Vraag & Antwoord

Feedback Forum

Ruim Het Forum Op

Anoniem
Edmond Varwijk
16 antwoorden
  • Hallo,

    Het is me opgevallen dat er in de forums veel dubbeltopics voorkomen die evt. ook nog in FAQ staan.

    Het lijkt mij een goed idee om deze topics op te ruimen, zo wordt het forum (iets) overzichtelijker.

    Na het lezen van dit mogen jullie van mij beginnen met het opruimen van dit topic. :wink:
  • Ik snap niet echt wat je bedoelt.. noem eens voorbeelden.

    Je bedoelt dus dat dubbele topics verwijderd moeten worden? Hier is pas een discussie over geweest. Sommige mods kiezen ervoor bij een dubbelpost (ik heb het hier over een dubbel gepost topic :) ) de ene dicht te gooien, andere mods kiezen ervoor deze te verwijderen. Afaik wordt bij een crosspost de slechtst geplaatste gesloten.

    Ik zie hier niet veel nut in en het is ongelooflijk veel werk die modjes ook wel ergens anders aan kunnen besteden. Deze post zal niets veranderen aan de keuze van een mod om een dubbelpost te sluiten, dus ik denk niet dat het iets wordt..

    k hoop dat ik je goed begrijp, anders spijt het me :)
  • Als je een dergelijke topic tegenkomt dan kan je het hier melden:

    http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=122204

    Op die manier houden wij al jaren het forum schoon, wij mods en admins kunnen dat niet alleen en krijgen gelukkig hulp van jullie gebruikers dmv de bovenstaande topic
  • Volgens mij bedoelt TS topics als? 'hoe stel ik tv-out in', 'hoe klok ik over' etc., die ook in de FAQ staan. Deze zou je dus moeten verwijderen.
    Beetje onnuttig vind ik, kost alleen maar tijd.
  • Precies, als men een vraag post waarvan het antwoord in de FAQ staat ga ik het niet verwijderen, dan wijs ik (of een andere forum gebruiker) de topic starter op een vriendelijke manier de weg naar de FAQ. (teminste zo zou het moeten ;) )
  • [quote:e7776d7b05="Red Dragon"]Precies, als men een vraag post waarvan het antwoord in de FAQ staat ga ik het niet verwijderen, dan wijs ik (of een andere forum gebruiker) de topic starter op een vriendelijke manier de weg naar de FAQ. (teminste zo zou het moeten ;) )[/quote:e7776d7b05]
    Inderdaad de juiste manier, anders krijg je al gauw een GOT of breekpunt mentaliteit hier.
    En laten we die kant a.u.b. niet op gaan.
  • [quote:cab3e0afaf="De huismeester"][quote:cab3e0afaf="Red Dragon"]Precies, als men een vraag post waarvan het antwoord in de FAQ staat ga ik het niet verwijderen, dan wijs ik (of een andere forum gebruiker) de topic starter op een vriendelijke manier de weg naar de FAQ. (teminste zo zou het moeten ;) )[/quote:cab3e0afaf]
    Inderdaad de juiste manier, anders krijg je al gauw een GOT of breekpunt mentaliteit hier.
    En laten we die kant a.u.b. niet op gaan.[/quote:cab3e0afaf]

    Waarom wordt bij zulke zaken meteen GoT betrokken..?

    Kijk, er is een groot verschil tussen GoT en bijv C!T. C!T is erop gesteld om zoveel mogelijk mensen te helpen.. dat is GoT niet. GoT is geen helpdesk, het is een soort database met kennis. Als er dan een vraag gesteld wordt die heel simpel is te vinden op google, met de GoT-search of zelfs daar in de faq staat, klopt het idd dat deze gesloten wordt. Daar is het forum niet voor, omdat dat niets aan die 'kennis-database' toevoegt. Dat staat al ergens op dat forum of is zooo basic.

    Maar om dan GoT bij zulke discussies in een kwaad daglicht te zetten.. :roll: Als je gewoon goed je best doet voor je daar een topic opent, is de sfeer daar harstikke goed hoor en zal je ook vriendelijk geholpen worden. Als je dit niet doet, wordt je topic gesloten, (omdat GoT daar niet voor is) op een wel of geen vriendelijke manier. Vaak wordt netjes naar de FAQ verwezen of de Nettiquitte, zodat je er met enige inzet wel uit komt. Echter als een mod op 1 dag al 10 van zulke topics heeft moeten sluiten, kan het 11e slotje nogal eens bot zijn.. (ook al zijn ze nu bezig met een soort van 'vriendelijke standaard-tekst' voor zo'n slotje :) )

    Gebruik GoT daarom niet meer in zulke discussie's als voorbeeld.. :wink:
  • [quote:e73b3135f5]Kijk, er is een groot verschil tussen GoT en bijv C!T. C!T is erop gesteld om zoveel mogelijk mensen te helpen.. dat is GoT niet. [/quote:e73b3135f5]

    Ja sorry hoor maar een forum is er toch om mensen te helpen, of ben ik nu gek. Is dat nog ouderwets denken van me?

    [quote:e73b3135f5]GoT is geen helpdesk, het is een soort database met kennis. Als er dan een vraag gesteld wordt die heel simpel is te vinden op google, met de GoT-search of zelfs daar in de faq staat, klopt het idd dat deze gesloten wordt. Daar is het forum niet voor, omdat dat niets aan die 'kennis-database' toevoegt. Dat staat al ergens op dat forum of is zooo basic.[/quote:e73b3135f5]

    En daar heb ik nu problemen mee, dat een onderwerp gesloten wordt omdat het al "ergens" staat.
    Je kan ook gewoon een link zetten naar de FAQ, komt een stuk vriendelijker over, maarja dan help je de mensen en dat was de bedoeling niet bij GOT, begrijp ik uit jouw verhaal.
    Hou er wel rekening mee dat niet iedereen even bijdehand is, je krijg ook beginners die in paniek zijn, dan staat zo'n link iets aardiger als een slot.
    Worden ze toch geholpen in plaats van ze naar een ander forum te jagen.

    [quote:e73b3135f5]Gebruik GoT daarom niet meer in zulke discussie's als voorbeeld..[/quote:e73b3135f5]
    Is gewoon een persoonlijke mening, over het beleid bij o.a. GOT.
    Want niet alleen GOT heeft dat beleid dat weet ik.
    Daarom vind ik C!T zo'n fijn forum, hier mogen we andere mensen helpen, van de Moderaters en Admins. :wink:
  • [quote:53e988307f="De huismeester"][quote:53e988307f]Kijk, er is een groot verschil tussen GoT en bijv C!T. C!T is erop gesteld om zoveel mogelijk mensen te helpen.. dat is GoT niet. [/quote:53e988307f]

    Ja sorry hoor maar een forum is er toch om mensen te helpen, of ben ik nu gek. Is dat nog ouderwets denken van me?

    [b:53e988307f]Tuurlijk is GoT er om mensen te helpen, maar het gaat er meer om kwaliteit dan kwantiteit. Ze hebben liever een paar vragen op hoog nivo, dan 10 keer dezelfde simpele vraag. Een helpdesk-forum is ervoor om zoveel mogelijk mensen te helpen, GoT probeert met alle kennis in hun database mensen op wat hoger nivo te helpen.[/b:53e988307f]

    [quote:53e988307f]GoT is geen helpdesk, het is een soort database met kennis. Als er dan een vraag gesteld wordt die heel simpel is te vinden op google, met de GoT-search of zelfs daar in de faq staat, klopt het idd dat deze gesloten wordt. Daar is het forum niet voor, omdat dat niets aan die 'kennis-database' toevoegt. Dat staat al ergens op dat forum of is zooo basic.[/quote:53e988307f]

    En daar heb ik nu problemen mee, dat een onderwerp gesloten wordt omdat het al "ergens" staat.
    Je kan ook gewoon een link zetten naar de FAQ, komt een stuk vriendelijker over, maarja dan help je de mensen en dat was de bedoeling niet bij GOT, begrijp ik uit jouw verhaal.
    Hoe er wel rekening mee dat niet iedereen even bijdehand is, je krijg ook beginners die in paniek zijn, dan staat zo'n link iets aardiger als een slot.
    Worden ze toch geholpen in plaats van ze naar een ander forum te jagen.

    [b:53e988307f]Er wordt ook altijd een link naar de faq bijgezet (alleen wanneer het geen beginner is @GoT niet). Nogmaals, het gaat er bij GoT niet om zoveel mogelijk mensen te helpen… gewoon nieuwe discussies/vragen op hoog nivo. En als je je niet kan aanpassen op die instelling, dan ga je naar idd naar een ander forum. Dat weten ze daar ook, maar daar liggen ze niet wakker van, omdat zulke mensen toch niet veel nieuwe kennis toevoegen. (niet lullig bedoeld ofzo, maar volgens mij komt het daar op neer)[/b:53e988307f]

    [quote:53e988307f]Gebruik GoT daarom niet meer in zulke discussie's als voorbeeld..[/quote:53e988307f]
    Is gewoon een persoonlijke mening, over het beleid bij o.a. GOT.
    Want niet alleen GOT heeft dat beleid dat weet ik.
    Daarom vind ik C!T zo'n fijn forum, hier mogen we andere mensen helpen, van de Moderaters en Admins. :wink:[/quote:53e988307f]

    Ik ben lid @GoT en dat is een forum waar je veel leert. Fora als deze zijn [b:53e988307f]natuurlijk[/b:53e988307f] ook nodig.. maar GoT wordt in zulk soort discussie's heel negatief afgeschreven, terwijl dat helemaal niet waar is, het lijkt alleen maar zo omdat veel mensen zich niet kunnen vinden in de instelling van GoT.. :)
  • Het is denk ik inderdaad een kwestie van instelling Tweakermatt.
    Dat je mensen wilt helpen te leren en zo op een hoger niveau te tillen is niks mis mee.
    Maar zoals het er nu staat vind ik het nogal een arrogante houding.
    [quote:bfdedf9baf]Tuurlijk is GoT er om mensen te helpen, maar het gaat er meer om kwaliteit dan kwantiteit. Ze hebben liever een paar vragen op hoog nivo, dan 10 keer dezelfde simpele vraag. [/quote:bfdedf9baf]
    Ja sorry hoor maar we hebben het allemaal moeten leren, ook jij.
    Dat komt over op me als een beginner langs komt om hulp te krijgen voor een probleem wat hij moeilijk vindt, dan wordt er een slot op gegooit met de mededeling, lees de FAQ of rot anders naar een ander forum, en kom over een paar jaar maar terug als je wat bijdehanter bent.
    Vind je dat nou zelf niet arrogant????
    Ben je vergeten hoe jezelf ben begonnen, ik niet hoor.
    En om dan met zoiets te komen is gewoon belachelijk, maar het zal waarschijnlijk een kwestie van instelling zijn.
    De één wat menselijker als de ander.
  • Tweakermatt: leer kwoten alsjeblieft :X -> nu is het _NIET_ duidelijk wie wat geschreven heeft :/

    [quote:cb763d1c0c="tweakermatt"]Tuurlijk is GoT er om mensen te helpen, maar het gaat er meer om kwaliteit dan kwantiteit. Ze hebben liever een paar vragen op hoog nivo, dan 10 keer dezelfde simpele vraag.[/quote:cb763d1c0c]
    Hier dan niet?

    [quote:cb763d1c0c]Een helpdesk-forum is ervoor om zoveel mogelijk mensen te helpen, GoT probeert met alle kennis in hun database mensen op wat hoger nivo te helpen.[/quote:cb763d1c0c]
    Dat is dus _zo'n_ onzin. Dit forum is JUIST bedoeld als problemendatabase.. vraag maar aan de admins :roll:

    [quote:cb763d1c0c]GoT is geen helpdesk, het is een soort database met kennis.[/quote:cb763d1c0c]
    C!T evengoed

    [quote:cb763d1c0c]Als er dan een vraag gesteld wordt die heel simpel is te vinden op google, met de GoT-search of zelfs daar in de faq staat, klopt het idd dat deze gesloten wordt.[/quote:cb763d1c0c]
    Hier geldt dat ook, alleen wordt er iets minder extreem op gereageerd… hier wordt nog een linkje naar de search gegeven…

    [quote:cb763d1c0c]Daar is het forum niet voor, omdat dat niets aan die 'kennis-database' toevoegt. Dat staat al ergens op dat forum of is zooo basic.[/quote:cb763d1c0c]
    Same here toch?

    *hint:fixx die zoekfunctie :/*

    [quote:cb763d1c0c]Hoe er wel rekening mee dat niet iedereen even bijdehand is, je krijg ook beginners die in paniek zijn, dan staat zo'n link iets aardiger als een slot. Worden ze toch geholpen in plaats van ze naar een ander forum te jagen.[/quote:cb763d1c0c]
    Uhm, ga klagen over het beleid van GoT bij de admins van GoT lijkt me ;)

    [quote:cb763d1c0c]Er wordt ook altijd een link naar de faq bijgezet (alleen wanneer het geen beginner is @GoT niet).[/quote:cb763d1c0c]
    Bij GoT?

    [quote:cb763d1c0c]Daarom vind ik C!T zo'n fijn forum, hier mogen we andere mensen helpen, van de Moderaters en Admins. :wink:[/quote:cb763d1c0c]
    Bij GoT toch ook? Mits het discussiniveau een beetje behoorlijk is :)

    maar GoT wordt in zulk soort discussie's heel negatief afgeschreven, terwijl dat helemaal niet waar is, het lijkt alleen maar zo omdat veel mensen zich niet kunnen vinden in de instelling van GoT.. :)
    Yer.

    Hmm.


    Even een interessepoll; lijkt het jullie een goed idee om bij de 'nieuwe topic'-pagina erboven ergens neer te zetten:
    [size=18:cb763d1c0c]'Heeft u de FAQ al gelezen en gezocht op het forum en met Google?'[/size:cb763d1c0c]
    (al dan niet zo groot dus)

    Just my $0.02 :)

    oh, en huismeester:
    ik ban ook als beginner begonmnen (beginner-beginnen, lijkt op elkaar, niet? ;)) - maar als ik op een _willekeurig_ forum voor het eerst kom, dan lees ik de FAQ _altijd_ - en zoek ik ook even (en geef dit ook aan in de post!)

    maargoed, ik ben er voor om te zorgen dat de FAQs wat meer in het oog vallen, ik kan anders wel even kijken naar de php-code?


    Of, wat ook kan, mits er maar één FAQ is:
    2 stickeys eronder met een - in de titel?
  • [quote:f971b02b91="De huismeester"]Het is denk ik inderdaad een kwestie van instelling Tweakermatt.
    Dat je mensen wilt helpen te leren en zo op een hoger niveau te tillen is niks mis mee.
    Maar zoals het er nu staat vind ik het nogal een arrogante houding.
    [quote:f971b02b91]Tuurlijk is GoT er om mensen te helpen, maar het gaat er meer om kwaliteit dan kwantiteit. Ze hebben liever een paar vragen op hoog nivo, dan 10 keer dezelfde simpele vraag. [/quote:f971b02b91]
    Ja sorry hoor maar we hebben het allemaal moeten leren, ook jij.
    Dat komt over op me als een beginner langs komt om hulp te krijgen voor een probleem wat hij moeilijk vindt, dan wordt er een slot op gegooit met de mededeling, lees de FAQ of rot anders naar een ander forum, en kom over een paar jaar maar terug als je wat bijdehanter bent.
    Vind je dat nou zelf niet arrogant????
    Ben je vergeten hoe jezelf ben begonnen, ik niet hoor.
    En om dan met zoiets te komen is gewoon belachelijk, maar het zal waarschijnlijk een kwestie van instelling zijn.
    De één wat menselijker als de ander.[/quote:f971b02b91]

    Je begrijpt me verkeerd.

    Natuurlijk ben ik ook ergens begonnen (op het forum.faqman.nl :) ), maar er zijn verschillende fora op het internet met verschillende nivo's. Ik ben begonnen op forum.faqman.nl, toen hiernaar en vervolgens naar GoT. (ook al hang ik hier nog rond :wink: ) Maar dan moet je niet meteen naar GoT willen als je nix weet.

    Mss is GoT soms wat onmenselijk (zoals jij het noemt), maar je moet kijken naar de instelling van GoT. Mensen met een hoger niveau helpen. En je kan echt veel leren @GoT, maar je moet er gewoon wat moeite voor doen. Als een vraag al een keer gesteld is, voegt dat niets toe en is het net zo makkelijk om even het antwoord op te zoeken. Snapje?

    Ik weet heus ook nog wel hoe ik begonnen ben hoor en ik wou ook meteen naar GoT (wat me overigens slecht beviel in het begin :wink: ), maar je moet het ook zo zien: Als GoT al die simpele topics die al een keer langs zijn geweest toelaat komen er op een gegeven moment steeds meer 'minder gevorderden' naar GoT. Wat heb je dan? Dan heb je dus geen forum meer waar je fatsoenlijk vragen op hoog niveau kan stellen. Neem bijvoorbeeld een topic over PC. Nu kan je daar nog over je gemak vragen over stellen @GoT, echter al komen daar steeds meer mensen met wat minder kennis krijg je reacties als 'Wow, een koelkast in je pc, is dat niet gevaarlijk? :o' Daar hebben ze ook niets aan.. Begrijp je het nu?

    Op het bericht van webspider reageer ik zo, ben nu ff bezig :)
  • In dat bericht zijn de quote's van mij, de gewone text is van de huismeester en de dikke tekst is van mij, btje vaag, kweet het, sorry :wink:

    Ik zal reageren op quote's van mij:

    [quote:496790dd03="webspider"]
    [quote:496790dd03="tweakermatt"]Tuurlijk is GoT er om mensen te helpen, maar het gaat er meer om kwaliteit dan kwantiteit. Ze hebben liever een paar vragen op hoog nivo, dan 10 keer dezelfde simpele vraag.[/quote:496790dd03]
    Hier dan niet?
    [/quote:496790dd03]

    Nou, hier worden die topics die al 10 keer langs zijn geweest toegelaten. Ze worden niet gesloten. Je moet het zien dat C!T meer een helpdesk is voor iedereen (ook omdat het bij een blad hoort) en GoT dat wat minder is, dat ze het nivo daar liever hoger houden

    [quote:496790dd03="webspider"]
    [quote:496790dd03="tweakermatt"]Een helpdesk-forum is ervoor om zoveel mogelijk mensen te helpen, GoT probeert met alle kennis in hun database mensen op wat hoger nivo te helpen.[/quote:496790dd03]

    Dat is dus _zo'n_ onzin. Dit forum is JUIST bedoeld als problemendatabase.. vraag maar aan de admins :roll:
    [/quote:496790dd03]

    Maar waarom worden topics die al 10 keer zijn langsgeweest gewoon toegelaten? En worden die niet gesloten met de mededeling dat het al _zo_ vaak is langsgeweest? Oke, dit is ook wel een grote kennis-database, maar daar wordt imo niet zo veel gebruik van gemaakt door topics die al vaak zijn langs geweest gewoon toe te laten..

    [quote:496790dd03="webspider"]
    [quote:496790dd03="tweakermatt"]GoT is geen helpdesk, het is een soort database met kennis.[/quote:496790dd03]
    C!T evengoed
    [/quote:496790dd03]
    Zie mijn reactie hierboven :)

    [quote:496790dd03="webspider"]
    [quote:496790dd03="tweakermatt"]Als er dan een vraag gesteld wordt die heel simpel is te vinden op google, met de GoT-search of zelfs daar in de faq staat, klopt het idd dat deze gesloten wordt.[/quote:496790dd03]
    Hier geldt dat ook, alleen wordt er iets minder extreem op gereageerd… hier wordt nog een linkje naar de search gegeven…
    [/quote:496790dd03]

    Ik kijk even op de eerste pagina van het eerste forum.. http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=122327 Zo'n vraag is al _zo_ vaak langsgeweest.. :roll:

    [quote:496790dd03="webspider"]
    [quote:496790dd03="tweakermatt"]Daar is het forum niet voor, omdat dat niets aan die 'kennis-database' toevoegt. Dat staat al ergens op dat forum of is zooo basic.[/quote:496790dd03]

    Same here toch?
    [/quote:496790dd03]
    Zie mijn reactie hierboven.

    [quote:496790dd03="webspider"]
    [quote:496790dd03="tweakermatt"]Er wordt ook altijd een link naar de faq bijgezet (alleen wanneer het geen beginner is @GoT niet).[/quote:496790dd03]
    Bij GoT?
    [/quote:496790dd03]

    Ja, wordt altijd wel ergens naar gelinkt, meestal naar de Nettiquitte, waar dan ook weer een link van de faq instaat :)

    [quote:496790dd03="webspider"]
    [quote:496790dd03="tweakermatt"]maar GoT wordt in zulk soort discussie's heel negatief afgeschreven, terwijl dat helemaal niet waar is, het lijkt alleen maar zo omdat veel mensen zich niet kunnen vinden in de instelling van GoT.. :)[/quote:496790dd03]
    Yer.
    [/quote:496790dd03]

    Niet?

    Ik kan alleen maar oordelen over het eerste forum (Moederborden, enz. enz.), omdat ik alleen daar zit.. k weet niet hoe het in de andere fora zit :)

    [i:496790dd03]Begrijp me niet verkeerd!! Fora als C!T zijn net zo belangrijk, mss wel belangrijker, als fora als bijv GoT. Maar ze zijn beiden nodig. Als je bijv @GoT het beleid versoepelt zal het forum met wat hoger nivo verdwijnen, terwijl deze wel nodig is.. C!T is dus net zo belangrijk, maar voor een andere doelgroep. Dit is dan ook geen pleidooi om het beleid hier te veranderen (integendeel! :) ), maar om het beleid @GoT te rechtvaardigen en het verschil duidelijk te maken tussen C!T en GoT. Ik zeg niet dat GoT beter is als C!T of dat C!T beter is als GoT, ik leg enkel het verschil uit.. :)[/i:496790dd03]
  • Zijn de dames klaar?

    (is dat lekker GoTisch of niet?)

    groetjes Ed
  • Ja hor, je kunt doortrekken..
  • We zijn eruit. :D

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.