Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Games

Command line gebruiken

None
27 antwoorden
  • Luitjes,

    Ik heb Comanche 4 gedownload. Voor belangstellenden hier
    Om te kunnen benchmarken moet ik een commandline gebruiken. In de readme staat het volgende:
    [quote:fe76a2ce03]
    Benchmark:
    ====================
    Novice Benchmark Mode:
    Run the executable with the command line option /bench and you will get a dialog box
    allowing you to select various options and run the benchmark. When the benchmark
    sequence finishes, a second dialog will appear allowing you to view the results.

    Advanced Benchmark Mode:
    Run the executable with the command line option /advbench plus all additional options you
    wish to set. The benchmark sequence will automatically run and save out the results to a
    text file. This system allows a batch file to run multiple times with different
    settings, and subsequent results can be appended to the output file.

    Usage:
    c4demo <switches> [options]

    Switches:
    /bench Opens dialog box to select options and run benchmark
    /advbench Runs benchmark with specified options
    options
    filename - Test output file (Default: c4bench.txt)
    create - Create a new output file (Default: append to output file)
    640/800/1024/1280/1600/1920/2048 - Resolution (Default: 800)
    16/32 - Bitdepth (Default: 32)
    dx7/dx8 - dx7 = HW Shaders OFF / dx8 = HW Shaders ON (Default: ON)
    vsync - Forces wait for vertical retrace (Default: OFF)
    aa0-15 - Antialiassing mode. 0 = no FSAA. (Default: OFF)
    nct - Compressed textures OFF (Default: ON)
    full - Frame by frame analysis
    noaudio - Disables all audio output
    /d Read resources from directory instead of pff
    /sys Get system information
    /? Show this list

    Note: The C4 benchmark must be run with LAUNCH.EXE in order to run correctly
    in a batch file .

    Sample batch file:
    launch c4demo.exe /advbench results.txt create 640 16
    launch c4demo.exe /advbench results.txt 800 16
    launch c4demo.exe /advbench results.txt 1024 16
    launch c4demo.exe /advbench results.txt 640 32
    launch c4demo.exe /advbench results.txt 800 32
    launch c4demo.exe /advbench results.txt 1024 32
    launch c4demo.exe /advbench results.txt 640 32 aa4
    launch c4demo.exe /advbench results.txt 800 32 aa4
    launch c4demo.exe /advbench results.txt 1024 32 aa4

    The above batch file will run the benchmark at 3 different reses, and at
    16bit, 32bit, and 32bit+FSAAx4.
    [/quote:fe76a2ce03]

    Kan iemand mij even uitleggen hoe ik nu een commandline moet toevoegen zodat dit gaat werken. Er zijn twee .exe bestanden.
    C4demo.exe en een launch.exe. Hoe moet ik nu die commandline gebruiken? Ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik doe iets waarschijnlijk hartstikke fout. Heb verder ook geen ervaring met commandlines. Ik gebruik winXP.

    _________________
    "No, no, I'm not playing, I'm testing… give me that controller back… muaaaaaaa…."

    [ Dit bericht is bewerkt door: Slashhead op 2002-04-08 23:15 ]
  • Je moet een snelkoppeling naar die exe file maken, en dan in de eigenschappen van die koppeling die CMD line parameters achter de verwijzing naar de file zetten. Dus zoiets als:

    "D:GamesComanchec4demo.exe <blaaaaaaat>"


  • Aha, na wat geklooi lukte het me.

    Je moet alleen de command achter de " plaatsen en niet ervoor.

    Het is dus:
    "D:Program FilesC4demo.exe" /bench

    Dan krijg ik dat popup scherm :smile:
    Thanx
  • ZO die benchmark is nog best zwaar zeg

    Shaders Enebled
    sound Enabled.
    Compresion disabled
    1024x768x32

    Gemiddled 35 FPS
    en dat was met me GeForce 4 ti 4400 @ 290/620

    Ik wist niet dat de systeem eisen voor Commanche 4 zo hoog waren.

    Het water ziet er wel subliem uit moet ik zeggen.
  • Bij nV News waren ze er ook mee bezig geweest en kwamen het volgende tegen:

    [i:006a2312f5]I saw a post on the Beyond 3D forum in which Novalogic has released a benchmark for their Comanche 4 game. As a basis for comparison, my GeForce 3 (which is clocked at Ti 500 levels) scores ~ 31 FPS using the following setup:
    1024x768x32

    No AA

    Shaders On

    T-Bird 1.3GHz CPU

    28.32 Drivers
    I would be very interested to see what some of the Ti4600 owners are achieving on this benchmark (or anybody else for that matter)…
    Go ahead and post your results here.

    MikeC: Since my cable modem has been out of service for most of this weekend, I finally got a chance to spend some time with the Commanche 4 benchmark.
    [b:006a2312f5]
    On a GeForce4 Ti 4600 and Athlon XP 1800+, I was getting frame rates in the mid-30's no matter what setting I used. Taking a closer look as the benchmark runs you'll notice that high quality shadows are being used.

    Although you can enable low quality shadows in the game settings menu, the benchmark appears to continue to use high quality shadows.

    If Quake 3 is any indication, we know that using complex shadows causes a huge performance hit. Around 30-40% when I last tested it on the GeForce4 Ti 4600.

    Unless there's an option to disable high quality shadows, I don't think this benchmark is going to be very useful. In any event, I received much better performance when I actually played the demo back in February.[/i:006a2312f5][/b:006a2312f5]

    Zelf heb ik hem nog niet geprobeerd en zal ik dus zo effe doen.

    Btw, wanneer je hem nog wilt downloaden dan moet je het proberen bij Spelletjesgarnaal. Zo net de demo gedownload rond de 300kb :smile:

    _________________
    Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

    [ Dit bericht is bewerkt door: VTec op 2002-04-07 15:42 ]
  • Dus als ik het goed begrijp veroorzaken die "high quality shadows" een enorme Preformance hit.

    Is hier de CPU of de Videokaart de Bottleneck.


  • Nadeel van dit spel is dat deze zeer CPU afhankelijk is door collision detection, AI e.a. intensieve CPU activiteiten die in Comanche 4 zitten (las ik bij nV News).
  • [quote:a53fd154f6]
    Op 07-04-2002 15:45 schreef GeForce Mike:
    Dus als ik het goed begrijp veroorzaken die "high quality shadows" een enorme Preformance hit.

    Is hier de CPU of de Videokaart de Bottleneck.[/quote:a53fd154f6]CPU dus :smile:
  • Laat spelletjegarnaal maar zitten, want deze demo is expired :smile:
  • "collision detection" zijn dat natuurkundige berekeningen van explosies en dergelijke?

    Kan me voorstellend dat dat behoorlijk CPU intensief is.

    Ik moet zeggen dat het spel er erg fraai uitziet. een van de eerste DirectX 8 games die gebruikmaakt van Pixel en Vertex shaders.

    Jammer genoeg ben ik geen Heli-sim fan.

  • Ik kom met een Radeon 8500LE 128MB tot 29,4 fps 1024x768.
    Met een GF4Ti4600 haal ik 36,16 fps.

    windowsXP
    Athlon 1700+
    512MB
  • Vroeger wel veel heli-sims gespeeld, maar tegenwoordig niet meer. Ziet er echter wel zeer mooi uit moet ik zeggen.
  • Vooral de eerste comanche heb ik veel gespeeld, voor die tijd zag het er wel leuk uit :smile: Alleen jammer dat ze tijden lang op de Voxel engine zijn blijven zitten, zelfs delta force 2 gebruikte die nog :sad:
  • Net effe gebenchmarked in 1024x768 en kwam rond de 26fps uit met de GF4MX440 die ik nu tijdelijk gebruik.

    Het spel zit wel voor met mooie licht effecten viel me op. Zoals deze:

    [img:5316aad29f]http://members.home.nl/zimmerman/temp/comanche_4.jpg[/img:5316aad29f]

    _________________
    Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

    [ Dit bericht is bewerkt door: VTec op 2002-04-07 21:48 ]
  • Ik zelf vind het water echter het mooiste en hoe de omgeving reageert op bijvoorbeels explosies.

    24fps is niet echt veel maar ook niet weinig als je het vergelijkt met een score van een Ti 4600.

    Het is een slechte Benchmark. volgens mij haal je hoger met een AThlonXP 2100+
    Ik zal van de week eens kijken wat er gebeurt als ik me PC Downclock en weer overklok.

  • Het water ziet er inderdaad erg wreed uit.

    26fps vind ik persoonijk niet slecht met een GF4MX440. Ben benieuwd wat ik met de Ti4600 haal
  • Ik vraag me dan weer af of de verschillen tusen die kaarten merkbaar groter worden als die complex shadows er uit gaan?
  • [quote:79c3351040]
    Op 07-04-2002 21:47 schreef VTec:
    Net effe gebenchmarked in 1024x768 en kwam rond de 26fps uit met de GF4MX440 die ik nu tijdelijk gebruik.

    Het spel zit wel voor met mooie licht effecten viel me op. Zoals deze:

    [img:79c3351040]http://members.home.nl/zimmerman/temp/comanche_4.jpg[/img:79c3351040]

    _________________
    Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

    [ Dit bericht is bewerkt door: VTec op 2002-04-07 21:48 ]
    [/quote:79c3351040]

    Is dat Commanche4?? Lijkt wel Heretic II.
  • Vergeet even niet dat het detail level in flightsims altijd een stuk lager ligt als bij FPS games he. Het is simpelweg niet mogelijk om elk struikje en plantje en hutje in je landschap op te nemen.
  • [quote:4149545fca]
    Is dat Commanche4?? Lijkt wel Heretic II.
    [/quote:4149545fca]Mmm, nu je het zegt: volgens mij was het Doom 4 :wink: Is het einde van de Comanche 4 benchmark (effe zelf een screenshot gemaakt).

    _________________
    Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

    [ Dit bericht is bewerkt door: VTec op 2002-04-08 13:40 ]

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.