Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Niet aangesloten??

Anthon
14 antwoorden
  • Hallo aleemaal,

    Ik heb een probleempje waar ik niet uitkom omdat ik een volslagen leek op dit gebied ben. Het gaat om het volgende; Ik wil internet delen d.m.v. ICS. Heb in beide PC's een netwerkkaart gezet en een cross-link kabel aangesloten. Ik krijg nu steeds de melding "Een van de netwerkkabels is niet aangesloten" terwijl dit wel het geval is.
    VRAAG: Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
  • De melding betekent dat Windows, als het over de lijn gaat pingen, geen antwoord krijgt van een netwerkapparaat aan de andere kant. Cross-link kabel verbindingen zijn een wanhoop! Koop een hubje (zoveel kosten die nu ook weer niet) en sluit beide pc's er op aan. De hub is een netwerkapparaat, dus beide pc's zullen blij vaststellen dat er een netwerkverbinding is, ook als de andere pc even uit staat. De pc die dàn nog meldt dat er geen netwerkverbinding is zit aan een kabeltje waar de stekkertjes verkeerd aan geknepen zitten - of je hebt voor de netwerkkaart niet de bijbehorende driver geïnstalleerd.
  • [quote:10b657b324="Brbnts rkl"]Cross-link kabel verbindingen zijn een wanhoop! Koop een hubje (zoveel kosten die nu ook weer niet).[/quote:10b657b324]Onzin.
  • Hans.Vosman: graag argumenten, niet zo kort door de bocht. Als je een toelichting wilt, vraag die dan!
  • [quote:9ea1b771f6="Anthon"]Heb in beide PC's een netwerkkaart gezet en een cross-link kabel aangesloten. Ik krijg nu steeds de melding "Een van de netwerkkabels is niet aangesloten" terwijl dit wel het geval is.[/quote:9ea1b771f6] kabel is niet in orde of de kabel is geen cross kabel of de kabel is niet goed aangesloten of een netwerkkaart is niet in orde of niet goed geinstalleerd. Stekertjes maken wel eens moeilijk contact. Als het geen cross kabel is, dan is de draad volgorde in beide stekers hetzelfde. Meestal wel te zien als de stekers op gelijke wijze naast elkaar worden gelegd en de stekers doorzichtig zijn. Het is altijd een terechte foutmelding, zoek het dus niet in Windows zelf.
  • [quote:cc67d8fcf8="Brbnts rkl"]Hans.Vosman: graag argumenten, niet zo kort door de bocht. Als je een toelichting wilt, vraag die dan![/quote:cc67d8fcf8] Beargumenteer het. De enige moeilijkheid die ik zie is de kabel zelf. De computer ziet het verschil niet.
  • [quote:34819140e3="Brbnts rkl"]De hub is een netwerkapparaat, dus beide pc's zullen blij vaststellen dat er een netwerkverbinding is, ook als de andere pc even uit staat.[/quote:34819140e3]Dit is wel een voordeel. Ik ging er overigens van uit dat de vraagsteller zelf nuchter genog is om de foutmelding te negeren als de andere computer uit staat.
  • :-? Waarvoor wil je argumenten? Ik weet niet hoever je kennis reikt, maar je zou kunnen beginnen de situatie zelf te creëren. In de eerste plaats moet je begrijpen waarom een hub als een netwerkapparaat wordt gezien; in de tweede plaats waarom een pc die als gateway dienst doet een lokale aansluiting moet detecteren om goed te functioneren (met name voor de firewall, als die is geïnstalleerd, maakt dit verschil!). Wat weet je van ICS? Persoonlijk ben ik er niet van gecharmeerd, tenzij je een open verbinding hebt (geen dial-up!) omdat voor ook voor het lokale netwerkverkeer (als het via TCP/IP verloopt) een aantal DNS-lookups richting internet gaat - met als gevolg dat een groot aantal keren (tellingen: 10 à 50 keer per dag) een inbelverbinding wordt opgezet die gelijk weer wordt verbroken. Hans: voor dit soort situaties hebben we hier een testsite waar we dit allemaal naspelen - we doen hier ervaring op, en gaan vervolgens bij leveranciers als Microsoft na waaròm de zaken zo werken als we hebben geconstateerd. Tenslotte: als ik antwoord geef op een vraag in dit forum, dan probeer ik het zo kort en helder mogelijk te houden - omdat ik niet kan inschatten hoeveel de vraagsteller van het probleem en/of ict-algemeen afweet…
  • [quote:9cfd163294="Brbnts rkl"]:-? Waarvoor wil je argumenten? Ik weet niet hoever je kennis reikt, maar je zou kunnen beginnen de situatie zelf te creëren. [/quote:9cfd163294] Eerlijk gezegd begrijp ik niks van je verhaal. Hoe eenvoudiger et netwerk, hoe makkelijker de eerste stappen gezet kunnen worden. Als een computer het verschil tussen een hub en een cross kabel al niet kan zien, dan snap ik ook niet wat die firewall er mee te maken heeft. Die firewall speelt misschien wel een rol in het verhaal, maar daarom zegt Windows niet dat er geen verbinding is. Ik heb wel wat verstand van netwerken, maar je laatste reactie wordt door mij niet begrepen, dus stel maar dat ik niks van afweet.
  • Ik had ook zo'n probleempje, khad een 30m ethernetkabel en had aangesloten op beide pc's maar geen verbinding, dan doe ik de bijgeleverde kabel werkt dus wel groene lampje gaat dus aan op die kaartje. voor nix die 30m gekocht. :wink:
  • [quote:f356e60b43="Tolgay"]Ik had ook zo'n probleempje, khad een 30m ethernetkabel en had aangesloten op beide pc's maar geen verbinding, dan doe ik de bijgeleverde kabel werkt dus wel groene lampje gaat dus aan op die kaartje. voor nix die 30m gekocht. :wink:[/quote:f356e60b43] Jouw verhaal is mij niet geheel duidelijk. Had je een korte kabel die wel bleek te werken, maar heb je er nog een bij gekocht die niet bleek te werken?
  • ik heb die 30m apart gekocht en die wel werkte, was 10m
  • [quote:eefc5409f5="Tolgay"]ik heb die 30m apart gekocht en die wel werkte, was 10m[/quote:eefc5409f5] Duidelijk. De lengte van 30 meter mag geen probleem zijn, en inderdaad de kabel kan de oorzaak zijn. Daarvoor moet die getest worden … Soms is het ook een slecht contact of niet goed gemonteerde connector. Connector vervangen is dan de oplossing. Soms is het een kabelbreuk …
  • [quote:f95ccdfc7c="Hans.Vosman"][quote:f95ccdfc7c="Brbnts rkl"]:-? Waarvoor wil je argumenten? Ik weet niet hoever je kennis reikt, maar je zou kunnen beginnen de situatie zelf te creëren. [/quote:f95ccdfc7c] Eerlijk gezegd begrijp ik niks van je verhaal. Hoe eenvoudiger et netwerk, hoe makkelijker de eerste stappen gezet kunnen worden. Als een computer het verschil tussen een hub en een cross kabel al niet kan zien, dan snap ik ook niet wat die firewall er mee te maken heeft. Die firewall speelt misschien wel een rol in het verhaal, maar daarom zegt Windows niet dat er geen verbinding is. Ik heb wel wat verstand van netwerken, maar je laatste reactie wordt door mij niet begrepen, dus stel maar dat ik niks van afweet.[/quote:f95ccdfc7c]
    Hans, ik ga helemaal mee in je verhaal. Het probleem moet niet moeilijker gemaakt worden dan het in feite is. Primair verdenk ik de kabel, dan pas de netwerkkaarten. Crossedcables, mits goed geknepen hoeven beslist geen wanhoop te zijn!!!!

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.