Vraag & Antwoord

Feedback Forum

Forum te druk?!?

Anoniem
None
46 antwoorden
  • Ik ben nu al ongeveer 1.5 jaar van et forum hier, en heb der ook erg veel hulp van gehad. Maar de laatste tijd begint het mij op te vallen dat vooral in sommige gedeeltes heel erg veel nieuwe topics geopent worden.

    Ik lees de naam van et topic (die normaal al iets moet zeggen) maar bij sommige lees je iets van, (voorbeeld) "rot pc" of "hij doet et nie". Dit komt bij mij nogal irriterend over. Ook openen sommige mensen topics die door een andere lid beantwoord worden met een link naar een andere (al ouder) topic. Dit is ook gewoon zinloos. Zo merk je ook dat sommige FAQ's ook nog steeds niet gelezen worden. En de zoekfunctie, sommige leden weten niet eens es dat ie er is :( . Zo word ook het overzicht van de topics nogal rommelig.

    Ik zelf kom steeds minder op het forum door verschillende reden, waaronder het hierboven beschreven. Ik weet niet of meer mensen dit hebben, maar het word hier nogal druk de laatste tijd :wink:
  • sjah ik ben nu al de hackert doordat ik er wat van zeg ….

    en tuurlijk ik ben niet 1 van de vriendelijkste … 8)

    daarvoor ben ik hiero ook niet, om aardig gevonden te worden … ik ben hiero om te leren en te laten leren …
    maar na de zoveelste avi die niet verwijdert kan worden, de zoveelste spyware of defragmentatie vraag, hoeft het van mij ook nie meer …

    nog even gaan we bloedserieus uitleggen hoe je het aanknopje inmoet gaan drukken …

    ik kwam op dit forum omdat ze naar mijn mening hiero de beste mengeling van beginnersweb en got hadden …
    nu lijkt het me iets teveel beginnersweb, maar dan met een grote bek als het antwoord de ( nieuweling) ts niet zind …

    en inmiddels zit ik steeds vaker op andere fora omdat het hiero baggertje wordt/is ( naar mijn mening ) dan kan ik net zo goed op beginnersweb blijven, daar hebben zeniet voor nix een wat soepeler hantering van de regels … als dat hiero ook gebeurt is mijn noodzaak weg …

    een tijd terug liep ik best nog op got te schelden dat er topics wel erg snel werden gesloten, inmiddels ben ik daar helemaal van teruggekomen.. want ik zie hier nu wat er gebeurt als ze niet snel worden gesloten … Met dank aan de gemiddelde triesteling die te belazerd is om de faq te lezen …


    het gebeurt me wel eens dat er 6 topics op rij staan die door de faq ende search opgelost kunnen worden … sjah moet je dan …. :evil:
  • Je (en ook Foxie want die is me net voor) hebt gelijk wat de titels betreft: ik erger me er ook wel eens aan dat die alles behalve duidelijk zijn, dat je ze eerst moet openen om dan vb te zien dat je er niets op kan antwoorden. Is de titel duidelijker, dan hoef je ze soms niet eens te openen.
    Naar mijn idee zou hier wel wat meer op gereageerd worden.

    En ach ja, de Faq en search: 't klopt wel wat je zegt, maar soms heb ik ook problemen met de search (zoals iedereen?): je zit je al af te vragen welke woorden je er best in zou zetten als je iets bepaalds wil openen en eenmaal dat gedaan, krijg je zòveel topics dat je er bijna in verdrinkt. Wat ik vb. mis is de keuze alleen in de titels te zoeken. Zouden jullie dit ook niet handiger vinden?
    Ja, en de menselijke gemakzucht waar we allen aan onderhevig zijn: als ik een vraag plaats ben ik van al dat ellendig zoeken af…

    Niet goed te keuren, maar ik bezondig er mij ook wel eens aan.

    Vraagje hierbij: een veertien dagen geleden postte er iemand een antwoord op weet-ik-welke-vraag en die vermeldde een link naar een ander Nederlandstalig forum. Na de reset van een image ben ik die link kwijt. Maar hoe zoek je in godsnaam een link in een topic? (en zeg niet dat het makkelijk is, anders word ik :oops: )
  • Heren,

    Heren toch :) Mooi jullie kritieken te lezen. Zitten wel een paar rake zaken tussen al vind ik niet alles terecht. Hoe dan ook zou ik het willen omdraaien, vanuit jullie kritiek of verbeterpunten, wat is er dan mogelijk om het Forum beter te maken? Welke ideeen hebben jullie?

    En dan nog iets. Niet om jullie het gras onder de voeten weg te maaien, maar vergeet niet dat de indrukken die jullie hebben alleen van jullie zijn. Gebruik de zoekfunctie eens om die te onderbouwen. Is het nu werkelijk zo dat het Forum verandert of dat jullie veranderen, of jullie voorkeuren, of omdat het warmer is dan 25 graden… Ik bedoel, probeer ook eens door je eigen gevoelens heen te prikken en te kijken of die nu echt zijn. Is het werkelijk zo dat er steeds meer beginners op het Forum komen en zoja, want ik zie daar geen probleem in, is dat dan ook hinderlijk.

    Een hele praktische tot slot, niets is er op tegen dat 'gevorderden' alleen de lastigere problemen oplossen. Laat de gemakkelijkere vragen open voor de mensen die op dat niveau antwoorden (kunnen). Dus pik je eigen krenten uit de forum-pap.

    Hoor het graag! groetjes Edmond

    PS. Ik vind "Forum te druk?!?" nou niet echt een briljant-de-lading-dekkende-titel voor de topic die hier begonnen is!!! Zie, zo moeilijk is dat nou :lol:
  • Et is ook zeker niet slecht als er meer nieuwe leden komen, ook de nieuwelingen moet leren :)
    Maar sommige zijn iets te gemakzuchtig. Ik noem een voorbeeld:
    Hoeveel topics zijn er al niet voorbij gekomen in het moederbord forum:
    Help! mijn 1800+ loopt op 1150mhz :-? Dit staat:
    1: in de faq
    2: ondertussen met de zoekfunctie ook al 100x op te lossen.

    Dit is ook nog een voorbeeld:

    http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=96101

    Ik pak de zoekfunctie, typ celeron in, en kom het volgende tegen op de 1e blz:

    http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=93268&highlight;=celeron

    Misschien een idee om iets strenger op te stellen tov vragen die letterlijk in de faq staan en daar meteen een slotje op te gooien. (Red dragon doet dit goed vind ik)

    http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=95888 (ik bedoel maar :wink: )

    EDIT: jah oke, maar daar komt het ondertussen wel op neer. Et was erg geweest als ik hem: Dit vind ik (ofzo) had genaamd. Kon op het moment niet echt een betere titel verzinnen :P
  • http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=96108 Ik bedoel, wat is effectief hier de bijdrage van FoxieR? Als ik zo het Forum zou afstruinen zou ik ook behoorlijk frustro worden. Niets ten nadele van hem maar ik vind dat gewoon niet slim. Stoort een post je omdat je die al tig maal gezien hebt, dan antwoord je gewoon niet. Maar om dan alleen een 6 regelsig onderwijzendverhaaltje te plaatsen, ik zie er geen voordeel voor mezelf in dat te doen. En dan ben ik nogwel Mod :)

    Ga nu je andere linkjes bekijken. Maar nogmaals, kom met verbetervoorstellen daar hebben we iets aan.

    Vragen sluiten die in de FAQ staan. Tsja, ten eerste kom ik er al niet aan toe de Windows FAQ goed van de grond te krijgen. Ten tweede, je zou dan echt heel alert alle vragen moeten checken en hier 24/7/365 moeten rondhangen. Dus ofschoon het beter kan vind ik dit alleen een te beperkte oplossing.

    groetjes Edmond
  • ff de edit bovenaan dit keer :

    nah daar heb je ook weer helemaal gelijk in edmond… maar das weer dat rooie waasje van me … juist omdat iemand als senior hier al een tijd zit en dus bergen van dat soort topics voorbij heeft zien gaan, gaat het hiero kriebelen … op zich net zo fout, misschien nog wel fouter, omdat je eigenlijk wel beter zou moeten weten … maar toch …

    en ergens nu ik eraan denk, ben ik ook wel iemand die best wel off topic kan doorjammeren… en das ook weer fout… maar het is ook net alsof andermans 'fouten' erger zijn dan je eigen … : oops:


    natuurlijk is het ook gewoon onze perceptie van dingen … en zeker in mijn geval is dat erg onderhevig aan temp wisselingen, daarom heb ik ook airco hehe

    het is ook helemaal geen probleem dat er beginners zijn/komen … juist niet … maar soms is het net van ik ben nieuw dus ik HOEF de faq niet te lezen … en als er iemand wat van zegt, zal ik eens even laten zien dat ik erg stoer ben achter pappies pctje

    ik kan hem ff nie zo snel vinden, maar ik heb wel eens in een topic van een nieuweling gelezen .. ja maar ik had geen zin om de faq te lezen … :evil: … alla denk je dan, maar 4 dagen later stond tie nog open …

    en wat passer zegt van de searxch klopt ook helemaal … maar denk ik dan : als IK het op de eerste 2 bladzijdes kan vinden ( meer dan 3 blz bladeren doe ik echt alleen als ik iets erg graag wil vinden) waarom dan de TS niet …

    en ik snap ook wel dat als je nieuw bent , je dusniet weet dat er een maand terug al zo'n topic was … maar soms zie je dezelfde vraag die 3 topics naar beneden is opgelost …

    en ik snap dan ook wel dat sommige nieuwelingen denken van waarom gaat me topic steeds op slot en ook zeker dat dat nieuwe zieltjes zal gaan kosten, maar dat zegt dan toch juist wat van het gebrek aan inzet.. wel een oplossing aangedragen willen hebben, maar niet ff het noodzakelijke doen … ik denk als daar meer op gehamerd wordt, dat je dan toch uiteindelijk met mensen hiero zit, die wel wat willen doen qua inzet …

    mijn conclusie:
    Ik vind persoonlijk dat er meer op zoeken en faq gehamerd moet worden, en minder op illegaliteiten ( al is dat nu in verhouding met een half jaar terug al best heel soepel geworden, toch? )

    misschien is het wel een id inderdaad om de topics waarvoor ik me te goed voel aan de 'minder bedeelden ' over te laten … lol

    nah ik heb geen topics waarvoor ik me te goed voel, alleen de topics die met google en faq opgelost kunnen worden, dan komt dat rooie waasje weer :wink:
  • Ik heb ook al een keer een topic geopend over dat de faq's gewoon niet gelezen werden. Hier zijn o.a. heel wat verbeteringen aangedragen door verschillende leden. Maar heb er nog niet heel erg veel van gezien.

    http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=88347&highlight;=faq

    En ik vind dat de zoekfunctie ook een beetje staat "weggestopt" daarboven tussen de rest van de……

    Misschien een idee om een compleet apart forum gedeelte erbij te maken en daar alle faq's nog een keer in te zetten. (dat natuurlijk ook helemaal bovenin de hoofdpagina van het forum staat, met als titel: (voorbeeld :wink: ) Klik hier voor het snelste antwoord op u vraag. Dan willen de mensen wel lezen :D
  • We schrijven 1986. Een donkere vrijdagavond in december. Ik heb zojuist mijn eerste zelfbetaalde pc de studentenkamer in Groningen ingesleept. Highscreen 486 met verwisselbare harddisk. Bij iedere Vobis-pc werd een sleutel geleverd waarmee je de slede van deharddisk kon openschroeven en dan eruit trekken. Ik had de hele avond fun tot ik rond 22 uur die slede er wel eens uit wilde krijgen. Dat lukte. Daarna er weer in. Dat lukte niet. Slotje was niet goed. Paniek. Zweet. Mijn nieuwe pc!!! Ik zag mezelf al zaterdag dat ding achterop de fiets…. Tot rond middernacht mijn lief uit haar avonddienst komt en met een breinaald dat slotje forceert en de harddisk goed op zijn plaats drukt… Probleem opgelost.

    Denken jullie dat ik in dat geval een FAQ was gaan lezen? Een zoekfunctie was gaan hanteren? Ik zou niet eens weten wat een FAQ is. Ik zou niet weten op welke termen ik zou moeten zoek. Ik ben al zo ten einde raad dat ik alleen maar wil huilen, gillen, bidden tot Onze Lieve Heer dat iemand die pc herstelt.

    Zo ongeveer moet je denk ik die 'newbies' zien die hier het Forum bezoeken. Laten we die mensen nu gewoon vooreerst met hun probleem helpen, soms een beetje sturen richting FAQ of Zoekfunctie, maar meer ook niet. Slotjes op iedere post die al eens geweest is vind ik ook helemaal not done bij nieuwe forummers, dat vind ik juist dingen die je zou kunnen overwegen bij mensen met 100 posts en meer op hun naam. Die zouden de mores moeten weten. Het is een illusie te denken dat een FAQ er is voor nieuwe mensen.

    groetjes Ed
  • Dat ben ik met je eens hoor. Ik probeer meestal het probleem eerst uit te leggen, en daarna gewoon nog netjes een verwijzing naar de faq te geven. Maar zoals je zelf ook al zegt, van een medior en hoger mag je verw88 dat ze ondertussen weten wat een faq/zoekfunctie is. Als ik op dit moment een GROOT probleem heb met mijn pc, zal ik echt niet hier meteen een thread opengooien. Als een andere "ouwe rot" dit wel zou doen heeft ie ergens toch wat fout gedaan bij het oplossen van problemen.
    Ik ben 15 (bijna 16) en ik heb minder ervaring als de meeste andere hier, maar ik wil ervaring opdoen. Duz ik wil mezelf eigenlijk helemaal nog geen ouwe rot noemen. Maar bij sommigen is het: YES, IK ZIT AAN MIJN 1000ste post. (waarvan er dan 800 zijn die eigenlijk geen nut hebben gehad) En duz hebben te termen ouwe rot ed eigenlijk niks met het eigenlijke figuur te maken en kun je daar ook niemand op afrekenen.

    Sommige nieuwe leden hebben gewoon kei goede reacties, en die moeten we meer hebben :wink:
  • Edmond, je hebt gelijk, als iemand een probleem heeft, dan denkt ie niet van, laat ik ff de FAQ lezen of de search gebruiken, nee, direct de vraag plaatsen. Nu moet je zulke mensen direct doorsturen naar de faq/search. Als je geluk hebt, blijven die mensen hangen, waardoor ze nuttige info aan de medeforummers kunnen leveren en problemen oplossen.[quote:506cfd3797="Edmond"] Slotjes op iedere post die al eens geweest is vind ik ook helemaal not done bij nieuwe forummers,[/quote:506cfd3797] Niet helemaal notdone, zulke mensen moeten weten dát er een faq/search is. Die moet je (mij part) een standaardpm sturen dat er zoiets is, anders krijg je een behoorlijke drukte op het forum (wat nu al het geval is in gedeelte: Anders Hardware, OS Windows, Anders Software. Daar gaan de meeste topics al binnen 2 à 3 dagen van de eerste lijst, (die de meeste mensen alleen maar lezen, waaronder ik)

    Een logisch gevolg van dat de beginners op dit forum de FAQ niet lezen, is dat ze dingen posten die hier niet horen, dat werkt weer de irritatie op van medeforummers die dan standaar dkomen met het reply van: Lees de FAQ! dit mag hier niet!! Terecht, maar dat irriteert de 'ouwe rotten' wel natuurlijk, vandaar dat je dan ook topics krijgt zoals dit.

    ps. ik heb net iedereen hier ff gechekt op illegale topics, maar ik steek er toch met kop en schouder bovenuit :D

    [EDIT]
    [quote:506cfd3797]Sommige nieuwe leden hebben gewoon kei goede reacties, en die moeten we meer hebben[/quote:506cfd3797] Heb je gelijk aan, af en toe heb je sommige newbies met 5 posts en een verbazingwekkende vracht aan kennis. Jammer dat je die hier niet vaker ziet
  • Kijk, als we zo beginnen kunnen we net zo goed zeggen tegen iedereen
    zoek maar op www.google.nl , krijg je misschien nog meer antwoord dan dat je op dit forum gaat zitten zoeken :)
  • [quote:abab2ed9a5="Chrusher"]Kijk, als we zo beginnen kunnen we net zo goed zeggen tegen iedereen
    zoek maar op www.google.nl , krijg je misschien nog meer antwoord dan dat je op dit forum gaat zitten zoeken :)[/quote:abab2ed9a5]

    Dat ben ik niet met je eens. Het gaat mij er op een forum vooral om dat mensen ervaringen delen, (goede en slechte) zodat andere mensen deze ook weer kunnen gebruiken. Als er dan 10x hetzelfde onderwerp aan de beurt komt word het voor de mensen die de ervaring hebben en ook willen delen ook een beetje saai :wink:

    Et is net wat johnny zegt. De laatste tijd lees ik gewoon te topics door, maar beantwoord er nog maar enkelen. Daarom zei ik ook al, je kennis hangt niet van je aantal posts af :wink:
  • Als relatief jonge lid wil ik ook even mijn mening geven…

    Om forumvervuiling te voorkomen vind ik wel dat je wat meer topics moet sluiten (en evt verwijderen)… Er moet in ieder geval strenger worden beoordeeld of een topic mag blijven of niet. Je kan natuurlijk niet elk bericht met een vage titel of een vage omschrijving weggooien, maar als een nieuw lid gelijk iemand begint te beledigen, dan vind ik dat die in ieder geval gelijk van het forum moet worden geknikkerd…

    Eigenlijk zou je gewoon streng moeten zijn. Als je geen duidelijke omschrijving geeft van je probleem, dan krijg je geen hulp. Ik bedoel: ik zou nooit van een ander kunnen verw88 dat hij de oplossing heeft voor mijn probleem, als ik het niet duidelijk heb uitgelegd…

    Conclusie: Strenger optreden tegen forumvervuilers…

    En ik snap wel dat de moderator het te druk heeft om alle berichten te controleren, maar misschien is het een idee om bepaalde ouwe rotten ook rechten te geven om berichten te blokkeren of mensen te bannen??
    En dan bedoel ik niet zomaar elke ouwe rot…

    Misschien is het een idee om elke nieuwe topic eerst goed te laten keuren door de moderators/ouwe rotten?? Dat zal wel moeilijk worden, maar dan komt er geen (of in ieder geval minder) troep op het forum…

    Waarschijnlijk zal niet iedereen het eens zijn met me, maar dat merk ik dan nog wel…
  • [quote:686335d954="Capone"]En ik snap wel dat de moderator het te druk heeft om alle berichten te controleren, maar misschien is het een idee om bepaalde ouwe rotten ook rechten te geven om berichten te blokkeren of mensen te bannen??
    En dan bedoel ik niet zomaar elke ouwe rot[/quote:686335d954]
    Mag ik, mag ik, ik ben haast een ouwe rot. :wink:
    Maar even serieus, ik erger me ook aan weer dezelfde vraag, maar tegenwoordig antwoord ik maar niet meer in zo'n onderwerp.
    Want ik wordt vrij moe om steeds hetzelfde te moeten schrijven, lees de faq, gebruik de zoekfunctie.
    En Edmond, je heb gelijk dat nieuwelingen in paniek raken want de comp. doet het niet meer, en ik begrijp dat ze inderdaad dan gelijk antwoord willen.
    Maar als je 10 keer dezelfde vraag heb zitten beantwoorden dan begrijp je toch wel dat de "ouwe rotten" [b:686335d954]iets[/b:686335d954] geiriteerd raken.
    Daarom post ik tegenwoordig ook niet meer in alweer hetzelfde onderwerp, die laat ik inderdaad dan open voor iemand anders.
  • [quote:264b9d97e5="Passer"]. . . Vraagje hierbij: een veertien dagen geleden postte er iemand een antwoord op weet-ik-welke-vraag en die vermeldde een link naar een ander Nederlandstalig forum. Na de reset van een image ben ik die link kwijt. Maar hoe zoek je in godsnaam een link in een topic? (en zeg niet dat het makkelijk is, anders word ik :oops: )[/quote:264b9d97e5]Niet boos worden, maar het is toch gemakelijker dan je denkt. Normaliter blijft na aanklikken van een link inderdaad alleen maar "http://www.computertotaal.nl/" staan. Om achter de echte URL te komen klik je even rechts, en kiest de optie Openen in nieuw venster. Ik neem tenminste aan dat je dit bedoelt.

    Jan de Boer
  • [quote:b00800e7d3="J. de Boer"]Ik neem tenminste aan dat je dit bedoelt[/quote:b00800e7d3]
    Helaas, je heb het niet goed begrepen.
    [quote:b00800e7d3="Passer"]Vraagje hierbij: een veertien dagen geleden [b:b00800e7d3]postte er iemand een antwoord [/b:b00800e7d3]op weet-ik-welke-vraag en die vermeldde een link naar een ander Nederlandstalig forum. Na de reset van een image ben ik die link kwijt. [b:b00800e7d3]Maar hoe zoek je in godsnaam een link in een topic?[/b:b00800e7d3] (en zeg niet dat het makkelijk is, anders word ik.[/quote:b00800e7d3]
    Met andere woorden, er is antwoord gegeven op een vraag en ook een link gepost in dat antwoord.
    Nou is Passer op zoek naar die link, alleen hij weet niet meer wat de vraag of onderwerp meer was, dus ga dan maar is zoeken.
    Passer, gewoon alle post van de laatste 14 dagen afgaan dat vind je te lastig :wink:
  • [quote:265efc74b0="De huismeester"]Daarom post ik tegenwoordig ook niet meer in alweer hetzelfde onderwerp, die laat ik inderdaad dan open voor iemand anders.[/quote:265efc74b0]En [b:265efc74b0]dat[/b:265efc74b0] noem ik nu verstandig :D
  • Ik wil vooral reageren op het begin van dit topic..

    De manier zoals het hier gaat vind ik eigenlijk prima. Als je kijkt naar de doelgroep; abbonees van c!t; meestal zijn die mensen wat ouder en niet altijd even ervaren, no offence, ik heb het over de gemiddelde :wink:
    Strenger modden bij newbies heeft niet veel zin, na een stuk of 50 posts raken die mensen er ook aan gewend. Ik vind daarbij ook dat dit interactieve gedeelte van ct iets vriendelijks moet uitstralen. Niet te zakelijk, zo is het blad ook niet.

    Over de 'domme vragen'.. bedenk idd wel dat 'wij' steeds slimmer worden. (prettige gedachte eigenlijk 8) )

    De vergelijking van GoT, sja, ik kom er ook steeds vaker met gerichte vragen, maar het systeem van modden vind ik niet goed.. Je ziet zelfs veel users zwaar gefrustreerd tegen op elkaar reageren 'ohh, lees dat dan ook een keer' -> 'nee, jij moet het maar eens beter lezen'
    Op got zullen het ook voornamelijk jongeren zijn. Maar het is wat te groot geworden. En dit zal dan de enige manier zijn om het goed te kunnen coordineren.

    Dat is eigenlijk iets waar ik me het meest aan erger, het gejank binnen een topic van 'lees de faq', 'gebruik de search' etc. Daar hebben we mods en een feedback voor. Of reageer niet..

    als laatste wil ik zeggen dat, zeker een aantal mods en users, hier een geweldige job verrichten, door onvermoeid te posten. Dat is uiteindelijk wel een soort van ruggegraat van het forum.
  • [quote:55865f0434="De Geest Van Oirlo"]En ik vind dat de zoekfunctie ook een beetje staat "weggestopt" daarboven tussen de rest van de……

    Misschien een idee om een compleet apart forum gedeelte erbij te maken en daar alle faq's nog een keer in te zetten. (dat natuurlijk ook helemaal bovenin de hoofdpagina van het forum staat, met als titel: (voorbeeld :wink: ) Klik hier voor het snelste antwoord op u vraag. Dan willen de mensen wel lezen :D[/quote:55865f0434]Daar kan ik mij helemaal bij aansluiten.
    In plaats van elke keer "Gebruik de FAQ" en "Zoeken wil ook wel eens helpen" is het misschien verstandig om die twee functies wat beter te benadrukken.
    Voor mensen die hier vaker komen is het misschien gewoon om die functies te gebruiken.
    Maar wees eerlijk, als je hier voor de eerste keer komt zijn dat niet de twee functies die het meest opvallen.
    Dus misschien inderdaad ipv te beginnen met "Moederborden, processors, overklokken en koeling" eerst een topic met de titel zoals voorgesteld door De Geest Van Oirlo.
    En laat ik heel eerlijk zijn: volgens mij heeft Stoofie de eerste keer de FAQ ook niet gelezen, laat staan dat hij er aan gedacht heeft de zoekfunctie te gebruiken. :D

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord