Vraag & Antwoord

Games

UT'03 Demo : benchmark-resultaten ...

Anoniem
None
20 antwoorden
  • Hoe ?
    In de map waar de demo is ge-installeerd staat een programma genaamde 'benchmark.exe' …
    Dit programma doorloopt 3 onderdelen op max. detail op een resolutie :
    = fly-by van de 2 DM-levels
    = botmatch op de 2 DM-levels

    // —
    Systeem :
    - AMD Athlon 800MHz
    - 512 Mb
    - Ati Radeon 8500LE (Catalyst 2.1)
    - Win98 SE

    Resultaten op 640x480 :
    - fly-by : 63.624573
    - botmatch : 22.615366

    – edit –
    LOL … net met Catalyst 2.3 getest op 1024x768 :
    - 61.767101
    - 22.092150

    Ik zou zeggen : CPU is de limiet voor mij hier.
  • Systeem :
    - AMD Athlon XP 1500+
    - 512 Mb SDR sdram
    - nVidia GeForce4 ti4200 128MB @ 300/555MHz
    - WinXP

    Resultaten op 800x600:
    - fly-by : 90.223763
    - botmatch : 30.047773

    Resultaten op 640x480 :
    - fly-by : 89.803635
    - botmatch : 29.822863

    Verder ziet het er allemaal strak uit! Alleen loopt het niet helemaal vloeiend door mijn SDR sdram… maargoed, eind dit jaar ga ik toch een nieuwe pc bouwen! Kan ik het volledige spel zelf helemaal goed spelen :wink:
  • Met 4x aniso

    1024: 188 en 67
    1280: 147 en 67
    1600: 101 en 62

    Dit op een P4 2,53
    en een R9700Pro

    De botmatch vreet CPU power!! en legt de game flink lam soms, tis wel duidelijk dat de AI zwaar is.

    Deze game is in botmatch weer CPU limited, maar een P4 4gig halen.
  • OK en nu opletten!

    AMD XP 2000+
    512 pc 2700
    MSI GF3

    Flyby 78.76
    Botmatch 45.18

    ^^Resolution 1280x960^^

    Flyby 130.92
    Botmatch 55.67

    ^^Resolution 800x600^^
  • En nu ik, :)

    Resolution 1024-768

    Flyby : 120,777336
    Botmatch : 40,710144

    P4 1.7@1785 ;)
    Gigabyte GA-IEXP
    512mb ddr 2100
    Leadtek TI 4400
    Det 29.42
    Win-XP pro
  • AXP 2000+ met 333 MHz FSB, verder standaardsnelheid
    512 MB Corsair XMS 3000 2-2-2-5-1T
    Epox 8K3A
    ATI R8500 275/275

    640x480, aniso 4x

    Flyby: 154.8
    Botmatch: 52.1

    800x600, aniso 4x

    Flyby: 146.2
    Botmatch: 51.8

    1024x768, aniso 4x

    Flyby: 116.5
    Botmatch: 50.5

    1280x960, aniso 4x

    Flyby: 78.8
    Botmatch: 47.8

    De botmatch is dus nogal CPU limited.
  • 1024*768
    flyby: +- 45
    botmatch: +- 30

    ecs k7s5a, amd 1700+, 512sdram, gf2 gts @ 210/360 det 30.82, Win98 (fe)
  • Op me Niet overgeklokte RADEON 9700 Pro en AthlonXp 2200+ @ 12.5x145= 1815mhz

    volgende results

    [b:c766c05935]1024x768

    Flyby: 170 fps
    Botmatch: 56 fps[/b:c766c05935]

    Zoals Skinnered al zegt is die botmatch er CPU afhankelijk.

    [edit] Score aangepast omdat ik me cpu settings had gewijzigd en de test daarna opnieuw heb gedraaid[/edit]
  • Die Radeon 9700 is echt [b:d901fc038a]de[/b:d901fc038a] kaart voor UT2003 (samen met een beste CPU uiteraard)

    ik heb even de test wat zwaarder gemaak:

    [b:d901fc038a]1280x960

    Anisothropische filtering @ 16x

    FlyBy 137FPS
    Botmatch: 55,5 FPS[/b:d901fc038a]

    Echt heel erg indrukwekend vind ik dat.
    ben benieuwd of de Radeon 9700 de final versie met High detail ook zo vrolijk doorfietst met deze zware settings.
  • Athlon XP 1600+
    512MB PC 133 SDRAM
    Creative GeForce 2 GTS

    640x480
    Flyby: 88.7
    Botmatch: 37.7

    1024x768
    Flyby: 43.7
    Botmatch: 26.9

    Valt me nog goed mee van die veredelde hoop zand, game loopt ook soepel op het eerste gezicht (kreeg na 1 min al een BSOD, das dan weer wat minder :)).
  • [quote:03264129d8="kajutsa"]Systeem :
    - AMD Athlon XP 1500+
    - 512 Mb SDR sdram
    - nVidia GeForce4 ti4200 128MB @ 300/555MHz
    - WinXP

    Resultaten op 640x480 :
    - fly-by : 89.803635
    - botmatch : 29.822863

    Verder ziet het er allemaal strak uit! Alleen loopt het niet helemaal vloeiend door mijn SDR sdram… maargoed, eind dit jaar ga ik toch een nieuwe pc bouwen! Kan ik het volledige spel zelf helemaal goed spelen :wink:[/quote:03264129d8]

    Ik vind dat wel slechte resultaten als je ze met mijn systeem vergelijkt, die Ti4200 moet toch veel beter kunnen als mijn GTS? VIA chipset drivers wel geinstalleerd?
  • hehehe…

    Ja alles is al in orde :) Ik ben er vergeten bij te zetten dat ik aniso op 4x heb staan :) En SDR sdram is natuurlijk de boosdoener…

    BTW. met OpenGL draai ik nu op 1280*960 met aniso op 8x zonder enig probleem en het draait nog 10 beter dan D3D op lagere resoluties ook :P
  • Hoe kun je UT2003 op OGL laten draaien? :-?
  • Zoek op: UT2003.ini

    ga naar:

    [code:1:2256b797d8][Engine.Engine]
    RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice
    ;RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice
    ;RenderDevice=Engine.NullRenderDevice
    [/code:1:2256b797d8]

    en verander "RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice" in: "RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice"
  • gaat dan je Benchmark ook op Open GL draaien? ik heb hem gebenchmarked op Direct3D namelijk.
  • Nee, je benchmark blijft op D3D draaien… daar ben ik nog niet achter gekomen hoe je hem op OpenGL moet krijgen! Dus als iemand het weet… tell us! :)
  • In Benchmark\stuff staan de ini-files die door de benchmark gebruikt worden …

    en als je de benchmark wilt analyseren staat in de CSVs map een 'comma separated'-bestand dat je in MS Excel o.i.d. kunt laden en bekijken …
  • thanx… ik kan nu eindelijk mijn benchmark op OpenGL krijgen! :)

    Alleen mijn score was niet gek veel hoger… maar een paar fps!
  • OpenGL leverde meer snelheid (72 fps / 25 fps bij 800x600), maar dat kwam volgens mij voornamelijk omdat bepaalde features missen :

    - in BR-Anubis zag ik geen team-logo's op de vlaggen/monitors …

    - in DM-Asbestos zag ik de ventilator-schaduw niet op het wapen …

    - bij het botmatch-deel van de benchmark merkte ik dat de schaduwen voor de karakters simpele bolletjes waren ipv echte schaduwen …

    fps lag ook bij het spelen zonder bots/spelers aanmerkelijk hoger (in asbestos op enkele punten > 100 fps)
  • Op de volgende site staat meer uitleg over de benchmark :
    http://www.hardocp.com/article.html?art=MzU4

    Inclusief uitleg hoe een en ander 'eerlijker' kan verlopen mocht je echt willen vergelijken.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord