Vraag & Antwoord

Videokaarten en monitoren

-= GeForce 4 Topic Deel 13 =-

Anoniem
None
103 antwoorden
  • nFiniteFX en EMBM zijn niet hetzelfde. nVidia gebruikt de term nFiniteFX daar ook niet voor.
  • [quote:5464c9ea4b]
    Op 19-04-2002 10:19 schreef Slashhead:
    nFiniteFX en EMBM zijn niet hetzelfde. nVidia gebruikt de term nFiniteFX daar ook niet voor.

    [/quote:5464c9ea4b]

    Weet ik wel. je noemt ze ook beide

    [quote:5464c9ea4b]De oorzaak hiervan ligt in het ontbreken van de nFiniteFX engine en de EMBM effecten[/quote:5464c9ea4b]

    er staat ook geen fout, er wordt alleen de indruk gewekt dat de radeon het ook mist.
    Tenminste ik dacht het bij het lezen, okay dat zegt niks :wink:


  • Ik zal morgen eens kijken wat je er van gebakken hebt als ik thuis ben :wink:
  • Vroeger kreeg ik nog wel eens previews per E-mail. dat is ook voorbij bergijp ik :sad:

    Ik lees het van het weekend wel.
  • [quote:77f1fdd590]
    Op 19-04-2002 17:44 schreef GeForce Mike:
    Vroeger kreeg ik nog wel eens previews per E-mail. dat is ook voorbij bergijp ik :sad:

    Ik lees het van het weekend wel.

    [/quote:77f1fdd590]

    Reageer rustig op het artikel. Het is voor mij ook belangrijk dat ik kritische respons krijg. Ik kan er dan in het vervolg rekening meehouden dat ik bepaalde zaken toch meer moet verduidelijken (zoals die EMBM).
    Wat diepgang betreft, ik moet rekening houden dat het overgrote deel van het C!T publiek het niet trekt wanneer ik dingen ga schrijven die ik hier in het forum wel eens post. Het blad moet een andere benadering hebben.
  • NVNews.net
    [quote:1b5056869d]If you read my Leadtek Ti4400 preview last week, you may have taken notice of some graphs which I tried to illustrate why (at least partially) the GeForce4 would tank in performance when Anisotropic filtering was enabled.

    I was able to show that both OpenGL and Direct3D exhibited significant fill-rate reduction, to the point where I was left scratching my head. In fact, I made public posts the same day the GeForce4 was unveiled to reviewers suggesting there was, indeed, a problem…and have been led to believe that nVidia is/was aware of it…

    So, I basically wanted to prove, beyond a shadow of a doubt, that nVidia has a nasty bug on their hands that needs to be addressed and/or acknowledged.

    This is what I did…I simply removed the good ole' Ti4400 from my system, and slapped in my trusty ole' GeForce3. I re-ran the same tests, so let's take a look. BTW, the GeForce3 is clocked to Ti500 levels.

    Despite all the advancements that the GeForce4 brings to the table (not to mention the pure core freq), the Ti500 is easily beating the Ti4400 in these 2 fill-rate tests, particularly in the area of Multi-Texturing.

    Honestly, I just knew there had to be a serious problem all along :smile:

    [b:1b5056869d]Update:[/b:1b5056869d] It would figure that, for some reason, I cannot get these images to showup! Until I can get that sorted out, here's the bottom line: Ti500 fill-rate is 50% greater than the GeForce4 in 3DMark2001, and the Ti500 is 48% greater than the GeForce4 in Serious Sam2(Multi-Texturing).
    [/quote:1b5056869d]

    Mhhh, er was toch wel al een nieuwe stepping van de GF4 ?

    _________________
    Mijn PC | 3DMark2001SE

    [ Dit bericht is bewerkt door: hjs op 2002-04-23 08:39 ]
  • [quote:aa06c82d71]
    Op 23-04-2002 8:36 schreef hjs:
    NVNews.net
    [quote:aa06c82d71]If you read my Leadtek Ti4400 preview last week, you may have taken notice of some graphs which I tried to illustrate why (at least partially) the GeForce4 would tank in performance when Anisotropic filtering was enabled.

    I was able to show that both OpenGL and Direct3D exhibited significant fill-rate reduction, to the point where I was left scratching my head. In fact, I made public posts the same day the GeForce4 was unveiled to reviewers suggesting there was, indeed, a problem…and have been led to believe that nVidia is/was aware of it…

    So, I basically wanted to prove, beyond a shadow of a doubt, that nVidia has a nasty bug on their hands that needs to be addressed and/or acknowledged.

    This is what I did…I simply removed the good ole' Ti4400 from my system, and slapped in my trusty ole' GeForce3. I re-ran the same tests, so let's take a look. BTW, the GeForce3 is clocked to Ti500 levels.

    Despite all the advancements that the GeForce4 brings to the table (not to mention the pure core freq), the Ti500 is easily beating the Ti4400 in these 2 fill-rate tests, particularly in the area of Multi-Texturing.

    Honestly, I just knew there had to be a serious problem all along :smile:

    [b:aa06c82d71]Update:[/b:aa06c82d71] It would figure that, for some reason, I cannot get these images to showup! Until I can get that sorted out, here's the bottom line: Ti500 fill-rate is 50% greater than the GeForce4 in 3DMark2001, and the Ti500 is 48% greater than the GeForce4 in Serious Sam2(Multi-Texturing).
    [/quote:aa06c82d71]

    Mhhh, er was toch wel al een nieuwe stepping van de GF4 ?

    _________________
    Mijn PC | 3DMark2001SE

    [ Dit bericht is bewerkt door: hjs op 2002-04-23 08:39 ]
    [/quote:aa06c82d71]


    Ik zei het toch al in het begin dat er iets niet goed zat met de anisoperformance van de GF4, de hit was veel groter dan met de gf3.
  • Hm, heeft de GF4 nu ook last van de HPB ? :grin:
  • ah, de grafieken doen het nu wel bij nvnews.net

    [img:ff42258e98]http://www.nvnews.net/reviews/Leadtek_ti4400/images/ti500_vs_ti4400_serioussam_aniso.gif[/img:ff42258e98]
    [img:ff42258e98]http://www.nvnews.net/reviews/Leadtek_ti4400/images/ti500_vs_ti4400_3dmark2001_aniso.gif[/img:ff42258e98]
  • Als dit bij ATI was gebeurd reageerde heel de wereld er al op, nu doet bijna elke site alsof zijn neus bloed, dit is al zo lang bekend en er niemand, maar dan ook niemand vanb een dedicated site die eens om opheldering vraagt aan nVidia
  • [quote:984f1a3a23]
    Op 23-04-2002 15:39 schreef SkinnerEd:
    Als dit bij ATI was gebeurd reageerde heel de wereld er al op, nu doet bijna elke site alsof zijn neus bloed, dit is al zo lang bekend en er niemand, maar dan ook niemand vanb een dedicated site die eens om opheldering vraagt aan nVidia
    [/quote:984f1a3a23]

    Helemaal mee eens.

    Kom op met die R8800 !!
    wordt alleen maar een betere optie zo
  • Ik snap alleen die grafiek niet, er staat Ti500 vs Ti4400, maar welke is nou van de Ti500? :???:
  • staat er toch tussen haakjes onder?
    links
  • :grin:
  • `Nou is het toch niet te geloven, nou installeer ik net de 28.90 drivers, zet m'n openGl istellingen op 2x aniso en lod -1, draai m'n q3-demmotje en wat staat daar 150 fps ipv van 118 wat ik eerst haalde, dus ik kontroleer nog eens al m'n settings maar nee hoor, nVidia heeft het OPGELOST! slechts een hit van 20/30% nu omg!

    Ook in d3d is de hit minder, ik haal nu 9200 met aniso waar het eerst 8650 was.

    Ik moet nog even wachten tot de zon uit m'n kamer is, om eens goed te kijhken hoe de beeldkwaliteit is, of te wel geen opofferinghen ect.
  • Hm, het laatste grote voordeel van de R8500 gaat nu dus ook in rook op :smile:
  • [quote:70452fa81e]
    Op 23-04-2002 18:34 schreef SkinnerEd:
    `Nou is het toch niet te geloven, nou installeer ik net de 28.90 drivers, zet m'n openGl istellingen op 2x aniso en lod -1, draai m'n q3-demmotje en wat staat daar 150 fps ipv van 118 wat ik eerst haalde, dus ik kontroleer nog eens al m'n settings maar nee hoor, nVidia heeft het OPGELOST! slechts een hit van 20/30% nu omg!

    Ook in d3d is de hit minder, ik haal nu 9200 met aniso waar het eerst 8650 was.

    Ik moet nog even wachten tot de zon uit m'n kamer is, om eens goed te kijhken hoe de beeldkwaliteit is, of te wel geen opofferinghen ect.
    [/quote:70452fa81e]

    Is die zon al uit je kamer? ik wil weten hoe die driver is.

    Eindelijk ANISO soepel spelen in SOF2 op hogere resoluties :smile:

    Ik ga die driver ook meteen proberen.


  • Volgens Guru3d zijn ze een stuk sneller:

    [quote:f489b3f3a0] I noticed a lot of possitive reactions to these drivers. Overall I notice that performance has increased significantly[/quote:f489b3f3a0]

    ik zal wel ff benchen zo.
  • Wohooo, op 8x aniso heb ik nu dezelfde resultaten als op 2x eerst !

    De beeldkwaliteit lijkt ongewijzigd, dus dit is een doorbraak, maar de zon schijnt hier nog steeds :wink: straks kan ik het beter zien.

    BTW, ik heb alleen nog q3 getest, later meer.
  • LOL, is het dan geen Q3A/3Dmark tweak, zoals we eerder met det. 21.xx gezien hebben?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.