Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Feedback Forum

Duidelijkheid in onderwerptekst

None
23 antwoorden
  • Misschien is het een beetje een open deur opentrappen, en het is verder de vraag tot hoeveel forumleden dit doordringt, maar ik doe toch een poging.

    Waar het me om gaat, is dat er zo vaak postings zijn met als onderwerp enkel "Help" of iets van die strekking. Tja, dat help lijkt me nogal logisch, dat zijn ze allemaal, maar is het teveel gevraagd om daar iets duidelijker te zijn, en direct aan te geven waar het om gaat? Juist vanwege het vrij grote aantal inzendingen lijkt me dit toch wel handig. Anders kun je net zo goed die subjectregel helemaal leeg laten.

    Jan de Boer
  • Ja, in de FAQ staat dit overigens al beschreven. Het zijn dan ook vaak de nieuwe leden die dit doen.
  • Helemaal mee eens: ik ben ook voor een beleid dat topics met een onduidelijke titel meteen worden gesloten. Wij als mods kunnen er ook niet aan beginnen om al die titels aan te gaan passen (ik doe het wel eens, maar toch…). Ik begrijp het trouwens ook niet, als je wilt dat men jouw topic leest en dat je serieus wordt genomen bedenk je toch een duidelijke titel? :-?
  • Ik sluit me aan bij de woorden van Surfdude!
  • [quote:ecd798c88f="Red Dragon"]Ik sluit me aan bij de woorden van Surfdude![/quote:ecd798c88f]
    Toevoeging: onduidelijk titels kunnen ook gewoon in het foute posts stoute users blabla topic worden gepost. Als daar verwijzingen worden gezet is het zo gefixt.
  • ik vindt dat er ook wat strenger opgetreden moet worden tegen zulk soort dingen…

    het is voor ''ons'' de gebruiker, erg onduidelijk…

    ik zou er echt geen problemen mee hebben dat er wat harder opgetreden wordt tegen vragen die dingen vragen die ze zelf ook kunnen zoeken en vinden (het is een forum toch, geen helpdesk)

    daarnaast moeten de FAQ draden wat uitgebreider gemaakt worden, zodat de beginners er al hun antwoorden uitkunnen halen, neem bijv. de FAQ van Slash en draakje, perfect opgezet, goeie layout, en duidelijk voor iedereen…

    ook moeten de FAQ's imho wat meer opvallen tov de rest van de threads… het enige verschil is het icoontje ervoor, maar daar lees je zo overheen… ander kleurtje ofzo, zal een heleboel verschil maken..

    ik vindt dat Red dragon goeie zaken doet in videokaarten forum, bullshit draadjes direct dicht, vragen die in de FAQ te vinden zijn direct dicht…

    want wat krijg je anders, users die er toch in gaan posten, en de draad onnodig hoog houden in de lijst…

    hang zelf een heleboel rond op moederborden forum, en de FAQ van BA is wel goed, echter kun je er ook wat uitgebreider op sommige dingen ingaan: moederborden reviews, koeler reviews etc…..

    vindt dat er bijvoorbeeld vaak gevraagd wordt ''wat is de beste koeler hiervoor'' ''wat is het beste moederbord'' etc….
  • Goede Feedback turbulence. Je zou je vragen nog wat kracht bij kunnen zetten door een PB te sturen naar de betreffende mods. Verder geldt dus altijd dat wanneer je een concrete actie wilt zien je in het eerder genoemde topic kunt posten.
  • vindt het alleen jammer… er zijn 2 mods voor bijv. het moederborden, cpu forum; jeroen de jager en egslim…

    jeroen zie ik daar echt nooit, maar dan ook nooit…

    Eijldert, (hoop dat ik het goed doe) heeft laatst draadje geopend; poll ivm wat voor processor je hebt, niks mis mee verder, echter gaat het nu al dagen, bijna een week al denk ik alleen maar over of DELL nu wel of niet AMD processors in hun computers levert. maakt mij verder niet uit, echter snap ik dan niet dat er dan ingegrepen wordt door de mod zelf…. om het nog erger te maken wakkert hij het vraagstuk alleen maar aan, door weer om bevestiging te vragen….

    zoals ik al zei, is het geen probleem, echter hebben imho zulke vraagstukken geen nut, en om er daar zo diep op in te gaan….

    klaar, er wordt 2x door dell gezegt dat er geen AMD in wordt gezet, point…. maar dan wordt er ellenlang over door gezeurd dat er wel een AMD inzit…

    zoals ik al zei, Red dragon doet het daarin stukken beter… onzin of Offtopic, geen gezeur slot erop…

    maar goed, wie ben ik daarnaast om een Mod op zijn taken te wijzen? ik neem aan dat jullie ook wel eens verder komen als jullie eigen forum onderdelen toch? als je zoiets ziet, zeg je er dan wat van? om toch een beetje orde te houden op het forum, of denk je van f*ck it, niet mijn onderdeel, dus ook niet mijn probleem?
  • Ik kom wel in andere forum's dan die ik in beheer heb maar ik ga me niet bemoeien met een ander forum waar een andere mod het beheer heeft (tenzij het erg uit de hand loopt ivm SPAM e.d.)
    In een forum waar zo goed als nooit de dienst doende mod langskomt zet ik uiteraard wel het nodige slotje e.d.

    Als je wilt dat het beleid van een Mod veranderd dan doe je er verstandig aan om hem een berichtje te sturen. Opbouwende kritiek is altijd welkom. 8)
  • Ik sluit me bij Red Dragon aan. Met de aanpassing dat je waar hij zegt "anders dan mijn eigen forum" moet lezen als "een forum" :).
  • Ik vind dat we niet meteen berichten van 'beginnende' forummers moeten dichtgooien als ze zich niet aan de regels houden. Even aanpassen en een pb of een melding in hun bericht is voldoende. We moeten beginnende gebruikers niet afschrikken. Dit forum is niet alleen voor de oude rotten maar voor iedereen.

    Over de kritiek op de mods, ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik zie een mod niet als discussieleider op het forum maar als een bewaker van grenzen
    egels die op het forum gelden. Om meteen een hand in eigen boezem te steken, dat zou ik veel beter en vaker kunnen doen. Mij ontbreekt alleen de tijd om veel energie in het forum te steken. Het blaadje gaat voor, dat is nu eenmaal zo en ik denk dat iedereen dat prima begrijpt. Hetzelfde geldt voor Eildert, hij moet ook zijn artikelen op tijd klaar hebben. We gaan dus kijken of er uitbreiding van het mod-bestand nodig is. Suggesties kun je me mailen naar: jeroen.de.jager@computertotaal.nl. In eerste instantie gaan we dit met de huidige mods bespreken.
  • [quote:4a704a9364="Jeroen de Jager"]Ik vind dat we niet meteen berichten van 'beginnende' forummers moeten dichtgooien als ze zich niet aan de regels houden. Even aanpassen en een pb of een melding in hun bericht is voldoende. We moeten beginnende gebruikers niet afschrikken. Dit forum is niet alleen voor de oude rotten maar voor iedereen.[/quote:4a704a9364]
    Maar ieder weldenkend persoon kan toch bedenken dat je duidelijke titels moet gebruiken? Dit staat bovendien in de FAQ…
  • [quote:13b8f52193="Jeroen de Jager"]Ik vind dat we niet meteen berichten van 'beginnende' forummers moeten dichtgooien als ze zich niet aan de regels houden. Even aanpassen en een pb of een melding in hun bericht is voldoende. We moeten beginnende gebruikers niet afschrikken. Dit forum is niet alleen voor de oude rotten maar voor iedereen.
    [/quote:13b8f52193]

    hier ben ik het wel mee eens. Het dichtgooien van een topic vanwege een brakke titel lijkt me wat overdreven en zal nieuwe gebruikers misschien wel wegjagen.

    Je hoopt dat nieuwe users eerst de FAQ doorlezen en een beetje rondneuzen alvorens te posten om wat gevoel voor forum-etiquette te krijgen. Maar ik denk dat de praktijk nou eenmaal is dat ook mensen zonder ervaring met fora hier beginnen te posten. En dan lijkt me corrigeren dmv. een titelchange + pb constructiever dan topics te gaan sluiten.

    Indien een user echter herhaaldelijk slechte topictitels blijft gebruiken lijkt het me wel logisch het topic te sluiten, met een mededeling van de mod dat hij of zij het opnieuw mag proberen in een nieuw topic met duidelijke titel en duidelijke probleemstelling.
  • Je zou ook de "Welkomst-email" met daarin de activatielink wat kunnen aanpassen en daarin wat korte info opnemen over: titel van een bericht, spam etc etc. Dus alleen de echt dringende zaken die ergernis veroorzaken en extra mod-activiteit vereisen.
    Of het gelezen wordt is natuurlijk de vraag maar dat mailtje wordt toch verstuurd, dan kun je er net zo goed wat zinnigs in zetten.

    Zelf heb ik er de "huisregels" in staan en dat als je niet binnen 7 dagen je account activeert, het account gedelete wordt en ook dat accounts waarin niet binnen drie maanden iets gepost wordt, worden gedelete.

    Loex
  • [quote:be74b0af7b="Jeroen de Jager"]Ik vind dat we niet meteen berichten van 'beginnende' forummers moeten dichtgooien als ze zich niet aan de regels houden. Even aanpassen en een pb of een melding in hun bericht is voldoende. We moeten beginnende gebruikers niet afschrikken. Dit forum is niet alleen voor de oude rotten maar voor iedereen.[/quote:be74b0af7b]

    jawel, maar neem nou als ideaal voorbeeld het videokaarten forum…. hoevaak je daar wel niet posts hebt, van ''TV out werkt niet help!!'' ''Tv out op geforce hoe instellen??''

    goed, een paar keer oke, maar hoe vaak komt dit wel niet voor???? tig keren, heb er persoonlijk geen problemen mee dat er dan een slotje op komt… de FAQ lezen is echt niet zo'n grote moeite, en daarnaast een beetje eigen inbreng is ook wel aannemelijk…

    het is in mijn ogen een forum, geen helpdesk waar je naar toe belt met: ''help, weet niet hoe het moet, leg me alles uit'' … ik ben echt niet te min om te helpen, en ik wil echt graag mn kennis delen met anderen, en kennis opnemen van anderen, echter vindt ik het persoonlijk verspilde tijd aan mensen die zelf niet eens de moeite nemen om even de FAQ door te lezen…

    onder het mom van ''ach laat ik daar maar posten, hoef ik zelf ook niet te zoeken''

    hoevaak zie ik niet een draadje, waar wat gevraagd wordt, en als ik dan een paar woorden invoer in google heb ik het antwoord kant en klaar voor me liggen…. snap dan niet dat ze zelf even de moeite nemen om zelf ook te zoeken….

    [quote:be74b0af7b="Jeroen de Jager"]Over de kritiek op de mods, ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik zie een mod niet als discussieleider op het forum maar als een bewaker van grenzen
    egels die op het forum gelden. Om meteen een hand in eigen boezem te steken, dat zou ik veel beter en vaker kunnen doen. Mij ontbreekt alleen de tijd om veel energie in het forum te steken. Het blaadje gaat voor, dat is nu eenmaal zo en ik denk dat iedereen dat prima begrijpt. Hetzelfde geldt voor Eildert, hij moet ook zijn artikelen op tijd klaar hebben. We gaan dus kijken of er uitbreiding van het mod-bestand nodig is. Suggesties kun je me mailen naar: jeroen.de.jager@computertotaal.nl. In eerste instantie gaan we dit met de huidige mods bespreken.[/quote:be74b0af7b]

    tuurlijk neem ik het je ook niet kwalijk, was ook niet persoonlijk bedoeld, echter zit ik de meeste tijd in moederborden forum, en daar zie ik je haast nooit, zodoende dat jouw naam als eerste in mij opkwam :wink:

    snap ook wel dat jullie hoofddoel het blad is, en dat je daarom niet altijd hier kan zijn….
  • Ik wil even zeggen dat ik de taak van een mod niet alleen als "controller" zie. Red Dragon is gewoon zeer goed bezig en daardoor krijg je zeker een levendiger forum en kan een newbie van de 1 op de andere dag alles over videokaarten uitleggen aan een leek for example. Ik ben zeg maar een doorsnee computergebruiker, en van zo iemand als Egslim leer je toch xtra dingen. Dan kijk je toch ff wat vaker of hij nog iets gepost hebt.
  • [quote:05249f62bc="diniz"]Ik wil even zeggen dat ik de taak van een mod niet alleen als "controller" zie….<snip>…en van zo iemand als Egslim leer je toch xtra dingen. Dan kijk je toch ff wat vaker of hij nog iets gepost hebt.[/quote:05249f62bc]

    Dat een mod ook nog wat extra's kan bieden vind ik natuurlijk mooi meegenomen, ik zie de primaire taak van een mod toch echt alleen het in goede banen leiden van het forum. Maar goed, meningen kunnen verschillen.. :D

    Helaas doen mensen, wij allemaal, regelmatig dingen die we van 'weldenkende' mensen niet mogen verwachten. Ook lezen is vaak een zwak punt. Daarom denk ik dat het niet voldoende is om aan het begin een mail te sturen met de 'huisregels' en die huisregels op het forum te hebben staan. We moeten forumgebruikers er actief op wijzen. Laat dit forum alsjeblieft geen politiestaat worden. Zware en bewuste overtredingen worden door ons hard aangepakt maar laten we het daarbij houden. Topics met een onduidelijk onderwerp of misschien van luie en onwetende forumgebruikers moeten we dus niet zomaar dichtgooien. Je bereikt veel meer door iemand even te helpen herinneren hoe het ook kan. Ik ben het dus met mephi eens.
  • Ik ben het helemaal met Jeroen de Jager eens!

    Een forum is een open discussie plaats, uitermate geschikt om een beroep te doen op de deskundigheid van anderen middels (duidelijke) vragen en biedt tevens ruimte voor enige humor en minder relevante zaken op z'n tijd.

    Ik begin de laatste tijd sterk de indruk te krijgen dat een aantal leden met de status "ouwe rot" op een nogal autoritaire toon om het minste geringste een slotje verzoeken of een belerend antwoord op een vraag van een onwetende "poster" geven.
  • Aan de andere kant; een forum heeft, als "online" gemeenschap, ook normen en (soms) ongeschreven wetten.

    Zodra je als nieuwkomer niet even de moeite neemt om even rond te kijken hoe het er aan toe gaat of de zoekfunctie te gebruiken dan heb je kans dat er oude rotten een beetje gaan brommen….

    grtzz

    t.
  • [quote:f0eb2bc952=".:ToBee:."]Ik ben het helemaal met Jeroen de Jager eens!

    Een forum is een open discussie plaats, uitermate geschikt om een beroep te doen op de deskundigheid van anderen middels (duidelijke) vragen en biedt tevens ruimte voor enige humor en minder relevante zaken op z'n tijd.[/quote:f0eb2bc952]

    jawel, en daar ben ik het ook 100% over met je eens, echter zijn er personen die niet precies weten wat de regels zijn, en daar ook geen acht van nemen, en overal maar klakkeloos beginnen te posten… oude draden bijvoorbeeld omhoog halen, posts in alle draden die er zijn openen. Nu kun je natuurlijk niet alles weten, en ook niet weten hoe het er aan toe gaat op dit forum, echter kun je wel even de tijd nemen om de regels te lezen, je gaat toch ook niet voetballen als je niet weet wat buitenspel is??? :wink:

    [quote:f0eb2bc952=".:ToBee:."]Ik begin de laatste tijd sterk de indruk te krijgen dat een aantal leden met de status "ouwe rot" op een nogal autoritaire toon om het minste geringste een slotje verzoeken of een belerend antwoord op een vraag van een onwetende "poster" geven.[/quote:f0eb2bc952]

    meestal is er wel een gegronde reden om te vragen om een slotje, heb nog niet vaak gezien dat er werdt gezeurd om een slotje als er geen aanleiding voor was. daarnaast is het dan nog aan de mods om te beslissen of een slotje nodig is of niet…

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.