Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Games

Man overlijdt na 4 dagen gamen ...

Zephyer
16 antwoorden
  • Man overlijdt na vier dagen gamen
    Bron : Nu.nl

    [quote:1a55b16f4a]
    AMSTERDAM - Vier dagen computerspelletjes spelen is een Zuid-Koreaanse man begin deze week fataal geworden, zo meldt de Telegraaf. De werkloze man was sinds vorige week vrijdag niet weg te slaan bij een computer in een internetcafé te Kwanju, 260 kilometer ten zuidwesten van Seoul.

    Een gebrek aan slaap en voedsel deed hem uiteindelijk de das om. De man werd dinsdag al eerder onwel, maar kwam uiteindelijk toch weer bij bewustzijn. Later op de dag is hij dood gevonden in het toilet van het cybercafé.

    Eerder dit jaar overleed een 30-jarige man uit de Verenigde Staten nadat hij wekelijks zo'n 48 uur videospelletjes had gespeeld.
    [/quote:1a55b16f4a]

    Damm … dan moet je echt verslaafd zijn … :o
  • Zoiets als….. jullie???? :wink:
  • Dit soort berichten zie je elke maand wel een keer. Vorige maand ook al twee. Een speelde de al zijn vrije tijd diablo. Ging naar zijn werk. Sliep daar in de pauze en ging weer gamen. Heeft ie 2 maanden volgehouden. Ik vraag me wel eens af of dit geen onzin gerichten zijn. Je moet toch, gek of niet, 4 dagen kunnen gamen. Is wel ziek maar waar moet je dan dood aan gaan?
  • Gewoon niet gaan drinken. Na 4 dagen is dat wel gevaarlijk
  • Ik heb het vermoeden dat dit gewoon een nieuw 'broodje aap' / 'urban legend' is …
    Het is ondertussen (zeker voor internet-begrippen) al aardig oud en de details zijn steeds vrijwel gelijk maar toch net iets anders.
  • Da's niet zo moeilijk: Verdroging, geen eten, verkramping van spieren etc… Zo kun je wel even doorgaan.
    Maar als je een dag lang achter je pc-scherm zit, heb je het volgens mij al behoorlijk gehad..
    Ik las eens een keer in het Guiness World Record Book een record computeren: raad eens: 3 dagen en nog wat uur…. en om het uur 5 minuten rust…
    Als je dat leest kun je er wel vanuit gaan dat zo'n bericht of helemaal fout is, of ontzettend opgeblazen.
    nietemin is het lullig :lol:
  • [quote:a87f6b692b="knopper"]Zoiets als….. jullie???? :wink:[/quote:a87f6b692b]
    Lol

    Als ik een uurtje of 7 heb gegamed dan staan me ogen ook alles behalve goed …
    Dan nok ik er echt mee :(

    Maar zo ver doorgaan … dat snap ik niet !?
    Je pleurt niet zomaar van je stoel dood op de grond, dan moet je inderdaad niet drinken etc. maar da's toch niet gezond als je dat niet doet ??
    Als ik game dan drink ik toch ook ff ?
    [size=7:a87f6b692b]Daar heb je nu een pause optie voor in de games ! :wink: [/size:a87f6b692b]
  • [quote:882e339883="JaFO"]Ik heb het vermoeden dat dit gewoon een nieuw 'broodje aap' / 'urban legend' is …
    Het is ondertussen (zeker voor internet-begrippen) al aardig oud en de details zijn steeds vrijwel gelijk maar toch net iets anders.[/quote:882e339883]

    Die mails heb ik nu voor de derde keer in mijn mailboz gekregen,… laatste keer is volgens mij al meer dan een jaar geleden,… ze zijn btw niet veranderd!
  • Mogelijk dat-ie aan het spel doodging… 4 dagen pacman is natuurlijk killing :wink:
  • pacman daar kan je niet van doodgaan misschien zo'n fightgame waar hij zich helemaal inleefde! :evil:
  • Het is alleen wel jammer dat ouders hierdoor kunnen gaan denken dat gamen slecht voor je is.

    Kan dit trouwens een relatie hebben met de waarschuwing die vaak op de eerste pagina van een handboek staat? Van sommige mensen kunnen hier epilepsie van krijgen e.d. Misschien dat je hersenen na vier dagen gamen autodestructen of zo. :lol:
  • [quote:e75df92161="beursstarter"]Kan dit trouwens een relatie hebben met de waarschuwing die vaak op de eerste pagina van een handboek staat? Van sommige mensen kunnen hier epilepsie van krijgen e.d.[/quote:e75df92161]Dat zou heel goed kunnen, die waarschuwingen staan er heus niet voor de lol.
    Maar ik denk toch dat het met voeding (drinken) te maken heeft.
  • Maar weet je wat ik dan zo vaag vindt; Daar merk je toch iets van? Het kan toch niet zo zijn dat je vier dagen lang alleen maar zit te gamen en te gamen en dan, ineens, plop, dood op de grond valt?
  • Volgens mij krijg je geen epilepsie van spelletjes, maar brengt het gewoon eerder die gevoeligheid voor flitslichten e.d. naar voren.

    Maar je moet idd wel heel erg fanatiek/verslaafd zijn dat je 4 dagen 'vergeet' te eten/drinken/slapen.
    Tenzij je drugs o.i.d. gebruikt val je volgens mij na een dag al van slaap omver.
    Daarom vermoed ik gewoon dat het een sprookje is.
    Zo gek is niemand … toch ?
  • Nou je zult het er niet van krijgen. Maar als je het hebt kan het naar voren komen. Hier een voorbeeld van een gamewaarschuwing:


    Epilepsie waarschuwing
    Lees dit alvorens dit videospel in gebruik te nemen of uw kinderen toestaat ermee te spelen.

    Bij sommige mensen kunne flikkerende lichten of patronen in onze dagelijkse leefwereld een epilepsieaanval of verlies van bewustzijn uitlokken. Dit kan ook gebeuren bij het bekijken van televisiebeelden of bij het spelen van bepaalde videospelletjes. Ook bij personen die nooit eerder epileptische aanvallen of aan epilepsie verwante verschijnselen hebben gehad kan dat voorkomen.

    Raadpleeg uw arts alvorens te spelen wanneer u, of iemand in uw familie, eerder aan epilepsie verwante symptomen (aanvallen of verlies van bewustzijn) hebt ervaren tijdens blootstelling aan flikkerende lichten.

    We adviseren ouders hun kinderen tijdens het spelen van videospelletjes in de gaten te houden. Wanneer bij u of uw kind tijdens het spelen van videospelletjes één of meer van de volgende symptomen optreden: duizeligheid, verminderd gezichtsvermogen, oog- of spiertrekkingen, verminderd bewustzijn, disoriëntatie, willekeurige reflexbewegingen of stuipen, staak dan ONMIDDELLIJK het gebruik en raadpleeg uw arts.
  • Als je daar last van hebt, zul je het toch wel merken na 1 volle dag, in plaats van na 4 dagen?
    De optie van JaFO, met dat drugs gebruik lijkt mij nog het meest waarschijnlijke, of hij moet aan virual realitie doen, en echt neer zijn geschoten door de computer. :wink:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.