Vraag & Antwoord

Games

NWN Hordes of the underdark.

Anoniem
None
422 antwoorden
  • http://avault.com/news/displaynews.asp?story=8182003-83039
    voor de 2e expansie disk van NWN. Eindelijk een beetje uitdaging :D
  • Cool:

    [quote:bdb4ab447c]
    Epic Levels (based on the rules published by Wizards of the Coast in the Epic Level Handbook) will be available for characters that have reached level 20 and allow them to advance as far as level 40.[/quote:bdb4ab447c]

    Dat hebben we ook niet meer gehad sinds BG2: ToB.
    Is ook wel weer een keer leuk om een high level character te spelen
  • Hoezo eindelijk een beetje uitdaging ?
    Ik ben nog steeds aan het genieten van de eerste uitbreiding (ben net in 'hoofdstuk 2' beland.) …

    Maar goed … meer levels is vooral handig voor diegenen die prestige-classes hebben gekozen.
    En zo te horen komen de Epic-level prestige-classes er ook bij.
    Ik hoop wel dat ze het deze keer beter in het verhaal binden en eisen dat je een bepaalde opdracht vervuld voordat je 'zo maar' voor een prestige-class kiest. Dat vond ik het enige nadeel aan de vorige uitbreiding.
  • [quote:88d59d5e1a="JaFO"]Hoezo eindelijk een beetje uitdaging ?
    Ik ben nog steeds aan het genieten van de eerste uitbreiding (ben net in 'hoofdstuk 2' beland.) …
    [/quote:88d59d5e1a]
    Met mijn level 12 wizard was het niet zo moeilijk om de 1e uitbereiding uit te spelen. Zelfs de eindboss lag binnen 2 min. plat. Het orginele spel was een stuk moeilijker.

    Een level 40 wizard lijkt me wel kicken. En wat nieuwe spells zou ook niet verkeerd zijn.
  • Ik heb met m'n Ranger / Wizard / Arcane Archer (met een Intelligence van 10 … dus eigenlijk geen spreuken als Wizard, maar wel twee beestjes ;)) nog behoorlijk wat moeite moeten doen om voorbij enkele 'eindbazen' van dungeons te komen.
  • [quote:505b083a48="JaFO"]Ik heb met m'n Ranger / Wizard / Arcane Archer (met een Intelligence van 10 … dus eigenlijk geen spreuken als Wizard, maar wel twee beestjes ;)) nog behoorlijk wat moeite moeten doen om voorbij enkele 'eindbazen' van dungeons te komen.[/quote:505b083a48]

    Mijn wizard had een intelligence van 20. Dan komen die vuurballen heel hard aan :lol: :lol: :lol:

    Met een paar heftige items:
    Str 11 (belt +3)
    Dex 19 (bracers +5)
    Con 19 (boots +3)
    Int 20
    Wis 12
    Cha 15 (cloak +5)

    Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat mijn wizard nu level 17. Ik ben benieuwd hoeveel intelligence ik bij level 40 heb.
  • Hordes of the underdark heeft nu ook een officieele webpagina:

    http://nwn.bioware.com/underdark/

    erg itteressant!

    incl screenshots:

    [img:d7c3235c50]http://nwn.bioware.com/_global/images/gallery/hotu_screens_1/hordes02_small.jpg[/img:d7c3235c50]

    [img:d7c3235c50]http://nwn.bioware.com/_global/images/gallery/hotu_screens_1/spiderdemon3_small.jpg[/img:d7c3235c50]

    [img:d7c3235c50]http://nwn.bioware.com/_global/images/gallery/hotu_screens_1/hordes01_small.jpg[/img:d7c3235c50]

    Ik vind de Beholder cool:

    [img:d7c3235c50]http://nwn.bioware.com/_global/images/gallery/hotu_creatures/beholder_small.jpg[/img:d7c3235c50]

    In andere AD&D; games altijd een vervelende tegenstander als je er niet goed op bent voorbereid.

    Stats van de Beholder: http://nwn.bioware.com/underdark/creature_beholder.html

    Andere creaturen: http://nwn.bioware.com/underdark/creatures.html
  • Beholders vind ik niet zó vervelend, hebben geen MR volgens mij. Nee, dan zijn die Mindflayers vervelender… Ik kijk erg uit naar deze expansion, hopen dat-ie snel uitkomt!
  • Met een mantel / shield of reflection is een Beholder een eitje.
    maar een mind flayer ook als je iets als Mind blanc of zo hebt.

    behalve als ze je hersens opvreten. heel irritant, ben je met 200hitpoints nog dood
  • Of gewoon even een zooitje skeletten summonen. Probleem met NWN is dat je maar 1 animate dead per keer kan uitvoeren.

    In ieder geval een hoop interessante monsters, waarbij enige stategie vereist is. Dat belooft wat! :P
  • [quote:3a5d50de86="bigstaal"]In ieder geval een hoop interessante monsters, waarbij enige stategie vereist is. Dat belooft wat! :P[/quote:3a5d50de86]

    Yeps.. wat dacht je van deze?

    Spider Demon

    [img:3a5d50de86]http://nwn.bioware.com/_global/images/gallery/hotu_creatures/spiderdemon_small.jpg[/img:3a5d50de86]

    Echt groot!! en dan komen ze ook nog met gezelschap

    These twisted and misshapen hunters are [b:3a5d50de86]the size of an adult red dragon [/b:3a5d50de86]and have been known to hunt in packs. A swarm of the mammoth Bebiliths cannot be stopped by anything known in this world…or any other.
  • getverderrie … ik krijg al de kriebels van die 'normale' spinnetjes en dan straks nog dat superformaat. *eek*
    Toch maar niet kopen dus … ;)
  • Ik heb zojuist ook de 1e uitbreiding gekocht. Mijn originele NWN had ik echter al gewist en dus mijn figuur. Is de uitbreiding nu te spelen of moet ik eerst weer de originele versie uitspelen? Die laatste optie voel ik weinig of eigenlijk niets voor. Das weer 40 uur alle kistjes openen :cry:
  • Shadows of Undertide is juist perfect om opnieuw te beginnen.
    geen probleem dus. lees de handleiding en kies een van de nieuwe mogelijkeheden. probeer een van de prestige klasses te worden.

    bewaar als je SoU hebt uitgespeeld je character wel want Hordes of the Underdark is wel voor hoge level characters.
  • Die spinnen zien er echt geweldig uit! Nu weet ik zeker dat ik de uitbreiding komt. Hopelijk heeft het net zo'n goed verhaal als SoU (welk verhaal ik beter vond dan het originele spel).

    ! Ik zie net dat die spinnen maar 102 hitpoints hebben. Dat valt toch tegen, niet bepaald schokkend. Die heeft m'n sorcerer zo dood ;-).

    *Zucht* ik zou willen dat het spel nu al uit was…
  • [quote:6496f82a84="Hu'uruun"]Die spinnen zien er echt geweldig uit! Nu weet ik zeker dat ik de uitbreiding komt. Hopelijk heeft het net zo'n goed verhaal als SoU (welk verhaal ik beter vond dan het originele spel).[/quote:6496f82a84]

    Geen idee hoe het verhaal in zijn geheel is, ik ben met SoU nog niet verder gekomen dan het begin van Chapeter 2 :)
    Moet ik toch eindelijk eens mee verder gaan.

    [quote:6496f82a84]
    ! Ik zie net dat die spinnen maar 102 hitpoints hebben. Dat valt toch tegen, niet bepaald schokkend. Die heeft m'n sorcerer zo dood ;-).[/quote:6496f82a84]
    Kijken of je dat straks ook nog zegt als er 10 om je heen staan :)

    [quote:6496f82a84]
    *Zucht* ik zou willen dat het spel nu al uit was…[/quote:6496f82a84]

    Wanneer komt het uit eigenlijk? eind dit jaar? begin 2004?
  • Hordes Of the Underdark Feats (3 van de 50 nieuwe :) )

    [quote:ddd17b1a95]Here's information on three new Feats in Hordes of the Underdark: Energy Resistance, Great Attribute, and Whirlwind Attack.

    [b:ddd17b1a95]Energy Resistance[/b:ddd17b1a95]
    Your natural affinity for a specific energy in this world has blossomed with experience and training into a distinct advantage over your opponents…and to your own companions dismay when they realize that they do not share your gifts.

    Each different form of energy must be taken separately Acid, Cold, Electricity, Fire, Sonic

    Type of Feat: Defensive
    Prerequisite: 21st level
    Specifics: The character gains resistance 10 to the specific type of energy named form of damage. This feat may be taken multiple times, to a maximum of 100.
    Use: Automatic.

    Player Note: As your levels move higher and higher so to the chance that you may be called on to travel to areas that are inhospitable and even deadly to unprotected travelers.


    [b:ddd17b1a95]Great {Attribute}[/b:ddd17b1a95]
    You have realized that all the training in the world cannot exceed one thing: your natural limits. As impossible as it seems you must better yourself before you can continue to better your skills. You have selected what is the most important to you and have turned you mind and body to breaking through your own borders for enlightenment.

    Each ability (Char, Con, Dex, Int, Str or Wis) must be individually selected.

    Type of Feat: General
    Prerequisite: 21st level
    Specifics: The character gains a +1 to their chosen ability. This may be taken multiple times, to a maximum of +10.
    Use: Automatic.

    Player Note: The benefit of increasing your natural attributes cannot be underestimated but it must be considered if this is the best use of a feat as feats are precious, few and far apart.


    [b:ddd17b1a95]Whirlwind Attack[/b:ddd17b1a95]
    Lesser opponents think that numbers will give them some sort of advantage when facing your prowess. Little do they know that by massing around you all they are doing is placing themselves in a more convenient location to strike. You have learned how to move from one opponent to the next without breaking stride to watch their horrified faces.

    Type of Feat: General
    Prerequisite: Intelligence 13+, Expertise, Dexterity 13+, Dodge, Mobility, base attack of +4 or higher and Spring Attack.
    Specifics: The character performs a full attack action, and makes one melee attack at full base attack bonus against each opponent within 5 feet.
    Use: Selected.

    Player Note: Crowds of minions should not be a problem when you need to move on to greater foes. This attack will make sure you keep your more dire appointments. [/quote:ddd17b1a95]

    Verder info over 2 nieuwe Prestige classes:

    Divine Champion

    Dragon Disciple
  • Ik weet ook niet wanneer het uitkomt, ik hoopte alleen dat het snel zou zijn ;-).

    Ik zal even kijken of het in de nieuwe PCGameplay staat, zo snel ik hem heb (moet effe langs m'n vaders huis).

    Edit: HOoooo, ik wil een Dragon Disciple zijn !

    Class Requirements:

    Race: Any
    Alignment: Any
    Skills: Lore 8 Ranks
    Spellcasting: Ability to cast Arcane spells without preparation.
    Class Features:

    Skill Points: 2 + INT modifier (at each level)
    Bonus Spells: Dragon Disciples gain bonus spells as they gain experience. When received, the bonus spell may be applied to any level of spells the Disciple can currently cast.
    Natural Armor: As Dragon Disciples take on their draconic form, their skin thickens and scales form. This provides a natural armor bonus that increases as the Dragon Disciple increases in level.
    Claws and Bite Attacks: At 2nd level, the Dragon Disciple gains claw and bite attacks according to their racial size:
    Small: Bite 1d4; Claw 1d3
    Medium: Bite 1d6; Claw 1d4
    Large: Bite 1d8; Claw 1d6
    Ability Boost: Dragon Disciples gain additional ability score increases that stack with level advancement.
    Breath Weapon: At 3rd, 7th level, and 10th level the Dragon Disciple develops his breath weapon (1x/day)
    Enlargement: At 5th level, Dragon Disciples gain in size, increasing one step beyond their original racial size.
    Wings: At 9th level, Dragon Disciples grow wings
    Dragon Apotheosis: At 10th level, Dragon Disciples fully realize their draconic heritage
    Breath Weapon is full strength
    +4 Strength; +2 Charisma
    Natural Armor +4
    Immunity to Sleep and Paralysis effects
    Hit Die: Special
    As the Dragon Disciple gains experience his dragon nature expresses itself more
    Base Hit Die increases as level increases (see table)
    Not retroactive
  • Die Dragon Disciple leek mij ook wel wat. vooral omdat ik ergens anders las dat het een "Red Dragon Dragon Disciple" was. :D

    Ik weet nu al dat ik dat wil gaan spelen [img:e182cb98fa]http://www.livejournal.com/img/mood/growf/dwaggins/angry.gif[/img:e182cb98fa]

    Hordes of the underdark staat gepland voor "Fall 2003" zag ik ergens
  • Aaaah! Relaxt! Star Wars KotOR (11-12 september op www.pcmedia.nl ) én Hordes of the Underdark! Lichtpuntje in het donkere gat van school ;-).

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.