Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Router problemen... HELP!!

Anoniem
None
8 antwoorden
  • Ik heb sinds kort een router (Q-tec 790RH 4 port broadband router) en ik heb chello. nou in het begin deed de router en het internet het goed(we hebben 2 computers, 1tje beneden 1tje boven), maar vandaag, kwam ik thuis van school (wat trouwens een lul dag was, ik moest voor 1 uur naar school…) en zette ik mijn computer aan(boven) en het internet deed het niet.. zonder de router hoefte ik alleen de modem van chello te resetten, dat had ik geprobeerd, werkte niet. de computer beneden had wel internet!! :o :o :o dus ik probeerde de router te resetten.. gedaan, nix! boven heeft nou nog steeds geen internet, alleen beneden… kan iemand me alsjeblieft helpen!!!!!
  • Zet de kabel van jouw pc eens in een andere poort en kijk dan of je internet het ook doet.
  • Controleer bij de pc boven eens of de instellingen goed zijn van IP, DNS, gateway e.d

    win9x:
    Start \ uitvoeren \ winipcfg

    winNT\2000\XP
    start \ uitvoeren \ cmd \ ipconfig /all

    Doe dit bij beide pc's en vergelijk ze. In principe moet alleen het IPadres verschillen. Maar ze zullen als het goed wel in dezelfde range liggen. bv 192.168.1.2 en 192.168.1.3
  • raptor: geprobeerd, werkte niet..

    Sjoerd: alles klopt, de IP verschillen een beetje zoals je zei, alleen de "DNS-servers" is beneden het zelfde als gateway etc (192.168.1.1) maar boven is de DNS : 216.127.92.38….

    :cry: :cry: :cry: :cry: :-? :-? :cry:
  • :o :o :o :o … Kazaa doet het wel gewoon, de rest niet :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? ligt het dan aan mn instellingen?
  • Dan ligt het dus aan jou pc :(
    Maar wat zeg je Internet Explorer? Zegt ie meteen al "kan pagina niet vinden" of gaat ie eerst nog zoeken naar de webpagina?
  • Heb je op de PC boven ook een firewall? De verbinding en alles wat daarmee annex is moet goed zijn, omdat je vertelt dat Kazaa het wel doet. Dus ook IP-adres, DNS etc. etc. Zou dus de firewall kunnen zijn die alles keert.

    Jan de Boer
  • hij gaat eerst heel lang zoeken naar een pagina, en dan pas zegt ie dat ie hem niet kan vinden….

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.