Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Sweex

None
12 antwoorden
  • Beste All,

    Ik heb een Sweex LB200010 wires router. Die zit aangesloten op een Motorola kabelmoden.
    Hiervan viel regelmatig de draadloze verbinding met de router uit.
    Na een paar firmware updates bleef dit probleem. Een andere router voor garantie gekregen.
    Maar nu zit ik met andere problemen.

    Ik heb regelmatig geen verbinding met het internet, terwijl ik wel verbinding heb met de router (draadloos). Na dat ik de router een keer aan en uit heb gezet heb ik weer verbinding met het internet. Dit gebeurd meerdere keren per week.
    Heb de laatse firmwareupdate van zweex gehad, heeft niets geholpen.
    Heb er een probleem bij gekregen.
    Ik kan nu ook geen verbinding maken mer de PC's onderling via het draadloos netwerk. Als ik een PC met een kabel op de router aansluit kan ik met die PC wel met de andere draadloze PC's verbinding maken.
    Sweex zegt dat het aan Windhoos ligt. Heeft iemand ook deze ervaring.

    vriendelijke groeten,

    Wim
  • Ik heb eenzelfde probleem met een Motorola kabelmodem en een Sweex router (niet wireless) als ik gewoon aan het internetten ben stopt mijn router er vaak gewoon mee, geeft dan geen internet meer door. Het enigste wat dan helpt is de router resetten. Ik heb al veel geprobeerd maar niets heeft weten te helpen. Waar heb je die firmware update vandaan??? ik kan hem nergens vinden zelfs neit op de site van Sweex.
    Groeten Da Boy
  • [quote:84f7692c86="Da Boy"]Ik heb eenzelfde probleem met een Motorola kabelmodem en een Sweex router (niet wireless) als ik gewoon aan het internetten ben stopt mijn router er vaak gewoon mee, geeft dan geen internet meer door. Het enigste wat dan helpt is de router resetten. Ik heb al veel geprobeerd maar niets heeft weten te helpen. Waar heb je die firmware update vandaan??? ik kan hem nergens vinden zelfs neit op de site van Sweex.
    Groeten Da Boy[/quote:84f7692c86]

    Hallo Da Boy,

    Stuur een mailtje naar dwight@sweex.com en zeg dat regelmatig je internet uitvalt. Dan zal je wel van hun een update krijgen.

    mvg Wim
  • Bedankt! ik heb reeds een mailtje gestuurt en nu hopen op reactie, ik was al aan het kijken naar een nieuwe router want dit vind ik ook maar nix
  • Beste Wim,

    ik heb hetzelfde probleem met een Sweex router, ik heb al contact met het hoogste orgaan van de TD van Sweex, maar er komt maar geen oplossing, ze weten het zelf niet eens meer. Bij mij valt de verbinding ook gewoon weg, ook na alle nieuwe updates. Weet jij ondertussen al meer? weet iemand welk merk router ik anders moet nemen, nou het maar niet lukt met die sweex en @home??

    Hopend op reactie,

    Roy Veekens
  • Ik heb een tijdje contact gehad met dwight@sweex.com en die heeft mij verteld zelf niet te weten wat de oplossing zou zijn en gaf de schuld aan mijn provider omdat zijn constand met snelheidsveranderingen komen en daar zou mijn router niet tegen kunnen of iets dergelijks. Ik heb hem toen vriendelijk verzocht om toch de nieuwste firmware op te sturen (0.62) en dat heeft wonderen gedaan ofzo want ik heb sinds dien geen problemen meer gehad.
    Groeten Da Boy
  • Beste Wim,

    iki heb de allernieuwste firmware update erop gezet, die ook op de site van Sweex staat, maar hebben ze nu nog een nieuwere update die je alleen krijgt als je Dwight mailt, want die kent mijn probleem ook al ondertussen en die heeft nog niets gezegd over een nieuwe update??
    Kun jij trouwens nu ook een onderling netwerkje maken, want dat lukt mij dus ook niet met die draadloze router.

    Groeten Roy
  • [quote:b36fa1d763="royveekens"]Beste Wim,

    iki heb de allernieuwste firmware update erop gezet, die ook op de site van Sweex staat, maar hebben ze nu nog een nieuwere update die je alleen krijgt als je Dwight mailt, want die kent mijn probleem ook al ondertussen en die heeft nog niets gezegd over een nieuwe update??
    Kun jij trouwens nu ook een onderling netwerkje maken, want dat lukt mij dus ook niet met die draadloze router.

    Groeten Roy[/quote:b36fa1d763]

    Hallo Roy,

    Ik heb van alles geprobeerd, niets hielp. Ik kon alleen onderling verbinding krijgen als ik met netwerk kabels aan de gan ging. Sweex hield vol dat het aan Windhoos lag. Maar ik mocht de router bij mijn leverancier omruilen. Ik heb hen bericht dat ik dit zeker ging doen, maar dan wel met een ander merk. Heb daar geen reactie op gehad.
    Ik heb nu een Q-tec router. Die aangesloten op de kabel modem en de netwerkkaarten en USB stick van Sweex laten zitten. Alle PC's opgestart en gelijk verbinding met internet en ook onderling. Het werkt nu 3 dagen zonder problemen.

    Groetjes,

    Wim
  • Kijk bij edimax. Dat schijnt hetzelfde te zijn als sweex. (Kennis had een sweex gekocht en kreeg hem niet aan de praat, andere kennis ontdekte dat sweex=edimax en toen de guide van edimax gebruikt en toen zat ie zo op internet met een lokaal netwerkje)
  • [quote:8aafc22880="Da Boy"]Ik heb een tijdje contact gehad met dwight@sweex.com en die heeft mij verteld zelf niet te weten wat de oplossing zou zijn en gaf de schuld aan mijn provider omdat zijn constand met snelheidsveranderingen komen en daar zou mijn router niet tegen kunnen of iets dergelijks. Ik heb hem toen vriendelijk verzocht om toch de nieuwste firmware op te sturen (0.62) en dat heeft wonderen gedaan ofzo want ik heb sinds dien geen problemen meer gehad.
    Groeten Da Boy[/quote:8aafc22880]

    Ik weet een heleboel meer. Ik heb mijn Sweex router ingeruild voor een Q-tec. Thuis gekomen de router omgewisseld en de PC's aangezet. Zonder ook maar een instelling te veranderen had ik internet en konden de PC's ook weer onderling met elkaar praten.
    Ook hoorde ik van mijn leverancier dat hij problemen had met het bereik van het draadloos netwerk. Hij kon met zij laptop nauwelijks buiten in zijn achtertuin een verbinding krijgen. Terwijl hij met draadloos USB van q-tec hij tot aan de achterkant van zijn tuin verbinding had. Dit had hij aan sweex doorgegeven. Dus als er meer mensen er last van hebben neem dan contact op met Sweex.

    Groetjes,

    Wim
  • Beste mensen,

    bedankt voor alle reacties, ik ga morgen gewoon ff sweex bellen en kijken of hun iets weten over die Q-Tec routers, want als dat inderdaad de oplossing is. maar ga ook ff kijken of ik die edimax kan vinden, allemaal bedankt, zodra ik iets weet, laat ik het ff weten Roy
  • Beste mensen, ik heb weer ondertussen weer contact met sweex gehad, die hebben nog geen oplossing, ik heb besloten om over te gaan naar een ander merk router, ik ga nu proberen met E-tech of Q-tec, weet nog niet welke ik ga proberen, iemand nog tips? Welke bv. ook makkelijk is om intern netwerk van te maken?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.