Vraag & Antwoord

Games

ADSL en Multiplayergames

19 antwoorden
  • hej gamers even een vraagje over enkele weken stappen we over van een 56k modempje naar adsl. Is zo'n adsl verbinding voldoende om fatsoenlijk zonder haperingen te kunnen multiplayeren (vooral SOF2 double helix) Tony
  • Ik weet niet bij welke provider je zit, maar met 56k kun je ook perfect online spellen spelen!!!!
  • Yep. Ik heb ADSL Basic en mijn zoontje speelt Renegade en soms doe ik ook mee. We zijn met zijn veieren en geen performance problemen ook als 1 een downlaod van pakweg 40k te pakken heeft.
  • nou, als provider heb ik hetnet. maar als ik double helix online wil spelen gaat het dus echt veel te langzaam (bij veel spelers) de ping is gewoon veels te hoog
  • Dat zal dan wel aan de server liggen! Ik speel momenteel diverse online games zoals, CS SOF2 en 1942. Bij deze spellen heb ik een ping tussen de 50 en 100 via 56k!
  • W000T :o Ik mag blij zijn met en ping van 50 - 100 met m'n kabel. Meestal zit ik rond de 100. En dat is op bijna alle servers/ spellen. Als het maar onder de 200 blijft.. vind ik.
  • ligt aan de server en de andere humans/bots. Ik ben ook welleens gekickt voor mijn ping....planet adsl?
  • ADSL is perfect voor online gamen. Op UT2003-servers heb ik meestal een ping van tussen de 25 en 50 met mijn ADSL-abo van xs4all.
  • Ik heb ook adsl en eigenlijk zelden last vanb een hoge ping. Ik speelde vroeger ook weleens met inbel maar vind het nu erg evrvelend als er weer zo'n "lagger" tussen zit
  • Volgens mij kun je met adsl wel goed gamen, in ieder geval beter als met 56k modem. Ik heb zelf kabel, heb meestal een ping van rond de 50. Als de server snel is haal ik 20. Maar bij kabel hangt het af hoeveel gebruik de rest van de gemeente ervan maakt. Volgens mij heb je bij adsl geen last van de andere gebruikers, je hebt volgens mij altijd dezelfde verbinding. Ik ken iemand die adsl heeft en die heeft meestal een ping van 40. M@XXER PS: volgens mij kun je al niet meer fatsoenlijk een shooter spelen als je ping boven de 120 komt
  • Ik heb wanadoo adsl 512.....dacht dat het wel snel zou wezen maar dat is bij mij eigenlijk alleen maar bij WWW- pagina's. Ik heb mohaa, battelfield1942 en RTCW alleen het laatste(rtcw) kan ik met 50 of 60 spelers lekker spelen. Met battelfield+mohaa wil die niet lekker lopen boven de 20 spelers. En als ik dan hier lees dat iemand met een 65K lekker zit te spelen begrijp ik er al helemaal niks meer van. :evil: :o :lol: Ik heb mijn pc net nog geformateerd!!!! ( 1,4Ghz 512Mb GF2Pro sb1024 30Gb ) Kan iemand dit mij dan uit leggen ? :-? Groeten, NoNoAD
  • het ligt meestal aanm de server---> zoek ene betere server en het liefst een beter spel :P . Sof2 of zo (http://www.dccclan.tk)
  • Ik speel met adsl-lite (25kb/sec) ut2003 zonder problemen
  • sorry ik wil niet vervelend doen maar adsl lite is altijd 32 kbp/s (256:8=32)
  • :o Leg dat eens uit???? 256:8???? :o Als ik inlog zie is steeds dat ik een conectie heb van 25Kb/sec..??
  • Even 2 opmerkingen: * Sommige praten over kilobits, andere over kilobytes. Snelheden worden bij providers altijd aangegeven in kilobits per seconde. Jullie downloadmanager (b.v. DAP) registreert kilobytes p/s. Wat is het verschil? Simpel, een byte is acht bits dus op die manier kun je het omrekenen. Het gaat hier echter om theoretische snelheden, die zul je nooit halen om diverse redenen. * Nog even iets: Sommige mensen beweren dat je ADSL snelheid niet achteruit gaat zodra er meer mensen online gaan. Ja en nee. Ja als je praat over het zogenaamde "shared medium", d.w.z. dat als er meer mensen op jouw gedeelde line gaan internetten (zie kabel) je snelheid automatisch terugloopt omdat de lijn gedeeld is. Echter bij ADSL gebeurt dat anders. Een ADSL modem bestaat van binnenuit uit een heleboel kleine modempjes. Immers je wilt hoge snelheden over koperdraad behalen, dus dat moet m.b.v. slimme emulatietechnieken. Elk zo'n klein modempje neemt een deel van de bandbreedte in gebruik. Echter het ADSL protocol registreert zodra jouw verbinding minder snel wordt, bijvoorbeeld rond half negen als iedereen gaat downloaden of gamen. Vervolgens schakelt hij van binnenuit zelf een aantal van zijn kleine modempjes uit, zodat jouw bandbreedte automatisch minder wordt. Het mag dus geen shared medium zijn, maar je hebt er dus wel last van. Hoop dat de zaak nu een beetje duidelijker is :)
  • Hey, Ik heb Adsl Primium. Online game gaat perfect :lol: Met renagade pings tussen de 5 en 25. Maar sommige spellen kunnen niet overweg met de adsl modems. Port instellingen en de NAT/NAPT (zie andere topic.) :( Groetjes Stephen
  • de 256 / 8 komt omdat het over kilobits gaan en 8 bit per byte en daarom 32 kilobyte/s Adsl is wel altijd even snel alleen is de server waar de gegevens vandaan moeten komen niet altijd even snel. het is logisch dat als adsl 512 kbps mogelijk is en jij hebt 32 dat er dus gewoon geknepen wordt en dat er dus over het nederlandse netwerk overcapaciteit is (op de frequentie van adsl). Een server als fileplanet kan echter wel langzaam zijn maar als je bijv 10 dingen van verschilende servers download zal je totale snelheid altijd ongeveer je maximumsnelheid zijn.
  • [quote:3dd0c65a50]Adsl is wel altijd even snel [/quote:3dd0c65a50] Volgens mij is dit toch niet zo. Er is immers sprake van een overboekingsrate? Alleen is het over het algemeen zo dat er weinig mensen in je omgeving ook DSL hebben. Stel dat over een jaar je hele straat DSL heeft, dan hoef je niet altijd de maximale snelheid te halen.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.