeron 466 Mhz, GF 2 MX 400, 192 MB ram (133 Mhz.), 5400 rpm HD, Abit BE6 motherboard. Maar je kan toch gee Glide draaien met een GF? Toch alleen met een 3DFX?
  • [quote:7472b371de]
    Op 25-03-2002 9:08, schreef Reinier ter Welle:
    Ik heb een Celeron 466 Mhz, GF 2 MX 400, 192 MB ram (133 Mhz.), 5400 rpm HD, Abit BE6 motherboard. Maar je kan toch gee Glide draaien met een GF? Toch alleen met een 3DFX?

    [/quote:7472b371de]

    Dat klopt, je kan geen glide draaien (alleen met een 3DFX kaart kan dat), jouw Geforce 2 MX400 kan alleen OpenGL en Direct 3D
  • Dat klopt. Helaas loopt UT een stuk beter op Glide. Vroeger met mijn Athlon 550 en GeForce 256 SDR kon ik hem wel op 1024x768x16 draaien, 32 bit was bij mij niet snel genoeg.
  • Ja klopt, heb ook nog een voodoo 3 2000, maar die werkt met andere games minder. En om nou alleen voor UT die voodoo er telkens in te doen is ook zo'n gedoe :>.
  • Volgens mij ligt het ook niet aan je videokaart maar aan een driverinstelling / instelling in het spel… Waarschijnlijk staat er bij 1 van beide VSYNC aan, deze zorgt er voor dat de pc de Refresh rate gelijk houd aan de FPS van het spel… (als je monitor op 75hz staat houd ie de FPS dus ook op 75)

    Je kunt dit wijzigen in Windows onder de Nvidia tabbladen, bij de beeldscherm instellingen enzo..
    VSYNC op "altijd uit" of "never" (of zoiets) te zetten, onder Direct 3D én OpenGl (bij OpenGl staat dit standaart op "always on";)

    Verder: Wat is er eigenlijk mis met 75 FPS?? Dat is toch meer dan genoeg??

    suc6 ermee
  • Dat ligt er aan… als je AVG FPS 75 is, en je minimale 40, dan schiet je er nog niks mee op. Ik probeer, zeker omdat ik ook online speel, altijd 60 als ondergrens te houden, dus dan komt de AVG FPS op ongeveer 90 tot 100 te liggen.
  • [quote:de2adf855a]
    Op 25-03-2002 19:21, schreef BA:
    Dat ligt er aan… als je AVG FPS 75 is, en je minimale 40, dan schiet je er nog niks mee op. Ik probeer, zeker omdat ik ook online speel, altijd 60 als ondergrens te houden, dus dan komt de AVG FPS op ongeveer 90 tot 100 te liggen.

    [/quote:de2adf855a]

    Jep, maar het is me niet helemaal duidelijk (uit het hele verhaal) of die 75 FPS nou het gemiddelde of het maximale is, als hij continu keurig op 75 FPS blijft (door VSYNC) dan is er niets aan de hand.. Haalt ie af en toe 75 en zit de rest er flink onder, ja dan zit er waarschijnlijk iets niet goed…
  • Hmz, aan de andere kant.. een Pentium II is natuurlijk niet de snelste meer, dus misschien klopt het idd wel die 75 FPS.. dan zal het misschien wel aan de betere glide ondersteuning liggen dat de Voodoo kaart sneller is..
  • Dat bedoelde ik ook. Ik heb hier wel eens UT gespeeld op een voodoo banshee, normaal meest waardeloze gamerskaart die er is (trager als voodoo 2, door gebrek aan multitexturing) maar in UT kon hij wel aardig mee komen, door de glide ondersteuning. (in 640x480 dan)
  • Als je UT onder d3d speelt, moet je in de UT-ini ook V-syn dis/enablen.

    Ik speel UT altijd met de laatste openGL drivers met s3tc-support, zie http://unreal.epicgames.com

    UT is idd erg cpu afhankelijk, ik gebruik UT ook altijd om m'n bios en mem te tunen/testen

    Met 75 fps ben ik beslist niet tevreden, het railen gaat veel minder nauwkeurig, ik speel altijd met v-syn aan en m'n monitor op 85 hz, want met vsyn dan ook gelijk m'n framerate is.

    Met vsyn richt UT ook beter omdat dan tearing uitblijft.

    [ Dit Bericht is bewerkt door: SkinnerEd op 2002-03-25 23:30 ]
  • Sorry maar 75 is het maximum, snik snik. Mijn gemiddelde op 1024x768 32 bit en de rest op de maximum settings, met 4 bots in bv codex is 30. Met acties kom ik daar wel vaak wat onder, tot 20 soms. Das niet snel, maar voor mijn pc-tje wel goed. Veel beter kan je er niet uit halen, zonder extra tweakprograms en overclocken. En ik heb geen P2 maar een Intel Celeron 466 Mhz. Ik zal dat met die V-syns wel uitproberen. Post ik morgen wel resultaten over.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.