Vraag & Antwoord

Feedback Forum

Ontvangst Computer Totaal

Anoniem
NoepZor
2 antwoorden
  • De laatste maanden word ik geconfronteerd met een zeer slechte ontvangst, vertraging van 1 a 2 weken met een uitschieter van 4 weken, van tijdschriften waarop ik ben geabonneerd.

    De bewuste exemplaren, o.a. de Computer Totaal, blijken via een alternatieve postverzender te worden gedistribueerd. De exemplaren waar duidelijk TPG Post op staat komen zoals altijd op of rond de verwachte lever datum. Enig onderzoek levert het bedrijf Sandd op als zijnde deze alternatieve postverzender.

    Van diverse bronnen krijg ik te horen dat zij de ‘2e postverzender’ zijn in Nederland. Dit schept toch wel enige verwachtingen, zou je denken. Niets is echter minder waar.

    Navraag bij Sandd, naar de reden waarom de stukken na ruim een week nog niet bezorgd zijn, leverde het volgende antwoord op: “Tot mijn spijt moet ik u mededelen dat er in dit postcode gebied nog geen postbode voor ons loopt. Wij zijn genoodzaakt om de postcodes die wij nog niet kunnen invullen naar een distributeur te zenden.” Een distributeur! Sandd is toch een distributeur?

    Misschien dat je hoop moet putten uit het tweede deel van het antwoord: “Daar wij deze klachten zo spoedig mogelijk op willen lossen zijn wij volop bezig om eigen bezorgers in te zetten. Ik hoop dan ook dat wij deze postcode zo snel mogelijk kunnen invullen. Iedere week starten gemiddeld 10 nieuwe bezorgers.” Maar hier hoef je niet vrolijk van te worden. Het kan dus een week duren, maar voor het zelfde geld duur het nog maanden zo niet jaren voordat er een bezorger is gevonden.

    Waar de poststukken dan wel naar toe gaan om bezorgt te worden, een distributeur, wordt mij niet duidelijk. Het zou logisch zijn de TPG Post in te schakelen, maar dit is blijkbaar te simpel.

    Even voor de duidelijkheid. Het postcode gebied waar we hier over praten is een wijk in het Zuidoosten van Eindhoven. Nu niet bepaalt een achtergebleven gebied maar deel uitmaken van een agglomeratie van zo’n twee tot driehonderdduizend inwoners. En tot overmaat van ramp, maar een steenworp verwijderd van het correspondentieadres van de firma. En de betreffende stukken zijn nu, een week na dit antwoord, nog steeds niet ontvangen.

    Het antwoord vertelt echter wel Iets. Namelijk: U als geadresseerde bent voor ons helemaal niet belangrijk, de verzender is onze klant want die betaalt en zolang als die geen klachten heeft wacht u maar totdat wij een oplossing hebben gevonden. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd als banken, de belastingdienst, justitie en andere instanties in de toekomst gebruik gaan maken van een bedrijf met zo’n instelling.

    Uitgevers en andere verzenders doe hier iets aan. Zorg dat uw abonnees dat krijgen wat u ze belooft, namelijk een tijdige ontvangst, op zijn mist op of rond de datum dat ze in de winkel in de losse verkoop verkrijgbaar zijn.

    Om maar even een advertentie van een willekeurig tijdschrift te citeren:
    “Neem nu een abonnement en profiteer!
    · Korting op de prijs van een los nummer
    · Vijf dagen eerder in de bus dan in de winkel
    · etc. etc……..”
    Maak dit eerst maar eens waar. Daarvoor zult u mijns inziens firma’s als Sandd moeten negeren zolang als zij niet kunnen waarmaken wat ze beloven.
    :evil:
  • Het zal je klinken als 'kastje en muur' maar ik probeer je echt te helpen.

    De productie van Computer!Totaal is in handen van uitgeverij IDG in Haarlem, en de redactie heeft hier een forum voor o.a. lezers.

    Leden van de HCC (en als abonnee ben jij dat) krijgen Computer!Totaal maandelijks in de bus. De verantwoordelijkheid daarvoor, dus voor de distributie naar haar leden, ligt echter niet bij de redactie maar bij de HCC.

    Kortom, hoe vervelend ik het ook vind, helpen kan ik je hier niet. Net als ik, ben zelf ook lid, meot je voor dit soort zaken zijn bij www.hcc.nl en kun je per mail contact opnemen met ledenservice@hcc.nl

    OK?

    mvrgroet Edmond

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.