Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Feedback Forum

Pluim voor duidelijkste ONDERWERPEN

Anoniem
PS
18 antwoorden
  • Wordt het geen tijd dat er jaarlijks of per kwartaal een pluim uigedeeld wordt aan die persoon die haar/zijn ONDERWERP zo duidelijk, kort en bondig formuleerde.
    Je komt regelmatig onderwerpen tegen waarvan je raden moet waar het bericht over zal gaan. Ach, een ideetje.
  • Onzin, punt.
  • Ondanks verschillende onderwerpen inderdaad niet echt uitblinken in helderheid, zie ik er niet zo veel in om duidelijke onderwerpen te belonen. Het forum is bedoeld om elkaar te helpen, het is geen wedstrijd wie het beste kan omschrijven wat zijn probleem is. Spreekt een titel je aan open je de thread, spreekt een titel je niet aan, laat je hem links liggen…
  • Als er al pluimen zouden worden uitgedeeld, dan maar aan de mensen die de problemen oplossen. Daar gaat in sommige gevallen (oa hijack-logs) best veel vrije tijd in zitten en meer dan een dankjewel krijgen ze er niet voor (als dat er al af kan).

    Als je hulp komt zoeken, is het leesbaar/duidelijk stellen van je vraag een randvoorwaarde en niet iets waarmee je prijzen kan winnen.
  • [quote:cf01304efb="PS"]Als er al pluimen zouden worden uitgedeeld, dan maar aan de mensen die de problemen oplossen. Daar gaat in sommige gevallen (oa hijack-logs) best veel vrije tijd in zitten en meer dan een dankjewel krijgen ze er niet voor (als dat er al af kan).

    Als je hulp komt zoeken, is het leesbaar/duidelijk stellen van je vraag een randvoorwaarde en niet iets waarmee je prijzen kan winnen.[/quote:cf01304efb]100% eens. Persoon A heeft een probleem, dan moet persoon A ook maar zorgen dat B t/m Z het probleem begrijpen.

    Een rang als "Helper van de maand" lijkt me dan wel weer leuk. Is nog wel eenvoudig te regelen ook: De moderators nomineren elke maand iemand die naar hun mening in hun forum erg behulpzaam is geweest en daar kunnen de leden een week lang op stemmen in een poll. Vervolgens is het een kwestie van een speciale rang eraan hangen (dat kan Jeroen de Jager in het Adminpanel) en klaar is Kees.
  • Leuk idee. De moeite waard om eens verder over te brainstormen!
  • Het voorstel van Ger lijkt me idd een leuk idee, al denk ik dat een keer per maand wel erg vaak is. Zo'n heel grote community is dit ook weer niet. In zo'n geval gaat de glans van zo'n titel er een beetje af als je na een half jaar ofwel de zelfde personen wederom ziet langskomen of juist namen waarvan je je afvraagt waaraan die de nominatie te danken hebben. Een keer per kwartaal lijkt me een mooie tussenweg.
  • [quote:a12edb7450="PS"]Het voorstel van Ger lijkt me idd een leuk idee, al denk ik dat een keer per maand wel erg vaak is. Zo'n heel grote community is dit ook weer niet. In zo'n geval gaat de glans van zo'n titel er een beetje af als je na een half jaar ofwel de zelfde personen wederom ziet langskomen of juist namen waarvan je je afvraagt waaraan die de nominatie te danken hebben. Een keer per kwartaal lijkt me een mooie tussenweg.[/quote:a12edb7450]

    Tussenweg zou dus zijn eens in de 2 maanden ;)
    En misschien een klein prijsje die CT! zo vaak als gadgets opgestuurd krijgt van de verschillende leveranciers?
  • Ik weet niet of ze gadgets en andere dure aparatuur ook mogen houden, lijkt me niet vreemd als de fabrikant ze alleen in bruikleen geeft. :wink: Maar een klein prijsje gesponsort door C!T zou idd wel leuk zijn.
  • leuk idee om een een 'helper van de maand' te doen. Ik denk dat het aantal 'helpers' inderdaad alleen beperkt is die in aanmerking komen.
    Al moet ik zeggen dat ik alleen in bepaalde delen van het forum kom, dus wellicht is in andere gedeeltes het aantal regelmatige helpers wel groter.

    Misschien is het een idee om bepaalde personen die hier veel tijd insteken en vaak hulp bieden een aparte status te geven?
    Ik geef even een voorbeeld: Obiwankenobi die hier jaren lang heel veel tijd heeft besteed en veel mensen heeft geholpen zou wat mij betreft een aparte status verdienen (permanent). Andere personen zoals Gerben en Vandread hebben inmiddels een moderator-status maar niet voor iedereen is daar plaats voor (en wellicht ook niet geschikt).

    Het gadget idee is voor mij niet echt van belang, ik post hier omdat ik het leuk vind en hoef er verder niets mee te 'verdienen'. Op deze wijze hou ik mijn eigen kennis een beetje op peil en help anderen daar waar ik kan.
  • [quote:3463e7bad1="Jeroen de Jager"]Leuk idee. De moeite waard om eens verder over te brainstormen![/quote:3463e7bad1]wordt weinig over 'gebrainstormt' verder ;-)
  • Ik vind dat een duidelijke vraagstelling sterk bijdraagt aan de leesbaarheid en bruikbaarheid van een forum. De mensen die bruikbare hulp aanbieden vind ik nog belangrijker.
  • Mensen met een duidelijke topicstart krijgen vaak al snel een beloning en dat is een goed antwoord! Helaas niet altijd maar dat zal dan eerder komen doordat mensen het echt niet weten.
    Een heldere vraag al dan niet moeilijk zal mensen altijd sneller tot antwoorden doen neigen dan een vraag waar je niets van snapt doordat er geen leestekens of zinsbouw word gebruikt.

    Verde niet echt een nuttige topickick maar Henk heeft zeker een punt wat mij tot dit postje bracht ;)
  • "De vraag stellen is haar beantwoorden." Daar zit wel wat in.
  • Er bestaat dacht ik forumsoftware waarbij iedere lezer voor elk bericht dat hij leest een cijfer kan geven. Ook kan daarbij telkens automatisch worden aangegeven welke scores alle deelnemers hebben.

    Daarbij kan per deelnemer een aparte score worden aangegeven voor aantal berichten, een gemiddelde score voor gestelde vragen en een gemiddelde score voor gegeven antwoorden en een samengestelde totaalscore volgens een wegingsformule van scores.

    Mensen die de scores blijken te saboteren, kunnen worden uitgesloten van scoren.

    Ik denk dat een dergelijk score-systeem de kwaliteit van een forum verder kan verhogen. Ik heb trouwens veel waardering voor dit forum.
  • Bij Tweakers.net is er een moderator mogelijkheid. Daarbij kan men aangeven of een post iets toevoegd of niet en de waarde er van op een schaal van -1 tot +2.
    Mooi systeem :wink:
    Echter dat gaat te ver voor hier denk ik, daarvoor is het aantal gebruikers ook te klein. Bij Tweakers zijn er per topic zeker wel 20 moderators (waaronder ik zelf), dat ga je hier nooit redden.
  • Dat is toch alleen op de frontpage? Iets waar echt waarde word gehecht aan aanvullende reacties om het boeiend te houden. Niet echt een forum feature dus.
  • klopt, is ook alleen frontpage, is niet op het forum.
    Maar het idee is wel een beetje hetzelfde.
    Ik vind ook niet dat dat hier moet worden geintroduceerd hoor, ging mij alleen even om de discussie om een voorbeeld aan te halen van een moderatiesysteem :wink:

    Is ook meer een toevoeging aan het idee van onder andere PS om 'goede' antwoorden te belonen, en niet zozeer een goed helder gestelde vraag door een topic starter.
    Ook denk ik dat niet elke TS een helder probleem kan beschrijven, vaak omdat de kennis ontbreekt en men niet zo goed weet waar aan te vangen of hoe het te beschrijven. Een aantal gerichte vragen door de 'helpers' brengt daar vaak al snel verandering in.

    Neemt niet weg dat ik het idee van een aparte status voor kwaliteitsposters en mensen die veel tijd in dit forum steken nog steeds zou aanbevelen. Op veel fora zie je dat. Dat geeft ook richting zogenaamde 'noobs' een beetje de verhoudingen weer van diverse antwoorden op hun probleem. Nu hebben alleen de moderators echt een aparte status, de rest wordt gewoon gerangschikt naar het aantal posts (waar veel bagger bij kan zitten). Naast het feit dat dit ook een soort van blijk van waardering geeft aan deze posters, zonder dat ze daarbij naast hun schoenen gaan lopen.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.